Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**TAMMIKUISET 2012**

Kommentit (597)

161/597 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi sun lämmöt kuulostaa hyvältä. Muistaakseni iltis aikoinaan opasti että kiinnittymisen aikaan lämmöt dippaa hetkeksi alaspäin mutta lähtevät sen jälkeen nousuun. Eli juuri tuon puoli astetta about, tietty yksilöllisiä erojakin on. Mutta siis hyvältä sulla näyttää. siis testien ostoon vaan kuules nainen. Tylsää olla ainoa testihullu täällä, hih. Vaikkakin ymmärrän toki että on niin tylsää jos saa ensin plussan ja sitten täti täräyttää rytinällä kylään. Jospa se täti nyt ois oikeesti lähtenyt sinne reissuun kun niin lupas mulle. hih.

Vierailija
162/597 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamullla ässäillessä tihkutti ihan vähän, tänä aamuna isolla asialla käydessä. Eli toisinto toissakertaisten menkkojen alkuoireista taitaa olla käsillä:-( Voi harmi harmi jos todella on näin että täti rytinällä muutaman päivän päästä sisään pyyhältää. Veturinkuljettajaa ei meikäläisestä näillä näkymin tule...kääk!

Katjuli kp 27/32-34, yk 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/597 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp30 muuttui yöllä kp1:ksi. Testi oli mökillä matkassa, mutten ehtinyt edes testata. Surku olo. Juuri nyt en näe mitään valoa, mutta kunhan löydän ensin sen toivon tunnelin jälleen, niin eiköhän se valokin ala kajastaa.....?

Gabriela kp1/25-31 taas kerran...

Vierailija
164/597 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVE: Peukkuja, peukkuja. Lämmöt (lyhennetty versio edellisestä kertomuksesta):

Ennen ovulaatiota lämpö on ns. normitasoinen, eli jokaiselle naiselle yksilöllinen, keskimäärin kuitenkin luokkaa 35,8- 36,8 eli alle 37. Ovulaation lähestyessä, n. vuorokausi ennen ovulaatiota (joskus 1-2 vrk ennen) lämmöt dippaa eli laskee ensimmäisen kerran, tämän jälkeen ne nousevat ensin normitasolle ja heti oviksen jälkeen (1-4 vrk oviksesta) lämmöt nousevat selvästi eli 0,3- 1 aste normilämmöstä. Lämmöt pysyy ylhäälä keltarauhasen ansiosta. Alkoin kiinnittyessä (yksilöllistä, mutta n. 4-12 vrk oviksesta, keskimäärin ja yleisimmin 6-9 pv) lämmöt dippaavat alas uudelleen (lukumäärä vaihtelee, mutta dippiä tulee) päiväksi- kahdeksi, jonka jälkeen kipuavat takaisin ylös, jopa ylemmäs kuin oviksesta ensimm. kerran nousset. Esim. omalta kohdaltani raskautumiskierrossa: ennen ovista 36,0-36,2, juri ennen ovulaatiota 35,8 1-2 vrk (1,5 jos tarkkoja ollaan :D), 2 vrk oviksesta lämmöt 36,6-36,8. 7 pv oviksesta lämmöt dippaa 36,4-36,5 ja pysyvät DPO 9 saakka tuolla. SEn jälkeen nousevat 36,9- 37,1 ja pysyttelevät sielä. Kaksi viikkoa testistä pysyttelevät ylhäällä, sitten tipahtivat takaisin 36,6 tasolle (noin). Ei-raskauskierroissa ei tullut dippiä, ja lämmöt tipahtivat 2 vrk ennen menkkoja. Jos raskautumista EI ole tapahtunut, tippuvat lämmöt n. 1-2 vrk ennen menkkoja, joskus myös vasta vuodon alettua. Itse testasin DPO 12 plussan (tosi herkällä testillä vasta tuolloin), DPO 10 oli miinusta vielä (tosi herkällä), joten maltti on valttia.

Tsemppiä siis jokaiselle, mittarit soimaan ;).

Iltis 18+1 (mahakuvan laitan ensi viikolla teille)

165/597 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapainen päivitys täältä mökkielämän keskeltä.

Eve, ei ole ainakaan viel ollut ässäilyjen jälkeen vuotoa. Onneksi.

Mutta eilen alkoi alavatsalla sellainen menkkamainen poltteleva tunne. Sitä oli mielestäni viime kierrossakin. Tänään se kipu on paikallistunut vasemmalle alavatsaan ja on sellaista vihlovaa ja liikkuessa repäisevää.

Marjana kp 25/32-34

166/597 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana, hyvä ettei ole ollut vuotoa. Mullakin on välillä sellasia repäisyjä vasurista lähinnä. Hetken jo ajattelin josko pikku pupuset on taas lähtenyt vaeltamaan munanjohtimeen, mutta lääkäri sanoi ettei sitä voi tässä kohtaa vielä tuntea jos niin on käynyt.

Gabriela, harmitus että tipahdit listalla alaspäin. Mutta muista että sulle on varattu paikka tähän junaan.

Katjuli, elä luovuta vielä. eikös ne pienet vuodot ole kovinkin yleisiä alkuraskaudessa.

Mites muilla alkupään piinailijoilla? Onko oireita, lämmöt? Mites Elmun lämmöt tänään?

ihanaa Iltis kun käyt täällä jeesaamassa. Luulis jo munkin muistavan miten noi lämmöt menee;-) joo laita kuvia pikkuisesta.

Omat lämmöt tänään 36,5 eli vielä alhaalla. Pregnyl on vissiin about poistunut elimistöstä kun testiin tuli nyt melkein nega eli se typerä viivan paikka vain kajasti alta. Googlasin että kiinnittymisen jälkeen istukkahormonin määrä kaksinkertaistuu joka toinen päivä joten laskin että jo ke tai to voisi ehkä näkyä herkällä testillä jotain jos niikseen tulee. Kiinnittymisen pitäisi olla siis eilen tai tänään ainakin lääkärin mukaan. Ei paljon mitään oireita kylläkään. Välillä repäisee tosiaan vasurista ja hetkittäin menkkamaista tuikahdusta keskellä, mutta hyvin vähän. Tänään on tirskuttanut ja nenän limakalvo on turvokkeessa, mutta johtunee pölyn määrästä hih. Mutta ei palella eikä väsytä. Nännit on arat mutta se johtuu lugeista kun ne kipeytyi jo ennen siirtoa. Eli siitäkään ei voi päätellä mitään. Huoh.

tulkaahan neidot linjoille kun pääsiäisen vietosta pääsette.

167/597 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabriela: kurjaa että kävi noin, vielä onneksi ehtii tähän junaankin :)

Unohdin aamulla mitata lämmöt, äsken oli 36,4 eli ei kovin hyvältä vaikuta... Muutenkin jotenkin sellanen olo, että kyllä se täti sieltä tulla tupsahtaa. Joka vessakäynti on suunnilleen hysteeristä touhua, kun jännitän joko tulee punasta pyyhkiessä.. Valkkaria tulee ja tissit arkana, saas nähdä.. Ootellaan siis edelleen.

Toivottavasti täällä keskustelu taas vilkastuu kun pääsiäisvapaat lähestyy loppuaan. (vaikka eihän se siis kivaa ole että arki alkaa)

Elmu 26/25-29 yk2.

Vierailija
168/597 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa olla lopuillaan, itse olen töissä tänään, joten vuorotyöttömät saatte vielä nauttia vapaasta kun minä pakerran täällä :) Ihanat kelit saatiin pääsiäiseksi!

Elmu: nyt kyllä jännittää sun puolesta oikein urakalla. Kerro ihmeessä uutisia sitten suuntaan tai toiseen kun tiedät varmuudella!!

Christabel kp 12/28 yk 2

ovulaatio lähestyy, jännittävää :)

169/597 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla taas susta Christabel. Onnea pupuiluun oviksen aikaan.

Mites Elmun lämmöt tänään?

Mun omat oli nyt 36,9 mutta en tiedä nouseeko lämpö jos nukkuu huonosti?? Testipuikko oli sama kuin eilen, typerä viivan paikka.

Plussakasta viikkoa puhaltelee evis

Vierailija
170/597 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistä vapaata viedään. Ihanat ilmat tosiaankin ollaan saatu! Ei malttaisi olla sisällä lainkaan! Kauhea istutusinto päällä, mutta kun ei oikein tiedä mihin saisi mitäkin sopimaan nätisti...

Tervetuloa muuten kaikille uusille tulijoille minunkin puolestani!

Elmulla jännät paikat, samoin Katjulilla. Ilmoitelkaa heti, kun tulee tietoa, toivottavasti hyvää sellaista! Evellä myöskin kunnon piinaviikko edessä, kunpa edes toinen alkioista kiinnittyisi!

Marjana: Voipi olla kiinnittymisnippailuja!

ON: Nyt jo kp 24/n.29, eipä uskoisi, niin nopeasti ja huomaamatta on tämä kierto vilahtanut. Oireita en ole edes huomannut tutkailla oletetun oviksen jälkeen, joten saapi nähdä sitten vapun tienoilla, kuinka käy. 1.5. pitäisi siis vuodon alkaa, jos mennään samassa aikataulussa kuin viimeksi. Josku harvoin on ollut 27 päivän kiertojakin, yleensä kuitenkin 28-31. Viime kierrossa piti tosiaankin laukata yölläkin pissalla, nyt ei ole ainakaan sellaista ollut. Pettynyt toki olen, jos taas saa aloittaa alusta, mutta toisaalta odotuksetkaan eivät ole ehtineet nousta vielä kovin korkealle.

Nautitaan vielä auringosta ja tsemppiä ja plussatuulia meille kaikille tasapuolisesti!

171/597 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa jälleen, kyttään täällä vähän väliä. :D

Marie79: Äkkiä se aika vaan lopulta menee :)

ON: Tänään lämmöt heräämisen jälkeen 36,9 suusta mitattuna. Ilmotan kyllä heti kun tiedän kuin meitin käy. :) Menkkojen pitäisi alkaa viimeistään to 28.4, tähän asti pisin kierto siis ollut sen 29 päivää. Pillereiden lopetuksen jälkeen seuranneet kolme kiertoa olleet 29, 28 ja 25 päivää.

Perjantaina on tiedossa reissu äitini kanssa Barcelonan aurinkoon, joten sitä ennen olisi hyvä saada jotain selvyyttä tähän asiaan :)

terkuin Elmu kp27/25-29 yk2.

172/597 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla niin raskaana. Onnittelut lämmöistä. hassua miten sitä tässä kohtaa kiertoa voi olla onnellinen kun lämmöt on koholla, hih.

Mullakin siis aamulla samat kuin sulla. Erehdyin mittaamaan vähän aikaa sitten uudelleen ja eikös ne ollutkin laskenut 36,6, pöh. voiko nuo lämmöt vaihdella päivän aikana vai pitääkö vaan seurata sitä samaan aikaan mitattua esim. aamuisin?

Laskin että jos se hcg tuplaantuu joka toinen päivä kiinnittymisen jälkeen niin eihän mun 10 herkkyyttä mittaaviin testiin voi tullakaan viivaa ennen viikonloppua. hyvä minä. On mulla ihan oikea syykin tähän testailuun kun tarviin tietää jos näyttää vähänkään siltä että olis lykästänyt niin osaan jättää yhden kipukynnyslääkkeen heti pois kun sitä ei suositella raskaana syötäväksi. Mutta testaisin varmaan muutenkin hih.

Aurinkoista päivää kaikille!

Ai niin Marie, noi istutushommat on parasta hommaa niin ei ehdi ihan joka hetki miettimään näitä asioita. Voi kun mullakin olis joku pläntti mihin istutella kaikkea. Nyt olen vaan ikkunalaudalle laittanut vähän yrttejä kasvamaan.

Vierailija
173/597 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekkään kevät väsymystä? Ihanat ilmat mut kun väsyttää niin vietävästi. Tytön kanssa oltiin päivystyksess lauantai yönä ja korvatulehdushan siellä oli. Eipä neiti oikein saa nukuttua joten voi olla myös sieltä väsymystä. Lueskelin noita juttuja, mut en saanut kiinni kuka tai ketkä ovat onnellisia plussaajia?

Vierailija
174/597 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon aika taas menee nopsaan eikä ehdi oireita ja kiertopäiviä kyttäämään ;)

Minulla ollut outoa paineen tunnetta alavatsassa.

Välillä nippailua sieltä sun täältä.

Lämpöjä olen pari päivää mittaillut (en aamulämpöjä vaan ihan random kellonaikoihin ja kainalosta)

23.4 37.2, 24.4 37.19, 25.4 37.08

Tosin en edes tiedä mikä on normilämpöni ja onko mittari kunnolla toimiva ;)

Hauska silti katsella ja kuulostella oloa.

Jos tässä kuussa ei onnistu niin ensi kuussa kyllä aloitamme kunnolla panostamaan tähän yritykseen.

Katmam 22/29-44 yk 1

175/597 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitsit tuohan kuulostaa niin hyvältä. Mun edellisessä raskaudessa oli just sellainen outo paineen tunne alamahassa ja niitä nippailuja ja menkkamaista tunnettakin. Koskas uskaltautuisit testaamaan? Sinähän olet siis se meidän veturin kuljettaja;-)

Kääk mikä finnirynnäkkö iski tänään. Olo on kuin teinillä kun niitä äsken puristelin;-)

Vierailija
176/597 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota testaamisen ajankohtaa olen tässä pähkäillyt.

Koska kierto on aina mitä sattuu niin missähän välissä sitä uskaltautuu..

Perhesuunnittelun sivuilta katsoin että seuraavien kuukautisten arvioitu alkamispäivä on 11.5.

Sinne siis vielä matkaa.

Nyt tuntuu että haluan pitkittää tätä jännitystä ja testailla vasta mahdollisimman myöhään.

Kunpa muitakin oireita vielä ilmaantuisi :)

Meillähän alotettiin varsinainen yritys vasta nyt pääsiäisenä (= ensimmäinen ja ainoa kerta ilman ehkäisyä)

Eli aikamoinen onnenpotku kyllä olisi jos kerrasta nappaisi :)

Siksi kovin epäilevällä mielellä tässä vielä olen.

177/597 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille ja toivottavasti vietitte rentouttavat pääsiäisen pyhät. :)

En ihan kunnolla ehtinyt vielä lueskella juttujanne läpi, mutta Elmulla ainakin jännät paikat. Pidän peukkuja!

Omaa napaa päivittelinkin tuolla mökillä ollessa puhelimen välityksellä. Eli vasemman munasarjan kohdalla oli kahden päivän ajan tykyttävää jomotusta. Ei kovin kovaa, että olisi haitannut elämää, mutta kuitenkin ihan jatkuvaa. Joskus saattoi vihlaistakin, jos nopeasti liikahdin.

Eilen sitten ässäilyn jälkeen ilmaantui tämä viime kierrosta tuttu oire, eli verenvuoto. Verta tuli vähän ja se oli väriltään enemmän ruskeahkoa, mutta joka tapauksessa sen huomasi. :( Viime kierrossa se alkoi mielestäni luteaalivaihetta miettien hieman aiemmin kuin nyt. Juuri kun ehdin Evelle kehuskella, ettei vuotoa ole ollut.

Tänään minulla on se terveyskeskuslääkärin vastaanotto, joten sikäli hyvä, että oire ilmaantui ennen sitä, niin voin kertoa sen toistuneen nyt kahdessa kierrossa. Ehkä se laittaisi lähetteen gynelle nopeasti...

Marjana kp 28/32-34 Dpo 9

Vierailija
178/597 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kerennyt testaamaan, odottelen nyt seuraavat menkat ja jos ne ei tule tai ovat oudot nii sitten testailen :)

179/597 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa ollut ihana bielä venyttää vapaita parilla päivällä. Niin ihanat ilmat sattui pääsiäiseksi, että fiilikset oli kuin kesälomalla=)

Noh, onneksi on hieman lyhyempi työviikko edessä ja taas pääsee viikonlopun viettoon!

Yritin pääsiäisenä lueskella teidän kuulumisia. Itse kun siirryn aina edellisestä pinosta uuteen, niin monilla on jo loppukierto käsillä. Joudun suoraan aina jännäämään toisten puolesta=) Kivaa sinänsä. Nyt oli ainakin Elmulla (?) testailu ajankohtaista... eikös!?! Ja Eviksellä MEGAJÄNNÄÄ!!!! HUIH! Minä lähetän semmoista superliimaa, että hieman heikommatkin yksilöt jo sillä kiinnittyvät;)

Nyt pitää aloitella työt, aurinkoista tiistaita kaikille!

Tellu (ei nyt muista kp:tä)

Vierailija
180/597 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu1980: Suuret pahoittelut tänne tippumisesta! Vaikka et tosiaan varsinaisesti jouluvauvaa ollut toivonutkaan, niin niin ne tunteet sitten vaan muuttuu.

Cami: Oikein paljon onnea toivotan tähän kiertoon!!

Anju: Todella outo ajankohta ovikselle! Toivottavasti nyt kuitenkin tärppää eikä sitten tämän kierron jälkeen tarvitsisi ovista bongailla pitkään aikaan! :)

Tintti-tyy: Pahoittelut tänne tipahtamisesta. Ihanan positiivisena kyllä olet! Älä turhaan tipahda sieltä keväthuumasta! Elämä on ihanempaa iloisena! (Itseltä olisi kyllä tullut nimenomaan niitä lapsille sopimattomia sanoja tollaisesta autonkorjaussummasta!!!)

Eve: Uskon siihen että sinulla varmasti tärppää nyt! Olisi niin suuri epäoikeudenmukaisuus jos niin ei kävisi. Tsemppiä ja jaksamista sinulle! Niin, ja ihan tosissaan nyt kyllä löydän itseni nuuhkimasta vessanpönttöä… Kiva… :D Mitä vielä?! :D

Niin ja oikeasti kyllä sain hyvät naurut sun testailusta näin tiistai-aamuun. :) Ja finnit ovat varmasti hyvä merkki!!

Alanis: Pahoittelut tänne tipahtamisesta! On kyllä rankkaa kun ehtii jo saada haalean plussan ja sitten kaikki toiveet nousee ja lopulta kuitenkin täti tulee kylään. Tsemppiä! Ei muuta kun uuteen kiertoon.

Elmu: Juomattomuuden perustelu on oikeasti ihan hirveetä! Olen nyt viettänyt pääsiäisen erinäisissä seuroissa tavalla tai toisella juomatta. Anopilla olin kuskina, vanhemmilleni valehtelin että on hirveä krapula ja sen takia ei oikein maistu (jäätiin heille yöksi, joten en voinut olla kuskin virassa) ja join sitten alkoholittomia siidereitä. (Oli muuten kiva kuunnella sitten koko päivä pottuilua siitä että on huonovointinen…) Rekorderligin mansikka-limeä voin suositella. Mutta, on siinäkin farssi kun juoksee täyttämään tuoppia sen sijaan että joisi tölkistä niin kun yleensä. Sunnuntaina naapurit oli meillä istumassa iltaa. Lasin punaviiniä join, loput ajasta taas alkoholitonta siideriä. Sitten saa aina varautua siihen että pitää olla sitä samaa lajia myös alkoholillisena, että voi tarjota vieraillekin. Tässä vaiheessa olen itse sitä mieltä että ylivoimaisesti vaikeinta on perustella juomattomuutta/olla juomatta. Mutta, pääsiäisestä selvisin kunnialla, juomatta paljoa muuta kun sen lasin punkkua päivässä.

Sinulla onkin jo jännät päivät käsillä! Onnea! Toivottavasti täti pysyy poissa! Hyvät lämmöt ainakin!! Vessassa käynnistä tulee kierron loppuvaiheessa väistämättä hysteeristä… :)

Katjuli02: Periksi en saa antaa ennen kun jos täti tulee käymään! Toivottavasti ei tule! Tsemppiä!

Gabriela: Pahoittelut!!! Kyllä se valo sieltä vielä löytyy. Kevättä ja uutta kiertoa kohti vaan! Tsemppiä!

Marjana: Hyvältä kuulostaa noi repäisykivut! Onnea!! Luitko joulukuisten pinosta että löysin netistä artikkelin, jossa kerrottiin että pieni verenvuoto ässäilyn yhteydessä on raskauden aikana normaalia? Toivottavasti on siis niin että olet raskaana!! Hyvä kuitenkin että nyt on se lääkäriaika, niin saat sitten ainakin jotain vastauksia. Tulethan kertomaan lääkäriajan jälkeen mitä lääkäri sanoi? Tsemppiä!

Marie79: Ihana jos sinusta tuntuu että kierto on mennyt nopeasti. Mikäs sen parempi! Tsemppiä piinaviikkoon!

Pipiöysky: Kevätväsymystä podin pari viikkoa, mutta nyt pääsiäisestä ja näistä ihanista ilmoista, sain lisäenergiaa. Toivottavasti sinäkin saat sitä jostain ammennettua!

ON: Pääsiäinen meni nopeasti! Ihanaa sinäänsä, että kierto lähenee nyt jo loppuaan. Oireita ei oikeastaan ole. Valkkaria enemmän kun yleensä, muttei mitään muuta. Jos sunnuntaihin asti pääsen ilman tätiä, niin silloin olisi luvassa testaus.

Aurinkoista viikon alkua kaikille!

Alexandra, kp24/27-32, yk4