Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Välitätkö ns "paskan vertaa" lapsesi ulkovaatteiden ulkonäöstä, yhteensopivuudesta yms?

Vierailija
28.03.2011 |

Entäpä erilaisista ominaisuuksista kuten kosteudenpito jne?

Täällä tuntuu pyörivät 2 ääripäätä, ne jotka välittävät "vimpan päälle" ja sitten he jotka eivät välitä peen vertaa kunhan on joku takki ja housut ja vaikka 15 eri väriä sekaisin..köyhiä ei silti olla :D

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on farkut ja takki pojilla

Vierailija
2/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuttuisin kyllä, jos ihan kamalissa rytkyissä olis halukas pukeutumaan, vielä.

Lapset ovat 10-13 vuotiaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli periaatteessa on melko lailla sama millainen haalari tai pipo lapsella on, mutta koitan katsoa että kokonaisuus toimii. Siis samalla tavalla kuin mitä nyt itsekin laittaisin vaatetta päälle, eli en laittaisi toppahousujen kanssa korkokenkiä jne.

Vierailija
4/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä omienkaan vaatteiden ulkonäöstä välitä!

Pääasia, että pysytään sateella kuivina ja kylmällä lämpiminä :)

Vierailija
5/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päättävät itse minkälaista päällensä pukevat.

Toki on tarjolla kelinmukaista vaatetta mutta lapset itse yhdistelee sitten mitä haluavat ja kokevat tarvitsevansa.

Lapsillakin kyllä värisilmää, varmaan ovat oppineet, kun tykkäsin yhdistellä kivoja värejä, kun olivat pieniä. Mutta meillä suurin osa oli vaatteista kirppiksiltä eli en maltaita maksanut juuri oikeanvärisistä pipoista tai rukkasista. Enkä juokse/juossut trendien perässä.

Lapset nyt 12 v ->

Vierailija
6/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on kivasti puettu, ja että värit käy toisiinsa. Ei mulla paljon rahaa ole mutta lastenvaatteisiin panostan kyllä. Tottakai sekin on tärkeää että lapsi pysyy lämpimänä.

Vierailija
7/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän vain veden ja tuulenpitäviä hyviä ulkoiluvaatteita. Hyvä hinta-laatusuhde löytyy jonathanilta. Meillä on ollu myös reimatecia, reimaa, lenneä ja remua. Kenkiin tykkään myös panostaa, talvikenkinä reimatecit tai viking goretexit. Ostan vaatteet AINA alesta, joten saan hyvää halvalla. En kuitenkaan pihalle mennessä jaksa aina välittää väreistä, ei ole niin vakavaa jos yhdistellään eri värejä :) Hyviin ulkoiluvaatteisiin kannattaa panostaa. Sisävaatteita ostan millon mistäkin, kirppikseltä aika lailla

Vierailija
8/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran välitän että takki ja housut toisiinsa sopii. Mutta merkeillä ei ole väliä, niille keskusteluille mä pyörittelen silmiäni. evvvk.

Vierailija
9/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en VAADI lapsiani pukeutumaan niin kuin minä haluan. Tarvittaessa opastan hienotunteisesti värien valinnassa ym, mutta en todellakaan halua välittää lapsilleni sellaista viestiä, että he ovat jotain äidin pikku näyttelyesineitä. Lapsilla on omat maut ja mieltymykset, ja niitä pitää kunnioittaa!

Säähän sopivien ulkovaatteiden pidosta olen kyllä tiukka.

Vierailija
10/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta merkit tippakaan enkä suoraan sanottuna erottaisi muksujen päällä olevien vaatteiden merkkejä. Mua ei myöskään kauhistuta, vaikka värit eivät toisiinsa sopisi. Kunhan vaatteet ajavat asiansa, olen tyytyväinen.

Vierailija
11/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en nyt mitä tahansa haalaria lapselle laita. Jos vaikka joku sukulainen antaa jonkun kymmenen vuotta vanhan haalarin joka olisi vielä ehjä ja hyvässä kunnossa niin en sitä lapsella mielellään käytä jos kuosi on jo selvästi sen näköinen että haalari on vanha. Mutta en mä niin mieti sopiiko pipo ja hanskat täsmälleen haalarin väriin. Enkä muutenkaan ostele mitään tosi kalliita ulkovaatteita kun halvemmillakin on hyvin pärjätty. Tänäkin talvena taaperolla on ollut kirkkaan pinkki naperon haalari ja äitiyspakkauksen vaaleansiniset hanskat käytössä, pipona välillä vaaleanpunainen ja välillä violetti, kengät punaiset. Tärkeintä että lapsella on lämmin ja hyvä olla vaatteissa.

Vierailija
12/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen hyvin merkkitietoinen ja tosiaan mukava panostaa laatuun. En kyllä maksaisi ticketin takista reilua satasta tai reimatecin vastaavasta 99euroa. Alemyynnit kannattaa hyödyntää tai käyttää halvemman merkkisiä laatuvaatteita. Kaupoissa ja muissa liikkuessa seuraan mitä lapsilla päällään. Kaikista pahiten silmään pistää ne "naisiksi puetut pikkutytöt" siis trendikäs villakangastakki, farkut ja saapikkaat ja päällä joku hieno neulepusero ja sen alla paitapusero. Ite tykkään kun lapset puettu nätisti, mutta lapsen lailla! Väriä saa olla! Glitter ja strasseilla koristelluista vaatteista en tykkää yhtään

Vierailija
13/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan lähtökohtaisesti ole kovin montaa säänmukaista ulkovaatevaihtoehtoa. Joten yhteensopimiset yms. mietitään ennemminkin ostovaiheessa kuin pukemisen yhteydessä.

Meillä ei merkillä ole koskaan ollut väliä. Ja lapset ovat saaneet itse vaikuttaa siihen mitä ostetaan. Olen kuitenkin kieltäytynyt ostamaan täysin kamalan vaatteen esim. järkyttävä helo kity karvareuhka jäi hyllyyn vaikka tyttö sitä kuinka kitisi.

Mustavalkoisessa maailmassa laskisin itseni kuitenkin ehkä tuohon ei välitetä paskan vertaa kategoriaan :)

Vierailija
14/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan ulkovaatteista olen hyvinkin tarkka. Eli ulkovaatteisiin satsataan meillä paljon, myös aikuisten. Vaatteiden pitää olla hyvät päällä, veden ja tuulen pitäviä ja lämpimiä. Myös välivaatteisiin ja kenkiin satsataan. Väreillä ei niin ole väliä, mutta jos osataa kunnolliset vaatteet niin ne on kyllä yleensä myös hyvännäköisiä.

Meillä ollaan paljon ulkona, joten vaatteiden pitää olla hyviä.

Vierailija
15/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan poikien ulkoiluvaatteista ostan Prismasta, Citymarketista ja urheiluliikkeistä tai saan kierrätettynä. Värien yhteensopivuudesta ja ilmastoon sopivuudesta pidän huolta. T. Se tuulihousumamma, joka ei edes ole köyhä. :DD

Vierailija
16/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset jo niin isoja, että valitsevat itse. Eikä ne valinnat ole aina mun toiveideni mukaiset... mutta niin kauan kun on keleihin suht koht sopivat, niin en välitä "paskan vertaa" ;-)

Vierailija
17/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät (ehjät, säänmukaiset, sopivat) ja kauniit (puhtaat, yhteensointuvat) vaatteet aina lapsella!

Vierailija
18/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiluvvaatteiden pitää olla laadukkaita, veden- ja kuliutuksenkestäviä, kivannäköisiä ja toimivia. En mielellään silti maksa liiaan korkeita hintoja. Esimerkiksi Reimatec on mielestäni ominaisuuksiltaan ihan ok, mutta ei tulis mieleenkään maksaa takista 99e ja housuista 59e eskari-ikäiselle. JOnathaniin luotan minäkin ulkovaatteissa, koska hinta-laatusuhde on järkevä. Yhtä hyviä ovat kuin Reiman vastaavat, mutta hinta järkevämpi. Kaikki asusteet ostetaan sävysävyyn ja kengät laadukkaina goretex-kenkinä. Jokaiseen tilanteeseen on omat toimivat kokonaisuutensa ja esim. kauppareisuille joka tytölle on samikset takit, kengät ja pipot. Sitten löytyy villakangastakit juhlavampaan pukeutumiseen ja vielä toppaliivit urheilullisempaan menoon. Kenkiä tietenkin on myös sävysävyyn takkien kanssa saappaista sandaaleihin.

Sisävaatteissa ostan kaiken uutena ja minun ja lasten silmää miellyttävinä. Hinta ei niissäkään ole kriteeri ja mun mielestä vaatteen ei tarvitse olla merkkivaate. Kunhan kestää käytössä edes jonkin aikaa ja mielellään lapselta toiselle ja on nätti. Yleensä ostan kaikille kerralla asukokonaisuuksia, jossa vaatteet sopivat päästä varpaisiin. Ja plussaa on esim. saman sävyiset sukat ja paita tms..

Vierailija
19/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ostovaiheessa huolehdin, että vaatteet ja asusteet sopii toisiinsa ja miellyttää minun silmääni.

Myös vaatteiden ominaisuudet tärkeät eli talvella ulkona on pysyttävä kuivana ja lämpimänä.

Rahaa ei ole ylenmäärin, mutta kohtuuhinnallakin olen tässä onnistunut.

Vierailija
20/34 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt itsekin, onko oikein vaatia 12-vuotiasta pukeutumaan inhoamaansa väriin/tyyllin vain siksi, että se miellyttää ÄIDIN silmää. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi