Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 17-vuotiaan lapsesi tupakoida kotona? (ulkona)

Vierailija
03.04.2011 |

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuon ikäisenä polttaa, niin tuskin kiljumisella ja kieltämisellä lopettaa.

Olisin pettynyt siihen että on ruvennut polttamaan ja osottaisin sen lapselle, mutta en usko että kieltäminen mitään auttaa enää tuossa iässä. Jotain mennyt pieleen aikaisemmin että on ruvennut polttamaan.

Vierailija
42/57 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti odottaisin, että lapsi on 18. Johonkinhan se raja on vedettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen itsekin tuon ikäisenä polttanut. Nyt lähemmäs 10 vuotta ollut tupakoimatta.

Vierailija
44/57 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän olisi keskustellut keuhkoahtaumatautiin sairastuneen isoisänsä ja keuhkosyöpään sairastuneen isoäitinsä kanssa, ja käynyt tapaamassa happirikastimen kanssa eläviä potilaitani terveyskeskukessa.

Vierailija
45/57 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus rupeaa polttamaan, ei koskaan tule polttamaan lapsuudenkodissaan minun läsnäollessani.

Vierailija
46/57 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valistus ei mennyt perille, ei voi mitään. Om ratkaisu.

Vierailija
47/57 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta nuoruudestani muistan sen, että nikotiinintuska oli hirveä. Oli pakko lähteä aina kavereiden kans illalla kaupungille, että pääsi tupakalle. Siellä tuli sitten tehtyä muutakin. Aina ei olis haluttanut lähteä kun piti lukea kokeisiin. Mutta en todellakaan voinut olla ilman tupakkaa seuraavaan aamuun asti.

Olen omille lapsille sanonut, että toivon, etteivät ala polttamaan, mutta jos alkavat, panen pihalle tuhkakupin niin ei tarvitse juosta kylillä tupakan takia.

Ihme ja kumma, ovat kaikki todella tupakkavastaisia teinejä.

Vierailija
48/57 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuon ikäiset saa edes ostaa tupakkaa.

Vierailija
49/57 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos polttaisi salaa, niin luultavasti polttaisi kuitenkin vähemmän kuin julkisesti.

Vierailija
50/57 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, juominen ja autolla ajamista ei ihan voi verrata polttamiseen, kun vanhemmat polttaa ja lapsi on ikänsä harrastanut passiivista tupakointia (niinkuin minä 4 vuotiaasta lähtien päivittäin, vaikka vanhemmat eivät polttaneet.. ei siitä enempää) Sitä saattaa lapsikin pitää tupakointia paljon hyväksyttävämpänä ja jopa tykätä savusta, jolloin aletaan polttamaan ja sittun kun on se vuosi salaa poltettu ja se käy ilmi niin turha sitä on yrittää enää alkaa kieltämään jos ei mitään motivaatiota lopettamiseen ole.

16-17v antaisin polttaa kotona ettei tule turhaa stressiä, että mihin sitä menisi seuraavaksi tupakalle ja haistaako kukaan että on polttanut. Tosin tupakoivassa perheessä ei kukaan haista sitä kuitenkaa niin samapa tuo :D.

Vierailija
51/57 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Typerää touhua. Jos röökiä kuitenkin polttaisi, eikä keskusteluista ja "raittiuden" tukemisesta olisi apua, saa polttaa missä lystää. Rahahanat tosin tyrehtyisi samantien.

Vierailija
52/57 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt alkanut polttamaan. yritti poltella omalla parvekkeellaan ja kävin ilmoittamassa, että ottaa röökinsä ja menee muualle polttelemaan. Eipä se tuohon mutissut vastaankaan.

Vierailija
53/57 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei polta kukaan mukaan niin miksi ihmeessä alaikäinen lapsi?!?!?!

Vierailija
54/57 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kaipasin tuota. Ryhtiliikettä vanhemmilta jota ei tullut koskaan.

Sittemmin olen lopettanut tupakoinnin ja juominenkin kohtuullista.

Minusta lapsen ja nuoren kodin pitää olla paikka jossa on säännöt ja niitä noudatetaan.

Itse käytin hyväkseni vanhempiani vaikka oikeasti kaipasin sitä mitä muutamalla ystävällä oli: hyvä koti jossa oli tiedossa ettei polteta eikä juoda.

Ei vaan ollut rajoja. Tai no oli, mutta ei niistä välitetty.

Omat lapset ei tule koskaan saamaan lupaani tupakointiin saati juomiseen. Teen kuten anoppini joka hakee kylältäkin keskellä yötä ja valvoo nuoriensa takia.

En tule antamaan lapsilleni rahaa tupakkaan, en osta sitä kenellekään.

Että siitä.

Vierailija
55/57 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä saisi nurkan taakse mennä pois mun silmistäni. Mutta estääkään en voisi, sama se on polttaako se sitten talon takana vai käveleekö tielle.

Ikävä juttu, mutta kaikkeen ei vaan voi puuttua, varsinkaan lähes täysi-ikäisen ihmisen kohdalla.

Vierailija
56/57 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuttavaperheen 14-vuotias käy röökillä äitinsä kanssa. Mitään paheksuntaa en ole koskaan kuullut.

Vierailija
57/57 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUNHAN SITTEN POLTTAA SISÄLLÄ, jos asutte rivarissa/kerrostalossa.

Että mua pännii meidän rivarissa naapurin teini + kaverinsa. Kun ei sisällä saa polttaa, niin poltetaan ulkona. Ja kun makkarit on alakerrassa, niin onhan se kiva, kun naapurit ei voi pitää makkarin ikkunaa auki, kun kaikki se paskatupakan haju on sisällä.

Jos kerran polttaa, niin on se kumma, kun tupakoitsijastakin se haju on niin kamala, että pitää polttaa ulkona. Nauttikaa nyt kunnolla ja polttakaa siellä omassa kämpässänne, kiitos.