Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meille tulee ihan järkyttävän suuret veronpalautukset!!

Vierailija
05.04.2011 |

En uskalla vielä miehelle sanoa enkä ääneen hehkuttaa mutta jos oikein laskin vero.fi sivuilta ja vielä kotitalousvähennykset päälle niin meille tulee palautuksia yli 6000 euroa!!! :O Ja meidän nettotulot on 2000 euroa että hurja summa jos noin menee :D

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis iloitsee palautuksista, jotka ropsahtavat tilille vuonna 2013?

Verottajaa kiinnostaa vuositulo, ei yhden tai kahden kuukauden osuus. Sitä voi olla maksamatta veroja 6 kk ja sitten maksaa joka kuukausi 60 % veroja. Loppuvuodesta huomaa, että samanhan sitä maksoi kuin jos olisi maksanut koko vuoden pienemmän prosentin mukaan.

Vierailija
42/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajaa kiinnostaa vuositulo, ei yhden tai kahden kuukauden osuus. Sitä voi olla maksamatta veroja 6 kk ja sitten maksaa joka kuukausi 60 % veroja. Loppuvuodesta huomaa, että samanhan sitä maksoi kuin jos olisi maksanut koko vuoden pienemmän prosentin mukaan.

Mikä yhden tai kahden kuukauden tulo? Perheellisenä pienituloisena ihmisenä ei todellakaan ole ihan sama vaikka loppuvuodesta maksaisi 60 % veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkeruudesta kun on pantu liian pientä veroprosenttia ja eletty kuin viimeistä päivää ja kohta huomataan, että mätkyt odottaa.

Kukaan näistä ei ihan oikeasti ole mikään sijoittaja, joka on laittanut joka kuukausi rahaa muutaman satasen johonkin tuottavaan. Persaukisia mammalomalla olijoita, joilla menee jokainen euro ja ylikin, mitä tulee.

Hienoa ap. On kiva saada könttänä tuollainen summa, vaikka onkin omaa rahaa. Parempi niin kuin pannaan joka kuukausi tili sileäski viimeistä senttiä myöten ihan tyhjänpäiväiseen hömppään.

Itselleni tulee "vain" tonni. En ymmärrä näitä kitkeriä kommentteja. Kaikki eivät voi pilkulleen säätää veroprosenttia. Kotitalousvähennyksestä tulevat palautukset ovat mielestäni "ilmaista rahaa", koska esimerkiksí remontit on tehtävä, maksoi mitä maksoi. Mukavaa, että osan saa takaisin. Laina-asiaan en ota kantaa. Kummasti ihmisillä on lainaa vähän joka asiasta ja luottokortit vinkuu.

Vierailija
44/105 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Js olisihan se mukavaa oikeasti luottaa siihen, että verottajalta saa takaisin kaiken sen ylimääräisen mitä on sinne maksanutkin. Itse en luota ja pidän huolen siitä, että veroprosentti on kohdillaan. Muuttelen verokorttia pitkin vuotta tuloista riippuen.

Minulla on yrittäjätausta ja ainakin yritysverotuksessa verottaja ei palauta kaikkea liikaa maksettua veroa, vaan pitää osan ihan omana hyvänään.

Vierailija
45/105 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 €/kk liikaa veroja.

Olisko kannattanut mieluummin laittaa sama summa vaikka säästötilille, saisitte sille myös korkoa.

Vierailija
46/105 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse taas saan aina mätkyjä 600-1000€. En jaksa asiasta stressata.

Vierailija
47/105 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty ymmärrän, että ap:lla ei ole raha-asiat kunnossa, jos pikkuremppaan täytyy ottaa lainaa. Mutta jos hän olisi ollut fiksu ja toiminut aikanaan, olisi se laina jo maksettu. Korkokulut olisivat olleet tarpeettomia, eli ap:lle itselleen olisi jäänyt enemmän kuin nyt.

Jokainen voi säätää veroprosenttinsa pilkulleen. Suuri osa ei sitä tee, koska elää ap:n tavoin kädestä suuhun ja kuvittelee, että verottaja antaa hänell 6000 e. Pitäkööt kuvitelmansa. Me muut tiedämme, että kyseessä on aika armoton tyhmyys.

Vierailija
48/105 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty ymmärrän, että ap:lla ei ole raha-asiat kunnossa, jos pikkuremppaan täytyy ottaa lainaa. Mutta jos hän olisi ollut fiksu ja toiminut aikanaan, olisi se laina jo maksettu. Korkokulut olisivat olleet tarpeettomia, eli ap:lle itselleen olisi jäänyt enemmän kuin nyt.

Jokainen voi säätää veroprosenttinsa pilkulleen. Suuri osa ei sitä tee, koska elää ap:n tavoin kädestä suuhun ja kuvittelee, että verottaja antaa hänell 6000 e. Pitäkööt kuvitelmansa. Me muut tiedämme, että kyseessä on aika armoton tyhmyys.

Ongelmana tässä on edelleen se että suollat suustasi "faktaa" joka on täyttä paskaa. Me ollaan nelihenkinen perhe ja nettotulot on 2000 euroa. Tuosta summasta me säästämme 200 euroa joka kuukausi + pienempiä summia toiselle säästötilille pahan päivän varalle. Joten kyllä on raha-asiat paremmin kuin suurimmalla osalla näin pienituloisella. Lisäksi juuri ennen remonttia pistimme 8000 euron säästömme "haisemaan" jotka olimme säästäneet 1,5 vuodessa. Edelleenkö olet sitä mieltä ettemme osaa raha-asioita hoitaa. Kyllä, otimme kymppitonnin lainaa remonttiin ja kun edes minun VUOSItulot ei ole kymppitonnia niin ei se meille pikkuremppa ole. Luulis jopa sinun tajuavan sen, kun tulomme käy ilmi jo alussa.

Ja miten ihmeessä tuo laina olisi jo maksettu jos olisimme olleet fiksuja ja toimineet aikanaan kun remontti on edelleen tehty J-O-U-L-Ukuussa.

Kovasti sinua kyllä tuntuu kismittävän tämä meidän tyhmyys :D

Vierailija
49/105 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty ymmärrän, että ap:lla ei ole raha-asiat kunnossa, jos pikkuremppaan täytyy ottaa lainaa. Mutta jos hän olisi ollut fiksu ja toiminut aikanaan, olisi se laina jo maksettu. Korkokulut olisivat olleet tarpeettomia, eli ap:lle itselleen olisi jäänyt enemmän kuin nyt. Jokainen voi säätää veroprosenttinsa pilkulleen. Suuri osa ei sitä tee, koska elää ap:n tavoin kädestä suuhun ja kuvittelee, että verottaja antaa hänell 6000 e. Pitäkööt kuvitelmansa. Me muut tiedämme, että kyseessä on aika armoton tyhmyys.

Ongelmana tässä on edelleen se että suollat suustasi "faktaa" joka on täyttä paskaa. Me ollaan nelihenkinen perhe ja nettotulot on 2000 euroa. Tuosta summasta me säästämme 200 euroa joka kuukausi + pienempiä summia toiselle säästötilille pahan päivän varalle. Joten kyllä on raha-asiat paremmin kuin suurimmalla osalla näin pienituloisella. Lisäksi juuri ennen remonttia pistimme 8000 euron säästömme "haisemaan" jotka olimme säästäneet 1,5 vuodessa. Edelleenkö olet sitä mieltä ettemme osaa raha-asioita hoitaa. Kyllä, otimme kymppitonnin lainaa remonttiin ja kun edes minun VUOSItulot ei ole kymppitonnia niin ei se meille pikkuremppa ole. Luulis jopa sinun tajuavan sen, kun tulomme käy ilmi jo alussa. Ja miten ihmeessä tuo laina olisi jo maksettu jos olisimme olleet fiksuja ja toimineet aikanaan kun remontti on edelleen tehty J-O-U-L-Ukuussa. Kovasti sinua kyllä tuntuu kismittävän tämä meidän tyhmyys :D

säästäisitte kuukaudessa 200 e enemmän. Ette vain osaa tai halua? Luulisi, että olisi kiva saada kuukaudessa 2200 e eikä 2000.

Tosin on ihan hyvä, että on kaltaisiasi hiukan tyhmiä lainanottajia. Kiitos sinun me muut saamme säästöillemme kunnon korkoa, koska sinä halua lihottaa juuri meidän pankkitiliämme ottamalla kalliskorkoista lainaa. Tässä sen näkee: tyhmä pysyy köyhänä, verojaan suunnitteleva saa parhaan tuoton.

Ja jos tulosi eivät ole edes 10 000 e/v niin miksi ihmeessä maksat liikaa veroja peräti 1900 e? Eikö missään kilise?

Vierailija
50/105 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäisitte kuukaudessa 200 e enemmän. Ette vain osaa tai halua? Luulisi, että olisi kiva saada kuukaudessa 2200 e eikä 2000.

Tosin on ihan hyvä, että on kaltaisiasi hiukan tyhmiä lainanottajia. Kiitos sinun me muut saamme säästöillemme kunnon korkoa, koska sinä halua lihottaa juuri meidän pankkitiliämme ottamalla kalliskorkoista lainaa. Tässä sen näkee: tyhmä pysyy köyhänä, verojaan suunnitteleva saa parhaan tuoton.

Ja jos tulosi eivät ole edes 10 000 e/v niin miksi ihmeessä maksat liikaa veroja peräti 1900 e? Eikö missään kilise?

Ihmetyttää vielä enemmän se, että alkuperäisestä aiheesta poiketen sinulla on todella kova tarve mollata ja haukkua minua maanrakoon, sanot FAKTANA jopa sen ettemme osaa käyttää rahaa ja elämme kädestä suuhun jne vaikka sinulla ei ole asiasta mitään tietoa! Varsinainen pahanilman lintu taidat olla.

Laitamme aina alkuvuodesta veroprossan korkealle koska ne tulot todellakin vaihtelee niin paljon. Jos käteen tulisi 2200 euroa niin voisi käydä niin että loppuvuodesta maksaisi lisää ja se ei ole mukavaa lapsiperheelle. Mieluummin siis todellakin noin päin. Emme säästä osakkeisiin tms joten ei se ehtisi kovin suurta korkoa vuodessa tekemään vaikka sen heti ottaisi käteen. Ja edelleen, MIKSI haukut meitä tyhmiksi köyhiksi, emme osaa käyttää rahaa jne. MITÄ sinä tiedät meidän taloudesta muuta kuin tulot ja mahdolliset palautukset? Ja vielä se, miten ihmeessä olisimme välttäneet lainan kun ne kotitalousvähennyksetkin on tulleet J-O-U-L-U-K-U-U-S-S-A kuvioihin. Toki olisi ollut fiksumpaa säästää taas pari vuotta mutta nyt ei kärsivällisyys riittänyt. Huvittavaa on myös se että nykypäivänä ihmisillä on hirveät asuntolainat, luottokortit, autolainat jne ja meillä on yksi pieni asuntolaina ja yksi "turha" remonttilaina ja sinä paasaat jo toista päivää meidän tyhmyydestä.

Vierailija
51/105 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me yleensä maksetaan niillä aina talvilomamatka. Tulevat just sopivaan aikaan. Sitten tuntuu ettei lomamatkat maksa juuri mitään. Paitsi et tänä vuonna luulen että ei kauheesti tule (miehelle 800 ja mulle ei vielä tullu tietoa).

Vierailija
52/105 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäisitte kuukaudessa 200 e enemmän. Ette vain osaa tai halua? Luulisi, että olisi kiva saada kuukaudessa 2200 e eikä 2000. Tosin on ihan hyvä, että on kaltaisiasi hiukan tyhmiä lainanottajia. Kiitos sinun me muut saamme säästöillemme kunnon korkoa, koska sinä halua lihottaa juuri meidän pankkitiliämme ottamalla kalliskorkoista lainaa. Tässä sen näkee: tyhmä pysyy köyhänä, verojaan suunnitteleva saa parhaan tuoton. Ja jos tulosi eivät ole edes 10 000 e/v niin miksi ihmeessä maksat liikaa veroja peräti 1900 e? Eikö missään kilise?

Ihmetyttää vielä enemmän se, että alkuperäisestä aiheesta poiketen sinulla on todella kova tarve mollata ja haukkua minua maanrakoon, sanot FAKTANA jopa sen ettemme osaa käyttää rahaa ja elämme kädestä suuhun jne vaikka sinulla ei ole asiasta mitään tietoa! Varsinainen pahanilman lintu taidat olla. Laitamme aina alkuvuodesta veroprossan korkealle koska ne tulot todellakin vaihtelee niin paljon. Jos käteen tulisi 2200 euroa niin voisi käydä niin että loppuvuodesta maksaisi lisää ja se ei ole mukavaa lapsiperheelle. Mieluummin siis todellakin noin päin. Emme säästä osakkeisiin tms joten ei se ehtisi kovin suurta korkoa vuodessa tekemään vaikka sen heti ottaisi käteen. Ja edelleen, MIKSI haukut meitä tyhmiksi köyhiksi, emme osaa käyttää rahaa jne. MITÄ sinä tiedät meidän taloudesta muuta kuin tulot ja mahdolliset palautukset? Ja vielä se, miten ihmeessä olisimme välttäneet lainan kun ne kotitalousvähennyksetkin on tulleet J-O-U-L-U-K-U-U-S-S-A kuvioihin. Toki olisi ollut fiksumpaa säästää taas pari vuotta mutta nyt ei kärsivällisyys riittänyt. Huvittavaa on myös se että nykypäivänä ihmisillä on hirveät asuntolainat, luottokortit, autolainat jne ja meillä on yksi pieni asuntolaina ja yksi "turha" remonttilaina ja sinä paasaat jo toista päivää meidän tyhmyydestä.

Saat olla ihan niin tyhmä kuin haluat! Mutta tuolla tyylillä varmistat sen, että sinulla ei ole ikinä rahaa, jos et kykene talouttasi mitenkään suunnittelemaan. Anna verottajan pitää rahojasi 2 vuotta (eli sieltä ansaintakuukaudesta alkaen palautusten maksuun asti). Eihän sen 200 e 24 kuukaudessa ennättäisi montaa euroa korkoa kasvaa.

Vierailija
53/105 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla ihan niin tyhmä kuin haluat! Mutta tuolla tyylillä varmistat sen, että sinulla ei ole ikinä rahaa, jos et kykene talouttasi mitenkään suunnittelemaan. Anna verottajan pitää rahojasi 2 vuotta (eli sieltä ansaintakuukaudesta alkaen palautusten maksuun asti). Eihän sen 200 e 24 kuukaudessa ennättäisi montaa euroa korkoa kasvaa.

Ja jälleen kerran kysyn että millä tiedoilla ja oikeudella haukut minua tyhmäksi? Tiedätkö meidän raha-asiamme ja säästömme paremmin kuin me itse? Jos todella väität että meidän tuloilla, entisellä säästämistahdilla ja nykyisellä säästämistahdilla väität meitä tyhmiksi ja "meillä ei ole ikinä rahaa" niin sun tarkoitus on vain ja ainoastaan koittaa loukata eikä yhtään mitään muuta.

Vierailija
54/105 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jumaliste teitä ihmisiä vaivaa? Vaikka ap kuinka tekisi erilailla kuin minä itse, niin ei mulla ole mitään halua eikä oikeuttakaan haukkua häntä täällä tyhmäksi!

Kaiken lisäksi mä ainakin saan hyvän mielen, jos toisella on hyvä mieli, jos se on vain laillisin keinoin hankittua hyvää mieltä.

Kismittääkö teitä niin paljon, että hän saa tuntuvan summan rahaa?

Vierailija
55/105 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei tajua jäljellä olevaa remppalainaansa. Monesti ihmiset hehkuttavat esim. uutta autoa, vaikka pankki sen omistaa.

lotto, arpa tms. ei sais hehkuttaa jos vaan suinkin on jotain lainaa:)))) Onneksi ei tarvitse tutustua sun elämääs, koska ja mistä syystä sulle on noin iso kyrpä otsaan kasvanut??

Ketjun ap sattui linjoille ja edelleenkään en ole ketään kyrpäotsaksi haukkunut koska ei kuulu tapoihini.

Vierailija
56/105 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... työtä tekevien on usein vaikea arvioida tuloja. Esim mä en jaksa venkslata veroprosentteja moneen kertaan (toiminimi). Sitten vaan aattellen, että ihan sama, seuraavana vuonna ne palautukset saa.

Helppo täällä säännöllistä kuukausipalkkaa saavien on huudella järkevästä verotuksen suunnittelusta.

Vierailija
57/105 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautuksia. Ja ihan vain saamattomuuttani kun en jaksa venkslata kesken vuotta verotuksia sinne sun tänne.

Kun itse asiassa se pari sataa kuukaudessa ei minun taloutta hetkauta tippaakaan, onko se verottajalla vai minun tililläni. Saa sitten sellaisen kivan hömppärahan vähän niin kuin könttänä tuossa joulukuussa.

Jokainen tavallaan. Minä säästän joka kuukausi ja on sijoituksiakin. Mutta silti iloitsen aina lapsellisesti näistä veronpalautuksista:) Mies käskee niillä minun ostaa jotain kivaa itselleni. On vähän niin kuin sellaista ylimääräistä shoppailurahaa.

Toki voisi järkevästi tehdä ja laskea muutaman kuukauden välein aina vuoden tulot. Mutta kun elämä ei ole niin euron päälle, tuollainen könttäsumma on kiva humputteluraha äkkiseltään.

Vierailija
58/105 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itelle tulee osinkoja vuosittain n.1300000 puhtaana käteen

Vierailija
59/105 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itelle tulee osinkoja vuosittain n.1300000 puhtaana käteen

Vierailija
60/105 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasit varmaan että et saanutkaan vähennyksiä täysmääräisesti?