PIKA-APUA!!!!! Korut hautajaisiin
Voiko laittaa helmikaulakorun vai onko liian pramea?
Kommentit (10)
Millaisen helmikaulakorun? Halminauha on ok, sellaisena lyhyenä mallina. Ei mikään pitkä ja roikkuva, tai liian näyttävä. Koruja voi käyttää hautajaisissa, mutta hillitysti.
ajatellut, ettei hautajaisissa saisi käyttää koruja. Ensi viikolla olen hautajaisiin menossa ja ajattelin laittaa hopeisen riipuksen, pitääköhän jättää pois...
ja aidot ovat.
No, ehkä jätän pois, näyttää kaula vaan niin paljaalta jakun kanssa, että siksi mietin...
ja aidot ovat. No, ehkä jätän pois, näyttää kaula vaan niin paljaalta jakun kanssa, että siksi mietin...
Laita ihmeessä, hyvältä kuulostavat. Hautajaiset ovat kuitenkin juhlatilaisuus.
Aivan varmasti klassinen helminauha käy.
oikea helmikaulahanuha tai rippiristityylinen kultainen riipus (tai hopeinen).
Näitä olen itse käyttänyt, toki nuo nelmet on vielä arvokkaamman näköiset.
vanhaan aikaan, mutta nykyisin niitä näkee. Olen itsekkin ihmetellyt miksi koruja ei saisi käyttää, liittyy varmaan että ei sinne olla itseään menossa esittelemään-teemaan. Olen kyllä nähnyt aika yliampuvaa korujenkäyttöä, sekä vaatetusta. Jos helmet on pienet, ne varmaan näyttää ihan nätiltä, kyllä sinä varmaan itse sen tiedät :) Eikä niitä varmaan nykyaikana edes pahalla katsota, toista on ollut ennen. Oon sanonut äidilleni että jos käy niin, että kuolen ennen häntä, antakoon tiedoksi että minun hautajaisissani saa käyttää koruja niin kun tykkää :)
mutta pienen ja lyhyen aidon helminauhan tai yksinkertaisen kultaiset ristin voi hyväksyä, jos aivan pakko tai kyseessä esim vainajalta saatu koru. Jotain hopeariipusta en laittais, vaikka ois miten tyylikäs ja hieno.
Ja miksi korut ei kuulu? No koska se on SURUjuhla ja korut on iloisia. Eihän sinne mennä pikkumustassa diskomkossakaan, vaikka sekin on juhlavaate, vaan jossain ankarammassa, kunnioittavammassa ja surullisemmassa vaatteessa. Partymekot sit erikseen. Muussa tapauksessa efekti on ihan kuin menisitte juhlimaan sitä että jees, nyt se viimeinkin delas, päästään eroon!
jos on ihan pakko niin sit voi käyttää valkoista, yksinkertaista (aitoa) helminauhaa. Mut mieluummin ei mitään koruja, paitsi ehkä pieni risti.