Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei maksa vuokraa!

Vierailija
27.03.2011 |

Tilanne on tämä, meillä on 3 lasta, yksi 3v tyttö ja 5kk kaksospojat.

Molemmat raskaudet alkaneet ns. odottamatta, ei olla siis perustamalla perustettu perhettä.

Asumme vielä toistaiseksi kolmiossa, mikä alkaa jo olemaan melko ahdas meille. Tästä syystä mieheni ei maksa omaa, eikä lastensa osuutta vuokrasta.

Toisinsanoen minä maksan katon koko perheemme pään päälle. Syynä miehen maksamattomuuteen on oman tilan puute, eli se, että hänellä ei ole omaa huonetta!

Hän kokee, että minä ja lapset vallataan koko asunto, ja näinollen hän ei tunne "asuvansa" siellä.

Hän on myös täysin sitä mieltä, että olen vienyt häneltä nuoruuden ja vapauden huijaamalla hänet isäksi. Raskaudet ovat todellakin tulleet minullekin täytenä yllätyksenä, ja jos nyt saisin päättää, niin olisin taatusti miettinyt tarkemmin sekaantumista moiseen paskiaseeen!

Hän ei tunnu ymmärtävän sitä, että me ollaan kaikki yhdessä perhe, emmekä erikseen Hän ja Minä&Lapset.

Mies kyllä käy ruokakaupassa, ja joihinkin pakollisiin menoihin osallistuu, mutta suurin osa menoistamme menee minun kukkaroista. Äitiyspäivärahoilla kun olen, niin tekee TODELLA tiukkaa. Elämä on yhtä rahojen laskemista.

Mies sensijaan tienaa rapiat 3000e/kk, minä en näistä rahoista hyödy kuin muutamalla hassulla satasella.

Pärjäisin paljon paremmin ilman miestä, saisinpahan elatusmaksut, jotka olisivat paljon enemmän kuin miehen nykyään maksamat jutut.

Ongelmana vaan, etten pienten lasten äitinä jaksa aloittaa mitään erohässäkkää, enkä missään nimessä viedä lapsilta isää.

Mies on noin muutenkin melko "tunteeton" ja itsekäs, en jaksa edes mennä siihen, menee muuten koko ilta sepostaessa.

Kertokaahan nyt arvon siskot mitä tekisitte minun tilanteessa.

Anteeksi sekava selostus, toivottavasti saa jotain selkoa :)

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, tuo miehen kuvatus asuu virallisesti teidän kanssa, ja on kirjoilla siinä osoitteessa, niin hänen kuuluu maksaa puolet vuokrasta. Piste. Lapset on puoliksi hänen, joten hänen kuuuluu maksaa puolet lasten menoista. Piste.

Outoja hyypiöitä sitä mahtuukin tälle planeetalle...

Enpäs osaa muuta sanoa, enkä auttaa, muutakuin että pahoitteluni tuollaisen ääliön kanssa lisääntymisestä.........

voisko siitä olla apua, että selvität mustaa valkoiselle, mitä rahaa saat kun ryhdyt yksihuoltajaksi, asumistuet, elatusmaksut jne, niin mies ehkä ymmärtää, että jäät nyt aika paljon miinukselle, kun mies ei osallistu kuluihin joihin hänen KUULUU osallistua.

jaksamista sinulle, toivottavsti tuo ääliö järkiintyisi, ettei teidän tarvitse erota.... Onnea kaksosista! toisaalta heidän hoitamisessa tarvittaisiin kahta aikuista.

Vierailija
22/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, kaipa se tiesi mistä niitä lapsia tulee..

Ihan lapsellista ja itsekästä temppuilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tee tuollaisella kumppanilla mitään.

Vierailija
24/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskaperse otteella ulos!

Vierailija
25/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

homma, ostatte tai vuokraatte vain ison asunnon niin sillähän selviää. Kun mies saa oman huoneen, niin maksaa sitten tietysti siinä samalla koko asunnon vuokran.

Ihme idiootti sulla oikeasti miehenä. Ero luultavasti ainoa järkevä ratkaisu, jäisi yhden "lapsen" paapominen tuosta sinun elämästä edes pois ja samalla sun tulotaso nousisi selvästi.

Vierailija
26/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset valloittaneet makuuhuoneet, minä ja mies nukutaan olkkarissa jossa ei oo mitään omaa yksityisyyttä eikä omille tavaroillekaan vielä mitään tilaa. Eikä kukaan kehtaa valittaa!

Sinuna lähtisin tuommoisesta pelleilysuhteesta...

Vierailija
27/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki lapset vaan putkahtaa yllätyksenä pikkuasuntoa täyttämään.

Eipa siinä kummankaan ÄÖ taida huippulukuja koputella.

Vierailija
28/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ei asuta virallisesti yhdessä,juuri tuon rahaongelman takia(en siis voi ottaa miestä tähän asumaan,koska tiedän ettei hän osallistu vuokraan)

maksan yksin melkein 1000€ vuokran,meillä on kolme poikaa ja mua ottaa jonku verran päähän tää tilanne,siis just nää raha asiat.Tosin mun miehellä ei oo tulojakaan,hirveet ulos-otto velat eikä tee töitä ku satunnaisesti.ja hän kyllä kertoi tän mulle silloin,kun ruvettiin seukkaa mut olin ni typerän rakastunu etten välittäny.olis pitäny kyl ajatella.ollaan puhuttu näistä asioista ja nyt laittaa kaikki rahansa mun tilille ja maksan sieltä sitten kaikki laskut ja annan bensa ym. välttämätöntä rahaa miehelle.mut tää tilanne on tukala sen takii ettei me voida ikinä asuu oikeesti yhdessä eikä olla oikee perhe,mä en meinaa ala oikeesti elättää meitä kaikkia,mun mielestä se on miehen tehtävä.joskus tekis mieli erota tän takii..asutteko te virallisesti yhdessä?

Vierailija
29/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pettää kolme kertaa?

Itse kyllä ymmärrän ap:ta, vaikka lapset ovat meillä olleet tavallaan toivottuja. Esikoinen sai alkunsa yllätyksenä: e-pillerit tosiaan petti. Sitten olikin vuosien tauko ja käytössä hormonikierukka. Lopulta päätettiin, että halutaan toinen lapsi. Otettiin kierukka pois ja vuoden sisään siitä sai toinen lapsemme alkunsa. Tarkoitus oli saada vain yksi lapsi, mutta en halunnut uudestaan kierukkaa, joten aloitin minipillerit. Valitettavasti minipillerit vaikutti mielialaan niin pahasti ja teki olosta todella huonon (päänsäryt, pahoinvointi jne.) Otettiin siis käyttöön kondomi. Menkkoja ei imetyksen takia ollut kuin pari tiputuspäivää kuukausien välein. Kerran sitten sattui niin, että ei ollu kortsuja ja ajateltiin miehen kanssa, että ei kai tässä mitään riskiä, kun imetän eikä menkkojakaan ole kuukausiin ollut (imetyksen jälkeen oltiin jo lääkärin kanssa sovittu, että aloitan "normaalit" e-pillerit). No olipa sittenkin, kun testi näytti pian tämän sattuman jälkeen kahta viivaa. Eli kyllä kaksi vahinkoraskautta on ihan mahdollista saada eikä siinä ole mitään kummallista.

Luojan kiitos meillä mies maksaa asumiskulut! :) Mutta ap:le voimia! Oli teidän tarina mikä tahansa, niin aika pikkuvauva sun miehes taitaa olla. Hänellä on mielestäni vastuu omista lapsistaan, joka hänen pitäisi kyllä kantaa. Oli omasta mielestään vaikka sitten pakotettukin siihen...

Vierailija
30/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että aina seksiä harrastaessa on mahdollisuus tulla raskaaksi, en ole tyhmä. Käytössä on ollut pillerit, ja niitä olen tosi tarkkaan syönyt. Silti tulin raskaaksi, sille en voinut mitään. Voitte uskoa, että itsekin olin yllättynyt, ensimmäisen kohdalla järkytys muuttui melko nopeasti onneksi, kaksosten kohdalla luulin että kuolen siihen paikkaan.

Mutta tässä sitä nyt ollaan.

Kyllä, 1 pikkulapsen ja 2 vauvan hoito ottaa todella koville, onnekseni molemmat vahempani asuvat melko lähellä, he ovat olleet hurjan paljon apuna, ilman heitä en varmasti pärjäisi.

Osasin arvata, että suurin osa neuvoo dumppaamaan miehen ja äkkiä, ja ymmärrän syyn varsin hyvin. En silikään osaa/jaksa ajatella sitä ainoana mahdollisena ratkaisuna tähän hetkeen.

Elämä on yhtä pientä sirkusta jo muutenkin, luulen että hajoaisin jos joutuisin käymään eron läpi siinä sivussa.

Omat vanhempani ovat eronneet, enkä haluaisi sitä samaa lapsilleni.

Tuntuu myös että koko elämämme, ystäviä myöten muuttuisi jos eroaisimme.

Joku ehdotteli, että voisin esittää miehelle laskelmia siitä, kuinka paljon hän joutuisi maksamaan elatusmaksuja ym. Ihan mustaa valkoisella en ole hänelle näyttänyt, mutta asiasta on keskusteltu sata kertaa.

Hän ei vaan ymmärrä! En tajua miten se ihminen saa koko jutun kääntymään minua vastaan, ikäänkuin minä olisin tässä se pahis, ja hän uhri.

Kyllä, asumme virallisesti yhdessä, joku kyseli sitä. ja Ei, emme ole mitenkään erityisen vajaaälyisiä yksilöitä, ihan fiksuja ja koulut käyneitä ihmisiä.

Vierailija
31/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies ei osallistu vuokranmaksuun? Tietävätkö esim. miehen sukulaiset ja ystävät tämän?

Vierailija
32/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos toinen jättää maksamatta, niin toisen on maksettava myös tämän toisen osuus, jos siis molemmat olette virallisesti vuokralla asunnossa, avopuolisoina.

Mitä jos vaan jätät vuokran maksamatta? Antaako mies sen mennä ulosottoon?

Sinuna vuokraisin itselleni ja lapsilleni oman asunnon ja jättäisin miehen asumaan yksinään. Pärjäisit varmasti rahallisesti paremmin omillasi ja kuka sanoo että suhde pitäisi päättää siihen? Voittehan olla yhdessä silti. Sanot miehellesi että sinä ja lapset ette pärjää muuten rahallisesti. Jos hän ei halua että muutatte pois, niin helpostihan hän voi alkaa osallistumaan yhteisiin kuluihin....

Vierailija
33/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen oikeasti jotenkin maksamaan vuokraosuutensa? Mitähän esim yleinen oikeusaputoimisto suhtautuisi tähän asiaan? Vai onko se vaan niin, että jos et maksa niin häätö? Siis voisiko esim lakiteitse periä mieheltä maksamattomat vuokrat?

Vierailija
34/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies ei osallistu vuokranmaksuun? Tietävätkö esim. miehen sukulaiset ja ystävät tämän?

ystävät tai sukulaiset.

Yhdelle omalle ystävälleni olen kertonut, ja hän on samoilla linjoilla kanssanne, tietenkin :)

Jotenkin hävettää miehen puolesta, en myöskään halua, että ihmiset alkavat pitää minua jonain säälittävänä hiirulaisena. Olen oikeasti aika vahva persoona, eikä monikaan varmaan voisi uskoa jos kuulisi.. Tämä kaikki kuulostaa omaan korvaanikin naurettavalta.

Ap

Vierailija
35/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä maksaisiko mies...

Enkä osaa kyllä sanoa tuosta laki-puolestakaan mitään, pitäisi varmaan ottaa vähän selvää.

Ap

Vierailija
36/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinullakaan kai ole omaa huonetta, joten miksi sinunkaan tarvitsee maksaa vuokraa.

Lapset mankuvat vanhemmiltaan omaa huonetta, ja taitaa olla melkoinen lapsi tuo miehesi. Pihalle vaan, et menetä hyvää.

Vierailija
37/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kaksosten äiti. Hommaa kyllä on, mutta pärjätään. Älä anna miehen vaan siipeillä, pärjäät paremmin ilman häntä. Tsemppiä :)

Vierailija
38/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuna pirauttaisin johonkin oikeusneuvontaan ja kysyin mitkä mahdollisuudet on velkoa mieheltä näin jälkikäteen maksamattomat vuokrat ja/tai toisena vaihtoehtona vuokrat tästä eteenpäin. Näiden tietojen kassa kävisin sitten keskustelun miehen kanssa. Harkitsisin myös asian kertomista avoimesti miehen sukulaisille. Ehkä ne osaisi pistää miehen "ruotuun"?

Kenen nimillä vuokrasopimus muuten on?

Vierailija
39/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinä häpeät sitä, että miehesi käytös on totaalisen lapsellista. Minusta voisit vaikka kertoa miehen kuullen hänen vanhemmilleen, että olet ajatellut etsiä uutta asuntoa itsellesi ja lapsillenne kun miehesi ei osallistu vuokranmaksuun, eikä sinulla ole enää varaa moiseen. Kerrot että saat asumistukea ja kun mies sitten joutuu maksamaan elatustuet, niin taloudellinen puoli on siltä osin turvattu. Jospa mies vaikka sitten itsekin tajuaisi hävetä käytöstään. Mene ja tiedä. Minusta sinulla ei ole mitään syytä hävetä miehesi puolesta, mies tehköön sen itse.

Jotenkin hävettää miehen puolesta, en myöskään halua, että ihmiset alkavat pitää minua jonain säälittävänä hiirulaisena. Olen oikeasti aika vahva persoona, eikä monikaan varmaan voisi uskoa jos kuulisi.. Tämä kaikki kuulostaa omaan korvaanikin naurettavalta. Ap

Vierailija
40/57 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätä mies yksin maksamaan kolmiota, siinäpä oppii. todellakin aivan pentu koko mies. mieluummin kestät siis tuota maailman tappiin kuin eron ja sen että tosiaankin pärjäät yksin paljon paremmin, noilla tuloilla hän joutuu maksamaan jo suht korkeat elatusmaksut, lapsilisää saat 493 euroa ja asumistuen päälle joten....mieti nyt lapsiasi ja itseäsi ja teidän tulevaisuuttanne. ei tuo mikään mies ole eikä isä muuta kuin biologisesti. sinulla ei ole mitään hävettävää, miehesi tässä se säälittävä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan