Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 henkinen perhe ja 400 euroa ruokaan rahaa kuussa?

Vierailija
04.04.2011 |

Kuinka me voisimme selvitä?

(isä, äiti, 8-vuotias, 3-vuotias ja 1-vuotias)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aiemmin mennyt?

Vierailija
2/9 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meillä oli paljon vakuutuksia ym. ja olen hoitovapaalla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitteluahan se vaatii, mutta varmasti onnistuu. Eli suunnittele tarkasti viikon ruuat, pidä puuropäiviä, tee kiisseleitä välipalaksi, leivo itse leipä jne.

Vierailija
4/9 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti, isä (kokopäivätyössä) lapset -05 ja -10. Joka viikko menee n. 110e. Joskus päästään 80e:lla riippuen siitä mitä syödään. Tuossa on mukana kyllä wc-paperi ja talouspaperi, mutta ne ei montaa euroa tee. Samoin kuopuksen korvikkeet, vellit...

joka päivä kaksi lämmintä ateriaa (paitsi kuopuksella, pääosin vielä korvikkeella). Iso raha kyllä kuukaudessa ja vuodessa, mutta ruoan alkuperällä ja laadulla on meille iso merkitys.

Vierailija
5/9 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ruokalistan jota noudatat. Keitto- ja pataruokia. Leivo muutaman päivän vaaleat leivät itse. Leivo kahviherkut itse. Käyt 1-2krt viikossa vaan kaupassa. Et piipahtele päivittäin lähikaupassa, sillä silloin tulee helpommin ostettua kaikkea "turhaa". Hyödynnä tarjouksia.

Vierailija
6/9 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna lipsua heti alussa, tällä viikolla rahaa saa mennä max 100 euroa, mielummin vaikka 80, koska aina voi tulla muutakin yllättävää menoa.

Edullisia ruokavinkkejä:

jauhelihakeittoa

nakkikeittoa

makaronijauhelihalaatikkoa

peruna-lihalaatikkoa (joku edullinen suikale)

karjalanpaisti (3,99 e / pakkaus) ja keitetyt perunat

paistettu seiti ja keitetyt perunat/makaroni

Lisukkeeksi tuoreiden vihannesten sijaan keitettyä porkkanaa, edullisia pakastevihanneksia (näissä tosi paljon eroja).

Leipokaa itse sämpylöitä ja pannuleipää (jos ns. oikea leipä tuntuu liian työläältä). Maistuu myös ilman leikkelettä ja juustoa.

Aamupalaksi ja iltapalaksi paljon puuroja.

Älkää ostako mitään yksittäispakattuja, esim. jugurtti. Myös litran jugurteissa on isoja eroja, halvimillaan taitaa olla 0,99 e / litra.

Älkää ostako tuoremehua tai herkkuja. Herkkuhetkiin laimennettavaa mehua ja keksejä.

Vierailija
7/9 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teen leipää joka viikko itse, vaihtelen erilaisia jauhoja. Puuroja esikoinen syö todella huonosti, riisipuuro kyllä uppoaa, muuten ei oikein mene alas.

En käytä eineksiä. Periaatteena on, että joka viikko on yksi kalaruoka, yksi pastaruoka, yksi laatikkoruoka yksi keittoruoka. Lauantaisin yleensä syöty grillattua broileria, joka viikko jää jostain seuraavalle päivälle...

Suunnittelen joka viikko ruokalistan, jonka mukaan eletään. Mies käy kerran viikossa ruokakaupassa, lasten kanssa haetaan pientä täydennystä jos tarvetta. Näin ollen ei tule heräteostoksiakaan, vaan kaupasta ostetaan se pakollinen pelkästään.

Kyllä sitä selviää, kun suunnittelee tarkkaan mitä ostaa ja ei käy joka päivä kaupassa.

t. 6

Vierailija
8/9 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin riisipuuro, kasvissosekeitto, munakas.

Vierailija
9/9 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä, äiti, 8v 6v ja 3v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän