**TAMMIKUISET 2012**
Kommentit (597)
hetkiä eletään täällä. Kp 29/28 menossa, menkkoja ei kuulu, mutta eilen illalla tehty testi näytti negaa. Olisi tietty voinut odottaa aamuun asti, mutta ei kärsimätön pysty. Sitä paitsi oli monen tunnin pissat rakossa (jalat ristissä juoksin töissäkin iltavuorossa :D). No, nyt täytyy vaan odotella tonne lauantaihin, jolloin olisi menoa, joka yleensä on "vaatinut" alkoholia, että jos ei mitään kuulu lauantaiaamuun mennessä niin pitää testata uudelleen. Yleensä ei ole menkat olleet myöhässä, joten kyllä tämä nyt aika mielenkiintoista on. Rinnat on turvonneet ja kipeät (mietin just, että tätä varten saa kohta hakea isommat rintsikat :P), mutta se voi kyllä liittyä ihan menkkojen alkamiseenkin. No, ei auta kuin odottaa. Ääääh...
Christabel kp 29/28 yk 2
En oikein tiedä minne kuuluisin. Olen täällä kirjoitellut loka-marraskuusta asti aktiivisen epäaktiivisesti. Juttuja olen lueskellut monista pinoista ja teitä tammikuisia on tullut seurattua.
Paljon onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille. Evelinalle erityishalit ja toivotaan että kaikki on hyvin:)
Missä muuten on Marjana??
Mulla siis kaksi lasta ennenstään. Poika ja tyttö. Lasten välissä oli kohdunulkoinenraskaus ja nyt maaliskuussa alkuraskauden keskenmeno. Ehdin siitä jo iloita ja suunnitella kaikkea kun viikolla 4+5 alkoi vuoto :( Yhdet menkat on ehtineet tulla keskenmenon jälkeen eli kauheasti se ei kiertoa sekoittanut.
Nyt menossa kp 20/28. Oletettu ovis on hyödynnetty mutta toiveet ei siltäkään ole korkealla. Kovin paljon ei ole peittoja ehtinyt heilutella kun mies on reissutöissä ja paljon poissa kotoa. Oletetun oviksen aikoihin (eli siis viime viikonloppuna) ehdittiin kahdesti heilutella sekä perjantaina että sunnuntaina.
Koko raskautumisasiaa en ole jaksanut kovasti ajatella ettei tule taas pettymyksiä. Greippimehua tosin olen litkinyt :D Voi kun se plussa sieltä jo pian tulisi ja pysyisi pikkuinen kyydissä loppuun asti.
Anteeksi kun tähän pinoon näin itseni tungin mutta en oikein tiedä mihin muuallekaan kuulun...
Eleanora kp20/28
pitkästä aikaa=)
Marjana on tuolla helmikuisten pinossa kuumeilemassa.
Hyvään aikaan ainakin olette ässäilleet, joten eihän sitä tiedä, jos vaikka....
=)
Tiiuli, isot voimahalit. Oisko kuitenkin vielä toivoa, jos ei kunnola ala vuotamaan? Oliko testi sama mollemilla testaus kerroilla?
Tintti-tyy, sä sait noilla jutuillas kyllä hymyvirneen mun naamalle, vaikka vaikeita tunteitahan nuo kateuen tunteet oikeasti on. Täälä kans yks jos toinen tutuista ja työkavereista odottaa tai on juuri saanut vauvan. Ja vaikka on heidän puolestaan iloinen niin silti suree kun ei itse ole samassa tilassa. Onhan meitä jo siunattu kahdella pojalla, mutta kun tahtoisi sen kolmannen...
on: Täällä ei uutta rinnat edelleen arat ja sinertävät, mitään muta ei ole...paitsi ehkä hieman väsynyt. Yks testi ois kaapissa ja tässä pähkäilen, että uskaltaiskohan sitä huomenna sen korkata...Pelottaa vaan, että jos se nega, niin petyn pahasti. Tai jos se on positiivinen niin tulee taas pihalle. Höh. tällaisia mietteitä tänään.
nila kp 32, dpo 14
Kiitos Nila voimahaleista =)
Täällä nyt tilanne sellainen, että vuoto on loppumaan päin?..Tai ainakin on huomattavasti vähentynyt ja vaalentunut. Eli aamulla oli kirkasta verta, hieman limaista..Nyt enää pyyhkiessä (eli pisukin on ihan normaalia jo) tulee paperiin punaista..
Mietinkin, että kuinkahan kauan alkio voi kiinnittyä? oletetusta hedelmöityksestä on 15 vuorokautta..Voiko etsiskellä paikkaansa viel näinkin monen päivän jälkeen? Tänään tein muutaman tunnin rakossa olleesta pisusta haalean plussan davidin liuskalla...
Huolestunut, Hämmentynyt ja hieman Häkeltynyt Tiiuli
Voihan pytty Tiiuli, en usko. Voisitko kuitenkin olla vielä raskaana? Harmituksen harmitus puolestasi. :( VOimia ja paaaaaaaljon plussatuulia lisää!
Nila: testaa testaa ja laita tänne kuvakin ni pääsee taas fiilistelemään kahdella viivalla. :)
).(
Täällä aika kuluu hitaasti ja kovasti mietityttää, että olenkoha raskaana tai tulenkohan tai pysynköhän. Pysymisen kanssa mulla ei tosin ole vielä ollut tähän mennessä mitään ongelmia koskaan...mutta huoh. En tiedä. Henkimaailman juttuja...mietin, että jos nyt ajattelen näin tai noin, en varmasti tule raskaaksi jne. Päässä surraa!
Vessassa huomasin kuitenkin oudon jutun...kauheesti pikkareissa valkovuotoa. Sellaista no, valkoista, kermamaisen paksua ja sitkeää. Eikös...mites, pitäiskö sitä ovulaation jälkeen vuotaa näin? En muista miten olen aiemmin vuotanut. Kai mulla aina jonkin verran sitä vuoto tulee. Nyt näytti olevan niin paljon, et pyyhin enimpiä pois vessapaperilla ja yhä jäi pöksyt kosteix. Kokemuksia?
Illoo ja valloo teille!
Onnenhelmi kp 18 tai 19/ehkä 28
Voi Tiiuli, tsemppiä!! Niin hieno viiva eilen, on, toivottavasti vuoto on vain ohimenevää ja lakkaa pian kokonaan. Olen lukenut erimaalaisista lehdistä, että kiinnittyminen tapahtuu yleensä 5-7 vrk kuluttua hedelmöittymisestä, mutta joittenkin tietojen mukaan aikaa voi mennä 12:kin vuorokautta!
Nila: onneksi olkoon kissanpennusta! Mulla on kolme ihanaista elämänsulostuttajaa ja niistä saa tosiaan paljon positiivista energiaa ja hyviä nauruja :-) Ja miehesi lanseeraama "mutterit" onkin hauska ja rakastava nimi nänneille :-D
Christabel ja kaunisikävä: jännään täysillä puolestanne ja toivon, että haamut siitä vahvistuvat!!
pipiöysky: hyvältä kuulostaa!
evelinalle paljon tsemppiä! On varmasti pelottavaa kun vuotaa, mutta monella on sitä raskauden alussa ja se ei ole vaarallista. Hirmuisesti peukkuja sulle!
Jamsuliinille tervetuloa kuumeilemaan!
Eleanoralle tervetuloa takaisin joukkoon!
Alanis: kummallinen olo vois olla just sitä itteään! Peukkuja!
Muttis: niin kauan kun menkat ei ala on toivoa.. peukkuja pidän sullekin!
(mulla on sata peukaloa, kaikille riittää!) :-D
Tellu: Tunteiden vuoristoradat on mulle TODELLA tuttu juttu.. ;-) Että sitä voikin olla niin ylhäällä ja painua yhtäkkiä niin alas.. Mulla on muuten myös mahdollisesti uusia työjuttuja tulossa, menen huomenna ja tiistaina unelmatyöhaastatteluun! Mutta, MIKÄÄN mahti maailmassa ei saisi mua enää muuttamaan tätä yritystä tulla raskaaksi. Haluan äidiksi, olen aina halunnut äidiksi ja teen kaikkeni, että haaveeni toteutuisi. Sulla on onneksi aikaa vielä, mutta niin, en kyllä oikeen osaa kuvitella, että täydestä vauvakuumeilusta malttaisit mennä pillereille nyt?
Sassulle peukkuja, että pistelyt oliskin raskausoireita!
Tintti-tyy: sun kirjoituksista saa hyvät naurut! Kirjoitat niin hauskasti! :-)
Oma napa: nippailee ja on "paineen tunnetta" ja valkkaria tulee jonkun verran. Nännit kipeyty tänään. Hienoja oireita, mutta aika tuttuja jo monista kierroista.. Tänään tuli kyllä yksi kummallinen mieliteko: yhtäkkiä teki aivan mielettömästi mieli suklaata, jota en normaalisti usein syö (ehkä pari kertaa vuodessa). No, kävin työpaikan automaatilla, mutta en sitten osannut valita joten otin kaksi erilaista patukkaa. Ja kah, eipä maistunut kumpikaan?? :-D Hauska oire, jos olis sitä itseään.. niin outo fiilis oli kun kerrankin olis tehnyt mieli suklaata, mutta ei sitten kuitenkaan :-D
peukkuttaja Gabriela 20/25-31
Alkuraskaudessa voi hyvinkin olla vuotoja, juuri menkka-aikaan. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. CB yleensä kyllä plussan näyttää, testaahan uudelleen huomenna aamulla (jollain testillä), näet "suunnan". Peukkuja!!
Iltis the kurkkija huomenna 21+0
Tiiuli, minullakin on kolmen kohdalla alkuraskaudessa vuotanut. Sinulla on niin selvä plussa testissä joten testaahan vielä huomenna apteekin omalla ja tule heti kertomaan mitä tuli. Kyllä mä uskon että pikkuinen siellä on.
älä nyt vaan luovuta! Minä olen tuore esimerkki vuotajasta. kohta viikko ollut vuotoa ja silti raskaana, ainakin vielä toistaiseksi. ja mullakin alkoi juuri noin kuin sullakin. jatka vaan testailua niin huomaat plussan vahvistuvan. Tsemppiä ja tiedän kyllä miltä susta tuntuu, ei ole helppoa olla rauhallinen kun vuotaa..
Evis, en luovuta ennen ku vuodan kun mikäkin seula...heh..Vuoto onneksi ainakin nyt on loppumaan päin. Lämmöt on viel pikkusen koholla...iltapuolella oli 36,99. normaalisti 36,2-36,4. Ja eilen piruuttani kokeilin tuota kohdunnapukkaa, oli ihan kova, kiinni ja ylhäällä...Kun taas hetki sitten hieman matalemmalla, ei enää niin kova ja hieman auki..Tais yltyä kun kokkeilin äsken..alkoi tuleen enemmän verta. Joten, nyt kaikki ylimääräinen pysyy alakerrasta pois :)
Tiiulille tsemppiä että vuoto lakkaa kokonaan ja viivat vahvistuu :)
Tein tänään testin, koska viikonloppu vietetään toisella paikkakunnalla anoppilassa, jossa en todellakaan voi ruveta testaamaan jos menkat ei alakkaan huomenna ja se oli ihan puhdas nega. En kyllä odottanutkan että vielä näkyisi mitää vaikka oiskin raskaana.
Viikonloppuna olisi vielä tiedossa kosteat juhlat jotka jää kyllä mun osalta kuivaksi jos ennen juhlia eivät menkat ala.
Alanis 25/26(-28)
Huomenta, olipas viileä aamu, kun on tottunut jo lämpimiin ilmoihin.
Tänne ei mitään uutta.
Nyt on niin kiire, etten ehdi mitään loruilla.
Tiiulille tsempit, kyllä se siitä=)
Tellu
Tiiulille vauvaliimaa kuorma-autollinen!
En enää taida ikinä ostaa mammakselta testejä... Taas tuli niitä ihmeellisiä vaakahörhelöitä! Clear Bluen digitaalinen ois kaapissa, mutta se saa vielä odottaa (testihullu) Pitäsköhän käyä hakemassa marketista tai apteekista pari testiä, hmmm? Tosin viikonloppuna en voi testata kun ollaan reissussa, eli jäis maanantaiksi. Toisaalta taas ajateltuna olisi kuitenkin valmiina maanantaiaamuksi... Muuten jäisi testaus varmaan tiistaiksi. Tietenkin oletan ettei täti tule =)
Muttis 46/38-43
Hatuli: Onneksi olkoon plussasta, mahtavaa!!
Tiiuli: Sinullakin plussa, mahtavaa!! Näin sen kyllä jo ensimmäisestäkin kuvasta, mutta toisesta se vasta näkyikin! Onneksi olkoon! Uskon kyllä aivan täysin siihen että harmitonta vuotoa ja että raskaana olet ja pysyt! Onnea
Evis: Mä olen NIIN onnellinen sun puolestasi! Aivan mahtavaa! Paljon onnea ja halauksia! Itsellä täti tuli käymään lauantaina, oli sitten mieli maassa ja tällä viikolla mulla oli hirveitä ongelmia tän palstan kanssa, ei jostain syystä toiminut ollenkaan vaan lukki koko koneen. Joten nyt vasta pääsen kunnolla tänne lukemaan teidän juttuja!
Tellu: Vaikeita päätöksiä sinulla on edessä. Miksi ihmeessä naisten pitää aina valita ura tai lapsi? Miksi ei voi saada molempia? Tsemppiä!
Pipiöysky: Hyvältä kuulostaa, koska testaat? Plussaonnea!
Elmu: Kiitos ajatuksistasi! Tällä kertaa ei nyt kuitenkaan onnistanut, joten helmikuisiin siirryn. Mutta, sinulla oikein ihania raskauspäiviä!
Helene: Toivon sormet ja varpaat pystyssä että sinulle olisi tapahtunut pieni ihme ja olisit raskaana! Kyllä sinä olet nyyttisi ansainnut!!
ON: Pahoittelut siitä etten ole täällä käynyt viikkoon. Lauantaina tuli täti käymään ja mieli oli sitten viikonlopun aika maassa. Mutta, nyt on katse jo uudessa kierrossa, ei tähän mikään muu nyt auta. Todella pitkä kierto tuli taas, eikä se ole minulle yhtään tyypillistä ja se sitten totta kai aiheuttaa sen että korkeelta tiputaan kun täti tulee. Toivottavasti tämä kierto on lyhyempi. Menkat on nyt jo loppuneet ja olivat kyllä todella niukat. Niin niukat että testasin negan sunnuntaina ja tiistaina, varmuuden vuoksi. Edelleen kyllä ihmetyttää miten ne niin niukat oli, varsinkin kun kierto oli niin pitkä. No, tiedä häntä. Itselläni oli ongelmia näiden palstojen kanssa tällä viikolla, saivat koko koneen lukkoon, ärsyttävää. Nyt onneksi toimii taas.
Kiitos kaikille ajatuksista ja tsempeistä. Rutkasti onnea kaikille, jotka pian testailevat! Ihanaa että niitä plussia on nyt alkanut tulemaan, ei kun muutkin vaan samaan junaan!
Katse kohti helmikuuta!
Alexandra, kp7/27-32 (34?), yk5
LISTA KUUMEILIJOISTA:
Muttis 49/38-43 yk 9
Heno kp 46/ jotain 32-34 yk8
kiamari kp 37/26-30, yk 7
Nila kp 37/
Christabel kp 33/28 yk2
Kaunisikävä kp 32/28-36 ja yk 2
martta kp 31/28-29
Alanis kp 27/26-(28) yk 4
sassu kp 28/28-30 yk3
Minny kp 27/28-31 ja yk10
Tellu kp 26/ 28-32
Tintti-tyy kp 26/28 yk 9
Maisa kp 25/26-28, yk 1
Gabriela kp 24/25-31
Eleanora kp 24/28
Onnenhelmi kp 22-23/?, yk1
Katjuli kp 19/32-34 yk 3
Maatis ja Helene mukana taustailemassa
++++PLUSSANNEET+++++Onnea!
Pullis
Elmu
Evis
Hatuli
Tiiuli- En suostu poistamaan sua tuolta plussanneista.
Mä komppaan kanssa-sisaria sun vuodosta eli en sen perusteella vielä päättelisi mitään.
Gabriela-Hyvä että naurattaa. Joskus mietin, että meneekö jutut vähän yli ettei kukaan herkkäsieluinen ota itseensä. Mä oon livenä vielä pahempi ja uudet ihmiset on yleensä hetken aika varuillaan mun juttujen kanssa, en ymmärrä:)
Voimahalit tippuneille, mä tuun kohta perässä helmikuisiin.
Nyt en jaksa/ehdi liirum-laarutella täällä. Lähden viikonlopuksi pois ja olen netitön. Toivottavasti sunnuntaina on tullut paljon lisää plussia.
Oma (.) tän kierron osalta kaikki on sanottu ja tehty. Ensi viikoksi olen kutsunut tädin kylään ja tällä kertaa tosiaan odotan sitä.
Hyvää viikonloppua kaikille, plussatkaahan siskoseni.
Tintti-tyy
Meillä oli tietsikassa virus joka on nyt sitten saatu häädetyksi. En siis päässyt ollenkaan nettiin ja meinasi jo ihan vieroitusoireet tulla kun ei päässyt kirjoittelemaan :D
Mutta nyt sitten linjoilla taas!
Tosin olen tällä hetkellä aivan ulkona kuulumisistanne joten kommentointi jää vähäiseksi..pahoittelut siitä!!
Onnittelut kuitenkin plussanneille ja isot pahoittelut niille joiden luokse täti on kurvannut!
Itselläni oli se gyne ja sain kuin sainkin lähetteen tarkempiin tutkimuksiin.
Nyt sitten vaan odottelen kutsut sairaalalle.
Ja jälleen voi sanoa,että odottavan aika on pitkä...
Kierrosta sen verran,että oviksen bongasin kp14 tosi kivuliaana.
Se hyödynnettiin ja hyvin...;)
Tissit on tosi arat ja eilen mahassa menkka tuntemuksia. Lisäksi on toista päivää jo nokka aivan tukossa ja tänään niistäessä sitten tuli nenästä hieman vertakin (mitä ei normaalisti tule juuri koskaan)
Nyt siis meneillään dpo10
Ja johan eilen oli tikutuksessa cb:n plussa.
En ymmärrä kuinka aina siihen testiin sorrun vaikka se on ennenkin antanut jotain kummallisia rantuja joka ei sitten ikinä ole plussa ollut kuitenkaan. Tai jos onkin ollut niin kyytiläinen ei ole matkassa kestänyt.
No,nyt siis sain t-a-a-s sellaisen kapean pystyviivan siihen testiin.
ja tänäänkin sama homma siihen paketin toiseen testiin. eilinen viiva pysyi testissä,mutta tämän päiväisen kun aukaisin ja laitoin sitten kiinni taas takaisin niin rantua ei enää ollut.
Voi murrrrrr......=(
Tälläistä siis taas!
Nyt on kaapissa ainoastaan citymarketin pari halpis testiä ja apteekkiin en pääse.
Vaikka niin mielelläni testi ostoksille sinkoaisinkin.
Minny kp24/28-31 dpo10 ja yk10
Kiire on ollut töissä aivan kamala. Iltaisin olen kyllä kuulumisianne käynytlukemassa, mutta kommentoida en vaan ole jaksanut.
Minnyllä ainakin tuntuu oleva jännät paikat :) Plussapeukutuksia.
Jotkut ihanat ovat saaneet jo tikkuunsa oman plussansa. Onnittelut kaikille tasapuolisesti.
Pahoittelut myös niille jotka ovat saaneet ei toivotun vieraan :(
Itse olen kolmatta päivää saikulla kotona kun iski ripuli. Tänään jo hieman helpompi olo, mutta vieläkään ei mikään ruoka maistu ja kaikki mitä syön niin ällöttää. Menossa itsellä tänään dpo 7 ja pari päivää vielä piinailua. Mulla kun on ollut vaivana tuo lyhyt luteaalivaihe (n. 10 pv). Jos se tässäkin kierrossa jää lyhyeksi niin tilaan ajan gynelle tarkastukseen.
Plussatuulia kaikille!
-martta 28/28-29 (31) dpo7
Moi kaikille!
Harmi Tiiuli, mut jospa pikkuinen tarrasisi sitten ensi kierrolla kunnolla kiinni niin ei tule pettymyksiä.
Omaa napaa tutkillessa: Odotan menkkoja...maha turvoksissa, pahoinvointia jonkin verran ja jotenkin on ssellainen olo että ehkä voisin olla raskaana. En uskalla vielä yhtään ajatella enempää sellaista koska kuitenkin alkaa menkat ja pettymys tulee. Testailen varmaan viikonloppuna jos tarvitsee.