Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voitte olla ostamatta ITSELLENNE vaatteita

Vierailija
03.04.2011 |

Toki, rumat ne vaatteilla koreilee, mutta siltikin.

Tuossa toisessa ketjussa paljon porukkaa joilla menee vuodess 100 € vaatteisiin tai ei ollenkaan. Ihmettelen miten se on mahdollista ? Meillä kaikille perheenjäsinille itseni mukaan lukien ostetaan koko ajan uusia vaatteita. Miksi ette osta vaatteita isellenne ?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkivaatteissa on muutamia suosikkeja jotka kulkee viikosta toiseen käytössä. Juhlavaatteet on sitten erikseen ja ei joka juhlaan tarvitse ostaa uusia vaatteita. Vähän pidetyistä juhlavaatteista saa tuunaamalla uuden seuraaviin juhliin.

Aikuisen vaatteet tosiaan kestää pitkään, kun hyvin pitää. Ja kun ostaa ajattomia vaatteita. Ei minulla olisi edes varaa ostaa, joka kuukausi vaatteita itselleni, saatika että niitä kaikkia sitten edes ehtisin pitämään.

Lempi vaatteeni on farkut/suorat housut ja tunika tai t-paita arkena. Kotona usein kuljen löysemmissä housuissa ja jossain mieluisessa paidassa.

Että olen viimeisen vuoden aikana (muuttojen yhteydessä) laittanut ison kasan vaatteita kiertoon, juuri sellasia jotka olen ostanu hetken mielijohteesta ja pitänyt kerran tai kaksi.

Vierailija
22/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 500 e menee silti vuodessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan joka viikko jotain...

Jopa silloin, kun olin himassa kodinhoidontuella. No - 500 e miinus verot olikin kokonaan omassa käytössäni.

Tietenkin osteluani avittaa se, että olen töissä Aleksanterinkadulla ja duunimatka Assan kautta kotiin kulkee aika monen vaatekaupan ohi ( :

Vierailija
24/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kyllä vaatteiden ostelusta, mutta minulla ei ole aikaa eikä mahdollisuutta käydä kovin usein vaatekaupoissa. Ei siis tule houkutuksia.

En myöskään tarvitse uusia vaatteita koko ajan, eikä meillä olisi säilytystilakaan niille.

Vierailija
25/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joka viikko uusia vaatteita, ihan siksi että haluan näyttää hyvältä korostamalla vaatteilla parhaimpia puoliani värejen, leikkausten ym. ansiosta. Miehelläkin kivempi katsella :)

Hyi, en haluaisi näyttää miltään kulahtaneelta kotiäidiltä...

Rahaa menee vuodessa vaatteisiin, kenkiin ja asusteisiin useampi tuhat euroa. Niin ja olen opiskelija.

Vierailija
26/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joka viikko uusia vaatteita, ihan siksi että haluan näyttää hyvältä korostamalla vaatteilla parhaimpia puoliani värejen, leikkausten ym. ansiosta. Miehelläkin kivempi katsella :)

Hyi, en haluaisi näyttää miltään kulahtaneelta kotiäidiltä...

Rahaa menee vuodessa vaatteisiin, kenkiin ja asusteisiin useampi tuhat euroa. Niin ja olen opiskelija.

Vierailija
27/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin silloin hobby hallin osamaksulla vaatteeni: nansoa, nikea ym ja ihan tyytyväinen olin

Vierailija
28/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan aina laadukasta ja kestävää

Vierailija
29/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo koskaan laskenut, paljonko menee vaatteisiin rahaa, mutta en pysty ostaa niin usein kuin haluan. Nytkin piti kevyempi toppapuku talvipyöräilyyn ostaa itselle aleista, mutta ne teknisiltä ominaisuuksilta hyvät vaatteet maksoi alenkin jälkeen aivan järkyttävästi. Ei tolla opintotuella sellasia ostella.

Mun haave on polttaa koko vaatekaappi ja uusia kaikki vaatteet, mutta se taitaa jäädä haaveeksi. En kuitenkaan ihan missään ryysyissä kulje, mutta oishan se kiva, että ois varaa mistä valita fiiliksen mukaan. Nyt voin valita käytännön mukaan.

Lapset on aina etusijalla tässä vaatetusasiassa.

Vierailija
30/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi ei tarvitse koko ajan ostaa uusia. Kokeile sinäkin.

Vierailija
31/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso maalaistalo, 20 lehmää, 4 lasta... säälin häntä

Vierailija
32/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joka kuukausi jotain, tosin olen vaate- ja kenkäliikkeessä töissä;) Tosin ostin hoitovapaallakin kivoja vaatteita, olen aina tykännyt vaatteista- ja kengistä. Tuntuu hurjalta, että joku käyttää saman verran vuodessa vaatteisiin kuin mä kuukaudessa...Viime kuussa ostin ainakin kolmet kengät itselleni:D

Vierailija
33/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tajua miksi ostaa koko ajan uusia vaatteita, laadukkaat vaatteet kestää aikaa ja pysyy siisteinä. Itse pyrin koko ajan minimalistisempaan suuntaan, yritän pienentää vaatevarastoa ja koota sellaisen pienen, yhteensopivan, klassisen peruspuvuston jota koruilla ja asusteilla sitten "muodistan"

Ostan joka kuukausi jotain, tosin olen vaate- ja kenkäliikkeessä töissä;) Tosin ostin hoitovapaallakin kivoja vaatteita, olen aina tykännyt vaatteista- ja kengistä. Tuntuu hurjalta, että joku käyttää saman verran vuodessa vaatteisiin kuin mä kuukaudessa...Viime kuussa ostin ainakin kolmet kengät itselleni:D

Vierailija
34/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska vaatehuone pursuilee kauniita vaatteita, kuitenkin liian pieniä, raskauskiloja on vielä 6 kiloa eikä mahdu vaikka miten päin yrittäisi.

Vaatteiden ostaminen itselleni masentaa, koska tuntuu kauheelta pullalta.

Rahaa ei muutenkaan tässä äitiyslomalla paljon tule ja liikenevällä rahalla yritän tehdä kodista omaa silmää miellyttävän ja ostan lapselle vaatteita.

Vierailija
35/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkan laskee tuntipalkaksi ja saat verottomana vaikka 10€ käteen niin saa tehdä 10h satasen vaatteeseen. Pakko jakaa ostettavat usealle vuodelle.

Muita menoja on esim. silmäläsit n.250€ joka 4.vuosi. Nytkin päässä on vinot ja naarmuiset, mutta olleet vain 2v joten ei tule uusia pitkään aikaan.

Kampaajalle 3krt vuodessa 50€.

Ulkovaate /talvikengät joka 3.vuosi...

Kun ei näitä, nin ostan sisävaatteita itselle. Olen asiakaspalvelutyössä, joten käytän ajattomia "perusvaatteita"

Ja tosiaan kun on lapsiakin joille on pakko olla sopivan kokoista ja ehjaa vaatetta. Itselle mahtuu vanhat ja ovat ehjiä niin eipä tule usein osteltua.

Vierailija
36/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijan vuositulot on n. 3000 euroa, joko ei maksa muusta elämisestä lainkaan tai ei ole kokopäivätoiminen opiskelija, vaan joku yliopistolla 8 vuotta notkuva töissäkäyvä opintojen venyttäjä

Vierailija
37/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tajua miksi ostaa koko ajan uusia vaatteita, laadukkaat vaatteet kestää aikaa ja pysyy siisteinä. Itse pyrin koko ajan minimalistisempaan suuntaan, yritän pienentää vaatevarastoa ja koota sellaisen pienen, yhteensopivan, klassisen peruspuvuston jota koruilla ja asusteilla sitten "muodistan"

Tietysti myyn sellaiset vaatteet eteenpäin jotka jää vähemmälle käytölle eli kaapit ei kuitenkaan tursua vaatteita. En ole klassinen pukeutuja, tykkään leikitellä erilaisilla tyyleillä;)

Olen kenkäosastolla töissä, eli ihan duunin puolestakin tulee seurattua muotia ja saan ihan kivat alennuksetkin ;)

Vierailija
38/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että se on enemmän persoonasta kiinni, mihin rahansa laittaa. Moni mamma laittaa rahansa pelkästään lapsiin esim. ostetaan järkyn hintaisia Reimoja ;) ja sitten oma vaatekaappi on vään niin ja näin...hmmmm.

T. Se kenkämyyjä, en muista mun numeroa

Vierailija
39/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahani mieluummin johonkin kestävään tai sitten matkoihin & ulkona syömiseen. Siis lasten lisäksi. Aivan älytöntä törsätä johonkin kertakäyttörytkyihin. Vaihtelen myös kaverini kanssa vaatteita ja ompelen itse. Joulun jälkeis alesta ostan laadukkaita vaatteita ja toisen kerran jotain kesäksi. Jos muuta tarvitsee, niin sitten ehkä, mutta en tosiaan joka kk saati joka viikko. Enkä näytä kulahtaneelta kotiäidiltä.

Vierailija
40/45 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen duunia kotona. Pärjään vähällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän