Onko 5km kävely lenkki mielestäsi paljon vai vähän?
Kommentit (78)
noita muutama viikossa niin johan alkaa kunto nousta.
luulin :)-merkkiäsi kettuilevaksi naamaksi.
Liian pitkä päivittäiseksi "pakkomatkaksi", esim. 2,5km päässä olevaan kerhoon vienti ja haku, vauva kärryissä, isompi laudalla.
että jos ihan ilman lapsia pääsee liikkeelle, niin silloin pidempikin kävelylenkki passaa ja juoksulenkiksi sopiva pituus noin 7-10 km.
olen tänä talvena kävellyt pari viiden kilometrin lenkkiä, siinä kaikki liikunta. Tosin helpostihan tuollaisen matkan reippaasti kävelee jos vain viitsii lähteä liikkeelle.
t. 173cm/57kg.
olen tänä talvena kävellyt pari viiden kilometrin lenkkiä, siinä kaikki liikunta. Tosin helpostihan tuollaisen matkan reippaasti kävelee jos vain viitsii lähteä liikkeelle.
t. 173cm/57kg.
vaan hyvä kunto ja jaksaminen. Eli viiden kilometrin kävelylenkki on palauttava välipäivän juttu, joka tehdään silloin kun ei jaksa juoksulenkille, salille, spinnuun tai jumppaan mennä. Joskus teen viiden kilometrin vauhtikestävyyslenkkejä (siis juosten kovaa), jotka omaan tarkoitukseensa (juoksuvauhdin parantaminen) ovat ihan hyviä. Mutta peruslenkit ovat 8-10 kilometriä pitkiä, joten siihen nähden 5 km on lyhyehkö.
t. 161cm/53kg
Itellähän menee tommonen 5km lenkki ihan 10 minuutissa että eipä kummonen ole.. 50km alkaa olemaan semmonen ok ja 100km normi. :)
Tulee hyvä mieli ja aikaa menee reilut kolme varttia.
T: 90kg
matkallisesti suht vähän, mutta harvoinpa kävelylenkin kauheen paljon pidempiä voi olla juuri sen käytetyn ajan takia...
Tai siis mun liikunnaksi lyhyt. Jos menen kävelylenkille, kävelen noin vähintään 7km, yleensä 9km. Hölkätenkin menee yleensä sama 7-10km.
Eilen kävelin reippaasti 5km vauhdilla 7km/h. Eli aikaa meni noin 40 minsaa. Mielestäni ihan ok matka jos viitsisi kävellä 3-4 kertaa viikossa. Joskus hölkkään saman matkan myös.
Ihan sopivasti, jos ei sitten ole joku HC "mä juoksen aina vähintää 500km ja tommonen 5km on iha paskaa" tyyppi, jotka mm. talvisin huitoo porkalla muita laduilla liikkujia ja kesäisin terrorisoi polkupyöräshortseissaan autoilijoita suhailemalla liikenteen seassa täysin omilla säännöillään
Miks ih[quote author="Vierailija" time="29.03.2011 klo 11:01"]olen tänä talvena kävellyt pari viiden kilometrin lenkkiä, siinä kaikki liikunta. Tosin helpostihan tuollaisen matkan reippaasti kävelee jos vain viitsii lähteä liikkeelle.
t. 173cm/57kg.
[/quote]
Miks näihin keskusteluihin aina jonkun pitää tunkea pituus ja paino, ketä kiinnostaa?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:14"]
Miks ih[quote author="Vierailija" time="29.03.2011 klo 11:01"]olen tänä talvena kävellyt pari viiden kilometrin lenkkiä, siinä kaikki liikunta. Tosin helpostihan tuollaisen matkan reippaasti kävelee jos vain viitsii lähteä liikkeelle.
t. 173cm/57kg. [/quote] Miks näihin keskusteluihin aina jonkun pitää tunkea pituus ja paino, ketä kiinnostaa?
[/quote]
emmätiä, niin 192cm/12kg
voitiksmä?
Ihan ok juoksulenkki, vaikkakin aika lyhyt:)
Itselleni melko vähän. Mulla tulee toi matka melkeinpä jo kasaan siitä, että meen yliopistolle luennolle ja takasin. Jos siis lenkille varta vasten lähden, niin meen pidemmän. Tosin on toi hyvä määrä sinällään, että sellanen peruskunto pysyy kivasti yllä ja saa happea samalla kun useemman kerran viikossa kävelee tuon.
jäi hymiö kokonaan huomaamatta!
t. tosikko