vaatekaapin kohtuullinen hinta?
Meillä tilanne se, että tarvittais uusi vaatekaappi. Vanha kaappi hajoaa takalevystään - ollut joku halpislevykaappi ja on sitä paitsi aivan äärettömän ruma ja sopimaton meidän asuntoon. Asunto on siis hieno vanha ja tyylitapetit ja blabla ja se kaappi on sellainen satasen lastulevymelamiinihökötys... Oon aina vihannut sitä, se on edellisen asukkaan asuntoon jättämä. Ehkä hänkin vihasi sitä.
No niin on kierretty kauppoja ja etsitty kaappia. Ikeasta saisi valkolakattuja puukaappeja - koivua ja kovalevya, luulen - noin a 200e ja kun niitä tarvittaisiin kaksi, yhteensä noin neljäänsataan. Tämmöinen voisi hätätilassa mennä. EN osaa ennustaa näiden kestoikää, mutta menisihän se ainakin tähän hätään.
Yhdessä antiikkikaupassa on sitten tarjolla vaatekaappeja, joista yksi tai kaksi sopisi aivan kuin pilkku nenään. Ovat samalta aikakaudelta kuin meidän asunto, tammisia, täyspuisia, oikean kokoisia (näitä riittäisi yksi, kun noita ikean kaappeja tarvis 2) ja oikean värisiä (tummia, ei valkolakattuja). Mutta hinta: niistä pyydetään 1000e/kaappi. Vaikka siitä todennäköisesti vähän voisi tingata, se on oikeastaan liikaa mun budjetille. Saisin kyllä sen rahan jostain kerättyä, mutta se olisi sitten muusta pois, eli remonttirahasta käytännössä, kun remppaakin on tekeillä.
Mutta mun tekee sitä kaappia niin helvetisti mieli. Ja rahaa se 400 euroakin on, mikä noihin ikean kaappeihin menee. Rahaa ois jopa se 200e, jolla saisi yhden sellaisen kaapin, koska rehellisesti sanottuna en todennäköisesti ostaisi kuin yhden kaapin ensimmäiseen hätään, kerta ne ei mua ihan täydelllisesti tyydytä. Oisko se sittenkin pitkällä tähtäimellä järkevämpi ratkaisu ostaa se antiikkikaappi?
Sanokaa joku, jolla ei ole tunteet pelissä, mitä mun pitäisi tehdä tämän elämääkin tärkeämmän asian suhteen?
Kommentit (5)
kun tietäisin, etten olisi pidemmän päälle tyytyväinen ikean kaappiin.
Ja jos tyytyisin ikean ratkaisuun, niin antiikkikaappi jäisi kaivelemaan vuosiksi.
Rahaa, joka olisi pois rempasta, säästäisin takaisin ennen remontin jatkamista.
Mä olen katsellut uusia täyspuisia vaatekaappeja, ja niistä joutuu vähimmillään pulittamaan sen saman tonnin. Uusvanhoista 1300-2000. Osta vaan kerralla kunnollista ja mieleistä, tuossa on sulle kaappia lopuksi ikää, kun taas ne Ikean kaapit pitää uusia varmaan 5-10 vuoden päästä.
ja vaikkei ikeasta ollukaan, niin oli kyl jo kaisaillessa selvää ettei nää monta vuottaa varmaan kestä.
onhan siinä suuren suuri hinta ero, MUTTA toinen on sijoitus, toinen miltei kertakäyttöö. jos ette heti parin vuoden päästä asuntoa vaihtamassa, niin saattaisi loppupeleissä olla viisaskin päätös.
Onnea matkaan ;)
TOsin me kyllä vaihdetaan asuntoa parin vuoden sisään, mutta tiedän, mihin olemme vaihtamassa ja se antiikkikaappi sopis kyllä sinnekin (mihin sellainen ei sovi?
Onko tosiaan uusien täyspuukaappien hinta noin kova? Sithän tää ois suorastaan edullinen?
t ap
ja kai munpitäis jättää koko juttu sikseen. MUTKUN mä niin haluisin sen kaapin...