Ärsyttääkö muita koot 36/38 ja 40/42
Minua ärsyttää tuo kokoluokitus ihan suunnattomasti, kun ihan varmasti suurin osa suomalaisista on kokoa 38/40! Noista siis pienempi on ihan varmasti liian pieni ja suurempi ihan varmasti liian suuri.
Tekis niin mieli tilata netistä jotain kesävaatteita, mutta kaikissa tuntuu olevan tuo ongelma!
Kommentit (30)
En voi tilata noista kumpaakaan koska en tiedä kumpi käy vai käykö kumpikaan. Pakko päästä sovittamaan, ja silloinkin ärsyttää kun mistään ei voi päätellä kumpi olisi sopiva.
musta se aiempi luokitus oli parempi. Mitoitusta muutettiin myös, ja nyt on erityisesti takkien kanssa vaikeuksia löytää sopivaa. Mulla on takeissa lähes aina 36 liian iso ja 34 nafti. Välillä jopa niin, että 36 nafti ja sitten 38 liian väljä. Tuntuu että mulle ei ole kokoa enää ollenkaan!
Kaksoiskoista 36/38 on musta tosi harvoin 38 kokoiselle sopiva, vaan se koko on juuri 36. Eli sopii mulle kyllä, mutta jos olisin pikkaisen isompi, ei mahtuisi, ja 40/42 taas olisi aivan liian iso!
Minua ärsyttää tuo kokoluokitus ihan suunnattomasti, kun ihan varmasti suurin osa suomalaisista on kokoa 38/40!
Eikös suomalaisten naisten yleisin koko ole 42?
Mulle koko 36/38 sopii just eikä melkein. :) 38/40 on liian iso.
ennen olisin mahtunut ihan hyvin 40/42-kokoon, ehkä olisi saattanut olla hieman reilu mutta nyt tiedän että 36/38 on liian pieni.
minne helevataan on mennyt vaatteiden vyötärö?? Kokotaulukkoja kun katsoo, olen rinnan kohdalta kokoa 36 tai 38, vyötäröstä 34 tai jopa 32, ja lantiosta 36. Eipä vaatteet juuri istu!
Mulle tuo on just passeli kokomerkintä, koska itselleni käy 36/38. Että mua ärsyttää taas sillon kun vaihtoehdot on 34/36 ja 38/40! :) Että kaikkia ei kai voi miellyttää.
jo alkkareissa on ongelma kun 36/38 kiristää, mutta 40/42 pyörii päällä ://
Mulle tuo on just passeli kokomerkintä, koska itselleni käy 36/38. Että mua ärsyttää taas sillon kun vaihtoehdot on 34/36 ja 38/40! :) Että kaikkia ei kai voi miellyttää.
Tuntuu vaan, että suurimmalla osalla just tuo 38/40 olis sopivin. Kuitenkin on olemassa myös koot XS, S, M, L, XL jne, joista jokainen varmasti löytää sopivan, mutta noissa kaksoiskoossa hypätään joka toisen koon ohi. Juuri kuten joku sanoi kengistä, joita myytäis kokoja 36, 38, 40, 42 jne.
ap
Miten niin hypätään joka toisen koon yli?
Ei sellaisia kokoja olekaan kuin 35, 37, 41 jne., koot nyt on vaan määritelty näin parillisin luvuin. Tai voihan sellaisen teettää, mutta vastaa puolikkaita kenkien kokoja. Kyllä niitäkin saa erikoisliikkeestä isolla rahalla.
Ei sellaisia kokoja olekaan kuin 35, 37, 41 jne., koot nyt on vaan määritelty näin parillisin luvuin. Tai voihan sellaisen teettää, mutta vastaa puolikkaita kenkien kokoja. Kyllä niitäkin saa erikoisliikkeestä isolla rahalla.
Koko 36/38 vastaa mielestäni parhaimmin kokoa S ja koko 40/42 taas kokoa L. Tällöin koko M jää kokonaan väliin.
ap
Yläosa on 34 ja alaosa 36, joten on vaikea löytää istuvia yläosia, niin etteivät kiristä lantiolta... Mutta mulle varmaan tuo 34/36 sopii, riippuen vaatteesta. yleensä en osta netistä mitään, ellei ole helppo palauttaa. sovittamalla sen vaan näkee, mikä on hyvä juuri itselle.
siitäkin huolimatta, että itse olen just 40 ja 42 välissä eli 40/42 passelisti. Silti.
Vaatteet voi myös myydä koossa 34, 36, 38, 40, 42 jne.
Näin lisäyksenä.
ap
Koko 38/40 vastasi kokoa 40/42. Eli jos kuvittelit olevasi 38 olit todellisuudessa kokoa 40. Suomessa käytettiin vaatemerkintöjä jotka imartelivat naisia, sillä onhan mukavampi ilahtua kaupassa olevansa pieni ja siro 38, varmasti ostat mielummin sellaisen vaatteen!
Koko 36/38 on koko S. Koko 40/42 on M Jos on wannabe 38 eli M koon käyttäjä on iso kynnys myöntää että vaatteessa lukee myös 42. Ihan turha nostaa meteliä ettei se isompi muka istuisi, se on vaan korvien välissä!
käytän enimmäkseen kokoa 36, jonkun verran myös 34. Joten 36/38 on aina liian iso eikä pienempiä yleensä ole tai jos on niin se nyt sitten on taas liian pieni. Ei mitään järkeä tuossa koossa
Olisi tosi omituista jos tuon kokoisia vaatteita ei olisi myytävänä.
Mihin onkin kadonneet koon 38/40 vaatteet? Sama kuin alettaisiin myymään vain joka toisen koon kenkiä!
36/38 toppi ois liian pieni, mutta 40/42 lepattais päällä. Hmph.