Ärsyttääkö muita koot 36/38 ja 40/42
Minua ärsyttää tuo kokoluokitus ihan suunnattomasti, kun ihan varmasti suurin osa suomalaisista on kokoa 38/40! Noista siis pienempi on ihan varmasti liian pieni ja suurempi ihan varmasti liian suuri.
Tekis niin mieli tilata netistä jotain kesävaatteita, mutta kaikissa tuntuu olevan tuo ongelma!
Kommentit (30)
Koko 38/40 vastasi kokoa 40/42. Eli jos kuvittelit olevasi 38 olit todellisuudessa kokoa 40. Suomessa käytettiin vaatemerkintöjä jotka imartelivat naisia, sillä onhan mukavampi ilahtua kaupassa olevansa pieni ja siro 38, varmasti ostat mielummin sellaisen vaatteen!
Koko 36/38 on koko S. Koko 40/42 on M Jos on wannabe 38 eli M koon käyttäjä on iso kynnys myöntää että vaatteessa lukee myös 42. Ihan turha nostaa meteliä ettei se isompi muka istuisi, se on vaan korvien välissä!
mittoja muutettiin silloin kun kaksoiskoot uusittiin!
Eikä 38 ole mikään pieni ja siro! 40/42 on valtavan kokoinen, eikä todellakaan sovi monelle 38 kokoiselle. Samoin 36/38 on usein tosiaankin kokoa 36, ja istuu minulle monesti hyvin. Sen sijaan pelkkä 38 on AINA aivan liian iso. Usein pelkkä 36:kin on minulle väljä.
Terv. 34/36 kokoinen
Siis kyllä todellakin ärsyttää! Jään myös väliin koko luokituksissa.
38/40
olen kokoa 38/40.
36/38 ei mahdu mulle oikein (hartioista kiristää) ja sitten taas 40/42 on kuin joku teltta - etenkin vyötöllä on törkeesti ylimääräistä!
Minunkaan mielestä 38 ei ole mikään pieni ja siro, vaan täysin normaali, mutta ero kokoon 42 (jota 40/42 edustaa!) on todella suuri! Sanoisin, että 38, 40 ja 42 on aika normaali kokoja, enkä tosiaan halua pitää koon 38 vaatteita, koska kuvittelen olevani sen kokoinen. Ja toisaalta, jos nuo koot "suurennettiin", niin eikö silloin ennen "pienet" joutuneet nyt tähän samaan koko-ongelmaan? Eli ei tuo ongelma siis ole kenenkään korvien välistä kiinni.
ap
Vieraita merkkejä netistä tilatessa on varmempi ottaa kaksi kokoa ja lähettää sitten liian pieni/suuri takaisin.
niin sitten mahdutte kokoon 36/38 eikä tarvitse kitistä.
T:38, jota vituttaa
niin sitten mahdutte kokoon 36/38 eikä tarvitse kitistä.
Jos vaate muuten istuisikin, niin kinnaa olkapäistä.
Sovitin juuri Lindexillä koon 40 mekkoa, jossa oli nepparikiinnitys edessä. Istui persiistä, vyötäröltä ja harteilta oikein kauniista, mutta kun oikaisin ryhtini, napit rasahtivat rinnuksista auki. Melko erikoista, ettei Lindexin kuteisiinkaan mahdu enää normaalit tissit!