onkos kukaan huomannut opiskelleensa väärän ammatin?
itselleni on käynyt näin. Opiskelin ammatin ja jäin sitten lapseni syntymän jälkeen kotiin. Nyt kotona oltuani olen huomannut että ammatinvalintani on ollut väärä :P Mites tästä eteenpäin. Ammattikoulutasolla olisi minulle sopiva ammatti, mutta mites tällainen äiti sopeutuu sinne teinien keskelle :O :P
Kommentit (14)
aikuispuolella (Aikuiskoulutuskeskus), oppisopimuksella, näytöillä jne. Ei sun tarvi teinien sekaan mennä :)
Itsekin uudelleenkouluttauduin melko pian varsinaiseen ammattiin valmistumisen jälkeen, ihan parikymppisenä.
lapsen syntymän jälkeen olin kotona 2,5v, ei yhtään kiinnostanut enää opiskelemani ala.
Opiskelin sitten lähihoitajaksi. Olin 23v. Meidän luokalla nuorin oli 18v ja vanhin 35, eli ei ne kaikki olleet teinejä.
opiskelin terveydenhoitajaksi, valmistuin 2002, tein pari lasta, olin töissä ja huomasin, että ei hitto, ei ole mun juttu. Kohta valmistu opettajaksi ja tiedän, että tämä ON mun juttu:)
Kolme lasta ei opiskeluja haittaa, kaikki järjestyy, kun laittaa ne järjestymään. ja meilläkin ikähaarukka on n.19-50 eli kaikkea mahtuu mukaan. Opiskelu on aivan ihanaa, upeeta, mielenkiintoista ja antoisaa- nimenomaan näin 'vanhemmalla iällä' kun elämää, lapsia jne. on jo takana jonkin verran. Suosittelen, koskaan ei ole liian myöhäistä!!
t. äippäope 33v
löytänyt kyseistä ammattia ainakaan näilläkorkeuksilla
tiedän uuden alan olevan oikea. Se on se ala mitä olen aina haaveillut ;) En vain uskaltanut lähteä sille alalle peruskoulun jälkeen, koska ajattelin että työtilanne on niin huono.
Kiitos kannustavista viesteistä! Ehkä tästä sitten lähdetään koulunpenkille :)
-ap
Ilmari Kiannon esikoisteoksen nimikin oli "Väärällä uralla". Se oli omaelämäkerrallinen.
1) työn sisältöä ja 2) omia taipumuksiani. Sellainen pikku haitta vain, että työmarkkinoilla ei hirveästi juhlita tällä ammatilla. Niin että pieleen meni täälläkin, kaikesta huolimatta. (Vakityössä tosin olen, mutta melko kypsä siihen.)
saavatpahan teinitkin puhuttavaa tylsänä koulupäivänä kun luokalla on yksi typerä äippä ;) :)
Hakuaika meni ohitse, mut täytyy kokeilla täydennyshaussa päästä.
Ja kyseessä ei ole media ala :)
Mutta en uskalla lähteä kouluun.
Miten elätte sen ajan? Miehesi on niin hyvätuloinen?
Eikös opiskellessa saa vähemmän kuin kotihoidontuellakin? Siihen vielä hoitomaksut...
Aika moni "huomaa" olevansa väärällä alalla.
Usein kuitenkin, kun opettelee työnsä hyvin, saa tyydytystä kun osaa sen, ja myös siitä, että on asia, jonka osaa hyvin, ja siksi se on varma ja hyvä tulonlähde.
Vaihtelemalla voi saada vain taloudellisen katastrofin. Opiskelun mielenkiintoisuus ei kerro työmahdollisuuksita eikä olemassaolevien työpaikkojen mukavuudesta paljoa.
Olen ollut yli 20 v väärällä alalla, mutta juuri siksi varmaan ei tule enää vaihdettua, kun aikaa on kulunut liikaa. Olen 43 v, joten opiskella kyllä voisi, mutta tosi vaikea saada työtä. Tienaan ihan hyvin, 4000 €/kk, mutta en viihdy.
Kaikille ei vain riitä niitä "mielenkiintoisia" töitä, se vain on niin.
Toisaalta, jos työ olisi kivaa, joutuisit maksamaan siitä työnantajalle! :)
Josko vain olet työhaluton ja tuo on tekosyy taas lintsata?