Ei saisi olla kateellinen mutta
joskus ihmetyttää ja harmittaa kuinka paljon enemmän menestystä ja mammonaa toisille annetaan.
Toiset saavat melkein kuun taivaalta ja toiset saavat tuskin ruuan ja vaatteet.
Kommentit (26)
Joku vaan saa kaiken ilmatteeksi.
Sattuu syntymään rikkaaseen perheeseen.
TAi sattuu vaan saamaan hyvät geenit ja syntyy kauniiksi. Se saa kauneudellaan KAIKEN. Työn, rikkaan miehen, rahaa, kaiken.
että jotkut tajuavat paremmin kuinka edetä/saada hyvä ura/kerätä mammonaa. He ottavat laskelmoituja riskejä, panostavat tänään täysillä saadakseen tuloksen ehkä huomenna ja ovat sosiaalisesti innostuneita ja innostavia. Toiset taas käyttävät aikansa siihen että miettivät saavatko he nyt todella tarpeeksi palkkaa ylenneksen yhteydessä, miksi marketta sai valita ensin lomansa ja onko pakko osallistua illalliselle työporukan kanssa. Molemmat esimerkit ovat varmasti yhtä kyvykkäitä ja tekevät yhtä paljon työtä mutta jälkimmäisestä jää ikävä jälkimaku ja sitten se eteneminen tyssää ilman näkyvää syytä.
Olen itse viettänyt aika köyhän lapsuuden, silti se oli onnellinen, vaikka hyvin usein syötiinkin purkkihernekeittoa jne. Äiti opiskeli tuolloin ja isä oli työtön. Olen tehnyt elämässä koulutuksen ja hyväpalkkaisen työn eteen paljon, joten näistä ajoista ja olosuhteista ollaan nyt kaukana. Meillä lapset ei silti saa mitä vaan millon vaan enkä itsekään osta juuri mitään. Osaan säästää, koska muistan hyvin nuo köyhät ajat. Eli suotta kadehdit, jokainen vastaa omasta elämästään.
ettei vaan joka saa sitä etumatkaa?
tarkoitin, etten ole itse märehtinyt, ap:ta kommentoin vain siinä, että "kaikki", joilla on jotain eivät välttämättä olekaan saaneet sitä ilmaiseksi tai helpolla.
Kyllä toosi köyhäkin voi menestyä, emme elä neuvostoliitossa, vapaa maa. (vai oliko tuo taas aggressiivista = eri mieltä, jos, niin anteeksi. Nyt kai saavat kommentoida vain samanmieliset..)
Ei toi ap mun mielestä nyt niin kauheesti märehtinyt. Ihan asiallisesti pohti asiaa.