Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomaille matkustamisesta kysymyksiä.

Vierailija
03.04.2011 |

Olen lähdössä lomalle Kreikkaan kuukauden päästä ja tämä on ensimmäinen kerta Ruotsia lukuunottamatta ulkomailla aikuisena. Tarvitsen nyt neuvoja, joita en kehtaa kavereilta kysyä..

- Kannattaako minun hakea passi, vaikka minulla onkin uusi henkilökortti?

-Onko järkevämpi laittaa lapsi minun passiin, vai niin että itse menen henkilökortilla ja lapsi saa oman passin?

-Ottavatko lentoemännät hyvin huomioon lentopelkoisen?

-Uskaltaako Kreikassa syödä mitä vain?

-Paljonko arvioisit minun tarvitsevan rahaa mukaan itselleni ja lapselle (7v.)?

Kiitos näistä ja muitakin vinkkejä otetaan vastaan :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ruokailukysymys riippuu paljon ihmisestä ja siitä, kuinka herkkä vatsa on. Itse en ole koskaan sairastunut minkäänlaiseen vatsatautiin, en Karibianmeren saarilla, Kiinassa, Japanissa, Yhdysvalloissa, Pohjois-Afrikassa enkä Euroopassa - paitsi kerran lapsena Tallinnan laivalla. Olen syönyt melkeinpä missä vain ja mitä vain, mm. Kiinassa erilaisia pirtelöitä ja jäätelöannoksia... Kai mun vatsa on niin tottunut erilaisiin bakteerikantoihin. Suomessakaan en kauheasti kyttää päiväyksiä. Jos ruoka ei haise eikä näytä huonolta, uskallan syödä sen. :)

Sen sijaan eräs ystäväni saa kauheita vatsavaivoja melkein mistä vain ruoasta, joka vähänkin poikkeaa siitä mihin olemme Suomessa tottuneet. Eli tosi yksilöllistä on.

Vierailija
22/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan noista lennoista vaan kivut korvissa ja sen kamalan jännityksen koneen noustessa/laskiessa.

Harva lapsi pelkää niitä.....Opetettiinko sinua pelkäämään?

Lentokoneiden matkustusmukavuus on sekin parantunut 1970-1980-luvuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan oltu toukokuun alussa Rodoksella palelemassa ja illalla siinä tuulessa meinas jäätyä. Uima-altaat ei ole yleensä siellä lämmitettyjä joten sekin vastasi avantouintia. Vielä satoi pari päivää niin eipä ollut lämpöhalvausriskiä =)

Vierailija
24/24 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kannattaako minun hakea passi, vaikka minulla onkin uusi henkilökortti?

Juu, hanki passi

-Onko järkevämpi laittaa lapsi minun passiin, vai niin että itse menen henkilökortilla ja lapsi saa oman passin?

Lasta ei enää saa vanhemman passiin, eli lapselle oma passi

-Ottavatko lentoemännät hyvin huomioon lentopelkoisen?

Täysillä lomalennoilla ei välttämättä ole aikaa pitää kenenkään kädestä kiinni. Mutta turha lentoa on pelätä, asia on kohtalon käsissä

-Uskaltaako Kreikassa syödä mitä vain?

Samat ohjeet kuin kaikkialla muuallakin: vain kuumaksi kypsennettyä ruokaa tai itse kuorittua ( esim. banaani) Vältä katukioskeja tms hygienialtaan epäilyttäviä ostopaikkoja. Vältä majoneesipohjaisia ruokia, osta pain pakattua jäätelöä. Juo pullovettä, älä koskaan hanavettä -ei edes hampaidenpesussa!- Pyydä juoman ilman jäitä, sillä jääpalat tehdään hanavedestä.

-Paljonko arvioisit minun tarvitsevan rahaa mukaan itselleni ja lapselle (7v.)?

Kuuluuko matkaan mitään ruokailuja? Laske mitä teillä menee Suomessa ruokaan/pvä + jonkin verran retki-ja ostosrahaa. Mutta älä ota käteistä mukaan paljoa; luottokortti on parempi + Visalla voit nostaa rahaa paikan päällä.

Muista suojautua auringolta kunnolla; pitkähihainen ohut paita ja -lahjeiset housut + aurinkorasvaa isolla kertoimella.

Hyvää matkaa!