**TAMMIKUISET 2012**
Kommentit (597)
alexandran pyynnöstä tulin heti kirjoittamaan...
(btw, en jaksa tämän verisen vuodon olevan raskausoire, kun sitä oli viime kierrossakin, eikä tärppiä tullut.. Meni usko siihen ajatukseen).
Kävin siellä terveyskeskuslääkärin luona. Eihän siellä mitään kummemmin tässä vaiheessa selvinnyt, mutta lääkäri otti papa-kokeen ja rutiinikokeena klamydian, sekä laittoi lähetteen verikokeisiin, joista katsotaan erinäisiä hormoniarvoja. Ensi viikolla voin käydä kaikki muut otattamassa, mutta progesteroni pitää ottaa vasta seuraavan kierron loppupuolella.
Jos lääkäri päättää sitten laittaa lähetteen eteenpäin, niin sitten pitäisi miehenkin olla mukana. Odotan mielenkiinnolla tuleeko siitä ongelma. Jos tulee, niin sitten olen joka tapauksessa saanut nämä peruskokeet terveyskeskuksen kautta lähes ilmaisesti ja marssin yksityiselle gynelle. Sitten ei sinne tarvitsisi maksaa kuin ultraamisesta.
Marjana kp 28/32-34 Dpo 9
Mä hyppäsin tuolta joulukuisista kans tänne tammikuun puolelle, vaikka periaatteessa vieläkin olis pieni mahis keretä joulun puolelle kun nyt on noin kp30 meneillään. Menis aikalailla just uuden vuoden kohille ja ei ole kyllä yhtään raskautunu olo ja menkatkin niin epäsäännölliset ja oudot niin tulin suosiolla tänne jo. Tuolla joulukuisissa hieman hiljaista :D Tässä oikestaan vaan odottelen menkkoja niin sais taas tuon kierron pituudenkin jokseenkin selville.
Vähän taustatietoa, mulla siis alkais nyt yk4 suurinpiirtein, sekään ei ihan tarkka oo kun marraskuinen kohtukuolema takana ja sen jälkeen on vähän enemmän ja vähemmän yritetty niin sanotaan nyt vaikka tuo. Kierron pituudesta ei ole hajua myöskään kun edellinen oli vaan sen 21 päivää, toisaalta viime menkat oli ihan oudon niukat ja alkoi tiputtelulla, joka kesti monta päivää. Aluksi jo ajattelin että oli kiinnittymisvuotoa mutta negaa oon vaan tykittäny ja olokin niin normaali että juu...katse tammikuulla nyt siis!
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, ehkä se 2012 olis sittenkin meidän vuosi!
-Hatuli
Ihanaa kun olette palanneet pääsiäisen vietosta linjoille.
Marjana, eikö lekurilla ollut mitään näkemystä, mistä se vuoto voisi johtua. Toivottavasti kaikki selviää ettei tarttis lähteä isompiin tutkimuksiin tai varsinkaan hoitoihin ja onnistuisitte ihan luomusti.
Hatuli, tervetuloa tälle puolelle. voi kurjuus, mitä olet joutunut kokemaan, voimahalit.
Anju, onpas kumma kierto sulla. Voisko olla kiinnittymiskipuja? Edellisessä raskaudessa mulla oli pari aika kovaa kramppia, että piti ihan mennä kyykkyyn kesken kävelyn. Voi kun sulla olis tärppi käynyt.
Missäs Cami huitelee?
Elmun lämmöt?
Alexandra, ihanaa kun jaksat niin pitkästi kirjoittaa ja kommentoida muiden juttuja. Välillä on ihan huono omatunto kun höpötän vaan omasta navasta..Mennään sun kanssa samoilla päivillä, jee.
Katjuli, mikä tilanne?
Tellu, kiitti pikaliimasta, työnsin sitä äsken rööriin;-)
Mulla aamulla lämmöt 37 tasan. En nyt mittaa uudelleen myöhemmin vaan seuraan vain tuota aamulämpöä. Muuten ei näppyjen lisäksi mitään mainittavaa paitsi pienoista juilintaa alamahassa. Typerä testi samanlainen kuin eilen eli sen vammainen viivan paikka. Miksköhän aina tilaan niitä mammaksi herkkiä testejä kun ne on todettu huonoiksi, sama pää kesät talvet. Sitten janottaa ja tietysti pissattaakin kun koko ajan juon. Aamulla jotenkin pyörryttikin mutta meni ohi kun ryystin litrakaupalla vettä. Mutta siis nämä kaikki voi johtua ihan mistä vaan.
hei siskot, me tarvitaan nyt se veturin kuljettaja että saadaan kaikki pysäkeitä mukaan. Juna ei liiku mihinkään jos ei ole kuskia;-) joten testejä kehiin neidot;-)
Onko Risu kuulolla? Miten ne sun kilppariarvot? Sain tänään omat tulokset ja tsh 0,59 ja t4v 18 eli kuulemma oikein hyvät. Kamalaa kun luin että jos kilppariarvot on kovin pielessä niin saattaa lisätä kohtukuoleman riskiä. Mistä noitakaan tajuaa testauttaa normaali ihminen jos ei ennenstään ole häikkää ja sen vuoksi seurannassa.
..omanapainen päivitys ennen kampaajalle lähtöä.
Lämmöt aamulla 37. Kävin äsken Prismassa ja niin vaan mukaan lähti Pregent Pen-testi. Hetihän se oli tuhlattava ja nega tuli. Tissit on edelleen julmetun kipeet, valkkaria tulee jonkin verran, vähemmän kuin viikonloppuna. Aion testata torstaina seuraavaks mikäli tätiä ei silloinkaan ole näköpiirissä. Kassellaan :)
Elmu kp 28/25-29 yk2.
Minulla on jotain outoa meneillään, torstaina alkoi ruskehtava vuoto ja enemmän ja vähemmän ollut siitä saakka vuotoa. Minä kun oottelin ovulaatiota tulevaksi ja sitten alkoikin tällainen. En oikein tiedä onko vielä kohdun "eheytymistä" kun se tyhjennysvuoto oli niin raju vai onko tämä jotain ennakkoa mahdolliselle kohtutulehdukselle? Mitään kipuja ei ole, ei kuumetta eikä vuodossa mitään outoja hajujakaan joten sen puolesta ei olis tulehdusta. Jälkitarkistus vasta ensi viikolla, ajattelin nyt tunnustella miltä loppuviikosta tuntuu, tai aikaisemminkin jos jotain tulehdusoireita tulee niin menen jo aikaisemmin käymään tarkistuksen. Outoa on, että olin tuossa täysin vuodoitta 9vrk kun km jälkivuotokin loppui niin mitä tämä vuotelu nyt on. Tuskin mahdollinen ovulaatiokaan näin montaa päivää tuhertaisi..ja tuo on kuin "vanhaa verta" eli aikas tummaa. Pitää seurailla. Minun tuurillani saan sen kohtutulehduksen kaiken tämän koetun päälle, eli ei lopu tämä homma vieläkään. Kärsimys jatkuu vaan:/ Menkatkaan nuo ei voi olla kun ei määrältään ja laadultaan ole menkkamaiset ja olisko menkat voineet alkaakaan 20vrk tyhjentymisestä. Todella outoa ja huolestuttavaa. Papa-kokeenkin ottivat silloin kun kohtulainen todettiin kuolleeksi, nyt tasan 4 viikkoa siitä, kai ne olisivat soitelleet jos siinä olisi jotain outoa ollut. Kyllä entistä enempi kallistun sille kannalle, että meillä lapsiluku saa olla tässä. Mutta en nyt tällaisissa fiiliksissä lähde kuumeilijoista kokonaan, antaa ajan taas kulua. Ärsyttää vaan suunnattomasti kun kaiken järjen mukaan keskenmenon pitäisi olla jo läpikäyty ja sitten heittää tällaisen outouden. ÄH.
Mutta tsemppiä kaikille, toivottavasti porukka plussailee tasaiseen tahtiin!!
Helene ihmeissään
Ihana kun oli pääsiäinen, meni aika nopeaa, vaikka kaikenlaista tuntemusta onkin ollut. To yönä havahduin vatsakipuihin, oli vähän kuin menkat olis alkamassa. Ja sen jälkeen tissit on taas olleet turvonneet ja kipuherkät.. yli viikko ennen menkkoja! Ja toisaalta, se on ollut normaalia viimekuukausina..
Enimmäkseen olen yrittänyt olla ajattelematta mahdollisia oireita, mutta kun toiveet on niin korkealla. Väsyttää, närästää, vetää suonta ja vihloo, kaikkea!
Viikonloppuna tulee sisko (joka saa kesällä vauvan) ja veli perheineen vapun viettoon, vappuaattona tällä menolla menkat alkaa (toivottavasti ei!!!)
Nyt joku plussaamaan tytöt joukolla;)
Iltatähti 24/25-28
Evis: Juu eli kilppariarvot alkaa olla kunnossa tai siis tsh 0,28 ja t4v 17,4 lääkäri laski hieman tyroksiinin annostusta, koska mulla oli huimausta ja päänsärkyä... mutta hyvät arvot nuo on :)
ON: Testasin tänään aamulla vastoin kaikkia omia periaatteita ja negaahan se näytti... noh tätiä ei ole vielä näkynyt joten katsellaan..
Täällähän oli monta kierron loppupäässä joten PLUSSAtuulia, vauvaliimaa ja onnea testaukseen!!
Risu kp28/27-30 dpo15
Lueskelin tässä aamutuimaan hieman noita kirjoituksianne paremmin, kun eilen en
ennättänyt. Minua huvitti suunnattomasti tuo Alexandran tarina juomattomuudesta. :D
Voi että, on siinä ollut selittämistä! :D
Ja olen samaa mieltä muiden kanssa: VETURINKULJETTAJAA KAIVATAAN!! :)
Eve: Kaippa ne Mammaksin testitkin näyttää sitten sen viivan, kun se siihen oikeasti
ilmestyy. Minä kirosin niitä testejä myös viime kierrossa, kun yritin väkisin nähdä
sitä viivaa. Tosin silti olen hieman skeptinen ja jos Mammaksin testiin tulisi viivaa muistuttava,
niin haen apteekista oman testin, jolla varmistaa. =P
Elmu: Vielä se siitä plussaksi voi kääntyä. :)
Helene, kuulostaapa ikävältä tuo oireilu. Kannattaahan sinun pirauttaa ja kyseä se papakokeen tulos.
Ei sitä aina tiedä, jos jääkin ilmoittamatta. Varsinkin, kun normaalitilanteessa ei reagoida välttämättä
mitenkään, jos siellä on jotain pientä häikkää. Vaikka toki siitä kuuluisi ilmoittaa.
ON: Eve kyselikin tuosta lääkärissä käynnistä... Ei se lääkäri osannut sanoa mitään näihin
yhdynnän jälkeisiin vuotoihin loppukierrossa. Sanoi, että se voi olla ihan ns. normaali ja harmiton
häiriötila, jolle ei löydy selitystä, mutta ei hän osaa sitä ruveta arvailemaan. Määräsi kuitenkin
nuo hormoniverikokeet, että voihan se selitys periaatteessa löytyä progesteroniarvostakin. Tosin sen pääsen
otattamaan vasta kuukauden päästä eli seuraavan kierron 21-23 päivä.
Mies ei ilahtunut kuulleessaan, että hänen siemennestettään ja kiveksiään alettaisiin tutkimaan. Arvasin kyllä sen
reaktion. :D Ja sanoin kyllä lääkärillekin, että emme me ole haluamassa mihinkään lapsettomuushoitoihin tai mihinkään
tässä vaiheessa, vaan haluaisin selvittää onko MINULLA kaikki ok, kun noita vuotojakin nyt on ollut.
Saa nähdä päästääkö se minua itsekseni gynelle sitten, jos noissa labroissa ei ole mitään ja tuo yhdynnän jälkeinen vuoto
jatkuu vielä seuraavassakin kierrossa.
Muuten täällä ei ole kyllä oikeastaan mitään oireita taas. Ihan pikkuisen rinnat turvoksissa ja eilen pari pientä
repäisykipua alavatsalla. Siis todella pieniä, joihin en kiinnittäisi edes huomiota ilman tätä vauvahaavetta.
Hassua sinänsä, koska viime kierrossa oireita oli vaikka muille jakaa ja nyt ei juuri mitään ja on kuitenkin jo ihan loppukierto.
Tilasin noita mammaksin testejä eilen ja aion kuitenkin lauantaiaamuna testata ihan vappujuhlintoja ajatellen. Voi toki olla, että sormet
syyhyää jo aiemmin, jos ne testit tuleekin vaikka jo tänään. =P
Marjana kp 29/32-34 Dpo 10
Elmu toivotaan, että huomenna saat testata plussan=)
Helene kuulostaa siltä, että kyseessä olisi tosiaan vanhaa verta, jota on ehkä jäänyt kohtuun ja tulee nyt pois. Todennäköisesti kyseessä ihan jokin harmiton vuoto! Minulla on tullut myös ovislimojen mukana joskus hieman vuotoa, mutta se on kyllä niin vähäistä, ettei sitä tule kuin suurin piirtein yhdellä tai kahdella vessareissulla.
Voithan soittaa vaikka omalle terveysasemalle ja kysyä mistä tuo voisi johtua.
Iltatähden oireilut kuulostaa ainakin tosi lupaavilta=) Toivottavasti tärppää nyt!
Toivottavasti Risun testi muuttuisi vielä plussaksi bd
Marjana: luulen, ettei kovin mies olisi kovin innoissaan kuullessaan "jotuvansa" kiveksiensä ja siemennesteidensä tutkimuksiin ;D
).(
Minä kerroin muistaakseni joulukuisten pinossa, että sain serkkunikin vauvakuumeilemaan?!? Eilen juttelin äitini kanssa, joka kertoi minulle, että serkkuni nyt sitten vissiin odottaa vauvaa. IHANAA kun edes lähipiiriin tulee nyytti, jos en omaa vaikka saakaan =/
Olemme serkkuni kanssa erittäin läheisiä, joten ehkä saan sitten hänen tuhisijaansa hoitaa?!
Toisaalta uskon siihen, että omankin vauvan saan, jos vaan jaksaisin/ pystyisin olemaan aktiivisempi tuolla makkarin puolella. Kolme lasta kun ennestään jo on, niin se seksi ei vaan enää luonnistu niin helposti kuin aiemmin! Aina on joku kolmesta lapsesta tulossa keskeyttämään puuhat tai sitten on vaan niin väsynyt (mies ei kyllä väsy ikinä) ;D
Plussatuulia lähettää Tellu kp 7/28-32 yk 4
Helene, mullahan oli vähän eri tilanne ja eri lääke, mutta kävi samalla lailla. Olin varmaan kaksi viikko vuotamatta ja sitten aloin vuotaa uudelleen. ensin tuli vanhaa kuivaa verta ja sitten ihan oikeeta. sitä kesti noin 3-4 päivää kunnes loppui kokonaan. Ei ole kivaa ei.
Missäs Elmu?
Jaahas, meitsin lämmöt putosi. Eilen oli 37 ja äsken 36,7 eli melkein normaalilla tasolla. Olikohan se nyt sitten siinä. Plääh. Yritän malttaa ja testaan vasta parin päivän kuluttua uudelleen. Yritys hyvä...
Missä meidän veturin kuljettaja???
EVE: ET nyt luovuta, muisteles dippiä, se vi olla just nyt, koska kiinnittyminen voi tapahtua normikierrossa vasta DPo 12. Mietihän sitä ;). Eli jos eilen on tarrannut, voi dippiä olla 2 vrk. Voi kun nyt saisit plussan! Koitas testailla... Mulla kirjallisia töitä, joten voin kurkkia täällä. Itse vannon ( no joo...) CB plussatestiin, sillä näyttää jo DPo 10-, vaikka ite sainkin vasta DPo 12 haaleen plussan. Toinen hyvä on apteekin oma, sillä sain DPo 12 haaleen viivan myös.
MARJANA: peukkuja sulle myös. Vuotelu kuulostaa ns hyvältä, kiinnitt.vuodolta. Koska testiä?
Muille myös tsemppiä ja peukkuja...
Iltis 18+5, mahakuvan lupaan viim. viikonlopulla teillekin ;)
oi ihana iltis, kivaa kun käyt täällä. Muuten en olisi huolissani, mutta kun se lääkäri sanoi kiinnittymisen tapahtuvan joko lauantaina tai sunnuntaina. Kai sekin on yksilöllistä, mutta mutta..
Eli alkiot hedelmöittyi maanantai-tiistaina ja siitähän se kiinnittyminen lasketaan vaikka siirto oli vasta torstaina.
Googlasin et kiinnittymisen jälkeen hcg alkaa nousta joka toinen päivä tuplaantuen. Laskinko oikein et jos maanantaina olis ollut hcg 1 niin ke 2, pe 4, su 8, ti 16, to 32 meneeks se noin? sen perusteella noi herkät mittaa 10 yksikköä niin ei kantsis testata kun vasta sunnuntaina tai maanantaina. Ensi viikon torstainahan mulla ois vasta virallinen testipäivä. Mut viime raskaudessakin sain haaleita haaleimpia viivoja jo 8 päivän kuluttua siirrosta. Mut silloinhan mulla oli se blastokysti eli pitkään viljelty alkio. Huoh. Toivottavasti noi lämmöt tosta nousee. vähän toisinaan nippailee alamahaa ja janottaa. Ei muita oireita.
Täällä Elmu :)
Ei tätiä vielä näköpiirissä, huomenna testausta mikäli pysyy silloinkin poissa. Tissit raskaan tuntuiset ja vähän arat. Kuvotusta havattavissa silloin tällöin, syöminen auttaa asiaa. Eilen illalla iski yhtäkkiä aivan tajuton nälkä, oli pakko ryhtyä munakkaan paistoon vielä yhdentoista aikaan... Hmph, tänä aamuna vatsaa väänsi. Lämmöt 37 edelleen. Jos nää merkit ei kerro raskaudesta niin mikää hitto mua oikein vaivaa :D
Evis: toivottavasti lämmöt vielä nousee, mullakin ollut satunnaisia 0,4-0,5 heittoja esim. tänään kasilta oli 36,5, mutta puoli tuntia sitten 37.
Anteeksi omanapaisuuteni, nyt pitää kiiruhtaa junaan, palaillaan!
Elmu kp 29/25-29 yk2.
Eli siis olen pitänyt nyt noin pari kuukautta palstailutaukoa, kun rupesi pukkaamaan "vauvan teko stressiä". Ja sehän sitten tuotti tulosta. Eli meillä sitten tärppäsikin jo puolenvuoden yrityksen jälkeen, kun edellistä työstettiin kokonainen vuosi... Jei!!! Laskettu aika olisi nyt sitten 1.1.2012
Hiukkasen pelottaa keskenmeno, koska minulla on yleensä menkkojen alettua oireena alaselän ja reisien särkyä mitä on ollut myös nyt. Positiivisen testin olen nyt tehnyt kolme kertaa (testihullu?) eli uskon, että kyllä se plussa on mutta toivottavasti pysyy kyydissä...
Teille muille hirmuisesti plussa tuulia ja tarrasukkia. Ja ison isot pahoittelut niille joille täti on tullut kylään sekä onnea uuteen yritykseen...
Evikselle kyllä haluan lähettä erityisen suuret plussa tuulet takaamaan onnistumista. Kyllä sen nyt sinulle on vaan onnistuttava...
-Pullis
ihania uutisia, onneksi olkoon! Muistan sut hyvinkin syksyltä. Lähetän sulle pikaliimaa ja tarrasukkia ja megahalit! Ja kiitos tsempeistä!
Evis
26.4 ja 27.4 lämmöt n.36.8.
Ei ole oireita suuntaan tai toiseen.
Välillä sitä jo innostu jos ois helpolla tärpänny, mutta nyt tuntuu epätoivoselta.
Pähkäilen että jos menkat alkaa jo kohta tai onko ovis vasta tulossa ja kierto venyy.
Tai sitten ovista ei edes tässä kuussa tule kun kiertokin on mitä on.
Maaliskuussa en varmuudella bongannut ovista.
Tammi ja helmikuussa oli selvät sävelet 14vrk ennen menkkoja.
On tää sellasta tunteiden vuoristorataa :)
Onnea plussanneille ja kovat tsempit meille toivossa eläville!
Katmam 24/29-44 yk 1
Pahoittelut jo valmiiksi omanapaisuudesta, kauhia kiire koko ajan.. Joka tapauksessa, eilen ja tänään tullut tuhruvuotoa, jota mulla tulee aina muutama päivä ennen tädin varsinaista kyläilyä. Ja tänään alavatsaa juilinut menkkamaisesti, joten taitaa olla kyllä nyt eka kierto mennyt multa ohi.
Tosi jäässä oon koko aika, mutta muita oireita ei ole.. Odotellaan nyt että alkaa kunnolla vuotamaan ja sitten leuka pystyssä toiselle yrityskierrolle.
Plussatuulia muille piinaviikolla eläville, toivottavasti teillä tärppää! :)
Natku kp oiskohan 27/29-31
Heips taas,
Uusi kierto ja uudet tuulet. Vähän aikaa olin taustailemassa, kun aattelin et pakko saada ajatuksia pois näistä vauvajutuista. Nyt kun kierto alkaa kääntyä taas voiton puolelle ni rohkenin tänne liittyä :)
Toista siis kuumeillaan todella kovasti. Ensimmäistäkin yritettiin hyvä tovi.
Onnea Pullis! Ihana kuulla hyviä uutisia! Paljon plussatuulia muille :)
Satin kp 23/31-33 yk10
Iltoja!
Alexandra: Onpas sulla ollut keksimistä tosiaan pääsiäisen aikaan. Hui, tuo on musta aika hurjaa,
että se on jotenkin niin epänormaalia ettei joku juo. Puuh, mun omat vanhemmat ei kyllä onneks
ihmettele vaikken juo, kun en yleensäkään paljoa ota. Hyvä tietää toi Rekorderligin alkoholiton siideri se samanmakuinen alkoholillinen on nimittäin yks omista lemppareista. :) Toivottavasti nyt sulla tärppäis!
Iltatähti: Aika samanlaiselta oirelistalta kuulostaa kuin omanikin :) On kyllä tosi vaikeeta olla ajattelematta asiaa ja stressaamatta, huh. Tuntuu että nää oireet on varmaan jotain psykologista vaan...
Risu: jännät paikat sinullakin, onnea testaukseen!
Tellu: Miehet on kyllä väsymättömiä ;D Ässäilyonnea teille ;)...
Onnea Pullaposkelle! :)
Tervetuloa Satin!
ON: Ostin Clearbluen plussatestejä tuplapakkauksen. Huomenna pääsee tositoimiin jossei täti sitten tule aamua punastuttamaan.
Plussatuulia ja jaksamista piinailijoille!
ELmu kp 29/25-29 yk2.
Voi Alexandra, toivottavasti teillä on tärpänny, kun oot nähny niin huiman vaivan juomisen välttelyssä.. :D
Evelle toivotaan myös hirmusesti onnea nyt tähän yritykseen!
Oispa kyllä hienoo kun niitä plussia nyt alkais sateleen oikein roppakaupalla tän ihanan kevään kunniaks :) Kaikille isot tsempit!
Jos tämä kierto ei jo ole ollu mun kohdalla tarpeeksi ihmeellinen, niin vielä ihmeellisemmäksi menee... Eli tänään on kp 38. Ovis vaikutti olevan ma-ti eli kp 31-32. Edelliset kierrot pillereiden jälkeen on olleet 37, 33 ja 40. Tästä tulossa siis megakierto, n.44 päivää. Sunnuntaina (eli dpo 5-6) aivan yhtäkkiä sain hirvittävän kipukohtauksen, pyörin tuskissani kaksinkerroin lattialla... :O Kipu tuntui alavatsassa, mutta enemmän oikealla puolella. Oli polttavaa ja viiltävää ja jomottavaa. Hetken ajattelin jo umpparin sanoneen sopimuksen irti. Lopulta kipu meni ohi noin tunnissa, kunhan pystyin rahoittumaan makuuasentoon paikalleni. Vähän niinkun menkka- tai oviskivun kaltasta, mut kymmenen kertaa kovempaa. Sen jälkeen (ja edelleen) on alavatsa, etenkin oikee puoli, ollu vähän hellänä... Mitä tää voi olla?? Ei ainakaa ovis, koska ei oo ollu limaa ollenkaan, ja ovikseen liittyvä tissikipukin meni jo... Mitään tällasta en oo ennen kokenu. Kyllä menee oudoks tää oman kropan touhu. No, joka tapauksessa vappuna pääsee testailemaan mikäli on aihetta :)
Anju