Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 17-vuotiaan lapsesi tupakoida kotona? (ulkona)

Vierailija
03.04.2011 |

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos polttaisi salaa, niin luultavasti polttaisi kuitenkin vähemmän kuin julkisesti.

kotona ei kehtaa röyhytellä kuten kavereitten kanssa kaupungilla..

Vierailija
2/57 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enpä oikein usko. Olen erittäin tupakkavastainen persoona, enkä todellakaan tule hyväksymään, jos jälkikasvuni alkaa polttaa. Tupakoinnin aloittamisen jälkeen on turha odottaa rahaa minulta penniäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kyseessä olisi vaikea nuori ja hänen kanssaan olisi ongelmia niin eiköhän tuo tupakka olisi pientä. Jos se mitenkään meitä lähentäisi niin ehkäpä antaisin.

Vierailija
4/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on se, että 17-vuotiaan tupakointiin ei vanhempi voi vaikuttaa.

Mielummin antaisin kotona tupakkansa kiskoa kuin että menisi julkisille paikoille tai kavereiden luo tupakalle kun kotona ei saa polttaa.

Tupakointi on kuitenkin tässä elämässä HYVIN pieni paha. Jokaisen oma valinta alkaako polttamaan vaikken siihen tietenkään kannustaisikaan.

En ikimaailmassa halua lapseni olevan niitä nuoria jotka eivät voi rehellisesti kertoa äidilleen esim.tupakoinnista, koska seuraukset olisivat niin sietämättömät.

Vierailija
5/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin voi, sillä kaikki teinin rahat tulevat vanhemmilta, eli jos alkaa käry käydä niin ei penniäkään käteistä käteen, vaan koulukirjat ja bussiliput ostetaan valmiiksi ja vaateostoksille yhdessä/kuittia vastaan, ja jos haluaa jotain eväitä tms ostella niin annetaan vaikka pillimehu mukaan ja myslipatukka himpura soikoon, meidän rahoilla ei kukaan hanki keuhkosyöpää itselleen.

Vierailija
6/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin vanhempien on äärettömän vaikea hyväksyä, ettei joihinkin asioihin voi vaikuttaa.

Meillä ainakin voi, sillä kaikki teinin rahat tulevat vanhemmilta, eli jos alkaa käry käydä niin ei penniäkään käteistä käteen, vaan koulukirjat ja bussiliput ostetaan valmiiksi ja vaateostoksille yhdessä/kuittia vastaan, ja jos haluaa jotain eväitä tms ostella niin annetaan vaikka pillimehu mukaan ja myslipatukka himpura soikoon, meidän rahoilla ei kukaan hanki keuhkosyöpää itselleen.

Vierailija
7/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En salli tupakointia meillä kotona - vaikka olisi täysi-ikäinen, meillä (ei edes pihalla) ei tupakoida. Tiedän, että 18-vuotiaamme tupakoi ainakin silloin tällöin mutta tuolloin haisevat vaatteet jäävät ulos, niitä ei oteta sisälle eteisen naulakkoon. Inhoan tupakanhajua ja mielestäni minun ei tarvitse haistella sitä omassa kodissani, ei edes pihalla.

Vierailija
8/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

remmillä perseen verille aina kun kärähdin ja viikkorahat loppui siihen. Se meni siihen, että aloin varastamaan tupakkaa ja en viihtynyt kotona lainkaan. Tupakointi ei loppunut, mutta viha isääni kohtaan kasvoi.

mutta enpä oikein usko. Olen erittäin tupakkavastainen persoona, enkä todellakaan tule hyväksymään, jos jälkikasvuni alkaa polttaa. Tupakoinnin aloittamisen jälkeen on turha odottaa rahaa minulta penniäkään.

Vierailija
9/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tupakin oston ikäraja oli 16 vuotta ja ainakin minun nuoruudessa sain poltella kotona (ulkona) vaikka tiedän etteivät vanhempani siitä tykänneet. Ennen sitä jouduin aina lähtemään kavereiden kanssa kaupungille ja olin aika myöhään illat pois, että saatoin tuprutella rauhassa. Tuon ikäiseen ei enää saarnaus auta. Täytyy vain odotella, että tulee järkiinsä. Itse tulin järkiini vasta lähemmäs 30-vuotiaana ja nyt jo pelkkä tupakan hajukin saa voimaan pahoin.

Vierailija
10/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten en myöskään osta teineille alkoholiakaan. Turha yrittää selittää, että kyllä ne tupakkansa ja viinansa joka tapauksessa jostain hankkii...joo varmaan hankkiikin, mutta mä en ainakaan omalla toiminnalla mahdollista sitä, koska se ei ole mun tehtävä äitinä

Vierailija
11/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä syystä että tupakointi on tuon ikäisellä vielä laitonta. Eli mitään tällaista laitonta juttua meillä ei tapahdu.

Vaikkakin tiedän että teini tupakoi salaa, en mä nyt mikään ihan tyhmä ole, mutta toivon että tupakoisi vähemmän kun ei kotona saa vetää röökiä.

Lisäksi on tiukat kotiintuloajat eli ei hengailla kylillä.

Vierailija
12/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillista hommaa vasta 18-vuotiaalta. Polttamastahan en voi estää, mutta minun tontillani ei polta. Niin kauan kuin jalat on minun pöytäni alla, saa luvan totella tuollaisessa asiassa.

Ja jos käy tontin ulkopuolella polttamassa, saa jättää ulkovaatteensakin pihalle. Niitä ei sisälle tuoda. Isännän tupakkavaatteissakin on liikaa (ja nekin oon käskenyt heittämään ulos).

Vierailija
13/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain luvan polttaa kotona. Ja pyynnön, etten polttaisi julkisesti.

Mitä tekee nuori: polttaa kotona ja muualla. Ja on hyvin pian addikti.

Jos minua olisi kielletty polttamasta kotona, olisin pakostakin joutunut viettämään savutontakin elämää enkä ehkä olisi myöhemmin joutunut ihan olan takaa tekemään työtä tupakoinnista vierottumisen kanssa.

Vierailija
14/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verta tiedän, mitä tupakka aikojen saatossa tekee keuhkoille ja muutenkin terveydelle, sairaanhoitajana, että en ikimaailmassa ala lepsuilemaan tuossa asiassa. Polttakoon jossain muualla, jos en sitä pysty estämään, mutta hyväksymistä asialle en anna KOSKAAN.

Vierailija
15/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhetta tupakoinnista, ja kerroin että tuli poltettua mm. vintissä. Se oli ihan kauhuissaan kun ajatteli että oltais voitu sytyttää tulipalo. Sano sitten että mielummin olis antanut meidän polttaa vaikka sitten terassilla, missä itekin polttivat.

Vierailija
16/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin tyhmä, että pitää polttaa niin pitää sitten olla myös niin rohkea, että kehtaa tehdä sen myös minun edessäni.

Tulos 4 teiniä joista yksikään ei polta eikä juo.

Ja mistä sen tiedän, no viikonloppusin ovat lähes aina kotona, valittavat kun kaverit on bilettämässä. Harrastuksiin ym.joudutaan kuskaamaan ja paikanpäälllä odottamaan. eikä kyllä ikinä ole ilmaantunu tupakalle tai alkoholille haisevana. tai no vanhin on tullu kerran, mutta sillonkin hällä ikää oli jo 18v. Ja totesi vaan kotiin tullessaan, ettäonpas typerä ja tyhmä olo.. ei ole sen jälkeen ottannu kuin muutaman siiderin saunan jälkeen.

Apsolutisteja ei olla,mutta ei me vanhemmatkaan polteta eikä oikeestaan juodakkaan. Minä itse olen ollu huppelissa viimeksi 5 vuotta sitten ja sitä edellisestä kerrasta tais olla saman verran. enkä myöskään käytä mitään saunaoluita tai muita.turhaa rahan haaskua. isäntä kyllä ottaa kerran viikossa 1 oluen, mutta sekin on usein alkoholiton . Eli kait se omalta osaltaan on myös mallista kiinni.

Vierailija
17/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvä pummi.

Vierailija
18/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapseni ei ole vielä vuosiin tässä iässä että tarvitsisi asiaa miettiä ja toivon ettei koskaan ala polttamaan, mutta JOS näin käy niin saa polttaa kotonakin.

yleensä siihen mennessä kun kotona tupakan poltto-asia selviää on lapsi tai teini kerinnyt poltella jo vuoden tai pari kaveriporukoissa.

etenkin pojat (ainakin ns. "villimmät") aloittavat usein tupakkakokeilut jo 3-4.luokilla. muistan näin omista kouluajoistani sekä työskennellessäni koulunkäyntiavustajana tämä on arkipäivää. toki siihen puututaan mutta sitä tapahtuu kyllä.

eikö av:lla todella ole yhtään tupakoivaa äitiä? turha moralisoida että ei saa polttaa jos sitä tekee itsekin.

Vierailija
19/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin muskuton tehny töitäja tienanneet omia rahoja.. nytkin jopa meitin 13v on menossa kesätöihin.. joten aika vaikiaa olis 17v kieltää.. Tietysti jos ei ole oppinut työntekoon niin....

Vierailija
20/57 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö av:lla todella ole yhtään tupakoivaa äitiä? turha moralisoida että ei saa polttaa jos sitä tekee itsekin.

tätä minäkin olen sanonu, jos itse käryttää on turha moralisoida. Mulla oli yski tuttava perhe jolle tästä sanoinkin. 2 lasta, molemmat vanhemmat polttivat. vanhempi poika sai polttaa kotona, tyttö ei. poika olis aanut kärytellä jo 14v tytär ei saanut edes 16v vielä käryttää. juoksi sitten pitkin pusikoita. jam istä tupakat no vanhempien askeista ja isoveljeltä... sanoinkin vanhemmille että tuo on naurettavaa. vanhemmat polttaa isoveli polttaa tytär juoksee puskissa polttamassa.. huoh..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme