**TAMMIKUISET 2012**
Kommentit (597)
Poistun täältä ennen kuin ehdin mitään kirjoittaakaan: tunnuksen kanssa oli jotain häikkää ja tänään sitten pärähti plussa!
Vähän yllärinä tuli, kun testasin ihan vaan sen vuoksi, että vkloppuna on tiedossa polttarit ja halusin olla varma... No, nyt sitten olen varma! Vaikka pitkä tiehän tässä on vielä edessä.
Onnea kaikille muille plussanneille, tsemppiä plussaa odottaville ja seuraavaan kiertoon valmistautuville!
Maisa
mene jo sinne apteekkiin... IIIIK, olen ihan varma, että plussat nyt=)
Maisalle onnittelut=)
Minä kärvistelen täällä vaihtelevien menkkakipujen kourissa=( Välillä koskee niin pirusti selkään, etten meinaa pysyä ruodussa lainkaan. Saisi se tätsy tulla, niin pääsisi näistä kärsimyksistä!
Tervetuloa siis täti tänne!
Ei ollut yllätyskään kun menkat pitäis vasta huomenna alkaa mutta en pidä toiveita nyt kovin korkealla kun viimeksi oli myös haalea (tosin menkat oli muutaman päivän myöhässä) ja kesken meni. Mutta oireita siis: Tissit on kipeet ja nännit normaalia isommat/punasemmat. Valkkaria normaalia enemmän ja nippailuja alamahassa.
En siirry odottajiin ainakaan vielä, odotellaan!
Tsemppiä teille muillekin!
Eleanora kp27 ja haalea plussa
Niitähän täällä nyt satelee...jee! Hirmuisesti paljon onnea ja Sassu - mene jo apteekkiin! ;)
Kunpa minäkin...mietin parhaillani milloin testaan seuraavan kerran, jos tarve. Kaapissa tosin vain se apteekin joku preg... early ja cittarin pregcheck. Se viime joulukuinen plussa kummittelee mielessä, se oli niin kiva. Kunpa saisi taas ihailla moista ihanuutta!
Sonskulikohan se mietti kierron pituutta ja tuhruttelua. Sama vika rahikaisella, en mä tiedä milloin katsotaan menkat alkaneeksi kun ennen niitä vuosin sen pari kuukautta enemmän ja vähemmän kokoajan. Jos siis otetaan siitä runsaammasta vuodosta niin nyt on vasta kp24 (ja ovis ois ollu kp14 tai 15) aj siis tänään ois vasta dpo 9 tai 10. Huoh, ota noista selvä. Mut sittenhän sen tosiaan näkee. Ensi viikolla viimeistään. Miten malttaisin??? Pitäiskö vaan pysyä palstapimennossa hetki...viikonloppuna lauantaina on juhlat ja sitä ennen ehkäpä estaan että tiedän kuinka toimin. Jos nega ni saatanpa vähän ottaakin jotain kuplivaa. ;)
Mukavaa torstai-iltaa ja tsemppiä kaikkeen!
Onnenhelmi
ja Eveliinalle kovasti voimia kottelemuksessasi. Ei ole oikein edes sanoja,jotka voisivat lohduttaa tällaisessa tilanteessa.
Meillä kone reistaillut ja en siksi ole päässyt täällä käväseen. JOten pikainen päivitys täältä. Elikkä menkat alkoivat lauantaina heti kun olin tehnyt tyylipuhtaan negan (ylläri) Ja nyt tieni käypi tuonne helmikuisiin. Blaah. Kovasti tsemppiä piinailioille ja toivotaan, että moni teistä saa sen pussan testiin.
nila
Ei ole tätiä näkynyt!
Heräsin klo 3.50... olen viimeisen viikon aikan herännyt joka aamu samaan aikaan. #O
Kävin vessssa sitten herättyäni ja muistin, että minulla on siellä yksi prisman halpistesti odottamassa. No, ei muuta kuin pissit siihen ja TÄH???? Plussa!?! Vaikkakin tosi haalea.
Voin ottaa kuvan ennen töihin lähtöä, niin saatte katsoa, että näkeekö siinä kukaan muu mitään. Olen aina saanut vahvan plussan, ei ole tarvinnut arpoa. Mietinkin, että olisiko menossa kesken ennen kuin ehtii kunnolla alkaakaan=/
Pöllämystynyt ja väsynyt Tellu
Kyllä siinä viiva on :D ihanaa!! onneksi olkoon *halaus*
Älä sie murehi etukäteen mitään, se hormooni voi nousta hitaammin tässä raskaudessa ja sen takia on nyt haalea viiva. Toivotan sulle älyttömästi onnea ja toivon että kaikki sujuis hyvin loppuun saakka :)
).(
Ei vielä(kään) merkkiä tädistä, tai sen tulemisesta :) Tänään käyn sen testin ostamassa ja huomenna katsotaan mitä se näyttää.. jännittää jo nyt kamalasti :D
Kuvaa en voi ottaa kun en kamera on lainassa mutta voin myöhemmin yrittää, mutta aivan samanlainen viiva tuli mullekin ja aivan samanlaiseen testiin!! Mitkä sulla on kiertopäivät?
Mulla oli siis eilen kun testin tein 27/28 eli tänään on 4+0
Testin tein eilen n. tunnin rakossa olleesta pissasta (ehkä ois kannattanu odottaa tähän aamuun kun menkat ois oikeesti pitänyt alkaakin mut olin vaan niin malttamaton.
Mulla myös aina tullut selvät plussat kummastakin muksusta MUTTA oon testannut vasta rv5+. Nyt toivotaan vaan että pikkuiset pysyy kyydissä ja paljon tarrasukkia!! Tietysti teille muillekin plussanneille:)
Jotenkin olin aivan ällikällä lyöty kun täällä näkyi ihan samanlainen viiva ja tetsi jonka itse eilen tein:D
Valkkari on mulla edelleen runsasta ja tissit kipeenä sekä alamahaa nippailee. Ai niin ja noi cittarin testit ei vissiin kovin herkkiä ole? Ohjeissakin taitaa olla että vasta sillon kun menkat pitäisi alkaa ni kannattaa niillä testailla, joten uskotaan nyt että plussat ollaan saatu:)
Eleanora 4+0
mulla kp:t tänään 30/28-32.
Minun on kyllä vissiin "pakko" ostaa huomiselle testi vielä joko noita halpis-pregcheckin tai sitten apteekin oman. On tuo niin hirmuisen hailakka, vaikka näkyikin tummempana "luonnossa".
Minä olen aiemmin testannut sitten kun on menkat olleet pari päivää myöhässä ja aiemmin on ollut tastan tarkkaan säännöllinen kierto, nythän tuo on ollut pari kertaa pidempi.
Mulla olisi vau.fi-sivuston mukaan rv 4+0, jos laskee kierron olevan säännöllisesti 29 vrk.
Muokkaus:
Tässä vielä joitain oireita, jotka saivat minut aamuyöllä tekemään tuon testin:
-Nämä näppylät naamassa ja kaulalla sekä rinnassa, joista olenkin valitellut jo moneen kertaan. Olisi kuitenkin voinut liittyä menkkoihin. Näistä näppylöistä en ole myöskään kärsinyt yhdessäkään aiemmassa raskaudessani.
-Väsymys iltaisin ja toisaalta aamuyön heräilyt. Väsynyt olen tosin usein kierron loppuvaiheessakin, joten siitä en voi päätellä mitään.
-Menkkakipuja poikkeuksellisen aikaisessa vaiheessa. Jo n. viikko sitten alkoi ensimmäiset kipuilut kun ne tavallisesti tulevat vasta samana tai korkeintaan edellisenä päivänä kun täti tulee. Toisaalta kuitenkin kokoajan ajattelin näiden enteilevän vain tädin vierailua.
-Minulle tyypilliset menkkoja edeltävät repäisykivut ovat olleet poissa lähes kokonaan. Näistä kivuistahan monet epäilevät raskautta, mutta minä kärsin niistä jo viikon ennen kuukautisia. Nyt niitä ollut vain pari kertaa ja lievempinä kuin tavallisesti.
-Aivan JÄRKYTTÄVÄ jano on vaivannut jo reilun viikon, mutta sitä vaivaa en osannut yhdistää raskauteen, sillä aiemmissa kolmessa raskaudessä tätä ei ole ollut!
- Nälkä minulla ei ole ollut useammin kuin normaalisti (kuten on aiemmissa raskuksissa ollut jo alusta asti), mutta sen tunne on HIEMAN voimakkaampi. Ei siis mitenkään huomattava muutos tämäkään!
-Tissit oudosti kipuilevat ajoittain, mutta eivät ole kosketusarat. Siis jotenkin kipeät ikäänkuin sisältä. No, en osaa selittää=)
Eli toisin sanoen ei mitään kovin suuria ja mullistavia merkkejä ole ollut.
Ja aiemmista odotuksista muistan hajuaistin muuttuneen herkemmäksi jo heti alkumetreillä... siitä ei nyt ole tietoakaan. Ja ainakin esikoista odottaessa jouduin juoksemaan jatkuvasti öisinkin vessassa ennen testaamista. Nyt oli ensimmäinen yö ja sekin jo melkein neljän aikaan, kun jouduin kiiruhtamaan vessaan.
Voisin siis sanoa, ettei oireita kannata tosiaan hirveästi kytätä, vaan testata kun tulee se "outo" tunne.
samanlainen haamu dpo 11 testattua minulla kuin sinulla Tellu :)
Itse en ole vieä toista kertaa testanut, ajattelin huomenna taikka sunnuntaina varmistella. Kaapissa odottaa myöskin cittarin pregcheck.
Joku muukin haamuili, onnea! Niin ja Tellulle onnittelut myöskin, kyllä se viiva siitä vahvistuu.
Oireita ei itsellä ole oikeen minkäänlaisia. Valkkari on lisääntyyt ja silloin tällöin alavatsaa nippailee. Rinnatkaan eivät nyt mitenkään erityisen kipeät ole. Olenkin ajatellut, että olikohan se edellinen testi ihan susi ja huomenna taikka ylihuomenna pärähtää nega testiin...mutta missäs mun menkat sit viipyy? No, asiahan varmistuu lähipäivinä, mutta tälläisiä epätodellisia ajatuksia täällä tänään...
Plussatuulia piinailijoille!
-martta kp 35/28-29 dpo 14
nyt uudelleen ainakaan muutamaan päivään. Jotain siellä kuitenkin tapahtunut on kun kerran plussa testissä on:D Ja varmasti oireet sitten antaa ymmärtää että raskaus etenee mitä toivon kyllä hirmusti! Peukut pystyyn että me kaikki saadaan se vauva myös syliin asti!
Kävin tuolla laskurissa katsomassa niin mulla pitäis LA olla tuon mukaan 28.1.
Ele
Eikä murehtia liikaa (siinä mä kyllä oon mestari kun olen peruspessimistinen luonne:D)
Pissalla saan mäkin ravata ja huomasin myös että päänsärkyä on ollut ilmassa sekä hajuaiasti on herkistynyt. Eilen tuoksui niiiiin hyvältä auton lasinpesuneste että siitä lähdinkin arvailemaan josko ois ohkasesti käynyt:D
Ja hei, koska Tellu ja Martta (oliko vielä muitakin?) aiotte siirtyä odottajiin? Mä en kuitenkaan vielä uskalla kun se keskenmeno kummittelee mielessä vaikka yritän sitä loitolla pitää. On se ihmismieli vaan kummallinen!
Ele taas
päivittää lista, kun täällä on niin paljon hyviä uutisia!!
Järjettömästi onnea kaikille plussanneille!!
Nyt huudetaan! Ihanaa siskoset, ihanaa.
Tintti-tyy
Hirveesti onnea! Ihan selkeä viiva (samalainen kun mun ekat viime viikonloppuna)! Ehdottomasti käyt hakemassa uuden testi ja teet vaikka huomenna!
Eleonora Onnea sinullekin!
Tulkaa piakkoin tuonne odottajiin!
Ja martta ja sassu nyt pikaisesti testin tekoon niin saadaan teidätkin plssaneisiin.
Heh, tuosta testien ostelusta.. Mullakin jo sellainen tunne että tuntevat mut hyvinkin paikkakunnan apteekeissa kun oon ravannu testejä ostamassa.. on meinaan aika pieni paikkakunta tämä ja aika useasti olen siellä testinostossa käynyt :P Tai sitten mulla on vaan sellainen fiilis että jatkuvasti siellä ravaisin ;) Kun en ole pöhkönä ostanut kuin testiä kerrallaan niin sitten täytyy aina tehdä uusi reissu.. kun malttamaton mieli on ja pitänyt testailla sit jo hyvissä ajoin etukäteen..turhaan. Eli hukkaan on mennyt kyllä rahaa näihin testailuihin. Pitäisi vain malttaa - jos ei menkat ala niin tekee sitten aikaisintaan päivä, pari myöhässä. Mutta tätähän se on, KUUMEILUA ja toivomista, odottamista niin ei malta.. tahtoisi niin sen oman pienen nyytin!
Omaan napaan ei vielä ainakaan uutta, tätiä ei näy, ei edes tuhrua, nyt siis kp 35/28-36. Pari päivää on kyllä tuntunut alavatsalla painontunnetta, nipistelyä, pistelyä, viiltelyä?! Ei ole kyllä normituntemuksia (ainakaan nuo viiltelyt tms.) ennen menkkoja mutta toisaalta viime kierrossakin oli aika erikoisia fiiliksiä ja menkat alkoi kuitenkin joten.. en rupea uskottelemaan itselleni mitään. Viime kierrossakin kun ehdittiin jo hieman innostumaan. Rinnoissa ei mitään erikoista, etomusta vähän on. Menkkoja kyllä oikeastaan ennemmin tässä odotan, jotenkin taas tuntuu vaan siltä ettei tärpännyt, mutta sehän nähdään piakkoin.. testailla meinasin viikonlopulla uudemman kerran jollei täti tule visiitille sitä ennen.
Kyselin aiemmin vähän että onko mitään erityisiä asentoja tms. pupuilun suhteen teillä käytössä.. meillä ei kyllä sen erikoisempia, takaapäin olisi kuulemma "tutkitusti" hyvä asento jotta siittiöt pääsisi parhaiten pidemmälle mutta sitä meillä harrastellaan muutenkin. Greippimehuja tai muita en ole käyttöön (ainakaan vielä) ottanut, Multivita monivitamiinit (raskaus ja imetys, raskautta suunnitteleville) aloitin joskus muutama viikko takaperin..
Meillä oikeastaan tässä sekin stressaa kun mies on aiemmassa suhteessa yrittänyt lasta noin vuoden verran tuloksetta.. eli ehkä mieltä vähän hiertää onko jokin miehen uimareissa vialla tms jos meillekään ei ala nyyttiä kuulua.. Yhdessä on kuitenkin asioista juteltu ja sovittu että mennään tutkimuksiin vaan sitten molemmat reippaasti jos ei ala kuulua. Ikää mulla kuitenkin 30v ja miehellä 34v ja useampiakin lapsia olisi toiveissa saada.
Paljon plussatuulia ja toivoa kaikille!