Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin SHOKKIUUTISEN!!

Vierailija
30.03.2011 |

Olen 20 vuotias lukiota käyvä nuori nainen, elämä kunnossa ja asiat peruskunnossa myös, asun kotona vanhempien kanssa. Eilen illalla alkoi hirveä vatsakipu, en osaa oikein kuvailla sitä mutta hirveetä painetta oli selässä ja mahassa joten lähdin päivystykseen kun en kipua kestänyt. Multa otettiin jotain verikokeita, syytä tähän ei oikein keksitty (menkat tulleet normaalisti jne), ja verikokeissa selvisi sitten että olen RASKAANA, vittu minä!!!! Ja oon aikamoinen bilehirmu ja joo myönnetään, yhden illan juttuja on ollut ja nyt en osaa sanoa et kelle niille kaikista olen raskaana!! Ehkäisykapseli on ollut jo 3v, joten se petti.. Tänään pääsin heti yksityiselle katsomaan kuinka pitkällä olen ja se näytti 26+4 !!!!!!!!!! Miten vitussa tämmösta asiaa ei voi huomata, maha on ihan samankokoinen kun aina ollutkin, mitään raskausoireita ei ole ollut tai mitään. Mä en todellakaan ole valmis äidiksi, aborttihan ei ole enää mahdollinen. olen itkenyt koko saatanan päivän, ja miettinyt että mitä teen. JA KUKA ISÄ ON.. Ja jep, poika tulossa. Mä en ole töissä joten en pysty lasta elättämään koska asun kotona enkä saa mitään tukia paitsi 40e opintotukea..

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ensinnäkään 20 vuotias ei ole lukiolainen enää, olisit kolmos( tai lopettava nelos) luokkalainen ja heillä on koulu jo loppunut sillä kirjoitukset ovat ohi;)

käy niin että yksi kurssi vajaa ja joutuu sen käymään 4. tai 5. kurssissa että saa päättärin ;) Tai on voinut mennä vuotta myöhemmin lukioon, tai tai tai.. Ja kyllä itse mielsin itseni aikoinaan lukiolaiseksi ihan päättäjäisiin asti.

Sori OT!

Vierailija
22/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosluokkalaiset ovat koulun kirjoitta edelleen lukukauden loppuun saakkaa aamen.

mutta minä en usko ainakaan. Ja kyllä olisi varmaan vähintään jo abi ja sanoisi silloin olevankin abi eikä lukiota käyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotias bilehile lukiolainen (?) hengaa Vauva-lehden av:lla?

Vierailija
24/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ensinnäkään 20 vuotias ei ole lukiolainen enää, olisit kolmos( tai lopettava nelos) luokkalainen ja heillä on koulu jo loppunut sillä kirjoitukset ovat ohi;)

Ihan hyvin voi olla, jos on ensin käynyt 10-luokan ja lukiota neljässä vuodessa tai mennyt kouluun vast 8-vuotiaana tms...

Eikö se huima opintotuki lopu jo reilusti ennen vauvan syntymää, jos nyt on lukion viimeisellä luokalla. Provoksi tämä tekee se, että suurin murhe on, pitäökö isyys selvittää. Ei tarvitse. Biologiselta äidiltäkin katoavat kaikki oikeudet ja velvollisuudet adoption jälkeen.

Vierailija
25/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi syntyy saat äitiyspäivärahan ja lapsilisän :) ja toimeentulotukeakin varmaan.

Ei mullakaan ollut mitään tuloja eikä ammattia, kun lapsi syntyi ollessani 19. Rakastut lapseen heti, kun se syntyy, etkä enää ymmärrä näitä entisiä ajatuksiasi ja paniikkiasi :)

Vierailija
26/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täällä pahemmin hengailekkaan, piti tulla johonkin avautumaan kun en muille ole vielä kertonut.

ap

Vierailija
27/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoksi tämä tekee se, että suurin murhe on, pitäökö isyys selvittää. Ei tarvitse. Biologiselta äidiltäkin katoavat kaikki oikeudet ja velvollisuudet adoption jälkeen.

Vierailija
29/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täällä pahemmin hengailekkaan, piti tulla johonkin avautumaan kun en muille ole vielä kertonut. ap

Hyvin tunnut kuitenkin olevan perillä termeistä provo, ja ap, joita itse en ainakaan saman tien tajunnut kun täällä ensimmäistä kertaa olin. Mut mä oonkin jo vanha ;).

Vierailija
30/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täällä pahemmin hengailekkaan, piti tulla johonkin avautumaan kun en muille ole vielä kertonut. ap

Hyvin tunnut kuitenkin olevan perillä termeistä provo, ja ap, joita itse en ainakaan saman tien tajunnut kun täällä ensimmäistä kertaa olin. Mut mä oonkin jo vanha ;).

Luuletko tosiaan että tää vauva.fi keskustelupalsta on ainoa missä noita termejä käytetään :D voi luoja teidän kanssa

Vierailija
31/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta provo ja ap ovat ihan ylesitä nettikieltä kaikilla palstoilla. Tiesin kyllä ennen av:lle tuloa. Jos otsikon perässä olisi ollut ov, peli olisi ollut selvä.

Vierailija
32/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita termejä käytetään muissakin keskusteluissa. Kun tulin ekan kerran tänne viestejä lukemaan noin puoli vuotta sitten, olin jo tottunut käsitteisiin ap ja provo jo toisilla palstoilla, siis ihan eri aiheisilla.

Vierailija
33/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta provo ja ap ovat ihan ylesitä nettikieltä kaikilla palstoilla. Tiesin kyllä ennen av:lle tuloa. Jos otsikon perässä olisi ollut ov, peli olisi ollut selvä.

Mitä se ov tarkoittaa?

Meidän tuttavaperheen teini sai hiljattain vauvan, että kyllä tällaista tapahtuu tosi elämässäkin, vaikka tuo aloitus olisi provo tai sitten ei.

Vierailija
34/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikko on pakollinen

Miksi et kirjoita viestiäsi jo otsikkoon

*todella raivostuttavaa*

Vierailija
35/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku jaksaa kertoilla ihan typeria provoja vauva-lehden keskustelupalstalla. voiko elama olla noin tyhjaa ?????

Vierailija
36/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Viesti= tietää että otsikon jälkeen tarina jatkuu ja viesti kannattaa aukaista, kun taas

Ei Viestiä (EV) on turhaa klikkailua, kyseessä on ainoastaan otsikko.

Vierailija
37/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vanhempasi voisivat huolehtia lapsesta, koska sinusta tuntuu ettet ole valmis vanhemmaksi. Isovanhemmilla tuntuu olevan yleisesti enemmän aikaa ja rakkautta lapsenlapsilleen, kun oman elämän ruuhkavuodet ovat helpottamassa...

Vierailija
38/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku jaksaa kertoilla ihan typeria provoja vauva-lehden keskustelupalstalla. voiko elama olla noin tyhjaa ?????

Vierailija
39/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te aikuiset naiset olette naurettavia. Oikeesti tämä palsta itsellänikin tulisi ensimmäisenä mieleen ja sitten täällä on jotain valopäitä leimaamassa heti provoksi... camoon.. toivottavasti kukaan ei auta teitä koskaan jos teille tulee joku asia eteen mitä pitää hetki sulatella anonyymisti ennenkuin kertoo läheisille.

Ja ap ei siihen kuole. Adoptio on vaihtoehto, mutta kannattaa miettiä myös sitä että oletko bilettänyt jo tarpeeksi, lukiosi saattaa olla loppusuoralla ja jos asut kotona edelleen, niin luultavasti välisi vanhempiisi on hyvät ja sieltä löytyy tukea. Ja kun olet noin nuori voi isovanhemmistakin löytyä vielä lastenhoitoapuja tarvittaessa :)

Kannattaa etsiä olisiko jossain vertaistukea samaan tilanteeseen joutuneilta ja miten he ovat asian ratkaiseet ja ovatko olleet tyytyväisiä.

Ja sille joka siitä ultrasta märehti, niin täällä paikallisessa EA:ssa ei edes ole ultraamislaitteita, ei kaikki asu isoissa kaupungeissa. Ja se ei ole niin akuutti että illalla/yöllä lähetettäisiin kiireellä eteenpäin.

Vierailija
40/62 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikko on pakollinen

Miksi et kirjoita viestiäsi jo otsikkoon

*todella raivostuttavaa*

Koska otsikko on pakollinen ja viestille on oma viestikenttänsä. Otsikon pakollisuus pitäisi poistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan