Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kristittyjä uskovaisia paikalla...? Olis kiva jutustella jotain uskonasioita.

Vierailija
02.04.2011 |

Ihan mitä vaan mieleen tulee, uskoon ja uskonelämään liittyen. Tai laittakaa vaikka rakkaimpia/puhuttelevimpia Raamatun kohtia, jos siltä tuntuu :)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kauneimpia hengellisiä lauluja tällä hetkellä minulle youtubesta nuo Petrus Ahosen biisit.

Vierailija
2/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin tällöin lukeva, sydämestään aito kristitty ja kristillisiä arvoja noudattava.

Ei tule nyt oikein mitään mieleen, kunhan ilmiannoin itseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kohdat ovat lähellä sydäntäni. Toki vain se oikea näistä kolmesta -eli 2 muuta ovat valetta.

Jeesuksen kolmet viimeiset sanat Raamatun mukaan:

Matt. 27:46,50 "Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä."

Luuk. 23:46 "Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni. Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä."

Joh. 19:30 "Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: Se on täytetty, ja kallisti päänsä ja antoi henkensä."

Vierailija
4/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet uskossa?

ap

Vierailija
5/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tällä hetkellä Jumala kutsuu minua voimakkaasti yhteyteensä uudelleen. Olen ollut maailmassa aika pitkään kai sitten.

Entä sinä?

Vierailija
6/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä voisi kertoa lapsille Jumalasta, Jeesuksesta, ylipäätään uskonasioista?

Esikoiselle olen lukenut lasten Raamattua, ja mietin, voisikohan hänelle lukea jo oikeaakin Raamattua, vai mahtaako olla liian pelottava tietyiltä kohdin? Esikoinen on tokaluokkalainen.

ap

Vierailija
7/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta erään ystäväni ja TV7:n avulla joitakin vuosia sitten, jolloin alkoi myös valtava henkinen ja hengellinen kasvu.

Vierailija
8/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tällä hetkellä Jumala kutsuu minua voimakkaasti yhteyteensä uudelleen. Olen ollut maailmassa aika pitkään kai sitten.

Entä sinä?

kasvoin perheessä jossa äitini on uskossa, isä ei ainakaan tietääkseni.

Tosin koen että uudestisynnyin, tai sain elävän uskon vasta viime vuonna.

ap

Vierailija
9/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kertoisin kertomuksia omin sanoin. Lapsille voi kertoa Jumalasta ihan arkielämässä ja usein kysyvätkin. Ja iltarukouksen aikaan sängyn laidalla. Ei uskonto kuulu pelkästään kirkon seimien sisälle vaan paremminkin jokapäiväiseen elämään.

T. kirkon työntekijä

Vierailija
10/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä voisi kertoa lapsille Jumalasta, Jeesuksesta, ylipäätään uskonasioista? Esikoiselle olen lukenut lasten Raamattua, ja mietin, voisikohan hänelle lukea jo oikeaakin Raamattua, vai mahtaako olla liian pelottava tietyiltä kohdin? Esikoinen on tokaluokkalainen. ap

ovat varmaan ne kirjat, mitä TV7:llakin luetaan, nimeä en nyt muista millään. Olisko Suuria Kertomuksia tms? Ehkä oikeaa Raamattua ei ihan suoraan kannata vielä tuon ikäiselle lukea.

Vierailija
11/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen uskovaisesta perheestä. Olin lähinnä tapauskovainen vanhasta tottumuksesta. Sitten mies petti ja jätti, ja suuressa hädässä olin kaksinkerroin keittiön lattialla ja rukoilin. Vasta nyt tiedän varmasti, että Jumala ja enkelit ovat olemassa. Se vaati täydellisen "antautumisen". Todelliasen hädän.

Ihmeellisiä asioita on tapahtunut sen jälkeen, kun aidosti pystyin rukoilemaan "tapahtukoon sinun tahtosi". Aiemmassa elmässä olin sitä myös rukoillut, mutta viime kädessä olin aina halunnut pitää langat käsissäni ("tapahtukoon sinun tahtosi, mutta älä tee sitä tai tätä").

Vierailija
12/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna veisin lapsen päiväkotiin? Jos tiedät jonkin kivan parantamistarinan tai jonkin muun tarinan Raamatusta niin niitä lienee voisi lukea suorankin mutta voi olla vaikeaselkoista. Itse lukisin niitä lasten uskollisia ystäviä tai kuuntelisin kasetilta. Iltarukouksen kauttahan voi opettaa että Jeesus kuulee kaikkia kun me puhutaan sille ja auttaa hädässä ja siunaa sisaruksia kun rukoillaan niiden puolesta jne.

Vierailija
13/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala merkitsee minulle kaikkea. koko raamattu on minulle rakas, mutta yksi monista lempipakoistani siellä on "Ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä,

eikä kuolemaa ole enää oleva,

eikä murhetta eikä parkua

eikä kipua ole enää oleva.

Sillä kaikki entinen on mennyt".

(Joh. ilm. 21:4)

Vierailija
14/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin! ANTEEKSI :) sekoilin!

Vierailija
15/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhu enemmän lapsistasi Jumalalle, kun Jumalasta lapsillesi. Niin olen yrittänyt tehdä, vaikka meillä puhutaan myös paljon uskosta ja Raamatusta.

yksi uusi joukossa

Vierailija
16/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kohtia on ne Vuorisaarnat Autuaaksi julistamiset...

Autuaita ovat...

Koska siellä murheellinen, hiljainen jne. muistaa että Jeesus välittää ja hoitaa murheellista.

Vierailija
17/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala merkitsee minulle kaikkea. koko raamattu on minulle rakas, mutta yksi monista lempipakoistani siellä on "Ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva. Sillä kaikki entinen on mennyt". (Joh. ilm. 21:4)

Vierailija
18/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä osannut oikein vastata,hävettää ihan. Olisiko jollain hyvä vastaus?

Vierailija
19/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin! ANTEEKSI :) sekoilin!

pyhäkoulu olisi varmaan hyvä juttu, täytyypä ottaa selvää.

Nro 12, minustakin tuli tapakristitystä tosiuskovainen vasta todellisen hädän kautta. Ja kun sitten sain avun Jumalalta rukousten jälkeen, Hänestä tuli kaikkein tärkein.

Toivon ja rukoilen, että asia myös pysyy näin ja "pysyn valveilla" ja saan edelleen kasvaa uskossani koko loppuelämäni ja pysyn oikealla tiellä ja toimin, kuten Herra haluaa. Sitä rukoilen usein, ja koetan parhaani mukaan uskoa ja luottaa niin myös tapahtuvan.

Kun vielä mieskin tulisi uskoon, ja lapset. Ja muut rakkaat läheiset.

ap

Vierailija
20/46 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolestani, kun teitä on täällä paikalla..

Jumala tietää sydämeni murheet ja tarvitsen rukousta puolestani.

Olen eksynyt.

Kiitän jo nyt.