Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kun näen hunnutettuja naisia tunnen

Vierailija
29.03.2011 |

haikeutta ja hieman kateuttakin. He näyttävät niin arvokkailta. Näyttävät olevan sinut naiseutensa kanssa. Jotenin tuntuu niin raskaalta tämä länsimaisen naisen paine, kun ei saisi näyttää miltä näyttää eikä saisi olla mitä on. Ehkä hijabia käyttävillä ei ole sellaisia ulkonäköpaineitakaan mitä ainakin minulla on

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tyttöni pakotettaisiin kaapuun kuten joku edellä vouhkasi.

Vierailija
22/66 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on nimittäin ihan samantekevää, miltä näytätä tai kukaan muu näyttää. Saatika, miltä minä näytän jonkun toisen silmissä.

Ja siinä se pointti: voin näyttää ihan miltä vain, eikä minun ole pakko piilottaa itseäni!

Siksi tunnen haikeutta ja surua kun näen, että joku kokee joutuvansa piilottamaan itsensä jonkun ihmeen hijain tai muun taakse. Sääli heitä.

haikeutta ja hieman kateuttakin. He näyttävät niin arvokkailta. Näyttävät olevan sinut naiseutensa kanssa. Jotenin tuntuu niin raskaalta tämä länsimaisen naisen paine, kun ei saisi näyttää miltä näyttää eikä saisi olla mitä on. Ehkä hijabia käyttävillä ei ole sellaisia ulkonäköpaineitakaan mitä ainakin minulla on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih...

He PEITTÄVÄT naiseutensa piiloon, hyvä ihminen, eivät tosiaan ole sinut sen kanssa...

Vierailija
24/66 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutuminen kuuluu kenellekään toiselle? Mitä me olemme arvostelemaan hunnutettuja naisia? Ja mitä hunnutetut naiset ovat arvostelemaan meitä? Samanlaisia ihmisiä me siellä vaatteiden alla olemme jokainen. Olipa päällä sitten enemmän tai vähemmän

Vierailija
25/66 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mikä vaan vaate vaan naisten syrjinnän symboli.

Huntu sekä peittävä pukeutuminen kertoo siitä että nainen saa paljastaa itsensä vain omalle miehelleen, mutta miehelle ei tällaista pakkoa tai suositusta ei lainkaan ole. Kummallista.

Ranskan presidentti Sarkozy on asiasta tätä mieltä:

“In our country we cannot accept that women be prisoners behind a screen, cut off from all social life, deprived of all identity,” Mr Sarkozy said to applause in the parliament’s ceremonial Versailles home.

“The burka is not a religious sign. It is a sign of subservience, a sign of debasement,” he added. “It will not be welcome on the territory of the French Republic.”

Vierailija
26/66 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunnusta vai burkhasta? Naaman peittävät asut ovat minustakin naista syrjiviä. Hiukset peittävää huntua en mitenkään voi nähdä sellaisena.

Ihan kun sanoisi, että verkkosukat ja minihameet ovat aina naisia syrjivä kaikissa tilanteissa, koska jotkut prostituoidut pakotetaan käyttämään sellaisia.

HuiviPAKKO on naisia syrjivä. kyllä. Mutta se ei tarkoita, etteikö huivi vapaaehtoisesti käytettynä voisi olla ihan OK asu. Ihan niin kuin minihameetkin ovat mielestäni ihan jes.

Jos mun olisi aivan pakko valita, kuljenko kaupungilla minihameessa vai huivissa, niin valitsisin sen huivin. Onneksi saan itse valita farkkuni.

Vierailija
27/66 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

burgha-asuiset tyttäret snorkkelit päässä menossa sukeltamaan ovat piirtyneet tajuntaani loppuiäkseni.

Voisi sen helpomminkin tehdä, varsinkin kun kukaan ei ollut kiinnostunut heidän suloistaan.

Vierailija
28/66 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset naiset koulutetumpi kuin algerialaiset miehet. Noin keskimäärin kyllä olen algeriassa huomannut että naiset koulutetumpia mitä täällä. itse en sille kyllä paljon painoarvoa anna. asuimme siellä algeriassa kaksi vuotta ja itse olin sen koko ajan kotirouvana ;) Keski-ikäiset naiset yleensä olleet ikänsä kotona ja heillä useampi lapsikin. Näin ainakin meidän kotikaupungissa ja sukulaisissa, poikkeuksia toki löytyy. Kyllä todella harmitti rannoilla kun äijät sai uida vapaasti shortseissaan ja naiset vähän kastella itseään hijabin kanssa.. Sinänsä hijabit oli kyllä kauniitakin. itsellekin halusin sellaisen ostaa kun oli niin upeita myynnissä. :)Ja sitä huivivalikoimaa! Täytyi aina suomeen tuoda tuliaisiksi.

Vierailija
29/66 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mielenkiinnolla seurannut, miten huolellisesti teini-ikäiset somalitytöt pukeutuvat, kun kuljen joka aamu muutaman kanssa samalla bussilla. Joka päivälle erilainen, pitkä mutta vartalonmyötäisesti leikattu kuviollinen hame, pitkä vartalonmyötäinen paita, päällä toinen vähän löysempi, muodikas nuorten tyylinen takki ja tietenkin asuun täydellisesti sointuva huivi. Heillä näyttää olevan ihan oma muotinsa, kaunis ja naisellinen. Ja hajuvettä myös. Vanhemmat naiset sitten pitävät löysiä vaatteita ja pitkää kaapua.

Vierailija
30/66 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon vielä lisäystä, että itse en näe sitä mitenkään "naisten vapautena" jos käyvät kodin ulkopuolella töissä. mun mielestä asia on oikeastaan toisin päin. ja siellä algeriassa ne naiset kokivat työssäkäynnin tosi tärkeänä, ymmärtäähän sen kun siellä ei mitään kotihoidontukia ja lapsilisiä makseta. mutta itse kyllä arvostan suuresti naisia jotka hoitavat itse lapsensa kotona, eivätkä lasten ollessa pieniä lähde töihin kodin ulkopuolelle. tympeänä koin ne kysymmykset, missä olit töissä suomessa

Vierailija
31/66 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylla lansimaissa saa nayttaa milta nayttaa ja olla mita on... miksi ei saisi?

Vierailija
32/66 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin muslimiksi. Kokeilin välillä kristinuskoa, mutta palasin islamin pariin parikymppisenä ja tiedän tämän olevan oikea tie minulle.

Rakastan seksikkyyttäni, naisellista urheilullista kroppaani, meikkejä, huoliteltua ulkonäköä, sensuelleja alusasuja. Omistan paljastavia toppeja, minihameita, mikroshortseja. Seksin suhteen olen janoinen, aktiivinen, kokeilunhaluinen.

Mutta haluan näyttää tämän puolen itsestäni vain miehelleni. En halua kuulla vierailta miehiltä kommentteja hyvästä perseestäni, tisseistäni, muusta ulkonäöstäni vaan kodin ulkopuolella käytän huivia ja peitän polveni, dekolteeni, käsivarteni.

Olen korkeasti koulutettu, hyvätuloinen, alallani arvostettu. Olen onnellisesti naimisissa ja ihanan lapsen äiti. Ja muslimi.

Vierailija
33/66 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1-vuotias tytär, ja kun noita lastenvaatteita ja esim.11-vuotiaiden tyyliä seuraa, niin mua enemmän huolestuttaa millainen stripparityyli pikku neideillä on ala-asteessa kun hän sinne päätyy (teini-iästä puhumuttakaan). Itellä oli Spice Girls fanitus sillon - ja nehän näyttää tylsiltä näihin nykyhoroihin verrattuna!

Tuo on kuule pieni murhe sen verralla, mitä Suomen islamisoituminen tyttärellesi tarkoittaisi. Hänestä tulisi toisen luokan kansalainen, joka ei saisi koskaan itse määrätä omasta elämästään tai pukeutumisestaan. Kouluttautumisella ei olisi väliä, koska hänet naitettaisiin kuitenkin nuorena jollekin ukolle, jolla pitäisi alkaa puskea lapsia.

Vierailija
34/66 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin alistettuja naisparkoja ja tunnen vihaa muslimien käytänteitä kohtaan. Pelkoa tunnen kun ajattelen että moni nainen on tehnyt itsemurhaiskun,kaavun alle voi kätkeä pommin.

Mitään arvokasta ei ole kulkea kaavun alla.

Minulla täsmälleen samat tunteet, eli sääli, viha ja pelko. Sääli ja viha samasta syystä kuin sinullakin. Pelko taas syntyy siitä, että minulla on pieni tyttö, jonka tulevaisuuden puolesta pelkään. Että millaisessa maassa hän joutuu elämään naisena; pakotetaankohan hänetkin joskus kaavun alle piiloon ja estetään elämästä. Tuota kun mietin, niin mukaan tulee myös suru, ja sitten taas viha meidän poliitikkoja kohtaan, jotka laittavat lastemme turvallisen ja tasa-arvoisen tulevaisuuden vaakalaudalle :(

Huivi on hyvä juttu, kun sen tekee omasta halusta ja siitä syystä, että uskoo Jumalaan.

Miksi luulet, että huivi estää elämästä? :O

Minä ainakin elän erittäin hyvää ja mielekästä elämää ja käytän huivia. Tyttäreni kuitenkin saa itse valita aikanaan huivin käytöstään. Itse asiassa isänsä eli mieheni ( maahanmuuttaja muslimi, mutta asunut Suomessa parikymmentä vuotta ) näkisi mielummin, että tytär ei huivia käyttäisi.

Minä halusin itse käyttää huivia, koska olen uskova muslimi ja miehen oli se vain hyväksyttävä ja on siihen sittemmin tottunutkin.

Koen kyllä, että olen sinut itseni ja naiseuteni kanssa. Koen olevani itsevarma ihminen, enkä ole huivin kanssa kokenut koskaan häirintää.

Huom. olin vuosia muslimi ennenkuin vihdoin seurasin sydämeni ääntä ja aloin käyttämään huivia ja se oli hyvä päätös. Päätöstä en ole katunut.

Kyllä se kaapu nimenomaan estää elämästä. Ei pysty menemään esimerkiksi töihin, koska millään työpaikalla ei voi se kaapu päällä tehdä töitä. Käytännössä siinä jää toisen luokan kansalaiseksi, jonka kaikista asioista määrää mies.

Vierailija
35/66 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtäni huivi päässä ja uskontoni mukaisesti muutenkin pukeutuen.

Kyllä se kaapu nimenomaan estää elämästä. Ei pysty menemään esimerkiksi töihin, koska millään työpaikalla ei voi se kaapu päällä tehdä töitä. Käytännössä siinä jää toisen luokan kansalaiseksi, jonka kaikista asioista määrää mies.

Vierailija
36/66 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskuntaa kohtaa.

Miksi naisen seksuaalisuus pitää piilottaa?

Mikä siinä on niin vaarallista?

Vierailija
37/66 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin muslimiksi. Kokeilin välillä kristinuskoa, mutta palasin islamin pariin parikymppisenä ja tiedän tämän olevan oikea tie minulle.

Rakastan seksikkyyttäni, naisellista urheilullista kroppaani, meikkejä, huoliteltua ulkonäköä, sensuelleja alusasuja. Omistan paljastavia toppeja, minihameita, mikroshortseja. Seksin suhteen olen janoinen, aktiivinen, kokeilunhaluinen.

Mutta haluan näyttää tämän puolen itsestäni vain miehelleni. En halua kuulla vierailta miehiltä kommentteja hyvästä perseestäni, tisseistäni, muusta ulkonäöstäni vaan kodin ulkopuolella käytän huivia ja peitän polveni, dekolteeni, käsivarteni.

Olen korkeasti koulutettu, hyvätuloinen, alallani arvostettu. Olen onnellisesti naimisissa ja ihanan lapsen äiti. Ja muslimi.

Vierailija
38/66 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/66 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtäni huivi päässä ja uskontoni mukaisesti muutenkin pukeutuen.

Kuule lääkärit ei saa pukeutua Niqabiin.

Vierailija
40/66 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni ei tietenkään pukeudu kaapuun, koska on mies. Enkä pukeudu minäkään. Minulla on huivi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi