Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei maksa vuokraa!

Vierailija
27.03.2011 |

Tilanne on tämä, meillä on 3 lasta, yksi 3v tyttö ja 5kk kaksospojat.

Molemmat raskaudet alkaneet ns. odottamatta, ei olla siis perustamalla perustettu perhettä.

Asumme vielä toistaiseksi kolmiossa, mikä alkaa jo olemaan melko ahdas meille. Tästä syystä mieheni ei maksa omaa, eikä lastensa osuutta vuokrasta.

Toisinsanoen minä maksan katon koko perheemme pään päälle. Syynä miehen maksamattomuuteen on oman tilan puute, eli se, että hänellä ei ole omaa huonetta!

Hän kokee, että minä ja lapset vallataan koko asunto, ja näinollen hän ei tunne "asuvansa" siellä.

Hän on myös täysin sitä mieltä, että olen vienyt häneltä nuoruuden ja vapauden huijaamalla hänet isäksi. Raskaudet ovat todellakin tulleet minullekin täytenä yllätyksenä, ja jos nyt saisin päättää, niin olisin taatusti miettinyt tarkemmin sekaantumista moiseen paskiaseeen!

Hän ei tunnu ymmärtävän sitä, että me ollaan kaikki yhdessä perhe, emmekä erikseen Hän ja Minä&Lapset.

Mies kyllä käy ruokakaupassa, ja joihinkin pakollisiin menoihin osallistuu, mutta suurin osa menoistamme menee minun kukkaroista. Äitiyspäivärahoilla kun olen, niin tekee TODELLA tiukkaa. Elämä on yhtä rahojen laskemista.

Mies sensijaan tienaa rapiat 3000e/kk, minä en näistä rahoista hyödy kuin muutamalla hassulla satasella.

Pärjäisin paljon paremmin ilman miestä, saisinpahan elatusmaksut, jotka olisivat paljon enemmän kuin miehen nykyään maksamat jutut.

Ongelmana vaan, etten pienten lasten äitinä jaksa aloittaa mitään erohässäkkää, enkä missään nimessä viedä lapsilta isää.

Mies on noin muutenkin melko "tunteeton" ja itsekäs, en jaksa edes mennä siihen, menee muuten koko ilta sepostaessa.

Kertokaahan nyt arvon siskot mitä tekisitte minun tilanteessa.

Anteeksi sekava selostus, toivottavasti saa jotain selkoa :)

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minulta et AP saa mitään sympatioita. Jos olet oikeasti noin tyhmä, että moiseen alistut niin siitä vaan.

Vierailija
42/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti minkälaisen lapsuuden annat lapsillesi nyt? Vai voisitko antaa paremman = onnellisemman? Joskus ero on paras vaihtoehto.

En usko että saat miestäsi vuokranmaksuun. Miksi aloittaa nyt, kun ei ole tähänkään mennessä maksanut. Oletteko avo- vai avioliitossa? Jos avo, onko isyys tunnustettu?

Elämä on yhtä pientä sirkusta jo muutenkin, luulen että hajoaisin jos joutuisin käymään eron läpi siinä sivussa.

Omat vanhempani ovat eronneet, enkä haluaisi sitä samaa lapsilleni.

Tuntuu myös että koko elämämme, ystäviä myöten muuttuisi jos eroaisimme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lasten luona asuva vanhempi, joka ei muuten suostu osallistumaan lasten menoihin. Siis ap menee lastenvalvojalle ja selitää tilanteen. Jos lapset on tunnustettu, niin näin voi tehdä, eikä ole ainoa tapaus. Ja ei tarvitse olla naimisissa. naimisissa ollessa tosin jopa aviopuolisot ovat elatusvelvollisia toisiinsa nähden. Ottakaa selville edes lastenne oikeudet. Mutta ap hopi, hopi lastenvalvojalle!

Vierailija
44/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö elatusmaksuja makseta ainoastaan eri osoitteissa asuttaessa?

Jos mies joutuu perheen kanssa asuessa maksamaan lastenvalvojan kautta elatusmaksuja, niin tuskin enää kotona kellään kivaa..

Eli ap, nyt ota itseäsi niskasta kiinni ja muuta lastesi kanssa pois miehesi luota

Vierailija
45/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se voi potkia ulos sitä lähes vierasta loisijaa? Ukko ulos ja lukon vaihto!

Vierailija
46/57 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttelemahan miehen aitin kanssa> Sita kylla ihan varmasti havettaa poikansa kaytos ja saa sille mainittua kuinka miehen pitaa olla.

Vierailija
47/57 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää voimasi, kunhan vauvat hiukan kasvavat, ja eroa - ellei tilanne ole parantunut. Ystävälläni on tuollainen mies, ei ole muuttunut. Toki jotkut kypsyvätkin.

Vierailija
48/57 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alussa jossa sanoit että lapsen isän ei maksa lastensa vuokraa. SIIS MITÄ? Nehän on SUN lapsia eihän niistä kuulukkaan maksaa mitään. ihan ihme juttu. asun lasten isän kanssa myös ja isä maksaa sen verran vuokraa OMASTA asumisestaan kuin pystyy. Eipä ole tullut pieneen mieleenikään pyytää ja odottaa sen maksavansa jotain lastensa osuuksia siitä. KOSKA EI OLE OLEMASSAKAAN SEMMOISIA.

Vierailija
49/57 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko moista urpoa olemassa. Potkaisisin pihalle.

Pistä maksamaan elatusmaksut niin edes jotenkin osallistuu lastensa kuluihin.

Vierailija
50/57 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alussa jossa sanoit että lapsen isän ei maksa lastensa vuokraa. SIIS MITÄ? Nehän on SUN lapsia eihän niistä kuulukkaan maksaa mitään. ihan ihme juttu. asun lasten isän kanssa myös ja isä maksaa sen verran vuokraa OMASTA asumisestaan kuin pystyy. Eipä ole tullut pieneen mieleenikään pyytää ja odottaa sen maksavansa jotain lastensa osuuksia siitä. KOSKA EI OLE OLEMASSAKAAN SEMMOISIA.

Vierailija
51/57 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies ei osallistu vuokranmaksuun? Tietävätkö esim. miehen sukulaiset ja ystävät tämän?

ystävät tai sukulaiset. Yhdelle omalle ystävälleni olen kertonut, ja hän on samoilla linjoilla kanssanne, tietenkin :) Jotenkin hävettää miehen puolesta, en myöskään halua, että ihmiset alkavat pitää minua jonain säälittävänä hiirulaisena. Olen oikeasti aika vahva persoona, eikä monikaan varmaan voisi uskoa jos kuulisi.. Tämä kaikki kuulostaa omaan korvaanikin naurettavalta. Ap

Otat aiheeksi joskus, kun istutte iltaa sukulaisten ja tuttavien kanssa. Kysyt, että mites teillä jaetaan asumiskustannukset.

Säästääkö mies rahansa? Mulla oli tällainen poikaystävä, jonka tilillä oli kymmeniätuhansia, mutta minä maksoin aina kaiken. Kesti nelisen vuotta ennen kuin uskoin, että mies ei siitä muutu. No, hänelle jäin ne siinä vaiheessa jo sadoiksi tuhansiksi muuttuneet säästöt, mulle tyhjä lompakko. Olihan siinä oppirahat.

Ja täytyy myös kysyä, että onko miehellä mitään tunteita sua ja lapsia kohtaan. Eihän aikaihminen, vanhempi tuolla tavalla käyttäydy.

Tämä ei ole sun häpeä, vaan miehen häpeä. Minä en katsoisi. Tyhmää, että samassa taloudessa on erilaisia elintasoja. Ala säkin vaatia omaa keittiötä ja kylppäriä, vaatehuonetta ja sänkyä. Sano, että et maksa, kun ei ole sun yksityiskäytössä.

Sikamaista kohtelua mieheltäsi. Sorry.

Vierailija
52/57 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on tapaus etten sanoisi. en vain ymmärtänyt tätä juttua et miehellä ei omaa huonetta ja silti asiat on hän,minä+lapset...eli jos vaikka lapsia ei olisi niin asuisiko hän silti erihuoneessa ja sinä toisessa?

Onko mitään pahempaa lapsille, kuin kylmä kaukainen ja välinpitämätön isä???Vaikuttaahan se jo enempi lapsiin, kuin se tieto et "Mulla on isä,mutta se asuu muualla", lapset ottaa hirveen nopeasti oppia ympärillä tapahtuvista asioista ja en haluaisi, että omat lapseni luulisivat tuollaista normaaliksi.

Olen itse ollut vähän samantyylisessä suhteessa, mies tosin osallistui kuluihin ja osasi sukulaisten edessä esittää "isää", kotona oli sitten toisenlaista.

Minä jaksoin puolustaa häntä ja hänen tekemisiään varmaan 2v, ennenkuin heräsin siihen...siihen, että huomasin aina sukulaisilleni selittelevän miksi hän teki jotain mitä teki ja ei tehnyt jotain.

se oli todella uuvuttavaa olla kulississa. Potkaisin miehen pihalle ja autuus tuli, olin yksin kahden lapsen kanssa, mutta oli se helpompaa!!!tiedät, että asiat mitä teet ja pitää tehdä, pitää hoitaa yksin...eikä edes oleta toisen niitä hoitavan, se helpotti suunnattomasti.

Vierailija
53/57 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pitää mulle nyt avata jonkun.

Vierailija
54/57 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. miehes on kyl täys kakara.Itse en tuollaista viitsis katsella.

Luultavasti tulisit paremmin toimeen ilman tuollaista miestä,rankkaa se kylläkin olisi kun lapset noin pieniä.

Vierailija
55/57 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus:

Molemmat vanhemmat ovat tasa-arvoisia kasvattajia, ja näin molemmille muodostuu maksettavaa, kukin elastuskyvyn eli varallisuuden mukaan eli jos toinen ansaistee paremmin, niin hän myös satsaa enemmän.

Suomi on ollut tasa-arvoinen maa jo kohta 100 vuotta, tässä poljetaan naisen ihmisarvoa.

Nainen on muutakin kuin vaimo.

Mies, joka ei osallistu elatukseen on sovinisti, omanedun tavoittelija muiden kustannuksella.

Näissä tapauksissa käytetään lapsia rahallisesti hyväksi, käyttäen heitä tekosyynä tilanteeseen, johon tarvitaan aina kaksi ihmistä, mies himojensa ajamana.

Kun tosi paikka tulee puolustaako mies teitä, luulen, että kääntää kaikki syyksenne ja vie lopunkin ihmisarvon ja itsetunnon.

Johtopäätöksenä: lapset ovat sijaiskärsijöitä teidän molempien käytöksen takia.

Kun lapset kasvavat, minkälaisen isän esimerkin he saavat. Saako naisia alistaa ja heitä, tunnistan tuon miehen persoonan, kun lapset kasvavat heiltä viedään myös ihmisarvo

Vierailija
56/57 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa?

En kyllä tuollaista miestä kauaa jaksaisi kasella. Kuinka paljon mies muuten osallistuu lasten elämään, yöheräilyt, vaipanvaihdot, ulkoilut yms.?

Mun sisko on vähän vastaavanlaisessa tilanteessa.

Sisko maksaa kaikki kulut, lainat, laskut talosta ja ruoat. Mies pistää tulonsa säästöön omalle tililleen. Ja juu, heillä on avioehto.

Vierailija
57/57 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus:

TÄMÄ on isän itse kirjoittama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi