Mistä ihmeestä tämä johtuu???
Miksi mun alapää kutisee seksin jälkeen? Olen eronnut ja mulla on ollut kaksi suhdetta sen jälkeen. Ekan miehen kanssa oli tuota kutinaa (aluksi käytimme kondomia, myöhemmin emme) ja arvelin sen olevan hiivatulehdus. Otin siihen lääkkeet (emätinpuikot) ja kutina loppui siihen. Myös suhde oli siinä vaiheessa loppunut, eikä alapää enää kutissut sen jälkeen.
Nyt sitten olen tavannut uuden miehen ja kutina palasi taas, ilmeisesti seksin myötä. Mutta miksi? Onko mulla taas hiivatulehdus? Miksi mitään kutinaa ei ole ollut seksittömän elämän aikana? Vai olenko allerginen kumille tai kenties spermalle? Vai eikö mun alapää muuten vaan tykkää seksistä, kun heti alkaa kutista? Suihkussa olen yleensä käynyt aika pian seksin jälkeen. Joskus ollaan jääty pidemmäksi aikaa sänkyyn makoilemaan.
Kommentit (5)
monilla on samaa ongelmaa, eikä tarkoita hiivaa tai tauteja. on vain allerginen toisen "nesteille".
itsellä kutinaa on loppupäivinä mennkojen alkamisesta.
saavat helposti hiivan uuden seksisuhteen alussa. Jos suhde samaan tyyppiin jatkuu, hiivan tulo yleensä loppuu, kun elimistö tottuu uuden partnerin happamuustasoon.
Tietty aina pitää muistaa myös sukupuolitaudin mahdollisuus, klamydia aiheuttaa myös kutinaa.
Hirvee kutina, joka paheni seksin jälkeen ja jatkuvasti hiivatulehduksia. Kävin gynekologilla ja diagnoosi oli vaippaihottuma Eli liian kuivat limakalvot. Hoitona gyne ehdotti ei liian kireitä housuja (farkkuja), puuvilla pikkareita, kuukautissiteet sellaiset paksut vanhanaikaiset (niissä uusissa paljon kemikaaleja), tai kuukuppi. e-pillereitä monta laattaa putkeen (kuukautisten aikana pesuja enemmän + siteet -> kuivattaa) ja sitten rasvaus, eli baby oilia 2 kertaa päivässä limakalvoille. Itselläni riitti toi baby oilin käyttö (tai ostin apteekista ceridal öljyä,on hajuton, mielestäni baby oil haisee kummalle) ja siteiden vaihto kuukuppiin. Eipä kutise enää!
googlesta ja luultavammin kutina johtuu kuivasta alapäästä. Eli kutiseeko mua nyt sitten loppuelämäni aina kun olen harrastanut seksiä?