**TAMMIKUISET 2012**
Kommentit (597)
Kiitos kaikille kovasti onnitteluista! :) Kävin tänään ostamassa raskausajan multitabseja ja katselin netistä varhaisultran hintoja yksityisellä. Olo on välillä pahoinvoiva mutta syöminen auttaa toistaiseksi :)
Viime yönä heräsin kolmelta aivan älyttömään nälkään. Pitää varata yöpalat vissiin valmiiksi. :) Laskettua aikaa katselin, että ois noin 4.1. En tiedä sitten millä kierron pituudella sen laskisin, mutta laskin 28:lla.
Evis: Nyt jännään puolestani sinun plussaasi, hyvältä kuulostaa! :)
Alanikselle onnea oviksen hyödyntämiseen :) Peitot heilumaan! ;)
Pää ihan huurussa vieläkin.. heh.
Terkuin Elmu (rv 4+1 ?)
Eve, voin vaan kuvitella sen vauhtisi koneen äärestä roskapöntölle availemaan
CB:n testiä :D Testailehan lisää ja tule kertomaan vahvistuuko se haamu. Peukkuja!
Tiiuli: Soita sille lääkärille/hoitajalle. Jos ovulaatio onkin mennyt jo ja olisitkin tullut
raskaaksi, niin tietyt lääkkeet on todellisia myrkkyjä sikiölle. Ei siis riitä, että käyttäisit
tässä vaiheessa ehkäisyä, jos se ovulaatio on mennytkin jo.
Mielestäni kierto luetaan pitkäksi, jos se alkaa olla noin 40 päivää. Esimerkiksi itselläni on
kierto 33-37 päivää, eikä se mielestäni ole pitkä, koska kroppa toimii normaalisti. Ovulaatiosta menkkoihin
on aina 14 päivää. Noista testeistä en osaa sanoa kyllä mitään, kun en ole koskaan ovista tikuttanut.
Kaunisikävä: Tuo alavatsan tuikkiminen tuohon aikaan kuulostaa varsin hyvältä ovulaatiooireilulta! Peitot vaan
heilumaan nyt ahkerasti!
Elmu, sinä saat ollakin nyt vähän pää huurussa onnen takia. :)
Tein aamulla Mammaksin raskaustestin. Sitä typerää viivanpaikkaa se minun mielestäni näyttää.
En ainakaan oikein hahmota siihen punaista sävyä ja mielestäni Mammaksin testit näytti viime kierrossakin samanlaista epämääräistä viivan paikkaa.
Käyn tänään ostamassa Apteekin oman raskaustestin ja teen sen huomisaamuna. Sillä testillä näkee ainakin varmasti onko siinä viivaa vai ei. Tietääpä sitten uskaltaisiko kuoharia kilistellä ystävien kanssa.
Olen kyllä todennäköisesti muutenkin kuskina, mutta jos yhden voisi kilistää sitten (vaikka pahimpaan masennukseen,kun ei plussaa tullutkaan).
Olotilassa ei vieläkään mitään muuta kuin että rinnat on eilistä aremmat. Lämmöt oli 36,9 tänään. Periaatteessa ihan vähän koholla (normaali 36,6-36,7), mutta tuon verran voi muutenkin lämmöt heittää, enkä ole tässä kierrossa mittaillut aiemmin, että tietäisin onko ollut enemmän koholla jossain vaiheessa.
Marjana kp 31/33-34 Dpo 12
Evis: meedio odottaa vahvistusta omille näyilleen ;D
Marjana: Toivottavasti saat enemmänkin kuin viivan paikan, vaikka vielä ei välttämättä näy, vaikka olisikin tärpännyt!
Kaunisikävä: Kuulostaa kyllä ihan ovisoireilta!
).(
Minullakin eilen tuikki oikealta alavatsalta. Ihmettelen kyllä, jos on ovis kun vasta menkat loppui?????
Ei kai se ovis VOI olla heti menkkojen perään? On kai jotain muuta kipuilua. Sitä paitsi luulen, etten edes huomaisi kaikkia kipuja, jos en olisi näin kovassa kuumeessa ;)
No, katsotaan, jos saadaan viikonloppuna lohkaistua aikaa varmuuden vuoksi peittojen heilutteluun... vieraita ja lapsia talo täynnä, joten mahdollisuudet ovat olemattomat =/ Toisaalta ei se ovis tosiaan voi nyt olla, vaikka hieman siltä tuntuukin.
Nyt viimeinen rutistus ennen vappuhulinoita!
Tellu 9?/28-32
Elmu: Ihanaa! Mahtavaa! Onneksi olkoon!! Saatiin nyt sitten vihdoin se veturinkuljettaja meidän junalle! Nyt vaan kaikki kyytiin!
Eve: Kyllä se siitä vielä vahvaksi plussaksi muuttuu! Mahtavaa!!! Todella paljon plussaonnea testailuun!
Marjana: Hyvä että fiilikset on hyvät! Ja varmasti on niin että miehesikin sitten pitkin hampain suostuu testeihin tilanteen näin vaatiessa. :) Jep, jännittävää vappua on tiedossa monellekkin täällä! Samoin sinulle, plussaonnea!! Onko oireita? Ehkä teilläkin nyt käy niin että kun kerta olet lääkärissä käynyt, niin nyt sitten tärppääkin ihan luomusti! Niinhän usein käsittääkseni käykin. Toivottavasti teillekkin!
Tiiuli: Ässäilyjen ajoitukset ainakin kuulostavat hyvältä! Itse en käytä ovistestejä, joten en tiedä sen enempää niistä. No voi harmi niiden lääkkeidesi kanssa! Mitä meinaat tehdä? Pitäisikö sinun soittaa lääkärillesi ja pyytää toinen kuuri, sellainen jota saa syödä myös raskautta suunnitellessa?
Kaunisikävä: Kyllä se vaan usein niin on että vaikka sitä kuinka yrittää ottaa rennosti, niin vauvakuume tekee sen ettei se oikein onnistu ? On se ihme että raskaaksi tuleminen voi olla niin vaikeeta! Nuroena aina varoiteltiin vahinkoraskauksista, on se ihme kun ei sitä onnistu yrittämälläkään :)
ON: Oireita ei ole nimeksikään... Tuntuu että kaikki mitä olikin on nyt heikentynyt. Yritän pitää mielen positiivisena! Outoja etomisaaltoja on tullut pari kertaa, mutta nekin voi olla ihan kuviteltuja :) No, onneksi tänään on perjantai ja viikonloput menee aina nopeasti! Toivon vaan että olisi nyt viimenen kerta... Mitäköhän sitä tässä kierrossa keksisi itselleen lohdutukseksi jos ei ole... Hmmm, pitää miettiä. Mutta, aika näyttää miten käy.
Oikein hyvää vappua kaikille ja PLUSSAONNEA!!!
Alexandra, kp 27/27-32, yk4
Ensinnäkin Elmulle suuret onnittelut...Ihanaa!! :)
Muille sitten toivottelen tsemppiä tänne tammikuisiin ja Plussapuhureita!!
Tämä siirtyy helmikuisiin... eli tätihän se sieltä kurvasi paikalle rytinällä. Pitäis soitella ja varata aikaa lääkäriin et sais tietää nuita muita hormooniarvoja jne. Kovin aktiivisesti en oo ehtinyt kirjoitella ja kiire kuukausi tulee olemaan taas edessä. Aion kuitenkin käydä seurailemassa teitä ja kirjoitellakkin satunnaisesti...
Risu kp1/27-30
EVE: Kyl se plussaa pukkaa :D. Eilinen tais olla samanmoinen ku mun eka CB. Testaa tänänä ja, laita pian tuloksia.
Iltis 19+0
Risu, olen niin pahoillani tädistä. Tyhmä täti.
Alexandra, oletko yhtään mittaillut lämpöjä? nuo etomisjutut kuulostaa hyvältä. Koskas meinaat testata?
Marjana, todistetusti siinä mammaksin viivanpaikassa on jotain hcg-nousua kun mulla se cb:kin näytti samaa. Eli nyt vaan peukutan että sullakin lähtee vahvistumaan. ja edellisessä raskaudessa tuli alkuun ihan samanlaisia viivanpaikkoja ja vahvistuivat tosi myöhään.
Oi Elmu on ihan tohkeissaan, ihanaa. voi kun me muutkin päästäis samaan olotilaan;-)
Tiiuli, voi kökkö että sun just nyt piti sairastua. ja vielä tuollainen myrkkykuuri. joko kerkesit syömään sitä, jos sen olisi voinut vielä vaihtaa johonkin toiseen? Jaksuja sulle ja parane pian.
Mulla saattaa mennä kohta hermo. Tein puoli kuusi mammaksin ja sama typerä viivan paikka. Puol kasilta tempasin sit kuitenkin vielä cb:n ja sama juttu. Pelottaa kun ei viivat vahvistu yhtään, että jos on taas kohdun ulkoinen ja siksi hormoni nousee hitaammin. Tosin aamun cb:ssä ei ehtinyt olemaan kovin vahva pissa, mut kuiteski. Viime yönä kyllä palelin hillittömästi eli se on kyllä hyvä asia. Siksi aamulla olikin toiveet korkealla, mutta ei. Lämmöt vain hiukan koholla, 36,8 plääh. iltapäivällä uutta testiä kehiin. Mahassa kyllä jurnuttaa siihen malliin että pupuset varmaan tappelee keskenään siellä;-) eli jotain tuntemuksia edes.
Aurinkoista päivää kaikille!
ei tarvitse vielä paljon muuta näkyäkään kuin haamuja tai viivanpaikkoja. Ole nyt vaan rauhassa.
Tellu the Meedio näkee, että viivat lähtee vahvistumaan ihan pian!
päivittelin tuossa listaa ja katsoin et mullahan on jo kp 27 eli kolmen päivän kuluttua pitäis alkaa normisti menkat ja koska olin pistänyt irrotuspiikin niin niiden pitäisi alkaa siis jo huomenna. Mitä jos nää mun mahakivut onkin ihan oikeita menkkakipuja??? apuva! Ja noi lugethan tunnetusti pitää menkat jonkin aikaa pois. voi kökköjen kökkö. Pakko taas testata iltapäivällä!!
...mulla tosiaan konetyötä puoleen pv saakka, joten voin kurkistella täällä ;)
EVE huhuu....CB EI anna mitään paikkoja, haamuja, haaleita varjoja, vain plussaviivan. Usko vaan. Jos tulee 10 minuutissa, se on haamuplussa, hormoni nousee ja kohta se tulee vaaleen siniseksi, sitten siniseksi, lopulta tumman siniseksi - mä todella testailin ja monta viikkoa ;). Ekat CB plussat haalistui tunnissa, kahdessa olemattomiin, siitäkin sain sätkyt. Mutta CB ei anna testiaikana mitään viivoja tai paikkoja, vain HCG-viivan. Plussan. testaat huomenna taas, itse testailisin jo illalla, kun pissa ollut yli 3 tuntia rakossa. Peukut edelleen. Hikoilu ja punakkuus ovat hyviä merkkejä ;). Ja kivut, niitä riitti ekat 3 viikkoa, joka kerta tuntui, että menkat alkaa, hölähteli valkkaria jne. Ja selkään sattui menkkamaisesti myös. Kuuluu asiaan.
ITSE: siis masuasukki on "nimeltään" Jääkarhun pentu, mutta koska se on vaikea ja pitkä, Nalleksi on kutsuttu, mutta kaikkein yleisemmin ihan VAUVAksi :). Yritän sitä mahakuvaa viikonlopun aikana. Ultra (rakenne ) vasta 10.5.
Iltis 19+0
Eve, kyllä se siitä vielä vahvaksi plussaksi varmasti vahvistuu..Meikäläinen täällä odottelee sormet ja varpaat pystyssä =)
Tuosta mun lääkkeestä..Se kuuri kestää 3 päivää, kerralla otetaan kaks tablettia. Oon nyt kaks ottanut eilen ja viel olis pari päivää jäljellä..En kyl yhtään tie mitä teen..Netistä kun katselin noita tietoja, niin sanottiin että joku lääkeaine (en muista enää nimeä) kulkeutuu kohdun läpi sikiöön, mutta ei pitäisi olla vaarallista..Siinä kyllä käskettiin välttämään sekä raskaana, että sitä suunnitellessa. Mutta kuitenkin luki vielä, lääkäri voi määrätä lääkettä vakavissa tapauksissa..Ja lisäksi lääkäri sano et käytänkö E-pillereitä, vastaus kielteinen, niin sit sano et jos olisit käyttänyt, niin tän kuurin aikana olis pitänyt sit ehkäistä jollain muullakin ehkäisymenetelmällä.Hmm..Oonko mä nyt vakava tapaus? =) Korva on kyl törkeen kipee ja verta tulee. Ja lääkäri sano et "normiantibiootit" kuten v-pen megat, sun muut eivät tähän auta kun varsinaisesti ei ole välikorvantulehdusta, tms..Minä ja mun ikuiset ongelmakorvat...Kiitos kuitenkin kaikille, jotka jaksoivat kirjottaa ja ottaa kantaa asiaan =)
Ja viel tosta oviksesta, oon nyt tehny kolme testiä, kaks eilen ja yhen tänään. Kaks jälkimmäistä on ollut vaaleampia kun ensimmäinen, joten tästä voi kai päätellä oviksen olleen pari päivää sitten? Ja jos niin on, niin ässäilyt on kyl toivottavasti sijoittunut oikeille hetkille..
Mitäs vappusuunnitelmia teillä muilla on? Itse mun piti olla töissä, mutta mun työt peruuntukin..Noo, toisaalta, ihan kiva niin =) saan olla kotona ja siivota! Mies on töissä enkä välitä sit sen kummemmin vappua juhlia..Muutenkin mun mielestä vähä "turha" juhla. Heh, toivottavasti kukaan täällä ei pahastu :)
Mutta, palaillaan! =)
Iltis, olet muuten ihan samoilla viikoilla kun veljeni vaimo =) Kivaa!
Heips½! oli pakko tulla kattoon tätä Even riemua...!! Kyllä se kuule on plussa cb ei anna turhia!! ja se tosiaan näky mulla ainakin vaalemapana todella kauan. ja kun testin rikko ja katto sen liuskan toista puolta niin se näky vähä
selvemmin niin ja valoa vastan kun sen pelkän liuskan laittaa ja jos siinä näkyy haaleakin niin kyllä se plussa on !!! ONNNEAAAA!!! jee!!!
itsellä kävi niin että ultrassa nappula olikin isompi ku mitä viikot sano (luulin meneväni 11+5 mutta olikin 13+0) eli nappula oli saanut alkunsa 5 päivää keskenmenon jälkeen.. 4 päivä meni kesken niin 9 päivä nappasi tämä.. OUTOA!! mutta ilm. se keskenmeno sekoitti mun kierron totaalisesti.
minni esikoisen rv 13+3
Kiva kuulla sustakin! Ja ihanaa, että nappulalla on kaikki hyvin. Oletpa hedelmällinen kun noin näpsäkkäästi nappula sai alkunsa, mahtihomma! Laita säkin kuvaa tänne jos vaan viitsit.
Hih tein tänään päivällä prisman jonkun liuskatestin joka ei ole herkkä. Hyvällä mielikuvituksella saatoin nähdä sieltäkin kajastavan viivantapaisen. Avasin tänäänkin cb:n ja valoa vasten näkyi se pystyviiva. Kai siellä jotain tapahtuu, mutta niin toivoisin että alkaisivat nyt vahvistumaan nopeasti kun niin pelkään toista kohdun ulkoista. Tai mitä jos toinen pupunen on kohdussa, mutta kaveri on lähtenyt omille teilleen, kääk. No se kai selviää vasta varhaisultrassa.
voiko mulla MUKA jo olla raskauspahoinvointia. kattelin tossa häitä ja alkoi jotenkin ellottaa. Menin pötkölleen ja sitten vasta ellottikin ja oli pakko nousta ylös. Söin vähän omppua niin helpotti. Taidan olla melkoisen hyvä kuvittelemaan näitä oireita, hih.
Hitsit kun koko ajan pissattaa niin en saa tarpeeks vahvaa pissaa aikaiseksi että voisin taas testata. Ei pysty vaikka kuinka pidättelen, janottaa nääs koko ajan. mihinköhän sekin perustuu? Meneeks kaikki toi vesi lapsivedeksi kahdelle pupuselle? Kohta oon pallo;-) Ilmapallo nääs vapun kunniaksi. Toiset ostaa kaupasta mut mullapa on omasta takaa ja vielä sellainen joka päästää ääntä;-) hahahahah on vissiin vähän levoton olo.
Kivaa päivää taas kaikille!
Ihanaa Evis, kuulostaapa hyvältä! Mulla alkoi ellottava olo jo kp26, eli hyvinkin mahdollista että sen takia etoo! :)
Mä lähden kohta lentokentälle, suuntana Barcelona! Tiedossa äiti-tytär shoppailureissu :)
Palailen linjoille maanantaina, toivottavasti saan lukea paljon plussauutisia täältä silloin!
Plussatuulia kaikille ja hauskaa vappua!
Terkuin Elmu
Onko teillä käytössä jotain "erityisniksejä" pupuillessa? Meinaan siis asentoja tms vai meettekö vaan normisti fiiliksen mukaan? Tai köllöttelette jalat kattoa kohti puuhien jälkeen ennen pesuja?
Tänään ovistesti tuossa puolisen tuntia sitten oli haalea viiva.. ohjeen mukaan se ei tarkoita LH:n kohoamista eli eikös se sitten tarkoita mitään? Aiemmissa testeissä kun ei ole näkynyt tuollaistakaan. Nippailuja ei tänään ainakaan pahemmin ole huomannutkaan, mutta silloin pari iltaa sitten se oli kyllä aikamoista. No, tulihan sitä peittoakin sit heiluteltua ;) mutta tosiaan en tiedä mitä lähipäivät kun mies sairastaa. Ei sitä kai voi oikein päälle vaan käydä.. hmm.. tai ehkä voikin ;) Noh, katsotaan nyt.
Lisää plussailijoita jonoon ja toivottavasti liityn minäkin jossain kohtaa seuraanne!
Ihanaa aurinkoista perjantaita kaikille ja wappua myöskin!!
äskeinen mammaksin testi haaleampi kuin edelliset, kääk. Tosin vain 1,5 tunnin pissatauon kannsa. Toivottavasti yöllä ei pissata montaa kertaa että saan aamulla vahvat hormonit kippoon ja meinaan testata suoraan cb:llä. Tuli jotenkin paha aavistus, toivottavasti olen väärässä. Mitä sanoo Tellu the meedio?
tehty mammaksi puhdas nega. Pissataukoa yli kolme tuntia. Se oli kai sit siinä. Raukat yritti kiinnittyä varmaan ja siksi vähäiset viivat mutta eivät kai saaneet kiini. voi itkujen itku. Koita tässä nyt sitten saada vielä nukuttua.
Tellu: Ainahan se kannattaa niitä peittoja heilutella varmuuden vuoksi, kun ei tästä naisen elimistöstä koskaan tiedä… Vaikka todennäköisemminhän se onkin jotain muuta tuikkimista nyt.
Sitä muuttuu vaan tämän vauvakuumeen myötä ihan höperöksi ja kyttää jokaista nippausta. :D
Olen myös useaan otteeseen miettinyt tuota Alexandran mainitsemaa asiaa siitä, kun nuorempana aina varoiteltiin vahinkoraskauksista. Ja pah! Ja miten epäreilua se onkin, että toiset tulee vahingossa raskaaksi ja sitten marssivat tekemään abortin. Toiset sitten haluaisivat sitä vauvaa enemmän kuin mitään muuta, eikä onnistu ei sitten millään. Miksi?
Alexandra, nämä testailut vähän latistaa tätä toivoa siitä, että olisi tärpännyt ”luomusti”. Millos sinä testaat?
Risu: Pahoittelut!
Iltis: Mahtavaa, että jaksat käydä luomassa meihin uskoa! Taidan joutua käymään CB:n testin myös ostamassa…
Tiiuli: Jos se lääke on atsitromysiiniä (annostelusta päättelin näin), niin ei sinulla kovin suurta hätää ole. Sitä on ruvettu jonkin verran käyttämään myös raskauden aikana. Mutta ei ne lääkärit aina tajua sitä raskautta ottaa huomioon automaattisesti. Itse pyysin kerran raskaustestiä verestä, eikä silti lääkäri tajunnut, että raskaus on mahdollinen. Ehti jo reseptin kirjoittaa ja kun sain paperin käteeni, niin tokaisin vaan, että en minä tätä voi syödä. Että jatkossa kannattaa vaan vääntää rautalangasta: ”Saatan olla raskaana” :D Tsemppiä, että korvat paranevat ja muutenkin. ?
Kaunisikävä: Me ollaan menty aikalailla fiiliksen mukaan nuo ässäilyt oviksen aikaankin, mutta yritän kyllä hetken makoilla selälleni jalat ylhäällä sitten seksin jälkeen. Eiku vaan miehen kimppuun ja hoidat hommat itse. ;)
Eve: Älä luovuta!! Tee se CB nyt tänään! Se näyttää varmasti oikein.
Oma napa testasi aamulla Mammaksin testillä negatuloksen. Tarkoitus oli tosiaan hakea apteekin oma testi eilen, mutta en ehtinyt naapuriapteekkiin, enkä omalta työpaikalta kehdannut ostaa.
Tänään yritän käydä tuon CB:n testin ostamassa (tulin taas aivopestyksi kun luon tätä palstaa) ja teen sen tänään. En kyllä edes jotenkin usko raskauteen, kun minulla ei ole mitään kummempaa oireilua. Lämmöt tänä aamunakin 36,9 (norm. 36,6-36,7) ja rinnat turvoksissa ja arat.
Mutta jotain hyvää: Eilen ässäiltiin, eikä tullut tipan tippaa verta. Jes! Päivällä sen sijaan yhden kerran tuntui sellainen ”lorahdus”, että ajattelin jo menkkojen alkavan. Se olikin sellaista vaalean ruskean sävyistä valkovuotoa. Ja sitä tuli vain sen kerran. Vähän outoja nuo vuodot kyllä on, mutta ei mitään kipuja ole tms.
Marjana kp 32/33-34 Dpo 13
Veturinkuljettajakin on löytynyt, onnea elmu!
Elä Evis hättäile vielä, koita vaan malttaa. Eiköhän siellä sintti tarraile tiukasti kiinni!
).(
Ei niinku minkäänlaista oloa suuntaan tai toiseen. Mammaksen herkkä eilen vai oliko se toissapäivä'nä nega. Jos testailis huomenna seuraavan kerran, vaikka epäilen vahvasti siirtyväni helmikuisiin...
Muttis
Ja kaikille muille jännäilijöille plussa onnea!
Täällä mennään myös tylsässä alkukierrossa. Ovis tulisi varmaan huomenna? Omassa olossa on ollut kummallista se että mua paleltaa ihan kamalasti melkein joka päivä... On jo hetken mielessä käynyt että oisinko kuitenkin raskaana...