Miten voitte olla ostamatta ITSELLENNE vaatteita
Toki, rumat ne vaatteilla koreilee, mutta siltikin.
Tuossa toisessa ketjussa paljon porukkaa joilla menee vuodess 100 € vaatteisiin tai ei ollenkaan. Ihmettelen miten se on mahdollista ? Meillä kaikille perheenjäsinille itseni mukaan lukien ostetaan koko ajan uusia vaatteita. Miksi ette osta vaatteita isellenne ?
Kommentit (45)
mitä pienestä palkastani jää ylimääräistä menee lapsen kalliiseen harrastukseen ja hänen vaatteisiin.
Ja onneksi saan kauniita vaatteita tuttavalta.
lapsille sen sijaan on ostettava, kun vaatteet jää pieniksi.
Mulla on paljon vaatteita, en tarvi mitään. Miksi ostaa, jos ei tarvi? Kyllähän aikuisella ihmisellä vaatteet kestää usean vuoden.
ostan sen mitä oikeasti tarvitsen. en sen mukaan mikä on kivaa ja just nyt muodikasta. lisäksi ostan yleensä käytettyä, aika usein kirppikseltä, tai (äitiys- ja imetysvaatteet) huuto.netistä. kun en enää kasva, voin tosiaan käyttää vaatteet ensin loppuun, ja uusia sen mukaan.
meillä on monta lasta, joiden tarpeet menevät myös vaatteiden suhteen minun tarpeideni edelle. ja kasvavalle lapselle niitä vaatteita on hankittava huomattavasti enemmän ja useammin kuin eille aikuisille.
terv. 100-150e/ vuosi
ostan sen mitä oikeasti tarvitsen. en sen mukaan mikä on kivaa ja just nyt muodikasta. lisäksi ostan yleensä käytettyä, aika usein kirppikseltä, tai (äitiys- ja imetysvaatteet) huuto.netistä. kun en enää kasva, voin tosiaan käyttää vaatteet ensin loppuun, ja uusia sen mukaan.
meillä on monta lasta, joiden tarpeet menevät myös vaatteiden suhteen minun tarpeideni edelle. ja kasvavalle lapselle niitä vaatteita on hankittava huomattavasti enemmän ja useammin kuin eille aikuisille.
terv. 100-150e/ vuosi
Ja kun ostaa vain kirpparilta, niin 100e riittää pitkään :)
Löydän harvoin mieleisiä vaatteita, ja silloinkaan usein ei ole sopivaa kokoa (olen pienikokoinen).
Niinpä käytännössä tulee pidettyä usein samoja harvoja hyväksi havaittuja vaatteita - pesukone tietysti ahkerasaa käytössä - ja käytän vaatteet kyllä myös ns. loppuun.
löydän mitään kivaa ja koko on toinen ongelma.. Farkkuja en tällä hetkellä löydä kaupasta (netistä olen huono ostamaan) kun en suostu laittamaan pillifarkkuja jalkaani.. Eilen yritin etsiä farkkuja, yksissä olisi ollut kviat lahkeet mutta kun vyötärö oli melkein rintojen alla ja muutenkin liian löysät lantiolta.. Hankalaa kun vyötärön pitää olla kuitenkin suht iso.. :/ Oma vikahan se on..
Töissä kun pärjää työhousuilla, t-paidalla ja hupparilla niin eipä sitä vapaa-ajalle hirveästi tarvii.. :)
Ja lapsille löytää paljon enemmän kaikkea kivaa.. Ja ne tarvii niitä vähän enemmän kuin minä..
Olen pysynyt samankokoisena viimeiset 10 vuotta, laadukkaat vaatteet kestävät kauan, jopa monet h&m:n puuvillaiset, laadukkailla en siis tarkoita kalliita.
Jokainen vielä kasvaa niin huimasti että kokoajan saa olla uutta ostamassa. Kenkiäkin menee useat vuodessa.
Ja satsaan niihin, sillä kestää sitten myös kulutusta.
Itse en kasva kuin läntistä leveyttä, niin miksi sitä olla kokoajan ostamassa jotain retonkia. Ostan tarpeeseen itselleni
kun ei käy missään kaupoissa joissa on vaatteita myynnissä. Niin eipä tuu ostettua. Ja entisillä pärjään ihan hyvin.
Lapsille on kuitenkin osteltava, kun kasvavat. Mut meikäläisestä niin väliä. En ole muutenkaan edustustyyppi.
2. ollaan pienituloisia
3. ollaan ekologisia
4. en kasva enää (toivottavasti pienenen joku päivä)
5. ei meillä muillekaan ostella koko ajan jotain
MIKSI PITÄISI?
En ole koskaan ollu kiinostunu vaatteista eikä niihin mene hirveesti rahaa. En ole kyllä kiinostunut lastenvaatteistakaan, mutta niitä on pakko ostaa välillä kun vanhat jää pieniksi.
Sitäpaitsi ei mulla ole hirveesti rahaakaan.
ei vaan ole rahaa. Lapsille on pakko ostaa, kun kasvavat vanhoista ulos. Omiin vaatteisiin ei sitten enää olekaan rahaa :(
ja ostan vasta, kun vanhat roikkuvat päälläni ja saan ostaa ainakin pari numeroa pienempiä.
Ostin eilen kengät lohdutukseksi,kun en voi vaatetta ostaa.
Senkö takia, kun markkinavoimat luovat koko ajan sitä rotkomaista tarvetta, jota ei voi ikinä tyydyttää, vai onko oikeasti jotain parempia syitä?
2)Ei ole rahaa ostaa "koko ajan" uusia vaatteita
3)En tarvitse "koko ajan" uusia vaatteita
4)Ostan laadukasta vaatetta jotka kestää pidemmän ajan
5)MIKSI OSTAISIN "koko ajan" uusia vaatteita???
Arkivaatteissa on muutamia suosikkeja jotka kulkee viikosta toiseen käytössä. Juhlavaatteet on sitten erikseen ja ei joka juhlaan tarvitse ostaa uusia vaatteita. Vähän pidetyistä juhlavaatteista saa tuunaamalla uuden seuraaviin juhliin.
Aikuisen vaatteet tosiaan kestää pitkään, kun hyvin pitää. Ja kun ostaa ajattomia vaatteita. Ei minulla olisi edes varaa ostaa, joka kuukausi vaatteita itselleni, saatika että niitä kaikkia sitten edes ehtisin pitämään.
Lempi vaatteeni on farkut/suorat housut ja tunika tai t-paita arkena. Kotona usein kuljen löysemmissä housuissa ja jossain mieluisessa paidassa.
mä käytän vanhat loppuun ensin.