?? Kesäkuun kullannuput huhtikuussa ??
Kommentit (40)
Eipä noi kelan pakkaukset värien suhteen kovin kummosii oo, mut hyvä laatusia ne vaatteet kuitenki kai on ja mun mielestä se on pääasia! meillä ainaki tulee tarpeeseen :)
Kivaa ku on aurinkoista, tekee mieli tehä pitkiä kävelylenkkejä, en vaan uskalla kauheen pitkälle lähtee. Rupee tosi helposti supisteleen ja välil ne sattuu aika pahastikin. Järkyttyneenä odotan, et kuin paljon oikeet supparit sit sattuukaan!
Tunnetteko/tiedättekö miten päin vauva siä mahassa on? Musta välil tuntuu, et se on jotenki ihan poikittain! Maha on sillon iha epämuodostunu ja mulla normaalia raskaampi hengittää.
Ostin närästyslääkettä elämäni ekaa kertaa muutama päivä sitte ja apteekista sanottiin et rennie on ainoo mitä saa raskaana käyttää. Voiks oikeesti olla niin? Eipä se ny muuten haittaa, muttaku siin on aspartaamia ja en haluis sitä syödä :/ Tietääkö kukaan jotai vinkkii mikä auttais siihen? Syömisil ei oo juurikaan merkitystä ja maitokaan ei auta.
Aurinkoista odotusta kaikille! :)
T: Napu & Åiva
täältäkin!
Sain viime viikolla vihdoin vietyä sen Kelan lapun ja päätöksetkin tuli tänään postissa, kolmessa kuoressa (yks oli kotihoidontuen tarkistus). Yksikin olis riittänyt, mutta se on toi touhu tommosta. Päätin sitten ottaa avustuksen rahana, kun en ole viime vuosina (-04 - -08) ollut kovin tyytyväinen laatuun ja sisältöönkään. Ja kun ei niin tarvetta niille vaatteille ole. Ja kun äippärahakin on minimi, mun tulot nousee muutaman kympin. Jee! :D
Juuri kotiuduin neuvolasta, kaikki ok ainakin toistaiseksi. Painoakin oli tullut 5 viikossa vain kilo, joten vielä olis pariin kiloon varaa. Vauhdikkaasti juniori meni, sydänäänet oli hyvät ja asento oikein päin (rt), niin kuin tiesinkin. Sen verran enemmän on liikettä kylkiluitten alla, että tietää jalkojen olevan ylöspäin. Mullakin maha on välillä ihan toispuoleinen, kun oikein liikkuu ja aika ylhäällä oleskelee. Mahan kokokin alkaa laskea sinne keskikäyrälle, kuten pitääkin. Alku vähän hirvitti, kun meni niin ylhäällä.
Neuvolassa tuli puheeksi jo ehkäisykin, pitää parin viikon aikana miettiä mitä sen kanssa tehdään. Sterilisaatio ja kuparikierukka on vaihtoehdot, kun hormonaaliset ehkäisyt ei käy. Jos sterilisaatioon päädyn/päädytään, pitää lähete laittaa eteenpäin varmuuden vuoksi ennen synnytystä. Jos vaikka jostain syystä tuleekin asiaa leikkuriin tällä kertaa.
Kuukauden päästä olis viikkoja jo niin paljon, että edessä on käynti ä-polilla kokoarviossa. Saas nähdä miten tämä aikoo sisarusten joukkoon sopia koon puolesta. :)
Ruuanlaittoon pitäis mennä, siispä mukavaa pääsiäisen odotusta!
Äippä ja juniori 32+0
Viime kerrasta onkin kulunut jo hetki kun olen kirjoitellut. Tuo keväinen ilma on vienyt mut ja pojan tuonne pihalle.
jennil: Mulla on kans retafer 100 mg. En pysty ottaa niitä kun 1 tbl/pv koska kahdesta maha menee jo sekasin. Esikoista odottattessa testasin tota obsidania ja se sopi vielä huonommin mahalle. Otan sen ennen nukkumaan menoa, vaikka parempi kait ois ottaa se yöllä samalla kun käy vessassa. Väsyttää edelleen aika paljon ja en usko että se on noussut. Pitää testaa tuota tuoremehua ainakin kun veden kanssa oon vaan ottanut.
Cassandra: ikävältä kuulostaa sun odotus, kun selkä ja kädet vaivaa + muut krempat. Mullakin kyllä tuo siivous ja rehkiminen aiheittaa kaikenlaisia vaivoja. Pyykitkin joudun viikkaamaan kaappiin nykysin jo istualteen narulta.
Lumikaneli: onko supistelut loppuneet kun pääsit sairauslomalle?
Amorunit: tervetuloa mukaan. ilmoitatko tarkan lasketun ajan niin pääset listalle oikeeseen kohtaan. En tiedä tuosta suljetusta ryhmästä mitään kun en ole sinne itse kirjautunut, mutta voithan koittaa hakea sinne jos he uusia ottaisivat vielä. Minkäikäisiä lapsia sinulla ennestään ja miten tää raskaus on mennyt?
Uusio-äiti: tervetuloa mukaan. Onko edelliset lapset syntyneet keskosina vai miksi epäilet että syntyy etuajassa. Miten muuten on odotus mennyt?
Napustelija:Mä tunnen ihan selvästi miten vauva on mahassa ja ollut pääalaspäin jo viikkokausia ja pylly on tällähetkellä oikealla puolella mahaa. Esikoisesta en kyllä tienny. Närästykseen käy myös samarin ja sitten on joku erityisesti raskaana oleville oma närästyslääke. Itse käytän rennietä.
Käytiin esikoisen kanssa sunnuntaina virpomassa mun vanhempia. Kivaa oli ja palkaksi sai paljon namia. Ylihuomenna taas neuvola sitten. Toivottavasti sf-mitta ei oo kasvanut taas.
Mukavaa viikkoa!
Annika rv 33+5
Annika: Mä otan ton raudan aamupalan jälkeen ku muuten ei maha kestä sitä eli puuroa ja joku hedelmä piltti alle ja rautapilleri päälle. Huomenna näkee onks hemppa yhtään noussu =)
Napustelija(?): Aspartamiiniahan saa käyttäää raskausaikana, s-alkuiset makeutusaineethan on kielletty. Itse käytän Gaviskonia, sitä nestemäistä ja otan sitä iltasin 20ml. Saa nukuttua yön hyvin tolla =) Päivisin yritän pärjätä ilman, esim. maitohörppyjen avulla jotka lievittää polttoa kurkussa.
( . ) Huomenna neuvola =) Saa nähdä miten maha on kasvanu, tänään mittasin vyötärönympäryksen joka oli 102 senttiä. Hb toivottavasti on noususuuntainen *bd*
Nyt on parin päivän aikana suppaillu ihan kiitettävästi, ja kipeesti ottanu selkään. Yhtenä päivänä jo tunnin verran kellottelin niitä tulevan 10 min välein :O Onneks rauhoittuivat itekseen ku huilailin sohvalla. Yöt on melkeen järjestään ihan pyllystä :( mut onneks päikkärit saa nukuttua kolmena päivänä viikossa.
Jenni & "Pilli" rv30+3
Ei tää mun raskaus niin kurjaa ole, miltä ehkä kuulosti tuon edellisen valitusviestin perusteella :-) Siellä käsikirurgilla kävin, tunnottomuudelle ei oikein mitään voi koska raskausaikana ei lähdetä leikkaamaan (mitä en kyllä itsekään halua). Kuulemma tuo rannekanavaoireyhtymä ei itsessään pahene, vaikka oireet pahenee. Eli jos tehtäisiin uusi ENMG (sitäkin ehdotettiin), niin siinä tuskin olisi tulokset jyrkästi huonontuneet. Lisäksi mulla on molemmissa ranteissa jännetuppitulehdukset, niistä se käsikirurgi totesi vaan, että voisi laittaa kortisonia, mutta ei siellä laittanut. Hain sitä sitten loppujen lopuksi eilen ihan omasta tk-päivystyksestä, kun vasen ranne äityi tosi kipeäksi. Lopputulos siellä käsikirurgilla oli se, että sain vielä soittoajan ensi kuulle ja sitten 3-4 kk kuluttua synnytyksestä arvioidaan taas uudelleen tilannetta, koska se saattaa helpottaa piankin synnytyksen jälkeen.
Rannekanavaoireyhtymän diagnoosihan mulla on ollut jo ennen raskautta, joten kai ne jossain vaiheessa pitää leikata. Ainakaan en aio loppuikääni olla yölastojen kanssa, varsinkin kun vauvaa pitää hoitaa öisinkin. Toisaalta leikkauksesta tulee 2-4 vkoa nosto- ja kantamiskieltoa, että vaikeaa sekin pienen vauvan kanssa olisi, jollei mies sitten saa jotain hoitovapaata sillä perusteella, että äiti ei voi lasta hoitaa.
Tänään tosiaan tuli tuo 30 viikkoa täyteen, eli voisi sanoa että loppumetreille käännytään pikkuhiljaa. Olen tässä koittanut järjestellä meille vaunujen ja muiden tarvikkeiden hakureissua, mutta vielä ei ole aikatauluihin sopinut. Onneksi ne on kuitenkin koska vaan noudettavissa serkulta, kunhan löytyy sopiva ajankohta.
joku kyseli vauvan asennosta. Tämä meidän tuholainen oli neuvolantädin mukaan viime viikolla pää alaspäin ja selkä oikealla, mitä itsekin olin järkeillyt, kun mielestäni tunsin sen selän kun tunnustelin. Terkkari sanoi, ettei se enää siitä käännykään, mitä kyllä vähän ihmettelin. Ei silti, samoin päin se on viimeisen viikon ollutkin, potkii navan seutuun ja nyrkittää alas. Välillä hikkaa.
Sitten siitä äitiyspakkauksesta. Mulle tuli tänään kirje, että se on mulle myönnetty. Hakemuksen tein 6.4. ja päätös oli tehty 13.4. Postitetaan kahden viikon sisällä, eli tällä tai ensi viikolla varmaan tulee. Tänään tuli myös kirje siitä vauvavakuutuksesta, eli sekin mulle nyt sitten kaikista ennakko-odotuksista poiketen myönnettiin. Toivoisin saavani sen vanhan äitiyspakkauksen, tykkäsin enemmän niistä väreistä. Kumpi vaan kuitenkin kelpaa, olen kiitollinen kun yhteiskunta haluaa syntyvää lasta tuolla tavalla muistaa.
Mää en kyl osaa sanoo onks vauva oikein vai väärin päin, ku tuntuu että sillä on kymmenen rajaa joilla se mua potkii! Ihan jokapuolelle mahaa tulee iskuja. Viikon päästä on neuvola, nii ehkä ne siä osaa kertoo.
Jju tiän, että aspartaamia sais syödä raskauden aikana, mutta normaalistikaan en sitä (enkä muitakaan makeutusaineita) haluu syödä...
Mitäs te joilla lapsen isä on odotuksessa mukana, ootte mieltä varpajaisista? Musta tuntuu jotenkin tosi loukkaavalta, et ukko lähtis ryyppäämään sillon ku me vauvan kans toivutaan synnytyksestä sairaalassa. Ja kun harvinaisen hyvin tiän, ettei se osaa/halua edes ottaa sivistyneesti muutamaa juhlan kunniaks, vaan pakko aina juoda kauheet perseet.
Nyt kävelylle, ku aurinko niin kivasti paistaa :)
Heippa!!
Saako tänne tulla kuokkimaan,(vasta tänne sivuille liityin eli ihan täys turisti vielä) itsellä kanssa laskettu aika kesäkuussa.. olisi kiva kuulla muiden kuulumisia jne :)
Onko teillä muilla millä viikoilla masut laskeutunut?
Itellä tuntu toi valahtaneen alas jo..
Nyt siis rv 31+2 ja laskettu aika 19.6.
Mjau85; tänne vaan mukaan:)
Mulla tänään päivä sairaalassa, sokerit vähän nousseet ja ilmeisesti ultrataan ym. pelottaa vähän kuinka iso vauveli siellä onkaan:O. Toivon, että selviäis vihdoin sukupuolikin samalla:). Mjaun kysymykseen; oma mahani ei ole vielä laskeutunut, että varmaan viimeisen kuun aikana sitten...
Olen sairaslomalla jo, varmaan äippälomaan asti. Sen verran paljon ollut liitoskipuja, selkäkipuja ja maha on iso, ettei työstä tullut enää mitään. Kotona on ollut mukavaa ja tyttökin nauttii, kun saa olla äitin kanssa kotona! Sitähän ei tiedä kuinka aikaisin tämä juniori syntyy, jos on kovin suuri jo nyt...ehkä silloin taas leikataan?
Mutta nyt täytyy alkaa valmistautua sairaalakeikkaan, lämmintä pääsiäistä kaikille!!
muumifani rv.34 tasan (muistaakseni;))
Napustelija: Meil ei oo ukko pitäny mitään kunnon varpajaisia esikoisesta ku syntyi keskellä viikkoa ja isyyslomakin alkoi vasta ku päästiin pienen kanssa kotiin. Tuskin pitää tästä seuraavastakaan ku esikoinen sit taas isän kanssa sen ajan ku oon vauvan kans laitoksella. Mut mun mielipide on et mieluummin sillon ne varpajaiset ku olisin sairaalas toipumas ku sillon ku oon jo vauvan kans kotona ku en haluais kattoo pahanhajusta ukkoo seuraavana päivänä.
( . ) Eilisessä neuvolassa kaikki ok =) Hemppakin noussu kahdessa viikossa 114 -> 132! Sf-mitta suhailee edelleen yläkäyrällä mut katsoin esikoisen odotusaikasta neuvolakorttia ja ihan samoissa mitoissa mennään ku sillon. Sykkeen keskiarvo ollu joka kerta 145 paikkeilla. Painoa 2vkossa -300g =D Ensviikon keskiviikkona lääkäri noiden supistelujen takia ja sairaslomaakin pitäis jatkaa viel 2vko toukokuun puolelle ku äippäloma alkaa 19.5.
Jenni & "Pilli"
Piti oikein tarkistaa ja väärinhän mä muistin eli 33 vkoa tuli vasta tänään täyteen eikä 34 niinkuin muistin;D.
Sairaalassa käyty ja vauva oli oikein päin jo ja muutenkin sillä kaikki hyvin
Heipä hei pitkästä aikaa. Olen minäkin käynyt palstaa lukemassa, mutta ei ole tullut kirjoieltua kun ei ole kuulunut mitään erityistä, rauhallista odottelua lähinnä. Vauvan asennosta oli puhetta, tämä mun pyöriäiseni ei kyllä ainakaan ole vielä asettunut vaan pyörii kuin väkkärä. Neuvolassa eilen oli istuvassa asennossa oikealla, jalat vasemmassa kyljessä. Joskus aiemmin oli hetken aikaa pää alaspäin ja potkutteli reippaasti mahalaukkua, ei muuten tuntunut kivalta. Hyvin ehtii kuitenkin vielä kääntyä, onhan tässä monta viikkoa jäljellä.
Olo on ollut muuten ihan hyvä, mutta päänsärky oli jossain vaiheessa jokapäiväistä. Kävin sitten hierojalla, ja särky hävisikin muutamaksi päiväksi, joten niskajäykkyydestä ja hartioiden jännitämisestä se taisi johtua. Tulihan sitä käveltyä aika huonossa asennossa, kun liukkailla keleillä lykki rattaita ja yritti pysyä pystyssä, ei ihme että meni paikat jumiin. Ensi viikolla sitten uusi hierontakerta, ah autuutta.
Painoa on tullut nyt saman verran kuin esikoista odottaessa yhteensä, vähän jännittää että kuinkahan paljon sitä oikein kertyy. Mutta eipä sekään niin haittaa, kun olin alipainoinen ennen raskautta. Oikeastaan ainoa kunnon vaiva on kärsimättömyys, en jaksaisi enää odottaa =)
Vihdoin ja viimein takaisin palstalla! Tässäpä listalle tiedot LA 16.6, 3.lapsi ja synnytyspaikkana OYS.
Tämä kolmas raskaus on ollut kaikista hankalin selkäkipujen ja supistelun vuoksi. Töistä olen ollut jo noin kuukauden pois ja sairausloma jatkuu aina äitiysloman alkuun saakka. Kevät on mennyt ihan uskomatonta vauhtia ja tuntuu hurjalta miten laskettuaika jo lähestyy. Vauvalle alkaa kuitenkin vähitellen olemaan kaikki valmiina ja äitiyspakkauksenkin pitäisi tulla parin viikon sisään. Vanhemmat lapset meillä on jo kouluikäisiä, joten ollaan hankittu paljon uusina vauvatarvikkeita.
Alkuraskaudesta kärsin unettomuudesta ja nyt tuntuu sama vaiva toistuvan. Ensin ei meinaa millään nukahtaa ja kun yöllä herää käymään vessassa ei saa enää helposti unen päästä kiinni. Mutta mikäs sitä valoisina öinä valvoessa, pianhan ne alkaa yöheräilyt jo muutenkin...
Amorunit ja Neppariina 32+2
Pitkästä aikaan ajattelin tulla raapustamaan tänen jotain, kun ei ole oikein ajksanut muuta kuin lukea muiden kuulumisia. Pientä turbausväsymystä näkyvissä tällä mammalla :)
UUSILLE: Tervetuloa joukkoon!
Varpajaisista: Uhkasin alkuun ukkoa, että lähen ite viettämään niitä varpajaisia, kun ite sen lapsen olen synnyttänykkin ;) että enemmän mulal sitä aihetat juhlaan on, kun olen selvinnyt hengissä ;) Mutta oikeasti, itseäni ei haitata ollenkaan. Itseasiassa, toivon, että käy juhlistamassa sillon, kun ollaan muksun kanssa sairaalassa, kuin sitten kun ollaan jo kotona. Jo ihan siksi, kun ei oikeastaan juo enää ollenkaan, niin ei tajua, että kiskottuaan sen 8 olutta on siinä kunnossa, että konttaus ja ryömintä sujuu enää ja nekin vähän niin ja näin ;) Ja sen verran tiedän omastani, että ei edes omia 30-v synttereitään aio juhlia, ihan siksi, ettei missaa vahingossa oman lapsensa syntymää. Eli on ihan biletyksensä ansainnut, jos haluaa juhlia.
(.) Mulla oli To vika työpäivä, snaoin itseni irti töistä, joten aloitin tän lomailun ennen virallista mammalomaa. JA irti sanoin itseni ihan sillä, että mulla on erittäin vahva epäilys, etten tule palkkojani näkemään, kuin ainoastaan perimällä ne palkkaturvan kautta. Mikä näyttää osoittautuneen oikeaksi fiilikseksi. Tän kuun palkasta maksamatta on puolet ja luulen, että ens kuun palkka on pelkkä märkä uni, josta voin vaan haaveilla. Kyllä vituttaa ja rankasti. Varsinkin kun miehenkin rahat takkuaa. Me ollaan käytännössä ihan konkurssissa, mutta eipä tällekkään jaksa enää kuin nauraa ;D
Oma teininikin haki töitä ja saikin, ihan sillä, että ollaan tosiaan oltu niin kireässä taloudellisessa tilanteessa, että jos jotain ekstraa haluaa, joutuu itse rahat siihen tienaamaan. Jotenkin tosi hurjaa, että mun pikku tyttö on töissä. Vaikka oon mä siitä hirveen ylpee, kun itse kirjoitti työhakemuksen ja fiksun sellaisen kirjoittikin.
Raskauteen alan olemaan todella kypsä. Nää ennakoivat kipeät supistukset tekee hulluksi, sillä alan oikeasti pelkäämään, etten tajua lähteä sairaalaan kun sen aika on. Ummetuksesta ei ole tietoakaan, päin vastoin. Tuntuu, että joka toinen päivä on ripuli =/ Kaikki on laitettu vauvaa varten valmiiksi, pinnis vaan puuttuu (alan epäilee, ettei meillä ole edes rahaa sen ostoo ennenko herra on syntynyt =D ). Vaatteet pesty ja laitettu paikoilleen. Äp laatikko vuorattu kauniilla kankaalla ja pedattu. Tutit desattu ja sairaala kassi pakattu. Kaikki on valmiina, jos sattuu, että ottaaki varaslähdön, jota on pelotellut muutamaan otteeseen. Viimeksi eilen, olin varma, että tulee lähtö, kun supparit iski tosi kipeesti selkää ja mahaa ja vatsa oli löysällä, mutta tulikuuma suihku sitten helpotti oloa. No mennään kuietnkin yli sen sallitut kaksi viikkoa, veikkaan ma :)
Josaka ja Jeremias 34+0 *Riksrakspoks*
Huomenna mulla alkaa äippäloma vaikka se ei muuten vaikuta paitsi tulot kasvaa. Kuulostaa kuitenkin paremmalta sanoa että on äitiyslomalla kun työttömänä.
Ens viikolla mulla on hammaslääkäri. Pelottaa miten siellä pystyy olemaan kun, jos makaan selällään niin tulee nopeesti paha olo. Ootteko muut käyneet nyt raskauden aikana hammaslekurilla ja oliko tuskasta?
Tuli käytyä neuvolassa viime viikolla taas. Ja proteiinit plussalla (onneksi vain yhdellä). Neuvolatäti sitten jo pelotteli raskausmyrkytyksellä. Ei onneks ollut verenpaineet koholla eikä muitakaan oireita jotka viittais siihen. Huomenna meen antaa pissanäytteen niin sitten tutkitaan lisää. Muuten kaikki ok, kiloja kertynyt 6,5kg ja vauva rt:ssä edelleen. Hb:ta ei mitattu. Sf-mitta palasi yläkäyrälle.
Mjau85: tervetuloa mukaan, hyvin kerkee mukaan. Lisään sut listalle. Mulla ei ole maha laskeutunut vielä ollenkaan. Esikoinen ei myöskään laskeutunut ollenkaan ja sektio tehtiin. Toivottavasti tämä päättäis laskeutua.
muumifani: mites ultrassa meni? Saitko arvion painosta ja sukupuolesta :)
josaka: ikävää että teillä tiukkaa rahasta. Toivottavasti edes äippärahat on hyvät. Oot kyllä ollut tosi ahkera kun sulla tulokkaalle kaikki jo valmiina. Mulla vaatteet pesemättä, tutit ostamatta ja kaikki muut pikkutarvikkeet ja sairaalakassikin pakkaamatta. Ajattelin kyllä vapun jälkeen ruveta pikkuhiljaa hommiin. Kyllähän nuo saa periaatteessa kaikki tehtyä yhden päivän aikana jos haluaa.
Mukavaa vappua! Meillä se menee mökkeillen.
T: Annika 34+6
Ihanaa leskenlehtiä ja valkovuokkoja, sekä sorsia meidän joella! Kohta on kesä:).
Annika: Ultra meni hyvin, vauva kasvaa ihan keskikäyrillä ja voi hyvin. Itse jouduin kuitenkin insuliinit aloittamaan. Vauvan sukupuoli ei selvinnyt vieläkään, vaikka sitä kysyttiin. Taitaa pysyä arvoituksena syntymään saakka;). Hammaslekurilla kävin raskauden puolivälissä, silloin meni ihan hyvin vaikka piti puuduttaa ja paikata yksi hammas. Nyt loppuraskaudesta toi selällään olo voi kyllä olla haastavaa, kannattaa pyytää jos saisi olla mahdollisimman istuvassa asennossa... muumifani rv.34
Josaka: ikävä tuo teidän tilanne, rahahuolet on kyllä syvältä:(. Toivottavasti saat palkan kuitenkin! Mullakin on ollut suht kipeitä supistuksia, varsinkin tytön nostelu ym. aiheuttaa niitä. Lisäksi liitoskivut vaivaa...ja nukkuminen on yhtä asennon vaihtelua, millään ei tahdo saada isoa mahaa hyvin ja vauva välillä oikein roikkkuu toisella reunalla, mistä johtuen maha on herätessä kipeä:/.
Annika piti vielä lisätä, että vauvan kokoarvio oli 1900g saa nähdä mitä se on kahden viikon päästä kun on taas ultra ja synnytystapa-arvio! Siihen asti pistelen insuliinia aamuisin, pitkävaikutteista insuliinia, joka pistetään illalla, ei ole vielä tarvinnut aloittaa.
Nyt täytyy lähteä laittamaan miehelle ja tytölle ruokaa. Mies on peltohommissa ja tulee kohta nälkäisenä kotia:) t.muumifani
Neuvolassa kävin eilen ja kaikki oli kai ihan hyvin, tosin raudan syömistä pitää jatkaa... Vauva oli pää alaspäin ja oli hauskaa kun se neuvolatäti paineli mahaa ja tunnusteli sitä niin pikkunen sai aivan hirveen hepulikohtauksen ja rupes potkiin sitä tätiä! :D taitaa olla aika tomera neiti tulossa...
Annika, hammaslekuris kävin n. kuukaus sitten, eikä ollu mitään ongelmaa, se tuoli on kuitenki aika mukava. Ainoo vaan ihmettelin, et voiko se vauva tuntee kun mulla suussa vihlasee joku toimenpide niin aina sillon se potkas, voi toki olla sattumaakin... Nyt ens viikolla on uus käynti, toivottavasti menee yhtä hyvin... Tsemppiä sulle! :)
En oo vieläkään saanu sitä vauvan tavarapakettii sieltä tutuilta! Rupee kohta hermostuttaan, joudun varmaan kantaan täl menol vauvan sairaalasta sylissä kotiin ku ei oo turvakaukaloo eikä vaunuja! Vaatteita sentään on ja pinnasänky sekä se kelan laatikko, mutmut... Ei taida ihan niillä pärjätä. :/
Kesäistä odotusta kaikille! :)
T: Napu & Åiva-neiti rv31+5
Täällä vietetään ensimmäistä äippälomapäivää! :) Tai oikeasti eilen oli jo ensimmäinen, mutta olin kyllä täyden päivän töissä... Nyt on olo ihan epätodellinen. Oli niin mukavaa ajella eilen töistä ja ajellessa silittää masua ja ajatella, että nyt saan sitten vain keskittyä tuohon pikkuiseen ja omaan oloon eikä tarvitse stressata töistä. :)
Painoa on tullut 10 kg, mikä on vähemmän mitä suosituskäyrällä olisi. Nyt tuntuu vielä, että painon nousu on pysähtynyt tähän ja maha ei edes tunnu kasvavan. Reilun viikon päästä on synnytystapa-arvio ja sitä kyllä odottelen jo kovasti. Olen tosi utelias tietämään, että onko toukka tulossa ennen aikojaan. Pari viikkoa on haarojen välissä, nivusissa tuntunut sellaista vihlovaa kipua. Taitaa paikat tosiaan aueta!
Sain juuri pestyä viimeisen koneellisen vauvan vaatteita ja muita liinoja. Nyt nekin on sitten jo kokojärjestyksessä odottamassa toukkaa :) Pinnasänky ja hoitopöytäkin koottiin jo valmiiksi odottamaan. Mies halusi, että ne kootaan jo. Taitaa alkaa hänkin jo sopeutumaan ja odottamaan vauvan tuloa :)
Vapun jälkeen meinasin vielä uskaltautua muutamiksi päiviksi mökille. Toivottavasti ei tule äkkilähtöä sieltä, saaressa kun tuo mökki on. Näin kävi siskolleni aikanaan.
Mulla on kanssa reilun viikon päästä aika suuhygienistille. Itseäni ei vielä ainakaan ahdista tuo selällään makaaminen, että en usko että voin tuolloin pahoin. Tosin eihän sitä koskana tiedä.
Synnärikassi varmaan pitäisi pian laittaa kuntoon, tai ainakin listata mitä siihen sitten laittaa.
Välillä on tosi odottavainen olo ja haluaisi tuon käärön jo syliin. Välillä puolestaan tuntuu pelottavalta, että miten sitä pärjää ja jaksaa ja osaa kun elämä muuttuu niin paljon. Ajattelee, että vauvan on parempi olla masussa turvassa.
Oikein mukavaa vappua ja toukokuun odotusta teille kaikille!
Eerika ja toukka 35+1
Täällä olis Uusioperheen äiti (34.v) joka odottaa neljättä lastaan :) LA on 18.6. Lapsia on siis kertynyt poika -94, tyttö -96 ja poika -02 sekä nykyisen puolison poika -05. Hyvinkäälle haaveilen meneväni synnyttämään, mikäli poikanen riittävän kauan matkassa pysyy...