Kuulin SHOKKIUUTISEN!!
Olen 20 vuotias lukiota käyvä nuori nainen, elämä kunnossa ja asiat peruskunnossa myös, asun kotona vanhempien kanssa. Eilen illalla alkoi hirveä vatsakipu, en osaa oikein kuvailla sitä mutta hirveetä painetta oli selässä ja mahassa joten lähdin päivystykseen kun en kipua kestänyt. Multa otettiin jotain verikokeita, syytä tähän ei oikein keksitty (menkat tulleet normaalisti jne), ja verikokeissa selvisi sitten että olen RASKAANA, vittu minä!!!! Ja oon aikamoinen bilehirmu ja joo myönnetään, yhden illan juttuja on ollut ja nyt en osaa sanoa et kelle niille kaikista olen raskaana!! Ehkäisykapseli on ollut jo 3v, joten se petti.. Tänään pääsin heti yksityiselle katsomaan kuinka pitkällä olen ja se näytti 26+4 !!!!!!!!!! Miten vitussa tämmösta asiaa ei voi huomata, maha on ihan samankokoinen kun aina ollutkin, mitään raskausoireita ei ole ollut tai mitään. Mä en todellakaan ole valmis äidiksi, aborttihan ei ole enää mahdollinen. olen itkenyt koko saatanan päivän, ja miettinyt että mitä teen. JA KUKA ISÄ ON.. Ja jep, poika tulossa. Mä en ole töissä joten en pysty lasta elättämään koska asun kotona enkä saa mitään tukia paitsi 40e opintotukea..
Kommentit (62)
Koska otsikko on pakollinen ja viestille on oma viestikenttänsä. Otsikon pakollisuus pitäisi poistaa.
On Viesti= tietää että otsikon jälkeen tarina jatkuu ja viesti kannattaa aukaista, kun taas
Ei Viestiä (EV) on turhaa klikkailua, kyseessä on ainoastaan otsikko.
Kysyjä kiittää kauniista vastauksestasi.
törkein temppu minkä voi tehdä vanhemmilleen
Ja jos olisi vaihtoehdot:
Hoidan tyttärenpoikaa vai antaako tytär lapsen adoptioon, niin en epäröisi hetkeäkään kumman valitsen.
Voisitte edes vaivautua lukemaan tekstin ennenku alatte nalkuttamaan
mm. ''kannattaisiko huolehtia ehkäisystä'' no jos satuit lukemaan, niin ap kirjoitti käyttävänsä ehkäisykapselia jo kolmatta vuotta. Mutta mikä tahansa ehkäisy voi pettää.
Ja onhan noita tapauksia ollut suomessakin, että tajuaa olevansa raskaana vasta kun synnytys alkaa. Esim kuukautiset tullut normaalisti kokoajan.
Täällä av:lla kaikki, mikä ei ole tyyliin "tein tänään lounaaksi makaronilaatikkoa" on provoa. Koska se on liian rankkaa ollakseen totta.
Ap:lle tsemppiä ja onnittelut vauvasta, vaikket niitä osaa sellaisina nyt ottaakaan! Nukut nyt yön yli ja otat huomenna yhteyden neuvolaan. Siellä alat selvitellä asiota sosiaalityöntekijän kanssa, niin sulle selvitetään mm. nuo taloudelliset tukiasiat ja se, miten adoptioprosessi etenee, jos päättäisit lapsesi adoptioon antaa. (Sullahan on vielä synnytyksen jälkeen 8vk aikaa muuttaa mielesi, jos kuitenkin haluaisit lapsen pitää). Älä masennu, vaan pää pystyyn!
"elämä kunnossa ja asiat peruskunnossa myös" No eipä ihan siltä kuulosta. Nussit ilman kondomia niin monien miesten kanssa ettet muistakaan?? Noin ensiarviona heittäisin sun elämän ongelmiksi 1) vastuuntunnon puute 2) itsetunto-ongelmat 3) huonot tiedot seksuaaliterveydestä...
Heh, toivottavasti tää kuitenkin on provo. Ei kai 20-v lukiolaisetkaan enää noin pentuja ole?
Kai sä nyt tiedät moneko kanssa oot maannu??
joka on keskellä "apua mä oon raskaana" keskustelua.
Minä henkilökohtaisesti aloitin lukio-opinnot 18-vuotiaana. Ja ylioppilaaksi kirjoitin kun olin 20-v( ja olin sinä vuonna täyttämässä vielä 21).
Ja jos et ole mielestäsi valmis äidiksi niin adoptio on oikeasti hyvä valinta. Lapsen isää ei ole pakko selvittää. En sitten tiedä että haluavatko viranomaiset edes selvittää lapsen isää adoptiotapauksessa. Tai siis jos lapsen isä on tiedossa niin isältäkin pitää olla lupa adoptioon.
Minä kyllä henkilökohtaisesti haluaisin tietää jos minulle olisi lapsi syntynyt. Onhan siinä pieni mahdollisuus että lapsen isä haluaakin pitää lapsen, mutta ilmeisesti siinä tapauksessa sinä joituisit maksamaan elareita.
Lapsen isän selvittäminen adoptiotapauksessa (kun isästä ei ole varmuutta) on järkevää ainoastaan sen kannalta, että lapsi ei tulevaisuudessa tee lapsia puolisisaruksensa kanssa.
jos et halua sitä. Minä ainakin voisin sen ottaa :)
Itse sain ensimmäisen lapseni kesken lukion. Olin 19v. Hyvin se meni ja kävin lukion loppuun sitten iltalukiossa. Minulla oli kyllä lasten isä kuvioissa joten siinä mielessä helpompaa ehkä... Mutta kuitenkin! Ei se lapsi mitään pilaa! Sain korkeakoulutukinnon käytyä vielä. Kolme lasta meillä on nyt, omakotitalo ja kissa :P Haluaisin vielä yhden lapsen mutta mies ei vielä ole suostunut...
otsikko on pakollinen
Miksi et kirjoita viestiäsi jo otsikkoon
*todella raivostuttavaa*
Koska otsikko on pakollinen ja viestille on oma viestikenttänsä. Otsikon pakollisuus pitäisi poistaa.
ärsyttää muakin.
Mutta tämä tyyppi kai haluaa erottua joukosta, että tunnistaisimme tämän heepon kirjoittamiset
Eilen telkkarista ton "i didnt know i was pregnant" ohjelman. :P
Adoptio on hyvä vaihtoehto, toisaalta se pystyykö siihen sitten, kun se aika koittaa? Ehkä voisit tehdä päätöksen vasta lapsen synnyttyä? Jos etukäteen tekee niin vauvahan lennätetään samantein pois salista ja äiti ei koskaan tule näkemään häntä :(
Sinuna minä harkitsisin vielä, esikoisen sain 18v ja hyvin on mennyt. Toisaalta en ollut mikään bilehile joten en osannut "kaivata" mitään vapautta ja dokaamista jne...tykkäsin olla kotona vauvan kanssa
tsemppii
Kun nyt ensiksi toivut alkushokista, kerro ihmeessä vanhemmillesi. Mietitte yhdessä mitä pitäisi tehdä. Lapsi on kuitenkin heidän lapsenlapsi, joten mielestäni heillä on oikeus tietää. Asia on kuitenkin niin iso. Ja todennäköisesti he huomaavat kuitenkin jossain vaiheessa, viimeistään kun olet viimeisilläsi. Adoptio on yksi hyvä vaihtoehto.
Hyvä ystäväni sai lapsen alta parikymppisenä eikä todellakaan ollut valmis äidiksi. Kaverini vanhemmat kasvattivat lapsen luonaan ja nykyisin lapsi on jo teini-ikäinen ja kaikki sujunut hyvin.
Jos oma lapseni saisi lapsen, haluaisin ehdottomasti tietää ja auttaisin kaikin mahdollisin tavoin.
mua ärsyttää nuo provonhuutelijat! Jos ette usko jonkun viestiä, ni lukekaa jatkossa pelkät "Mitä mieltä ootte nimestä Väinö?" -viestit.
-ota yhteys neuvolaan ja kotipaikkakuntasi sosiaalitoimeen. Saat tukea raskauteesi sekä tietoa vaihtoehdoista, taloudellisesta tuesta jne lapsen kanssa tai adoptiosta.
Avohuollon sijoitus on mahdollinen, silloin voisit tavata lastasi ajoittain. Avoin adoptio on vasta saamassa lainvoimaa Suomessa.
J provohuutelijat; tämä on elämää (hoidan juuri vastaavassa tilanteessa elävää nuorta naista jossa avohuollon sjoitus tulossa)
Ei kai tässä kukaan provoa huuda siksi, että 20-vuotiaan raskaaksi tulo on mahdottomuus. Kirjoitustyyli vain huokuu kaikenkattavaa feikkiyttä ja epäuskottavuutta.
Ei kai tässä kukaan provoa huuda siksi, että 20-vuotiaan raskaaksi tulo on mahdottomuus. Kirjoitustyyli vain huokuu kaikenkattavaa feikkiyttä ja epäuskottavuutta.
mitä te saatte siitä, että sitä pitää huudella täällä vähän väliä? Ja vielä niin, että samassa ketjussa suurin piirtein joka kolmas viesti hokee sitä samaa..?
Henkilökunta oletettavasti poistuu paikalta tuoksi ajaksi...
Lycka till...
olisi oman lapsensa sysääminen heidän käsiinsä kun ei itse ole "valmis äidiksi". Jos et ole valmis äidiksi, älä nussi vastuuttomasti ilman kondomia ventovieraiden kanssa.
Jos mun oma jo täysi-ikäinen lapseni ilmoittaisi antavansa lapsensa minulle huollettavaksi, en suostuisi. Kun itse sain lapsen 18 -vuotiaana, hoidin sen myös itse, koka haluisin todistaa kaikille epäilijöille, että olen heidän yläpuolellaan. Ei olisi tullut mieleenikään antaa lasta vanhemmille - hehän olivat vielä täysin kiinni työelämässä, kuten Ap:n vanhemmatkin varmaan ovat. Heillä oli oikeus nauttia myös vapaa-ajastaan ja matkustella, ja hoitaa sitten lapenlastaan, kun he itse sitä halusivat.