Naapurin rouva suuttui minulle! Kenen syy mielestäsi?
Olimme paikallisella leikkipaikalla, naapurin perhe ja minun perheeni. Heillä perheessä kaksi aikuista, mies hyväpalkkaisessa työssä ja äiti kotona hoitovapaalla. Heillä 4 lasta.
Minä olen pienipalkkainen yh ja minulla yksi lapsi.
tuli puhetta kesälomista. naapurin rouva kysyi, että mitä aiomme tehdä lomillamme. Kerroin, että tänä vuonna matkustelemme. Viikon olemme Pariisissa, viikon Prahassa. Viikon olemme Tukholmassa. Sitten teemme jokavuotisen parin viikon kesäkierroksen Suomessa sukulaisissa.
Ensin naapuri ihmetteli lomani määrää, kerroin että anoin palkatonta lomaa 3 viikkoa. Sitten alkoi kauhistelu, että miten minulla yh:lla voi olla varaa matkustaa noin paljon. Kerroin, että kaikissa kaupunkikohteissa asumme tuttavien tai tuttavien tuttavien luona ja samoin olen joskus majoittanut tuttavien tuttavia heidän vieraillessaan Suomessa. Ja ne sukulaisvierailuthan eivät myöskään kustanna mitään muuta kuin sen, että vuorostani joskus majoitan omia sukulaisiani.
Naapurin mies ihmetteli, että miten minulla on varaa kuitenkin käydä kaikki nähtävyydet lapseni kanssa läpi noissa paikoissa. Totta, onhan tuo kallista, mutta sanoin, etten harrasta kalliita kampaajia, kauneushoitoja, vaatteita kunnostan itse ja käytän asusteita, ruoat teen itse. Jumpassa käyn kansalaisopistolla. Lähes mitään en osta oikeaan hintaan vaan seuraan tarjouksia, käyn kirpputoreilla ja käytän huutonettiä. Auto ei ole uusinta mallia. Kerroin myös, että lapsilisä menee suoraan toiselle tilille matkakassaa varten.
Naapurin mies kehaisi, että noin kuuluisi taloutta hoitaa. Ja että heillä olisi petrattavaa. Turhia kulueriä löytyy mm valmisruoista, uudesta autosta. Heillä myös kulutetaan paljon mm. lasten vaatteisiin: ulkohaalarit kaikilla lapsilla Ticket tai Molo. Ja näitä haalareita on kaksin kappalein. Hinnakasta viiniä ostetaan pullo viikossa (30-40 euroa), harrastetaan Mäkkäriä jokaviikkoisella kokoperheen kauppareissulla jne.
Nyt on naapurinrouva suuttunut minulle, koska esitän parempaa kuin hän on. En olisi saanut kuulemma kehuskella (?!) matkoillani, kun yh:t pääsevät matkoille ym, kun saavat niin paljon tukia yhteiskunnalta.
Miten tähän nyt pitäisi suhtautua?
Kommentit (33)
pahoillasi naapurin rouvan puolesta, jolla on tuollainen mies, joka arvostelee häntä satunnaisille ihmislle:O
pahoillasi naapurin rouvan puolesta, jolla on tuollainen mies, joka arvostelee häntä satunnaisille ihmislle:O
Juoko se naapurin nainen muuten yksinään ne 30-40 euron viinit?
parannettavaa?
kenen mies tietää, minkä merkkiset toppapuvut lapsilla on:)
En tunne ketään hyvätuloista, joka puhuisi raha-asioista. Todella kummallinen ja seikkaperäinen keskustelu. Ehkä jossain sossun tuella elävien piireissä keskustellaan kaikki rahajutut vessapaperin ostoista lähtien.
Pariskunta on vahtimassa lapsiaan puistossa (lapsia siis 4). Seuraan änkeää naapurin miehenkipeä yh ja alkaa selittää naapurin miehelle, että: "minä käyn kansalaisopiston jumpissa ja en käy kampaajalla ja säästän lapsen lapsilisät ja asun kavereiden luona ulkomailla ja olen säästeliäs ja hyvä ja blaa blaa"
Naapurin naisen naama myrtyy kun joutuu yksin vahtimaan neljää vilkasta lasta kun miehenkipeä yh makeilee miehelle ja yrittää kalastella kehuja. Ja miesrukka, heti on mielessä, että tuossapa hyvä pano ja alkaa kovaan ääneen kehua naapurin miehenkipeää yh.ta
Ja yh mielissään kihisee, että voi kun naapurin eukolla on naama norsunvitulla ja mies huomioi minua ja kehuu. Ei maha naapurin naisella vittukaan olla enää timmikunnossa kun on neljä lasta vääntänyt. Mutta sitä hän ei kehtaa puistossa ottaa puheeksi, mutta suunnittelee jo, että ehkä mies hänelle sitten sängyssä kehaisee, että kyllä minunkin vaimo olisi joutanut vitustaan pitämään parempaa huolta, että olisi näin kireä.
Pariskunta on vahtimassa lapsiaan puistossa (lapsia siis 4). Seuraan änkeää naapurin miehenkipeä yh ja alkaa selittää naapurin miehelle, että: "minä käyn kansalaisopiston jumpissa ja en käy kampaajalla ja säästän lapsen lapsilisät ja asun kavereiden luona ulkomailla ja olen säästeliäs ja hyvä ja blaa blaa"
Naapurin naisen naama myrtyy kun joutuu yksin vahtimaan neljää vilkasta lasta kun miehenkipeä yh makeilee miehelle ja yrittää kalastella kehuja. Ja miesrukka, heti on mielessä, että tuossapa hyvä pano ja alkaa kovaan ääneen kehua naapurin miehenkipeää yh.ta
Ja yh mielissään kihisee, että voi kun naapurin eukolla on naama norsunvitulla ja mies huomioi minua ja kehuu. Ei maha naapurin naisella vittukaan olla enää timmikunnossa kun on neljä lasta vääntänyt. Mutta sitä hän ei kehtaa puistossa ottaa puheeksi, mutta suunnittelee jo, että ehkä mies hänelle sitten sängyssä kehaisee, että kyllä minunkin vaimo olisi joutanut vitustaan pitämään parempaa huolta, että olisi näin kireä.
Naapurin rouva suuttui aiheetta, mutta hänelläkin lienee siihen jokin syy - virheellisiä käsityksiä, kateutta tai ihan vaan huono päivä. Paras tapa suhtautua lienee tämän ymmärtäminen ja siltä pohjalta asioiden selviksi puhuminen. Sanot asiat niin kuin ne ovat: vastasit kun kysyttiin, et tarkoituksella ottanut asioita esiin päteäksesi tai kehuaksesi. Ja ehkäpä myös valottaa, paljonko ne yksinhuoltajien tuet todellisuudessa ovat...
ap.lla kateus ja kilpailusuhde naapurin rouvaan. Nyt pääsi naapurin miehelle kehuskelemaan, kuinka on säästeliäs ja hyvä.
Kyllä minäkin vetäisin herneen nenääni miehelleni jos olisin synnyttänyt hänelle 4 lasta ja hoitanut niitä ja mies alkaisi naapurin eukkoa kehumaan siinä julkisesti ja minua mollaamaan. Ja samalla kyllä menisi maku siitä naapurin eukostakin, joka olisi tullut makeilemaan miehelleni ja kehuskelemaan, kuinka minä tässä osaan paremmin ja paremmin kaiken.