steiner lapset kasvavat liian suojatusti
kaverillani on steiner koulussa olevat lapset ja voi hellanlettas ovat lapset ERILAISIA kuin meidän normiluokan lapset. Nämä lapset eivät tiedä mitään pelikonsoleista, tietokoneista tms. Kysyin kerran pelaako pojat dark orbittia, niin niiden äiti ei tiennyt edes mikä se on!!Lapsiell ei kerrota mitään ikäviä asioita, ei edes mikä tsunami on, ettei ne järkyty.
Huh huh.
Kommentit (14)
pelaa tietokone- tai konsolipelejä? Tai ovat autuaan tietämättömiä tsunamista?
Onko heidän henkinen tasapainonsa ja kehityksensä nyt jotenkin vaarassa?
Jos itse saisin kääntää kelloa taaksepäin, siirtäisin sen takaisin siihen hetkeen kun annoin miehelleni vihdoin luvan ostaa lapsille PS2:n ja pyörtäisin sanani, niin paljon haittaa on ainakin minun mielestä lapsille niistä koitunut. Rauhallisista lapsista tuli kiivaita ja todella helposti ärtyviä, vaikka eivät saa pelata kuin puoli tuntia viikossa.
Pelaa konsolipelejä, kotona on Wii ja Pleikka 3. Harrastuksina on joukkuevoimistelu ja partio. Tsunamistakin tietää :). Ikää 7v.
ja steinerissa. Ja on sellainen pelinarkomaani ettei ole tosikaan.
ja steinerissa. Ja on sellainen pelinarkomaani ettei ole tosikaan.
eikä meillä ole konsoleita, wiitä ym ym ym .... oman netin saivat kun ovat nyt teinejä. Ja harvinaisen tasapainoisia tenavia muuten.
Mikä sun ongelma nyt oli? Sekö että kaikki eivät elä niin kuin sinä?
Että millaisia nuoria sieltä Steinerkoulusta valmistuu.. noh, valmistuuhan valtion kouluistakin vähän erikoisempia tapauksia..
Neljä ystävääni käynyt steinerin, yksi on sijoitusneuvoja pankissa, yksi opettaja yläkoulussa (omat lapsensa laittoi steineriin), yksi toimii kääntäjänä ja yksi näytteöijä.
Ihmisillä on käsittämättömiä ennakkoluuloja täällä steineriä kohtaan. Tietämättä lainkaan asiasta huudellaan mitä mielikuvituksellisimpia juttuja väittäen niiden koskevan steinerkouluja yleisesti.
Vähän sama kuin sanoisi, ettei laita lastansa lukioon, kun siellä oppilaat ampuvat toisiaan.
Olen käynyt ihan normaalin koulun, mutta mun vanhemmat ei antanut mun pienenä katsoa uutisia. Miksi pienten lasten edes pitäisi tietää kaikista tsunameista, sodista, raiskauksista, ryöstöistä, kriiseistä mitä uutiset on täynnä? Aikuisen täyty suojella pieniä lapsia.
Steinerissä opitaan ihan samat asiat kuin missä tahansa suomalaisessa koulussa. Ehkä eri tahtiin ja eri tavalla kuin peruskoulussa, mutta kyllä sieltä aikuisten elämään tulee porukkaa samalla tavalla kuin muistakin kouluista.
Mun lapseni on steinerluokkansa omituinen tapaus, sillä on harvoja luokassaan, joka ei pelaa konsolipelejä eikä pahemmin muitakaan tietokonepelejä, koska näen mistä addiktoivien pelien pelaavat jäävät paitsi. Niin kauan kuin lapsellani on kyky leikkiä kavereiden kanssa ja eläytyä mielikuvitusmaailmaan, haluan hänelle sen suoda, ja olen sen esikoiselleni myös suoraan sanonut.
Telkkaria meillä ei ole, mutta kukaan lapsista ei elä pimennossa maailman menosta. Aamun Hesarin uutiset tulevat jokaiselle selviksi, mutta so what! Maailmassa tapahtuu vittumaisia asioita siitä huolimatta, että suurin osa ihmisistä on hyviä.
Jokainen meistä voi joka päivä yrittää tehdä maailmasta vähän paremman paikan elää. Joo, naiivia, mutta totta! Eihän tuolla asenteella koko maailmaa pelasteta, mutta jollekin voi tulla parempi päivä.
kaverini ei saanut ala-asteella katsoa uutisia telkkarista. Ja me oltiin ihan normaalissa koulussa.
Kaverin lapset taas ovat menossa steineriin (nyt vielä päiväkodissa) ja ihan normaalisti katsovat tv:tä. En tiedä onko pelikonsolia, vielä, mutta ihan takuulla vähän vanhempana on. Ja isä sen verran it-nörtti, että takuulla opettaa heidät tietokoneita käyttämään.
minäkään en ole siitä koskaan kuullut.
Tutun lapset ovat steinerissa ja pelaavat päivittäin.
vaikka lapseni ovat tavallisessa koulussa.