**TAMMIKUISET 2012**
Kommentit (597)
joo kp 26:han se jo onkin ;)
Olen vähän laiskasti laskenut päiviä kun ei ole mitään odotettavaa muuta kuin ne typerät menkat! Voi kun ne vois vaan hypätä yli ja aloittaa nyt tänään helmikuun yrityksen.
Olen tässä yrittänyt kytätä tuntemuksiani nyt ennen menkkoja, jotta seuraavissa kierroissa tiedän kaikki nippailut yms., jotka tulevat aina ns. normikierrossa... etten turhaan luule raskautuneeni, vaikka luulen varmaan kuitenkin =D
Ja onhan noita kipuiluja! Nyt tietysti enenevässä määrin menkkamaista kipuilua, jotka kuitenkin loppuvatkin välillä. Minulla kunnon menkkakivut vasta yleensä päivää ennen menkkoja ja ainakin ekan vuotopäivän. Nyt siis huomaan alavatsan ja -selän kipuja silloin tällöin, mutta lievempinä ja katkonaisina. Lisäksi on noita näppylöitä naamassa ja decolteealueella, ei mitään finnejä vaan pieniä näppylöitä=/ Noh, muuta ei vissiin olekaan ollut.... vielä. Mitään tissikipuja minulla ei ole koskaan. En muista onko ollut edes raskauksien aikaan ihan alussa, myöhemmin kyllä.
Tellu kp siis 26/28-32 (viimekierrot ovat tainneet olla 29, joten jospa täti tulisi sitten perjantaina. Toivottavasti ei ainakaan myöhemmin!
Evis, voi ei..En voi millään hyväksyä tuota tapahtuneeksi ja en todellakaan löydä mitään sanoja, joita voisin siulle sanoa..Tuntuu pahalta, en uskalla edes kuvitella miten pahalta se siusta tuntuu. Olen pahoillani, halit ja jaksuja!
Alanis, toivotaan että siun viivaset vahvistuvat ja pysyvät kyydissä loppuun asti =)
Ja muillekin piinailijoille, paljon tsemppiä, jotta niitä plussia saataisiin vielä paljon =)
Omaa napaa..Hups keikkaa, mun pitäis kai kirjoitella jo tuolla helmikuisissa, mut automaattisesti tulin tänne tammikuisten pinoon...=) Noh, mut kai se elämä tästä pikkuhiljaa voittaa..Hieman tulee viel vuotoa, et oletan sen loppuvan tänään/huomenna..Kivut on ollu kovat ja soittelin tuonne äitiyspolille niin käskivät vaan ottaa särkylääkettä ja mennä töihin..Noo, minä plikka sit vetäsin siihen viikonloppuna 3x 13h:n työpäivät..:) Toisaaltaan ihan hyvä, kotona olisin vaan miettinyt ja surrut..Täällä riittäis niitä "varmoja" oireita viel vaikka muille jakaa..Oksettaa, väsyttää, paleltaa, tissit on arat, ymsyms...Mutta, nenu kohti uutta kiertoa ja oviksen bongausta/hyödyntämistä!
hihi. Hyvä meidän Leijonat!
Mukavaa viikonalkua ja plussapuhureita
Tiiuli
Evelina: :´( Tuntuu toella pahalta puolestasi. Voimia kovasti ja halaus!
Mutterimamma: Ihan alkaa jänntää puolestasi.. Huomista siis odotellen :)
Itsellä menossa tänää The Piinapäivä. Menkat on joka kierrossa alkanu viimeistään näin dpo 10.
Ripuli on nyt selätetty, mutta hienoista etomista, närästystä ym on vielä jäljellä. Ja hiki tulee pintaan pienemmästäkin ponnistuksesta. Näistä nyt ei sitten uskalla raskausoireiksikaan alkaa luulemaan kun voi olla ihan vaan taudin jälkimaininkeja.
Mutta iloitaan tänään Suomen jääkiekon maailmanmestarudesta :)
-martta 31/28-29 dpo 10
Evis suuren suuret pahoittelut, niin epistä!
Kirjoitin eilen tänne tekstin, joka katosi. En jaksanut enää uudestaan raapustaa. Siinä kuitenkin lähetelen paljon piinaaville plussaonnea ja plussanneille iloa ja valoa ja tarroja ja kaikkee! Ja sitten surunmurtamille haleja.
).(
Viime torstaina "repäisi" alamahasta...ovis oli varmaan maanantaina (plussa testiin su-iltana myöhään). Nyt lauantaina sitten olo oli kummallinen, sattui alavatsaan ja turvotti + kuvotti eli ei tehnyt ruokaa mieli. Kerran on veri maistunut suussa nyt viikonlopun aikana. Joo, helposti sitä ajatteleen, että ne on jotain merkkejä mahdollisesta raskauden alkamisesta, mutta...kauheesti ei uskalla ilakoida. Katsotaan mihin tämä olo menee, eilen nimittäin ei taas tehnyt ruokaa mieli...outoo.
Nyt aamulla mahassa on tuntunut vähän sellaista supistusmaista kovettumista. Valkovuotoo on edelleen ja vaan.
Huoh, olispa jo loppuviikko/ensi viikko eikä menkat olisi alkaneet niin pääsisin testaamaan!
Iloista päivä kaikille!
Onnenhelmi kai kp22/varmaankin 28
Kuka tietää, että miksi ovulaatiotestikin voi näyttää mahdollisen plussan, jos on raskaana?!!
Grrrr...
ovulaatiotestit reagoivat myös hcg:hen.
Olen kuitenkin monesti kuullut ovulaatiotestien näyttävän kahta viivaa kierron lopussa, eikä kyseessä ole ollut tärppikierto.
Jostain myös muistelen lukeneeni, että ovistestiin pitää tulla kaksi yhtä vahvaa viivaa (ei haamua), niin se saattaa merkata raskautta.
Viisaaammat korjatkoon... minä kun en ole koskaa yhtään ovistestiä edes omistanut;)
Tellu
Täna aamuna sain perus liuskatestiinkin jo haalena, mutta ihan selvän viivan, eli vahvistumaan päin taitaa olla, kun ei ole herkkätesti(eilen kun oli cb:n plussa testissä jo lähes yhtä vahva viiva kun se poikki viiva on). En nyt kuitenkaan vielä rohkene tuonne odottajiin siirtyä. Tarkkaillaan tässä nyt pari päivää :)
Koko viikonloppun oli mahakipua, ei sellaista menkkamaista vaan ihan erilaista. Lisäksi eilen iltapäivällä alkoi aaltoileva kuvotus joka jatkui iltaan, välillä meinasi tulla iha oksennus suuhun. Joutui menemään nukkumaan ajoissa, kun ei tullut mistää mitään. Toivottavasti ei ole mikään raskausoire, sillä jos nyt jo on niin kovaa kuvotusta en halua edes kuvitella mitä se on vähän myöhemmin :D
Alanis
Olen todella surullinen puolestasi...niin mietin mitä sinulle kuuluu! Yritä jaksella!
Omaa napaa tutkillessa: alkoi menkat mut tosi omituiset...niukat ja minulla yleensä vuotaa monta päivää kuin seula. Pahinvointi ja munasarjat kipeät...täytyy tutkiskella tilannetta!
Hieno juttu Leijonien täydellinen Ruotsin rökitys! Olimme katsomassa pubissa, jossa oli noin 70% ruotsalaisia.. Mutta sitä huudon määrää kun Suomi alkoi maalata... ;-)
Vaan voi miten ikävä on kuulla huonoja uutisia täällä. Voimia Evikselle! Miksi elämän pitää olla niin epäreilua ja yhdelle ladataan kauheasti kestämistä??
Myös Tiiulille pahoittelut plussan muuttumisesta vuodoksi.
Alanikselle sen sijaan varovainen onnittelu haaleasta viivasta. Onneksi joillain aina tärppää ja kaikilla meillä varmaan joskus, toivotaan niin!
Plussatuulia!!!
).(
Ei mitään oireita. Toivoisin, että olis kun oltiin miehen kanssa lomalla mun kp:t 6-17 ja sain joka päivä vähintään kerran, paitsi kaksi kertaa joka toisena päivänä. Teidän käyttämää termiä ässäilyä oli siis oikeen ihanan ruhtinaallisesti tässä kuussa! :-D Siksi toiveet on korkealla, mutta juuri mitään oireita ei kyllä valitettavasti ole. Pientä painon tunnetta ja aavistus nänniarkuutta, muttei esim valkkaria nimeksikään. Mutta, toivotaan silti... Toivossa on hyvä elää.
t. Gabriela kp24/25-31
Nega. Sama olotila vain jatkuu ja jatkuu. Sais nyt jonkun selvyyden tähän hommaan. Vaikuttiikohan se sähköhoitojuttu sitte tätin vierailua estävästi vai mitä tää nyt oikein on?!
Epätietoinen Muttis 50/38-43
Evis: mitenkäs siellä menee? Pitikös sinun käydä labrassa selvittämässä arvoja vai miten oli tarkoitus edetä? Toivottavasti kaikki toisella pupusella hyvin!
Muttis: Onpas ihmeellistä! Millä olet testaillut?
Alanis: Onnittelut! Plussa se on haaleakin plussa. Nauti nyt vain odotuksesta, hyvin se menee=)
).(
Siis voi luoja näitä tätiä edeltäviä oireita! Minä aloitan kyllä justiinsa pillerit uudestaan, jos tämä iho alkaa joka kuukausi näyttää tältä jo viikkoa ennen menkkoja. Eilen vielä kirjoitin tännekin, ettei kyseessä ole mitkään finnit, vaan PÖH! Finnejä ne on... ja mitä kummallisimmissa paikoissa. Niitä on kaulassa! rinnassa! leukakaaressa (siis tuossa alaleukaluun kohdalla, sivussa)! muutama mikroskooppisen pieni huulessa! Onneksi noihin ei muut niin kiinnitä huomiota (ovat tosi pieniä), mutta kun minulla ei ole oikeastaan koskaan ollut mitään iho-ongelmia, ei edes murkkuikäisenä. Ja nuorempana menkkojenkin aikaan on tullut vain yksi ja se yksikin on ollut aina keskellä leukaa tai jossain nenän pielessä. Nyt on koko ämmä täynnä näppylää xD
Noh, onneksi ne tosiaan ovat pieniä ja lähtevät yleensä ekan vuotopäivän jälkeen pois.
Nyt on muuten tosi hyvä olo, ei mitään menkkajuilintaa... onneksi! Toivottavasti ei tulekaan ennen tätiä. Olen aina kärsinyt melko kivuliaista menkoista. Aloitin jo 12-vuotiaana e-pilleritkin kivun lievitykseen. Synnytysten jälkeen ovat kyllä helpottaneet kummasti, mutta silti ajoittain tulee kipukohtauksia=/ Kivut eivät kyllä enää nykyään tee minusta toimintakyvytöntä=)
Tellu 27/28-32
Voi kurjuuden kurjuus Evis, en osaa edes sanoa miten kurjalta tuntuu sun puolesta.. :( Voimia kovasti koettelemuksiisi.. *hali*
Mulla paheni aikoinaan iho todella kauheaksi kun lopetin e-pillerit. Ei ollut aiemmin minkäänlaisia finniongelmia mutta pillereiden lopetuksen jälkeen iho alkoi kunnolla kukkimaan:/ Raskausaikani paheni entisestään ja oli sellasia isoja "kraaatereita" naamassa, sama on ollut imetysaikanakin. Iho todella huonossa kunnossa:(
Mutta oon todennut että apteekin brevoxyl auttaa aika hyvin. Edelleen on ajoittaista iho-ongelmaa ja finnejä pukkaa mutta tuo brevoxyl tehoaa niihin hyvin.
ON: Ei mitään uutta, edelleen toisesta rinnasta tulee maitoa. Eilen illalla huomasin saman suihkun jälkeen. Siis mistä ihmeestä voi johtua? 4 vuoteen ei ole tullut mitään vaikka miten olisi rutistellut :D Alamahaa välillä "tuikkii" mutta saattaa tietysti johtua tulevista menkoistakin, toki toivon ettei niitä tulisi.
Plussapuhureita!
Eleanora kp25/28
itsekin mietin tuota pillereiden lopetusta osasyynä "vaivaan", mutta olenhan lopettanut pillerit ennenkin. Eikä minulle ole tosiaan tämmöistä tullut.
Raskausaikoinakaan ei ole ollut näppylöitä yksittäisiä lukuunottamatta. Päinvastoin, minulla on raskausaikana iho ollut parhaimmillaan.
Saattaahan ikäkin tuoda muutoksia?!?
Näihin en viitsi vielä mitään droppia ruveta ostamaan kun ovat oikeasti melko pieniä ja onneksi rinta/decoltee jää hyvin paidan alle piiloon=)
Tellu (missäs kaikki taas luuraa?)
On se kumma kun noita testejä on kaapissa niin sitten ei malta olla testaamatta :) Tein aamulla davidin testin ja alle 5 minuutissa siihen piirtyi ihan selvä haamuviiva! dpo 11 tänään ja olen todella yllättynyt. Tässä kierrossa kun ei oikeen mitään ihmeellisiä oireitakaan ole ollut, vaikka toki niitä vielä ehtii tulla. Loppuviikosta pakko testata uudelleen, vahvistuuko viiva. Nyt en osaa muuta sanoa, oon niin pölmistynyt...Plussatuulia puhaltelen kaikille!
-martta 32/28-29 dpo 11
ONNEA NIISTÄ, nehän tietää hyvää. ;) Toivotaan, etteivät pääty huonosti. Kaipaisi tammikuu lisää vauvoja nimittäin.
eleanora: ehkä se on oire raskaudesta se maitohommeli...niin kai toisilla on. :)
Ärsytys miestä kohtaan. Onko se raskausoire? Muistan viime raskaudessa saman. Sanoin kaverilleni puhelimessa, että mä oon niin kiukkunen, etten pysty edes päin katsomaan ja ilman mitään syytä. Mieheni on nimittäin aivan ihana!
Noh, alaselkää juilii, kuten menkoissa tai synnyttäessä. Mahakin on vähän sekaisin. ja se ärsytys on niin menkkamaista kans, että ehkä ne ekat oikein kunnon menkat tulee, vaikka mitä tekisin. :( Toivon toki muuta, eihän näistä tiedä. Seksiä ei tee mieli yhtään. Se voi kertoa kierron vaiheesta tai sitten kuten viime raskaudessa: en vain halunnut ekaan 10 viikkoon ja se on minulle todella todella outoa! Kyllä mä silti yritin olöla miehelleni mieliksi, mutta jouduin useasti sanomaan, että ei vaan nyt yhtään tee mieli.
Ei kai tässä auta ku odottaa. Miten se onkin niin työlästä??! Nyt lorahti pöksyynkin jotain, todennäköisesti valkkaria niinkuin eilenkin...lähden vessaan.
Morjens,
Onnenhelmi kp 23/28 kai
testanneet?
Dpo?
Ja mikä on ollu tulos?
Mua niin jänskättää miten tässä kierrossa käy...:)
Onnenhelmi 23/28
täällä alkoi sitten menkat muutaman päivän myöhässä, että eipä tältä kierrolta tullut meille sitten tammivaavia. Yritys jatkuu :) Oikein paljon tsemppiä kaikille ja *halit* ikävempiä asioita kokeineille..
Siirryn helmikuisiin.
Christabel
LISTA KUUMEILIJOISTA:
Muttis 50/38-43 yk 9
Heno kp 47/ jotain 32-34 yk8
kiamari kp 38/26-30, yk 7
Nila kp 38/
Kaunisikävä kp 33/28-36 ja yk 2
sassu kp 29/28-30 yk3
Minny kp 28/28-31 ja yk10
Tellu kp 27/ 28-32
Tintti-tyy kp 27/28 yk 9
Maisa kp 26/26-28, yk 1
Gabriela kp 25/25-31
Eleanora kp 25/28
Onnenhelmi kp 23-24/?, yk1
Katjuli kp 20/32-34 yk 3
Maatis ja Helene mukana taustailemassa
++++PLUSSANNEET+++++Onnea!
Pullis
Elmu
Evis
Hatuli
Alanis (haamuilee)
martta (haamuilee)
EVIS, EIKÄ!!!!!! Toivon niin sormet ja varpaat kippurassa että yksi pupunen tiukasti kiinni kuitenkin!!! Omaa napaa; ei menkkoja ei mitään. Turhauttaa koko touhu. Näinkö päästään hormonihoitoihin pian..
Helene TODELLA turhautuneena:(
ps. ei ne kp:t ikinä enää ala:(