Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meille tulee ihan järkyttävän suuret veronpalautukset!!

Vierailija
05.04.2011 |

En uskalla vielä miehelle sanoa enkä ääneen hehkuttaa mutta jos oikein laskin vero.fi sivuilta ja vielä kotitalousvähennykset päälle niin meille tulee palautuksia yli 6000 euroa!!! :O Ja meidän nettotulot on 2000 euroa että hurja summa jos noin menee :D

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahtena vuotena toi kuusi tonnia kotitalousvähennyksiä, mutta usko pois ap, niin ne vaan tulee käytettyä ja säästöön laitettua, että käytännössä niitä ei edes huomaa!

Vierailija
22/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun saatte palautuksia! Se on paljon parempi tilanne kuin monilla näistä täällä kateellisina vikisevistä mammoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole katkeruutta vaan viisautta jos osaa hoitaa raha-asiansa oikein. Veronpalautukset ovat kuitenkin jokaiselle sitä omaa rahaa, se ei ole ylimääräistä.

Vierailija
24/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että tulee ihan kivasti, en ole huomioinut asuntolainavähennyksiä ( ensiasunto vielä) enkä matkakuluja, enkä mitään Freelancer vähennyksiä.

Vierailija
25/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoja lauseitaan. Toiset lyhentäisivät palautuksilla lainaa, ap laittaa vaikka säästöön. Se ei kyllä ole säästämistä omaan taskuun. Turha jankuttaa samaa asiaa kun asiasta ollaan eri mieltä.

Ja kyllä, omat remontit on tehty ja saatu myös isoja palautuksia kotitalousvähennyksistä.

Been there done that.

Ja mitä sitten? Kyllähän minä toistelen kun samoja asioita käydään koko ajan läpi. Ne voi mennä säästöön, ei minua haittaa remonttilainan maksaminen tässä muun ohessa. Tai sitten ne menee lainaan jolloin remonttilainasta ei jää juuri mitään jäljelle. En ymmärrä mikä ongelma sinulle ( ja muille) tässä on. Vaikka yrittäisit vääntää kuinka olen pelkästään iloinen tästä meille VALTAVASTA summasta. Se ei muuksi muutu =)

Vierailija
26/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahtena vuotena toi kuusi tonnia kotitalousvähennyksiä, mutta usko pois ap, niin ne vaan tulee käytettyä ja säästöön laitettua, että käytännössä niitä ei edes huomaa!

Tuskin tulee käytettyä =) On meillekin tonneja aiemmin tullut, viimeksi tuli kolmisen tonnia, ostettiin muutamia isoja juttuja eikä sellaisiin ole enää tarvetta.

Vierailija
27/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisit laskenut etukäteen. Eli se summa kasvaisi paljon paremmin korkoa muualla kuin valtiolla.

Meillä tarkistetaan aina syyskuussa tilanne ja sovitaan verottajan kanssa uusi vero%. Sillä tavalla rahoja ei tarvitse odotella vaan ne saa samantien käyttöön.

Vierailija
28/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin lainana. Vaikka raha tuleekin sinun tilillesi, on omistajana kuitenkin pankki lainasi takia. Olemme tästä asiasta hamaan loppuun asti eri mieltä. Mielestäsi palautuksesi ovat ilmaista/ylimääräistä rahaa. Minä näen sen vain suurempana lainanlyhennys -rahana.

Vierailija
29/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisit laskenut etukäteen. Eli se summa kasvaisi paljon paremmin korkoa muualla kuin valtiolla.

Meillä tarkistetaan aina syyskuussa tilanne ja sovitaan verottajan kanssa uusi vero%. Sillä tavalla rahoja ei tarvitse odotella vaan ne saa samantien käyttöön.

Ja taas jankkausta...Ei minulla ole tarvetta saada niitä nyt käyttöön. En aio laittaa niitä osakkeisiin tai sijoittaa muutenkaan sen kummemmin eikä korkeatuottoisella tilillä ne hirveästi ois ehtineet kasvaa. Ja kun remontti on tehty JOULUkuussa niin miten otat ne rahat vaikka syyskuussa pois?

Ei tarvitse ymmärtää iloani, iloitsen silti. Palautuksilla voisin maksaa lainan pois, ilman palautuksia en voisi maksaa. Ja kun ne tulot ja tulon lähteet vaihtelee kovastikin niin positiivista tämä vaan on.

Vierailija
30/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee "vain" tonni. En ymmärrä näitä kitkeriä kommentteja. Kaikki eivät voi pilkulleen säätää veroprosenttia. Kotitalousvähennyksestä tulevat palautukset ovat mielestäni "ilmaista rahaa", koska esimerkiksí remontit on tehtävä, maksoi mitä maksoi. Mukavaa, että osan saa takaisin. Laina-asiaan en ota kantaa. Kummasti ihmisillä on lainaa vähän joka asiasta ja luottokortit vinkuu.

Vierailija
31/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa huomioon verokortilla vasta sitten kun lasku on maksettu. Jos kerran on maksanut vasta joulukuussa niin ei siinä enää ole ehtinyt verokorttia muuttamaan.

Vierailija
32/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisit laskenut etukäteen. Eli se summa kasvaisi paljon paremmin korkoa muualla kuin valtiolla. Meillä tarkistetaan aina syyskuussa tilanne ja sovitaan verottajan kanssa uusi vero%. Sillä tavalla rahoja ei tarvitse odotella vaan ne saa samantien käyttöön.

Ja taas jankkausta...Ei minulla ole tarvetta saada niitä nyt käyttöön. En aio laittaa niitä osakkeisiin tai sijoittaa muutenkaan sen kummemmin eikä korkeatuottoisella tilillä ne hirveästi ois ehtineet kasvaa. Ja kun remontti on tehty JOULUkuussa niin miten otat ne rahat vaikka syyskuussa pois? Ei tarvitse ymmärtää iloani, iloitsen silti. Palautuksilla voisin maksaa lainan pois, ilman palautuksia en voisi maksaa. Ja kun ne tulot ja tulon lähteet vaihtelee kovastikin niin positiivista tämä vaan on.

olisi ollut asiallista. Ja kyllä jo syyskuussa voi muuttaa veroprosenttia pätevästä syystä, onnistuu hyvin yksinkertaisesti.

Saat ilman muuta iloita, tyhmillä ihmisillä on usein syytä iloon. Me järkevät olisimme hakeneet sen rahan valtiolta jo vuosi sitten ja maksaneet velkamme, säästäneet koronmaksussa jne.

En aidosti näe mitään iloittavaa tilanteessasi, jossa olet menettänyt satoja euroja korkoihin. Miten voi riemuita, kun on menettänyt rahaa - en ymmärrä!

Vierailija
33/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa huomioon verokortilla vasta sitten kun lasku on maksettu. Jos kerran on maksanut vasta joulukuussa niin ei siinä enää ole ehtinyt verokorttia muuttamaan.

tottakai voi etukäteen hakea muutosta.

Vierailija
34/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin työn hinta on 12 000 e, maksettu viime vuonna.

Saadaksesi tuon 6000 e verran palautusta, pitää maksaa aika lailla ylimääräisiä veroja...

Niin? Jos oikein osasin laskea niin mulle palautuksia 1900, miehelle 1500 ja vielä 2800 kotitalousvähennys

kotitalousvähennys on vähennys, ei kotitalouspalautus.

Vierailija
35/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehtiikö verokortin loppuvuonna vielä muuttamaan. Mutta kotitalousvähennyksen vaatimuksena on että lasku on maksettu. Ainoastaan silloin jos kyse on esim säännöllisestä siivoustyöstä, vähennyksen voi hakea etukäteen, sopimuksen tehtyä.

Etukäteen ei kotitalouvähennystä muuten hyväksytä.

vero.ri-sivuilta vielä vahvitusta:

Vähennys huomioon verokortin pidätysprosentissa

Asiakas voi saada kotitalousvähennyksen hyväkseen jo kustannusten maksuvuoden aikana. Kotitalousvähennys voidaan ottaa huomioon asiakkaan niin halutessa verokortin pidätysprosentissa, kun työ on tehty ja lasku maksettu. Jos työ perustuu toistaiseksi voimassa olevaan sopimukseen kuten esimerkiksi pitempiaikaiseen siivoussopimukseen, vähennys voidaan kuitenkin ennakkoperinnässä myöntää jo alkuvuodesta koko vuodelle. Tositteet kuluista tai muu selvitys (esimerkiksi hoitosopimus) vähennyksen perusteista on esitettävä vain sitä erikseen pyydettäessä.

Vierailija
36/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ilman muuta iloita, tyhmillä ihmisillä on usein syytä iloon. Me järkevät olisimme hakeneet sen rahan valtiolta jo vuosi sitten ja maksaneet velkamme, säästäneet koronmaksussa jne.

En aidosti näe mitään iloittavaa tilanteessasi, jossa olet menettänyt satoja euroja korkoihin. Miten voi riemuita, kun on menettänyt rahaa - en ymmärrä!

Olenko kussut muroihisi vai miksi piti ruveta haukkumaan minua? Miten ihmeessä voit hakea rahan vuotta aiemmin kun tuolloin koko remontista ei ollut mitään tietoa? Miten uskallat hakea rahat pois vuotta aiemmin kun loppuvuoden tilanteesta et tiedä MITÄÄN? Tunnetko ylemmyyttä saadessasi haukkua minua? Harmittaako kun se ei vie iloani pois?

Vierailija
37/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin työn hinta on 12 000 e, maksettu viime vuonna. Saadaksesi tuon 6000 e verran palautusta, pitää maksaa aika lailla ylimääräisiä veroja...

Niin? Jos oikein osasin laskea niin mulle palautuksia 1900, miehelle 1500 ja vielä 2800 kotitalousvähennys

Saadakseen tuon verran palautuksia, pitää maksaa aika lailla ylimääräistä veroa ihan palkkatuloistakin. Pelkkä kotitalouvähennys kun ei tuo 6000 e:n palautuksia.

Vierailija
38/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätäkään kommenttia. Ilmeisesti tarkoitukseni koittaa vain vittuilla (?) Jos lukisit tarkemmin huomaisit että siinä lukee palautuksia 1900, miehelle 1500 JA vielä kotitalousVÄHENNYS.

Vierailija
39/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ilman muuta iloita, tyhmillä ihmisillä on usein syytä iloon. Me järkevät olisimme hakeneet sen rahan valtiolta jo vuosi sitten ja maksaneet velkamme, säästäneet koronmaksussa jne. En aidosti näe mitään iloittavaa tilanteessasi, jossa olet menettänyt satoja euroja korkoihin. Miten voi riemuita, kun on menettänyt rahaa - en ymmärrä!

Olenko kussut muroihisi vai miksi piti ruveta haukkumaan minua? Miten ihmeessä voit hakea rahan vuotta aiemmin kun tuolloin koko remontista ei ollut mitään tietoa? Miten uskallat hakea rahat pois vuotta aiemmin kun loppuvuoden tilanteesta et tiedä MITÄÄN? Tunnetko ylemmyyttä saadessasi haukkua minua? Harmittaako kun se ei vie iloani pois?

ja siksi pyrin maksamaan turhat velat pois mahdollisimman pian enkä toimi tavallasi, jossa ainoa edunsaaja on pankki. Sinä olet iloinen, koska olet menettänyt rahaa - hyvä niin, se on varmasti sinulle kiva juttu. Minä iloitsen siitä, että en menetä rahaa vaan osaan ottaa omani pois ajoissa.

Vierailija
40/105 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo kysyin miten voit hakea vuotta aiemmin rahaa remontista jota ei ole edes suunniteltu tuossa vaiheessa? Miten uskallat hakea vuotta aiemmin rahat pois, kun tulevasta tilanteesta et tiedä mitään? Kerro minulle mikä ihmeen järki olisi siinä että pitäisi ensin veroprossan pienenä ja loppuvuodesta nostaisi sitä kun ei riitäkään ja tulot tippuisi näin rajusti?