Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**TAMMIKUISET 2012**

Kommentit (597)

Vierailija
61/597 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyynnyin totaalisesti, kun marraskuu ei tärpännyt ja pidin nettitaukoa joulukuun yrityksen. Nyt siis tammikuun yritys menossa... kai

Kävin gynellä epäsäännöllisen kierron vuoksi (sain ajan joulukuussa maaliskuuksi...) Vauvahaaveisiin gyne totesi, että ei hoideta vielä (asia oli lääkärille EVVK). Epäsäännöllistä kiertoa ja runsasta vuotoa hoidetaan kylläkin.

Tyypillistä mun tuuria, että ultrassa näkyi luultavasti polyyppi. Sain tähystysajan toukokuun puoleenväliin. Lääkäri ei pahemmin vaivautunut selittelemään, ei edes antanut ohjetta pitääkö pitää taukoa vauvayrityksestä ja hämmennyksissäni unohdin kysyä.

Kyllä tämä kolmannen odottelu ottaa koville!

Tsemppiä muillekin vauvahaaveissa ryvettyneille!

Heno kp 7/ jotain 32-34 yk8

Vierailija
62/597 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis 24v ja puoliso 29v. Tammikuussa on jätetty ehkäisy pois. Parisuhteessa oltu kohta 2.5 vuotta. Itse puhuin vauvahaaveista miehelle jo viime kesänä, mutta asia jäi miehen puolelta vielä hautumaan ja nyt herra ehdotti jouluna että jos jätettäisiin ehkäisy pois. Täälläkin syötiin pillerit pois ja nyt on neljäs kierto menossa, ei ole vielä tärpännyt. (Mies olikin sitä mieltä että hyvä niin, ei sitten lapsirukka synny just ennen vuodenvaihdetta :D )

Kuumeilua ei yhtään auta se että työskentelen kätilönä joka päivä niiden pienten kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/597 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja kp on nyt 20/27-28

64/597 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas tuestanne! Olotilani on nyt huomattavasti parempi kuin eilen.

Mies oli todella pahoillaan käytöksestään eilen ja saatiin kotona tilanne raukeamaan.

Anju: Kiitos valaisevasta linkistäsi tuohon saunomiseen liittyen. :)

Marie: Varmaan sisäsyntyistä tuo jatkuva oireiden kyttääminen. Vaikka kuinka päättää

olla kyttäämättä, niin silti vahtii koko ajan, että jomottaako mahaa, onko valkovuotoa, onko

ihan vähän etova olo. :D Hassuja me naiset.

Heno: Kannattaahan se soittaa ja tarkistaa voiko raskautta yrittää, vaikka tuo polyyppi on

löytynyt. Ettei tule sitten pettymystä myöhemmin.

Alanis: Tervetuloa joukkoon! :) Ai kamala sinun ammatinvalintaasi tässä tilanteessa! Siinä sitä onkin

kuumeilussa hillitsemistä, kun näkee suloisia lapsukaisia joka ikinen päivä. :D

Oma napa: Olotila tosiaan parempi kaikinpuolin. Mielessä alkaa siintää tuleva ovulaatio, vaikka siihen on vielä viikko

aikaa. Se osuu yleensä kp 18-20 tienoille. Ja se olisi onneksi viikonloppu, jos vaan ei veny taas pitemmälle. Sitten menee

hankalaksi, koska miehellä on iltavuoroviikko, jolloin emme näe juuri lainkaan. Mutta en mieti sitä vielä, vaan uskon oviksen

sattuvan viikonlopulle. Ihan hyvä, että se ovis on vielä tässä välissä. Saan keskittyä siihen ja se pääsiäisen jälkeinen

lääkäriaikakin tulee sitten nopeammin.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille! Itse olen töissä koko viikonlopun, mutta kyllä tästä työputkesta selvitään!

Marjana kp 10/32-37 yk 13

Vierailija
65/597 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Voi sinua! Miehet on kyllä välillä niin tunteettomia! Ymmärrän täysin että lääkärin varaaminen oli sellainen mittapuu, että nyt tahtomattaankin negatiiviset asiat pyörii mielessä! Joskus se vaan on niin, teki sitten mitä tahansa. Tottahan se sinäänsä on että lääkäri ei välttämättä voi paljoa vielä tehdä, että gynelle sitä sitten on mentävä. Hyvä uutinenhan on kylläkin se, että olet elokuussa viimeksi ollut ja kaikki oli hyvin. Hyvä että saitte miehesi kanssa kaikki sovittua ja olosi on jo parempi tänään! Ei muuta kun ovista kohden! Ja tsemppiä viikonlopun työputkeen!

Pipiöysky: Pahoittelut tänne tipahtamisesta!

Anju: Kiitos linkistä, piti heti käydä lukemassa! Vaikka, ei meillä kyllä saunomista ole tähänkään asti kielletty :)

Heno: Oletpas törmännyt ammattitaidottomaan lääkäriin. Kyllähän heidän työnsä kuitenkin on antaa tietoa ja hoitaa.

Alanis: Tervetuloa!

ON: Täti alkaa pikku hiljaa hiipumaan, joten viikonloppuna alkaa sitten taas aktiivinen elämä makuuhuoneen puolella! Vieläkään en meinaa ovista tikutella, joten joka toinen päivä suurimman osan kiertoa olisi taas tarkoitus ässäillä. Toivottavasti se riittää :) Greippimehu ja omenaviinietikkatabut käytössä, punaviini vielä toistaiseksi ostamatta. Kaikki keinot käyttöön!

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Alexandra, kp6/27-32

66/597 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry kun en ole ollut kommentoimassa juttujanne, mutta koitan välttää istumista, ettei selkä paukahda ihan kokonaan. Tänään raahauduin ekaan ultraan ja luojan kiitos kaikki oli nyt ainakin toistaiseksi hyvin. Eli noin viisi follia ja kaikki tasakokoisia. Ensi tiistaina uusi ultra ja piikittelyt jatkuu. Onskuna olen;-)

Tervetuloa Pipiöysky, Alanis ja Heno, kiva saada uusia kuumeilijoita joukkoon.

Ja nyt taas vaaka-asentoon, sorry

67/597 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anju: Kiitokset saunomista koskevasta linkistäsi :) Eipähän tartte tuotakaan asiaa enää pähkätä.

Tervetuloa uusille! Meitä alkaa olla jo mukavankokoinen porukka täällä.

Eveliina: Kiva, että ultrassa näytti hyvältä. Toivottavasti selkäsi menisi parempaan suuntaan.

ON: Ihanaa kun on viikonloppu, ovis kolkuttelee toivottavasti pian ovella ja tarkoitus on ässäillä ahkerasti. :)

Viikonloppuja kaikille toivotteleepi Elmu kp10/25-29 yk2.

68/597 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: Täällä myös se omenaviinietikka käytössä. Greippimehua en ostanut ja

punaviiniä vielä mietin ostaako vaiko ei.

Evis: Mukava kun käyt edes moikkaamassa, vaikkei selkä annakaan koneella istua.

Ja ultrauutiset kuulosti hyvältä! Tsemppiä sinne!

Elmu: Olen kade! Mennään suunnilleen samoilla kiertopäivillä, mutta sinä pääset oviksen

hyödyntämiseen paljon aiemmin. Minä en jaksaisi enää millään odottaa.

Oma napa: Eipä olla ehditty/jaksettu ässäillä tässä muutamaan päivään nyt. Oikein harmitti, kun

olin eilen työpäivän päätteeksi niin väsynyt, että oli vaan pakko taipua nukkumaan. ja nyt kohti uutta

työpäivää. Tänä iltana lupaan olla virkeä kumppani ja viettää illan mieheni kanssa. :)

Ovikseen olisi noin viikko vielä, joten harjoitteluna nämä kerrat menee. ;)

Marjana kp 11/32-37 yk 13

69/597 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein raskaustestin tänään ja enää heikkoa positiivista näytti, eli on se hcg ainakin laskenut hyvin, kun maanantaina vielä aika vahva viiva oli(viime pe-la yönä oli siis tyhjentyminen). Muistaakseni samaa näytti testi edellisen km:n jälkeen viikon päästä ja ovis oli silti 15vrk tyhjentymisen jälkeen. Eli näillä näkymin ovis olisi suunnilleen 15-17.4. JOS menee kuten edellisessä keskenmenossa. Mietin kovasti vaan olenko taas valmis aloittamaan heti alusta kaiken, jos tärppäisikin heti kuten edellisen keskenmenon jälkeen:/ Tosin tiedän että suurempi todennäköisyys raskautua on juuri nyt, ekassa oviksessa km:n jälkeen, kun tätä keskenmennyttä yritettiin kuitenkin 11 kiertoa. Että aika kaksijakoiset fiilikset. Mutta antaa sen ovisfiiliksen tulla eka, sitten sen vasta tietää miten pää toimii tässä asiassa. Mutta pääasiassa nyt vaan taustailen:)

Helene taustailija

ps. ette tajuakaan miten onnellinen voi olla että raskaustesti heikentynyt 5vrk aikana, tuollaisesta mitä tänään sain, oli dpo.11-12 suunnilleen ja ihan päinvastaisissa tunnelmissa. Olisin riemuinnut negasta!

70/597 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helene, on varmasti hyvä antaa omille ajatuksille aikaa. Varmasti saat oikean päätöksetn yritettekö heti uutta raskautta. Minulle oli uusi tieto, että keskenmenon jälkeen on helpompi raskautua heti kuin myöhemmin.

Oma napa: Eilen ässäiltiin lopultakin ekan kerran siten, että menkat oli kokonaan loppuneet. Eikä tullut minkäänlaista vuotoa yhdynnän jälkeen. Jes! Eli ne vuodot viime kierrossa liittyi jotenkin luteaalivaiheeseen, koska alkoivat viimeisen viikon aikana. Nyt vaan sitten odotellaan kuinka tässä kierrossa käy.

Marjana kp 12/32-37 yk 13

71/597 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selkäkin on pykälää parempi, jee.

Hiljaista on täällä näin alkukierron aikaan, mutta eiköhän kohta ala vilkastumaan kun on ekaks ovikset käsillä ja sitten h-hetket lähestyy..

Helene, tosi nopeasti sulla on arvot laskuun päin, hyvä hyvä. Mulla kesti kolme kuukautta ennen kun oli nollilla. annettiinko sulle se metotreksaattipiikki? Mulle sanottiin ettei kolmeen kuukauteen saisi yrittää lasta kun tuo lääke sisältää jotain myrkkyä, joka saattaa vaurioittaa sikiötä, huh. Käytkö hcg-mittauksissa? Mun piti silloin käydä viikon välein.

Alan tänään pistämään sitä orgalutrania eli jarrupiikkiä etteivät vaan irtoa ennen aikojaan. Tiistaina olis sitten seuraava ultra, jänskättää.

Marjana, hyvä ettei verenvuotoa ole enää tullut. Menetkö siltikin lääkäriin? Oishan se varmaan kiva nähdä ne kaikki hormoniarvot niin tietää että sillä saralla kaikki on kunnossa.

Aurinkoista päivää kaikille!

72/597 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma on ollut tänään. Meillä kävi vieraita kun juhlittiin miehen tytön 9-vuotissynttäreitä. Tuntuu hassulta puhua itsestään äitipuolena, jotenkin sillä sanalla on kauhean kielteinen sävy. Tulee vaan mieleen joku paha äitipuoli. :D

Neiti asuu meillä joka toinen viikko ja meillä on kyllä ihan hyvät välit. Oli hassua kun puhuttiin jo ensi vuodesta ja 10v synttäreistä mummojen yms. kanssa, niin aattelinpa vaan hiljaa itsekseni, että ehkä silloin voi olla pikkusisaruskin juhlistamassa :) Olisipa tosiaankin niin.

Jotenkin tuntuu, että mistään vauva-asioista ei oikein uskaltaisi puhua ääneen ettei sitten mene onni siinä... Olenpas taikauskoinen. Naapuri tarjosi meille lastensa vanhaa pinnasänkyä, kun tietää että meillä tarkoituksena jossain vaiheessa vauvaa yrittää. Mielellänihän sen ottaisin, kun puoli-ilmaiseksi saisin tosi hyväkuntoisen sängyn, mutta jotenkin en uskalla ettei se sitten tuottaisi huonoa onnea. Hmph... Onko muilla samanlaisia mietteitä?

Marjana: Oviksen odottaminen on tosiaan piinallista! Tuntuu että päivät menee tosi hitaasti. Ja sittenkun se on käsillä, niin tuntuu taas että ässäilyaika valuu käsistä. :D Kiva, että vuotoja ei tullut, toivottavasti pysyvätkin poissa jatkossa.

Tällasia mietteitä tänään höpisi

Elmu ( kp 12/25-29 yk2.)

73/597 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eve: Menen silti lääkäriin, vaikka tuota verenvuotoa en enää olekaan. Varasin sen ajan

kuitenkin ihan sillä periaatteella, että ottaisivat hormoniarvot ja pääsisin gynelle sitten ultraan.

Tai mitä ne nyt ikinä näissä perustutkimuksissa tekevätkään. Yli vuosi on yritystä, joten kai tässä on

aika käydä tsekkaamassa ne jutut. Vaikka toisaalta hirvittää/ahdistaa.

Itsekö sinä tuota orgalutrania pistät? Hui, minusta ei olisi siihen.

Elmu: Minä olen myös tuollainen taikauskoinen. En uskalla mitään hankkia etukäteen tähän projektiin liittyen.

Sama on kyllä kaikissa asioissa. En uskalla mieheni enkä eläinteni syntymäpäiviä laitta kalenteriin, kun pelkään

jollekin sattuvan jotain yms. Ehkä oikeasti hieman vainoharhaista, mutta olen vain tällainen.

Eli ymmärrän kyllä äärimmäisen hyvin mietteesi! Toisaalta jos joku antaa jotain, niin ehkä se tilanne on hieman erilainen.

On anoppi meillekin hankkinut pari söpöä taulua lastenhuoneeseen jo pari vuotta sitten. :D

Itselleni ei kuulu mitään ihmeitä sitten aamun päivityksen. Eli ovista odotellessa edelleen mennään.

Marjana kp 12/32-37

74/597 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eve: Menen silti lääkäriin, vaikka tuota verenvuotoa en enää olekaan. Varasin sen ajan

kuitenkin ihan sillä periaatteella, että ottaisivat hormoniarvot ja pääsisin gynelle sitten ultraan.

Tai mitä ne nyt ikinä näissä perustutkimuksissa tekevätkään. Yli vuosi on yritystä, joten kai tässä on

aika käydä tsekkaamassa ne jutut. Vaikka toisaalta hirvittää/ahdistaa.

Itsekö sinä tuota orgalutrania pistät? Hui, minusta ei olisi siihen.

Elmu: Minä olen myös tuollainen taikauskoinen. En uskalla mitään hankkia etukäteen tähän projektiin liittyen.

Sama on kyllä kaikissa asioissa. En uskalla mieheni enkä eläinteni syntymäpäiviä laitta kalenteriin, kun pelkään

jollekin sattuvan jotain yms. Ehkä oikeasti hieman vainoharhaista, mutta olen vain tällainen.

Eli ymmärrän kyllä äärimmäisen hyvin mietteesi! Toisaalta jos joku antaa jotain, niin ehkä se tilanne on hieman erilainen.

On anoppi meillekin hankkinut pari söpöä taulua lastenhuoneeseen jo pari vuotta sitten. :D

Itselleni ei kuulu mitään ihmeitä sitten aamun päivityksen. Eli ovista odotellessa edelleen mennään.

Marjana kp 12/32-37

75/597 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans vähän taikauskoinen noiden hankintojen suhteen. Tutut olis jo monta kertaa halunnut antaa vanhaa tavaraa ja vaatetta ihan ilmaiseksi, mutta en vaan uskalla ottaa ettei mitään pahaa tapahdu. Äidin keltsussa on mun vanha sänky paketissa ja niin haluaisin avata sen ja katsoa josko sitä pitää maalata tai onko ylipäätään enää käyttökelpoinen. Mutta en vaan uskalla. Vaikka onhan se aika outoa että jos vastaanottaa ystäviltä vaatteita niin miten se nyt voisi merkata jotain pahaa, mutta ei kai näitä uskomuksia ihan turhaankaan ole. voi miten kivaa olisi jo kerätä pikkuruisia vaatteita kaappiin...sen verran olen mennyt asioiden edelle, että olen netistä katsellut eri vaunumalleja. Minä kun olen huisin pitkä niin haluan tietynlaiset vaunut ettei tartte kovin paljoa kumarrella, eli että se koppa olisi mahdollisimman korkealla. Nykyäänhän tuo aisa on kai kaikissa jo säädettävä eri pituisille sopivaksi. Joo siis mutta vain katsellut ihan mielenkiinnosta ja todennut, että uutena ovat kovin kalliita, huh. Huutonetissä oli yhdet ihanat tosi halvalla ja vielä tässä lähellä niin arvatkaapa tekikö mieli laittaa huuto. En kuitenkaan uskaltanut. Haluaisin niin päästä ostamaan kaikkea ihanaa..niin kuin varmaan kaikki täällä, heh.

Marjana, varmasti hyvä että käväiset lekurissa. Saat sitten hyvän mielen kun selviää että kaikki on kuitenkin kunnossa. onko miehesi simppoja tutkittu koskaan? Josko niissä olisi jotain häikkää? Sähän kuitenkin selvästi ovuloit eli ainakaan siinä ei voi olla vika.

Voi menispä nyt tämä reilu viikko nopeasti että pääsis taas piinailemaan..

76/597 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin niissä miehen simpoissakaan mitään vikaa on, kun olen saanut niitä plussatuloksia raskaustesteihin. Haaleita plussia, mutta kyllä ne plussia on olleet. Enemmän minä epäilen, että jotain häikkää voisi olla minun kropan toiminnassa loppukierron aikana.

Vierailija
77/597 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eve: Kuulostaa hyvältä, onnea!

Marjana: Jotenkin tuntuu ainakin tässä vaiheessa, edellisen kierron jälkeen, ettei uskalla mitään noista ”taikakeinoista” jättää pois. Voi kyllä hyvin olla että mieli muuttuu, jos tätä yritystä jatkuu vielä kauan. Greippimehun litkiminen alkaa jo tulla korvista ulos… Uutena tähän kiertoon syön niitä raskausajan vitamiineja. Syön normaalistikkin multitabseja, mutta nyt sitten viime kierron ihan loppuvaiheilla aloitin noi uudet vitamiinit ja niillä jatkan. Luin että on hyvä jo yrityksen aikana syödä noita.

Teillä kyllä kaikesta päätellen ässäillään noin niinkun yleensäkkin todella ahkerasti! :) Meillä kyllä ihan selvästi kasvaa määrä oletetun oviksen aikana.

Helene4: Teidän tilanne on kyllä vaikea. Päätöstä on varmasti vaikea tehdä! En kyllä yhtään osaa kuvitella miltä tuntuu. Harkitkaa asiaa rauhassa ja teet sitten sen mikä parhaimmalta tuntuu. Jaksamista teille, olet mielessä!

Elmu: Itsellä on ihan samanlaisia ”taikauskoisia” ajatuksia. Eli, en todellakaan uskalla ostaa mitään valmiiksi vauvalle tms koska silloin olen ihan varma siitä, ettei lasta saadakkaan. Taikauskoista hömpötystä :D

ON: Kylläpäs täällä on toistaiseksi hiljaista vielä, vaikka moni sanoi hyppäävänsä joulukuiset yli ja tulevansa suoraan tänne tammikuisiin. No, eiköhän kirjoittelun määrä kasva sitten "jännemmillä" päivillä. Alkukierto kun tosiaan on aika tylsä. Viikonloppu meni nopeasti, niinkun aina. Positiivista siinä on se että kp:t menee nopeammin ja oletettu ovis lähestyy. Ässäilyt on nyt aloitettu ja tällä viikolla ajoitus onkin sitten kullanarvoisen tärkeä. Mies kun on ensin työmatkalla ja sitten muissa menoissa 3 päivää. Tulee siinä välissä sitten yhdeksi yöksi kotiin ja silloin pitääkin "hypätä kimppuun" :D Niin ja totta kai juuri ennen lähtöäkin pitää ässäillä. On se kyllä ihme kun joutuu tälläisiäkin asioita suunnitella niin viimeisen päälle! Onneksi ei sentään itse suoritus ole vielä muuttunut pakkopullaksi, tarkoista suunnitelmista huolimatta.

Keväisiä plussatuulia kaikille!

Alexandra, kp8/27-32, yk4

Vierailija
78/597 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteeksi kuuli viikonloppuna hyviäkin uutisia. Mieli on huomattavasti keveämpi. Vaikeuksien kautta voittoon!

Oli mukava ja virkistävä viikonloppureissu muutenkin. Ulkoiltiin ja puhuttiin paljon.

Eilen illalla alkoi vähän vihloa alaselkää ja en ajatellut siitä sen enempää, mutta kun tänä aamuna heräsin näytti etten pääse sängystä ylös! Iskias iski... Välistä tuntuu ettei jalat pidä alla ja kokoajan särkee vihloo juimii... AAAW! Olisi tänään meno katsomaan leikkauspotilasta, saas nähä tuleeko siitä mitään. Särkytapletti auttaa sen verran että pystyy köpöttelemään jollain lailla. Istuminen on tosi hankalaa ja makaamaan ei todellakaan pysty. Nyt huolettaa miten pärjään taaperon kanssa, kun sitä pitää nostella ja kantaa yms. Olipas omanapainen vuodatus, huh! Sori!

-Muttis jotain jotain ei nyt muista

Vierailija
79/597 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoitellut myös tonne joulukuisiin heti kun tajusin että tällä kierrolla on joulukuulle mahdollisuus. Minulla on nyt menossa kp 22/26-28 ja pari päivää on tullut pientä tuhruvuotoa, jonka tuolla muualla jo ilmoittivat mahdolliseksi kiinnittymisvuodoksi. Eli jänniä aikoja eletään kun muutaman päivän voisi odottaa ennen kuin rupea testaamaan.

Vierailija
80/597 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein perjantaina ja sitten eilen ovulaatiotestin ja melkein oli jo tsekkausviivan kanssa samanvärinen tuo eilinen testi. Eli nyt on sitten h-hetket tammivauvan suhteen käsillä ihan lähipäivinä. Jännittävää!

Tsemmppiä kaikille tuleviin koitoksiin :-)

T. Katjuli kp 16/32-34 yk 3