Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taaperotaistot aamuisin

Vierailija
06.04.2011 |

Kertokaa vinkkejä miten ihmeessä saatte tahtoikäisen taaperon kanssa aamun sujumaan?

Meillä mies hoitaa aamutoimet, koska minun pitää kiiruhtaa aikaisemmin töihin.Taistoa & itkua syntyy vaatteiden pukemisesta, vaipanvaihdosta, hampaiden pesusta ja joskus jopa aamupuuron syönnistä. Pikku-ukko saattaa huutaa puolikin tuntia sitä ettei tahdo vaatteita päälle eikä tahdo lähteä hoitoon.Mieheni on aivan kypsä tilanteeseen - ja ymmärrän sen kyllä hyvin.En usko että aamutoimien siirtäminen minulle auttaisi asiassa mitenkään...

Täytyykö vain yrittää jaksaa ja todeta että tämäkin muiden juttujen ohella on vain väliaikaista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun ne tehdään myös, niin menee ajallaan ohi. Mutta jo seuraava ongelma on tuloillaan hetimiten tuosta selvittyänne :)

Vierailija
2/6 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja peinet omavalintatehtävät tyyliin sininen vai punainen paita.Eikä aina tarvi puuroakaan syödä....Joskus ollaan tehty musiikin säestyksellä....Meillä parhaiten toimii rauhallinen ote eli se aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi tulla olemaan vielä pitkään.

Vierailija
4/6 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon ei mennä, mutta itkua, kiukkua melkein joka asiasta vaikka itse yrittäisi olla kuinka positiivisella mielellä. No, minulla ne kiukunpuuskat menee toisesta korvasta ulos, mutta miehelläni tuntuu olevan hermo kireällä jatkuvasti :( vaikka hän ei edes hoida lapsia kuin puoli tuntia päivässä ja silloinkin minä olen apuna. Mutta lapset kasvaa..

Vierailija
5/6 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipanvaihto väkisin. Aamupuuron voi syödä hoidossa. Pötkö kainaloon ja menoksi.

Vierailija
6/6 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin antaisin kaiken että olisi noita aamuja ja päiviä ja iltoja.

Sun lapsi on ihan tavallinen ja sulonen. Arki on joskus paskaa mutta noi vaiheet loppuu. Se on todella hyvä että lapsi osaa ja uskaltaa ilmoittaa tunteistaan.

Innostakaa lasta lähtöön: miettikää mitä ulkona voi nähdä, mitä sielä tarhassa odottaa kivana, ehdottakaa pukemista kisana.

Hampaidenpesu niin että lapsi pesee aikuisen hampaita samalla kun hänen hampaita harjataan.

Ottakaa lasta mukaan tekemään kotihommaa, vaikka nostaa lautasen, mukin ja lusikan pöydälle tai nostaa muroja lautaselle itse.

Vaatteita voitte laittaa illalla yhdessä valmiiksi aamua varten lapsen kanssa.