Miten voitte olla ostamatta ITSELLENNE vaatteita
Toki, rumat ne vaatteilla koreilee, mutta siltikin.
Tuossa toisessa ketjussa paljon porukkaa joilla menee vuodess 100 € vaatteisiin tai ei ollenkaan. Ihmettelen miten se on mahdollista ? Meillä kaikille perheenjäsinille itseni mukaan lukien ostetaan koko ajan uusia vaatteita. Miksi ette osta vaatteita isellenne ?
Kommentit (45)
mutta oli vuosia etten ostanut. Omalla kohdallani syyt olivat
- minulla oli paljon vaatteita ennestään
- olin kotiäiti ja näin niin harvoin ihmisiä joita varten olisi ollut luontevaa pukeutua yhtään farkkuja ja trikoopaitaa monimutkaisemmin (joskus kokeilin, mutta puistokaverit kysyivät olenko menossa juhliin) että en oikeasti keksinyt mitä vaatteita olisin halunnut
- samasta kotiäitiyssyystä minulla ei ollut oikein luontevia shoppailumahdollisuuksia muualla kuin netissä (mieheni ei ole erityisen osallistuva)
- netissä shoppailu tuntui vaikealta, kun olin niin eri muotoinen kuin ennen lapsia etten osannut ruudulta katsoa mikä minua edes olisi pukenut
- olen luonteeltani yleissäästäväinen, enkä koe mielihyvää siitä että ostan tavaroita joita ei sitten käytetä ns. loppuun.
Ap tässä.
Kiitos vastauksista.
Selvennän sen verran, kun joku luulee että ostelen jotain kertakäyttökamaa. Eli ostan laadukkaista vaatteita, joita kyllä käytän keskimäärin 2-3 vuotta, joitakin pitempään. Sama juttu muilla perheenjäsenillä. Perheeseen kuitenkin ostetaan joka kuukausi useammalla sadalla eurolla yhteensä vaatteita. Esim kuntosaliin minulla on muutama kierros kunnon vaatteita. Samaten eri lajeihin on omat vaatteet, esim laskettelu ja murtomaahiihto. Työssä pidän esim trikookauluspaitoja ja miehellä kauluspaidat jne. Teini saa merkkipaitansa ym, koska pitää ne loppuun. Leikki-ikäisen perusvaatteet tilaan tällä hetkellä Englannista Mark&Spenceriltä (aika halpoja ja hyviä). En siis osaa kuvitella tilannetta, että en osatisi itselleni vaatteita, vaan sinnittelisin esim 100 €/vuosi. No pääaisiallinen syy suomalaisella naisella tuntuu kuitenkin olevan rahan puute, osalla sitten joku vaatimattomuus kaunistaa.
Muistakaa kuitenkin naiset, että työelämässä kannattaa hieman satsata omaan ulkonäköön niin ei huku seinään !
Muistakaa kuitenkin naiset, että työelämässä kannattaa hieman satsata omaan ulkonäköön niin ei huku seinään !
Tosin töitä hakiessa satsaan sitten omaan itseeni..luonteeseeni.
Ostan vain ja ainoastaan silloin itselleni vaatetta kun on pakko.
Ja miksi pitäisi ostaa koko ajan uutta vaatetta jos on hyviä kaappi täynnä.
En enää ihmettele miksi osa naisista näyttää niin kamalan vanhanaikaisilta ja epänaisellisilta. Vaatteet ne tekee sen. Rahaa ei tarvi tuhlata paljonkaan ´jos seuraa aleja.