Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kun näen hunnutettuja naisia tunnen

Vierailija
29.03.2011 |

haikeutta ja hieman kateuttakin. He näyttävät niin arvokkailta. Näyttävät olevan sinut naiseutensa kanssa. Jotenin tuntuu niin raskaalta tämä länsimaisen naisen paine, kun ei saisi näyttää miltä näyttää eikä saisi olla mitä on. Ehkä hijabia käyttävillä ei ole sellaisia ulkonäköpaineitakaan mitä ainakin minulla on

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat estosi.

Vierailija
2/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sehän olisi ihan suositeltavaakin kristitylle. Helpommin sanottu kuin tehty

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi se, että en haluaisi olla näin lihava (no, olen viimeisilläni eli siinä osasyy) koska tuntuu että silloin ihmiset arvostelevat islamia ja muslimeita ylipainon avulla. Yritän aina olla kaapuineni supersiisti ja varsinkin kun itse pukeudun näin, lapset ovat aina supersiististi puettuja, niin ettei heitä päästä arvostelemaan 'rättieni' vuoksi.

Että on niitä paineita täälläkin :)

Vierailija
4/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä tunnet olosi kuitenkin hyväksi siinä kaavussa? Minä taas en aina tunne oloani kovinkaan hyväksi "näine hyvineni" jotenkin suojaton olo. Joskus kun mulla ei ollut vielä lapsia ja olin tosi nuori, käytin huivia, ja aina joku kysyi oletko muslimi, r u muslim ja siihen väsähdin sitten myös. Kun ei saanut olla huivinkaan kanssa rauhassa!

Vierailija
5/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että ne vetää sieltä kaapujensa alta rynkyn ja alkaa pistään väkee matalaks! :o

Vierailija
6/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kukaan ei näe miten nainen on täynnä mustelmia

Vierailija
7/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen usein, että miksi pitävät niin peittäviä asuja ettei miehille tulisi lihallisia himoja.

Mun mielestä niitä himoja tulee sen enemmän mitä enempi peittää. Tai jotenkin itse ainakin alan miettimään et mitä tuolta alta paljastuisi jne.

Kun taas jos näkee TODELLA paljastavasti pukeutuneen naisen, näyttää kyllä halvalta, mutta ei ainakaan ala miettimään mitä vaatteiden alta löytyy kun paljon voi päätellä jo niinkin.

"Tavallisesti" pukeutunut nainen taas on neutraali, kiinnitän huomiota naiseen ihmisenä, eikä ainakaan tule rivouksia mieleen.

Mun mieli toimii niin, että "tavis" on kaikista paras ja arvokkaimman näköinen.

Varmaan kyse siitä mihin on tottunut. Itse en pukisi mitään islaminuskoisten naisten asuja päälleni, enkä paljastaviakaan vaatteita. Kauniit, tavalliset naiselliset vaatteet riittää, ei ole tarvetta herättää huomiota ja erottua massasta ulkoisesti.

Vierailija
8/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pukeutuisi kaapuun. Mulla on paljon facebookissa muslimikavereita muslimimaista. Linkittävät paljon erilaisia muotisivuja, siinäkin voi kilpailla, kenellä on muodikkain kaapu. Ja miten kallista materiaalia se on. Ja päälle vielä käsilaukut, sandaalit ja korut.

Musliminaisen asu ei todella ole mikään alistamisen tai alistumisen symboli, pikemmin päinvastoin, mutta kyllä sen naistenvälisen kilpailun ja ulkonäköpaineet saa aikaan peittävimmilläkin vaatteilla.

Ja ainakin tuntemani musliminaiset olivat varsin hanakoita arviomaan kanssasisariensa muotoja ja kiloja, ja uskon, että miehet myös. Suomalaisella naisella huivi kertoo paljon, koska sen käyttö vaatii käyttäjältä rohkeutta, mutta muuten pidän vähän höpönä ajatusta, että asu vapauttaisi naisen. Naiset vapauttaa ulkonäköpaineista tarpeeksi hyvä itsetunto, tieto ja kokemus siitä, että oma arvo ei ole kiinni muiden mielipiteestä. Ei hunnut tai seksikkäät bikinit.

Vierailija
9/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt ole tarkoittanutkaan mitään "vapautan itseni hijabilla", mutta jostain kumman syystä tulee sellainen haikea fiilis kun näen hunnutetun naisen. Se tunne ei ole mitenkään negatiivinen. Se on kyllä totta, että varsinkin näyttävät korut ovat yleensä muslimeille ja muslimimaissa tärkeitä, sitä taas täällä suomessa en ole kokenut. ap

Vierailija
10/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin alistettuja naisparkoja ja tunnen vihaa muslimien käytänteitä kohtaan. Pelkoa tunnen kun ajattelen että moni nainen on tehnyt itsemurhaiskun,kaavun alle voi kätkeä pommin.

Mitään arvokasta ei ole kulkea kaavun alla.

Vierailija
11/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kouluissa, valtion viroissakin, oliko se Ranskassa?

Mulle tulee tästä mieleen, että entä jos nainen haluaa käyttää huivia jostakin muusta syystä kuin uskonnollisesta, ja se onkin kiellettyä?

On vaikka ollut syöpähoidoissa, hiukset on lähteneet. Pitääkö sitten anoa joku erityislupa, että saa verhota päänsä huivilla, vai täytyyköhän pitää vaan pipoa tai peruukkia?

Vierailija
12/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdallaan? Itsemurhaiskujen tekijät ovat ääriharvoin naisia. Siksi niistä uutisoidaan aina niin paljon, kun ilmiö on niin poikkeuksellinen. Eikä käsittääkseni liity näihin asuihin yhtään mitenkään.

Terrori-iskujen uhreista muuten suurin osa on toisia muslimeja. Silloin kun uhrit ovat meitä muita, niistä uutisoidaan isoin, isoin otsikoin. Silloin kun uhrit ovat muslimimaiden asukkaita, ne on pienen pieniä, parin rivin uutispätkiä ulkomaansivujen marginaaleissa. Terrorismi on kyllä ääri huolestuttava ilmiö, siitä olen aivan samaa mieltä.

Vierailija
13/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisissa viroissa ja esim. yliopistolla huivikielto. Ja sehän on muslimimaa. En tiedä, onko enää, mutta turkkilainen kaveri kertoi, että uskovat naiset tulevat siiten kouluun peruukki päässä. Huoh.

Vierailija
14/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallinen huivi on edelleen ihan laillinen! Ranskassa asiaa käsiteltiin, en tiedä menikö lakiehdotus läpi. Ja syy on ihan turvallisuudesta johtuva. Burkhan alle voi piiloutua kuka tahansa rikollinen ja burkha päällä on moni rikos tehtykin, liikkeitä ryöstetty...jne mutta näistähän ei suomikodossa tiedetä mitään. Kunhan kauhistellaan ja ihmetellään miksi kukaan haluaisi viedä toiselta oikeuden toteuttaa omaa ns uskontoaan.

Vierailija
15/66 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallinen huivi on edelleen ihan laillinen! Ranskassa asiaa käsiteltiin, en tiedä menikö lakiehdotus läpi. Ja syy on ihan turvallisuudesta johtuva. Burkhan alle voi piiloutua kuka tahansa rikollinen ja burkha päällä on moni rikos tehtykin, liikkeitä ryöstetty...jne mutta näistähän ei suomikodossa tiedetä mitään. Kunhan kauhistellaan ja ihmetellään miksi kukaan haluaisi viedä toiselta oikeuden toteuttaa omaa ns uskontoaan.

sen ymmärrän kyllä jos kielletään kaavut jotka peittävät koko naaman.

T. 13

Vierailija
16/66 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miulla ainakaan ole mitään ulkonäköpaineita. Kyllä ne paineet on ihan jokaisen omassa päässä oli siinä huntu tai ei... hunnutetut naiset kyllä vähän ihmetyttävät ja ärsyttävätkin.

Vierailija
17/66 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista on meidän kulttuurissa naiset tietävät paikkansa ja tytöt t.yön timo

Vierailija
18/66 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin alistettuja naisparkoja ja tunnen vihaa muslimien käytänteitä kohtaan. Pelkoa tunnen kun ajattelen että moni nainen on tehnyt itsemurhaiskun,kaavun alle voi kätkeä pommin.

Minulla täsmälleen samat tunteet, eli sääli, viha ja pelko. Sääli ja viha samasta syystä kuin sinullakin. Pelko taas syntyy siitä, että minulla on pieni tyttö, jonka tulevaisuuden puolesta pelkään. Että millaisessa maassa hän joutuu elämään naisena; pakotetaankohan hänetkin joskus kaavun alle piiloon ja estetään elämästä. Tuota kun mietin, niin mukaan tulee myös suru, ja sitten taas viha meidän poliitikkoja kohtaan, jotka laittavat lastemme turvallisen ja tasa-arvoisen tulevaisuuden vaakalaudalle :(

Vierailija
19/66 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla täsmälleen samat tunteet, eli sääli, viha ja pelko. Sääli ja viha samasta syystä kuin sinullakin. Pelko taas syntyy siitä, että minulla on pieni tyttö, jonka tulevaisuuden puolesta pelkään. Että millaisessa maassa hän joutuu elämään naisena; pakotetaankohan hänetkin joskus kaavun alle piiloon ja estetään elämästä. Tuota kun mietin, niin mukaan tulee myös suru, ja sitten taas viha meidän poliitikkoja kohtaan, jotka laittavat lastemme turvallisen ja tasa-arvoisen tulevaisuuden vaakalaudalle :(

Vierailija
20/66 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallinen huivi on edelleen ihan laillinen! Ranskassa asiaa käsiteltiin, en tiedä menikö lakiehdotus läpi. Ja syy on ihan turvallisuudesta johtuva. Burkhan alle voi piiloutua kuka tahansa rikollinen ja burkha päällä on moni rikos tehtykin, liikkeitä ryöstetty...jne mutta näistähän ei suomikodossa tiedetä mitään. Kunhan kauhistellaan ja ihmetellään miksi kukaan haluaisi viedä toiselta oikeuden toteuttaa omaa ns uskontoaan. sen ymmärrän kyllä jos kielletään kaavut jotka peittävät koko naaman. T. 13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme