Miksi Zalando perii yhtäkkiä toimituskuluja 80e tilauksesta?
Ilmaisia toimituskuluja mainostetaan edelleen, mutta kun olin taas jälleen kerran menossa kassalle, toimituskulujen hinta on 7,95. Ja kyse ei ole mistään parin kympin tilauksesta, vaan vaikka laittaisin koriin parin sadan edestä tavaraa, toimituskulut pysyvät. Onko Zalandon toiminnassa tapahtunut jokin muutos vai mitä ihmettä?
Kommentit (12)
Kannattaisko ilmoittaa verkkokaupalle tuosta virheestä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko ilmoittaa verkkokaupalle tuosta virheestä.
Varmaan joo, mutta ajattelin että jos se ei olekaan virhe, vaan joku uusi käytäntö?
Jos tilaus on tosi pieni, tulee se 7,95. En muista summarajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko ilmoittaa verkkokaupalle tuosta virheestä.
Varmaan joo, mutta ajattelin että jos se ei olekaan virhe, vaan joku uusi käytäntö?
Näin siellä lukee ja se on oltava silloin niin.
Toimituskulut
Emme peri toimituskuluja, mikäli tilauksesi vähimmäisarvo on 24,95 €.
Jos tilauksesi arvo on vähemmän kuin 24,95 €, lisäämme tilauskohtaisina toimituskuluina 3,95 €.
Jos päädyt palauttamaan tilauksesi kokonaisuudessaan ja olet maksanut normaaliin toimitukseen lisätyn summan 3,95 €, hyvitämme kyseisen summan palautuksesi rekisteröidyttyä varastollemme.
Tuotteen kohdalla lukee ilmainen toimitus ja tilaussumma ylittää myöskin tuon 24,95 eurosumman , mutta valitsemalla tilausvaiheessa "Kassalle" nuo 7,95 euron toimituskulut tulevat tilaukseen. Kulut eivät siis tule vielä siinä vaiheessa, kun tuotteet valitsee ostoskoriin. Toimituskulut 7,95 liittyvät kotiinkuljetukseen, mutta toimitustapaa ei saa muutettua mistään eikä Zalandon asiakaspalvelun opastamaa kynäkuvaketta toimitustavan muokkausta varten ole edes saatavilla Osoite/-kohdassa. Olen ottanut asiasta jo pari kertaa yhteyttä Zalandoon ja hetken aikaa toimituskulut ja osoite -toiminnot toimivatkin normaalisti. On ihan ok periä toimituskuluja, mutta niistä tulee ilmoittaa etukäteen kuten myös jos käytännöt ovat muuttuneet. Kuinka moni huomaa/on huomannut, että tilaukseen on tullut 7,95 euroa extraa kesken tilausprosessin?
Mulla oli sama tilattaessa, soitin sinne ja jotain siellä sivustolla piti muuttaa, että sain sen postikulun pois. Ikävä kyllä en muista miten se meni
Eikö siellä ole niitä joitain pitkän matkan tuotteita, joista tulee lisäkuluja?
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä ole niitä joitain pitkän matkan tuotteita, joista tulee lisäkuluja?
Britania?
Mulle kävi viimeviikolla sama mutta poistui kun kirjauduin kaupasta ulos ja sitten takaisin. Tilasin siis 69,90 euroa maksavat kengät just.
Ainakin Bootzilla muistaakseni saattoi joutua ns mustalle listalle jos oli liikaa harrastanut sellaista että tilaa tavaraa jota ei edes aio pitää, eli palauttaa huomattavan osan tilaamistaan. Silloin joillekin asiakkaille ilmestyy toimituskuluja ja palautuksesta tulee maksullista.
Jostain syystä verkkokaupassa tulee nykyään automaationa kotiinkuljetus. Tästä tuo vajaa 8€ maksu. Vaihda oletustoimitusta niin saat ilmaisen toimituksen.
Onko kenelläkään muulla käynyt samaa?