Papa kokeessa jo kaksi kertaa häikkää ja nyt sairaalaan johonkin tutkimukseen.
En vielä tiedä mitä ne tekee sairaalassa, hoitajan luo olen menossa keskiviikkona jolloin hän kai kertoo enemmän.
Olisiko kellään tietoa mitä voi olla? Inhottaa olla epätietoisuudessa ja hieman kyllä itkettääkin tämä tilanne.
Koetan ajatella positiivisesti mutta nyt juuri ei pysty.
Kommentit (9)
olet ajatuksissani,tu sitten kertomaan miten meni!
Eikö saatekirjeessä lukenut, mitä aiotaan tehdä?
Minulla oli vastaavanlaisia papa-ongelmia pari vuotta sitten. Tuolloin tehtiin tarkempia tutkimuksia, ultrattiin kohtu, otettiin pipelle-näyte ja uusi papa sekä värjättiin etikalla limakalvot, jonka jälkeen otettiin värimuutosalueista palasia pois (kolposkopia). Sitten odottelin tuloksia useamman viikon ajan ja niiden perusteella päätettiin jatkotoimenpiteistä.
Eikö saatekirjeessä lukenut, mitä aiotaan tehdä?
Minulla oli vastaavanlaisia papa-ongelmia pari vuotta sitten. Tuolloin tehtiin tarkempia tutkimuksia, ultrattiin kohtu, otettiin pipelle-näyte ja uusi papa sekä värjättiin etikalla limakalvot, jonka jälkeen otettiin värimuutosalueista palasia pois (kolposkopia). Sitten odottelin tuloksia useamman viikon ajan ja niiden perusteella päätettiin jatkotoimenpiteistä.
Josko kaikki olisi hyvin, inhoittava tilanne. ap
Yritä olla huolestumatta etukäteen, vaikka se varmaan onkin vaikeaa. Mukava, että pääset pian jatkotutkimukseen ja saat tilanteen selväksi. Etikkavärjäyksen perusteella voi jo silmin erottaa mahdolliset vaurioalueet. Saat silloin alustavaa tietoa tilanteestasi.
Ei se tutkimus mukavaa ole, mutta parempi kuitenkin niin, kuin se että solumuutokset elelisivät omissa oloissaan meidän tietämättämme.
Taisin olla 5, kuitenkin tuon kolposkopian pariinkin kertaan kokenut
vahvalla maitohappobakteerilla, jossa useempia bakteerityyppejä. Suosittelen!!
Mä olen ollut samanlaisesta syystä tutkittavana. Jotain muutoksia papa-kokeessa oli näkynyt, mutta loppupeleissä mitään kummallista ei sitten kuitenkaan löytynyt. Älä hermoile etukäteen. On hyvä asia, että sinua tutkitaan.
Papa hälytti joukkoseulassa (olin 25v) 3 luokkaa eli aika paha..Siitä sitten sain ajan polille kolposkopiaan, mutta hysteerisena menin nopeampaa yksityiselle. Tosin sieltä ne laittoi mut takaisin naisten polille, kun löydös sitä luokkaa...
No sitten sain nopeamman ajan takaisin polille, jossa tehtiin kolposkopia. Olin muuten raskaana. Se tutkittiin ja tilannetta päätettiin vain seurata. Raskauden ja synnytyksen jälkeen tilanne parani normaaliksi ja kävin viisi vuotta vuoden välein papassa, joka aina ykkönen. Eli nyt kaikki kunnossa. Käyn silti edeleen papassa joka vuosi, vaikkei tarvisi. Ne muutokset voi tulla siis nuorellekin ja nopeaa..
Mutta nyt olet hyvisää käsissä ja asia hoitunee!!!Syöpä kehittyy vasta useiden vuosien jälkeen, älä sitä nyt pelkää.
ap nostaa