Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "mokat" huuto.net-ilmoituksissa?

Vierailija
25.03.2011 |

Mitkä ovat sellaisia asioita, jotka saavat sinut takuuvarmasti olemaan huutamatta jotakin huuto.net-kohdetta? Tai välttämään tiettyä myyjää kokonaan? Mitkä sanat/sanamuodot tms. karkoittavat sinut varmasti? Millä tavalla otsikoidut ilmoitukset jätät kokonaan katsomatta?

Älä linkitä (tarkoitus ei ole mollata yksittäisiä kohteita), vaan kuvaile ärsyttävät piirteet. :)

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otsikossa ei ole kokoa mainittu, se jää katsomatta.

Vierailija
2/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on "laput vielä kiinni", koska nämä on niitä ale-hamstraajia, jotka myyvät sitten ylihinnalla muille. Mieluiten ostan sopivan itse sieltä alesta ja huutonetistä rehellistä käytettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Joku ihan oikeasti kirjoittaa ostikkoon "ALE". En ole ikinä avannut näitä ilmoituksia, enkä avaa.

Vierailija
4/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat hehkutusotsikot (ihq, tosi söpö, älä missaa, KATSO TÄMÄ) jää avaamatta koska kokemus on osoittanut että yksikään ei ole ollut niin mahtava kuin mitä otsikko antaa ymmärtää.

Ärsyttäviä on myös otsikot tyyliin "tyttöjen mekko", en jaksa availla näitäkään. Olisi edes se koko, ja vaikka väri.

Tättähäärä on inhokkisana, joten "Tättähäärän vaatekaapin tyhjennys" tms jää yleensä myös katsomatta.

Vierailija
5/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaate on kuvassa ihan ryppyinen tai kuvattu hirveän sotkun keskellä.

Vierailija
6/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lapsi joka on 128cm ei kaipaa samaan pakettiin 116cm vaatteita, vaikka osa olisikin 134.

Samoin paketit jäävät huutamatta jossa jokaisessa vaatteessa melkein on reikä...ei haittaa käyttöä, voi vielä paikata... meillä tulee reiällisiä vaatteita muutenkin, niitä ei tarvitse erikseen ostaa.

Jos vaatteet on jätetty kuvailematta kokoa lukuun otamatta... on eri asia, jos myydään laadukasta tai sit jotain tusinamerkkiä... Ciraf ja L&B maksavat uusina melko eri lailla.

Vierailija
7/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tättähäärä on inhokkisana, joten "Tättähäärän vaatekaapin tyhjennys" tms jää yleensä myös katsomatta.

riittää ihan minkä tahansa jessicajanicavilleeinaripetterin vaatekaapin tyhjennys. Ei kauppoja.

Vierailija
8/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on "laput vielä kiinni", koska nämä on niitä ale-hamstraajia, jotka myyvät sitten ylihinnalla muille. Mieluiten ostan sopivan itse sieltä alesta ja huutonetistä rehellistä käytettyä.

Minulle ei tullut edes mieleen, että kaikki uudet vaatteet olisivat automaattisesti alesta hamstrattuja... Minä myyn kyllä uusiakin "laput kiinni" vaatteita mutta pääasiassa siksi, että irrotan laput vasta kun vaate otetaan käyttöön ja käyttämättä jääneissä on siis laput vielä kiinni. Pitäisikö siis napsia ne laput pois? Onko tällainen ajattelutapa kovinkin yleistä? Pitäisikö siis myydä mieluummiin "uudenveroisia" kuin oikeasti uusia vaatteita...

Mutta ap:n kysymykseen... Minä en myöskään katso kohteita, joissa ei ilmoiteta kokoa otsikossa. Myös merkki olisi hyvä jo otsikossa mainita; en viitsisi mitään markettivaatteita selailla. Huonot kuvat ja myyjän kilometrin pituinen "ehtolista" eivät myöskään kannusta tekemään kauppoja.

Vierailija
9/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, en varmasti keksi luontaantyöntävämpää sanaa.

Vierailija
10/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pidän niistä - varsinkin ulkovaatteissa ja vaatepaketeissa. Katson aina ne.

Sen sijaan lopetan saman tien katselun, kun tulee vastaan ensimmäinen "pieni reikä" tai "repsottavat lahkeet". En ole ostamassa lapselleni rikkimenneitä vaatteita enkä ole kaatopaikka, jonne voi vaatepaketin varjolla kasata kaikki rikkinäiset vaatteet. Haluan lapselleni järkevää käyttövaatetta, en lumppua. Pahin vaatepaketti, mitä olen selannut läpi, sisälsi esim. kolmet haaroista ratkenneet haalarit... Minulle siis ehdoton ei. Omistan kyllä ompelukoneen mutta en ompele ja korjaile mielelläni edes omia rikkinäisiä vaatteitamme, kun jälki on aina aika huonoa. En siis tee mitään rikkinäisillä vaatteilla enkä ikinä osta mitään vaatepakettia, jossa näitä on tarjottu. Sen sijaan pieni tahra tai hiukan tahraiset hihansuut esim. takissa saattaa mennä läpi. Käytössä kulunut on eri asia kuin rikki ja risainen.

Vierailija
11/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla käytetty, vaikka muka laput kiinni. Laput saa takas laitetuksi. Saa ostettua semmoinen kone, jolla ammutaan se kiinnike.

Vierailija
12/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ottaen huono otsikko. Esimerkiksi jos tavran määrää ei ole ilmoitettu, mutta inta antaa ymmärtää, että tavaroita on enemmän. Värin tai koon puuttuminen sen ollessa olennaista. En esimerkiksi ymmärrä kalevalakoru ilmoituksia, joissa ei ilmoiteta tarkalleen mikä koru on kyseessä vaan pelkästään "kalevalakoru". Tai astiasto ilmoituksia joissa lukee esim. "arabia teema", mutta ei mikä astia ja väri.

Itse ilmoituksessa häiritsee kuvan puuttuminen, huonolaatuinen kuva tai kuva kopioituna muualta netistä. Itse otettu kuva edes suht luotettavalla kuvausvälineellä kertoo paljon myyjästä.

Jos ilmoitustekstissä ei lue muuta kuin kuvanmukainen kohde myynnissä. Yleensä kuvasta ei kuitenkaan nää sormuksen kokoa, dvd:n tekstitystä tms.

Vierailija
13/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vaate se on. Mielellään myös väri, mutta myös "väirttömät" avaan, jos edellä mainitut ehdot täyttyvät :)

Ärsyttää, jos hakee tuotemerkillä, esim. Polarn, niin saa pitkän liudan saman "tyylisiä" kohteita, joihin on laitettu hakusanaksi Po.P tms, vaikka on vaikka Molo. En avaa niitä ihan periaatteesta.

Vierailija
14/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden ilmoituksia en avaa kuin vahingossa. Jos etsin nimenomaan uutta niin menen suoraan kauppojen nettisivuille.

Vierailija
15/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kyllä mielelläni huutiksesta myös uutta ja nimenomaan laput silloin kiinni. Aleihin ei aina pääse lähtemään niin, että osuisi oikeat värit/mallit/koot kohdalle, joten jos huutiksessa osuu se tietty etsimäni kohdalle uutta halvemmalla, voin hyvin maksaa muutaman ekstraeuron myyjälle. Kyllä hudeista voi omansa pyytää pois. :) En kuitenkaan osta näiltä, joilla on viisi sivullista pelkkiä uusia vaatteita myynnissä...

Kaupat jää tekemättä, jos ilmoituksen kieliasu on mitä sattuu tai täynnä kaikenmaailman ehtoja ja ukaaseja, tai jos myyjällä on epämääräisiä palautteita. Sivu menee samantien kiinni myös silloin, jos välissä on vilkkuvia ja vieriviä blingbling-kuvia tai muuta epäolennaista shaibaa, yöh.

Vierailija
16/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotteessa on lueteltu miljoona muuta merkkiä. En uhallakaan vaikka kyseisen tuotteen tarvitsisikin ja sitä ei ole kenelläkään muulla huudettavana.

Vierailija
17/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, jos hakee tuotemerkillä, esim. Polarn, niin saa pitkän liudan saman "tyylisiä" kohteita, joihin on laitettu hakusanaksi Po.P tms, vaikka on vaikka Molo. En avaa niitä ihan periaatteesta.

Jos hemmetti sentään haen jotain tietyllä merkillä, en halua ostaa jotain toisen merkkistä tuotetta, en ole niistä kiinnostunut!

Vierailija
18/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian ylimalkaiset otsikot tyyliin "tv-taso". Siis onko liian vaativaa laittaa nyt edes väri ja materiaali, harva kai etsii ihan mitä tahansa?

Samoin heti jää ostamatta kaikki "upea, mahtava, ihqu, vertaansa vailla" oleva tavara. Ensinnäkin nuo ovat aina niitä ankeimpia tuotteita ja toisekseen arvotuksen osaan tehdä itse, kaipaan vain faktoja.

Vierailija
19/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just selailin huutiksessa... ja tässä listaani, jota olen miettinyt usein:

OTSIKKOMOKAT

- ei mainita kokoa

- ei mitään kuvailua, lukee pelkästään esim. "paita"

- sana "ihanuus"

- "jessican/minean kaapista"

- kaikki superIHQBLINGBLING-jutut

KUVA:

- epätarkka kuva, joka on parhaassa tapauksessa väärin päin

- pääkuvana jokin muu kuin itse tuote, esim. jokin saakelin nalle tai keiju

- ei ollenkaan kuvaa, vaan sen voi pyytää sähköpostiin - EN PYYDÄ.

ITSE ILMOITUS:

- kuvauksessa liian paljon kehuvia ylisanoja ja yliampuvaa mainostamista, kuten "aivan valtavan ihana, tämä on saanut paljon kehuja, voi kun voisi vielä pitää, mutta tytölle liian pieni..."

- "tämä oli tyttäremme lempivaate, mutta ei lainkaan kulunut" SIIS WTF?

- ilmoitukseen on laitettu mahdollisimman paljon tuotemerkkejä, jotta niitä bongaavat saataisiin katsomaan se Cirafin rytky. Pahinta laatua ovat ne, jotka kuvailevat näin: "Tämä paita sopii hyvin yhteen esimerkiksi seuraavien vaatemerkkien vaatteiden kanssa: Cupcake Ticket Gymboree Burberry Elle ---- siis voi haistakee ..... :p

- ei olla vaivauduttu merkitsemään tuotteen materiaalitietoja.

- mainitaan, että laput tallella, mutta on irrotettu, on kuitenkin uusi - voi joskus ollakin, mutta itse olen huutanut sellaisen kohteen, jossa Ellen lakkatakkiin oli myyjä taiteillut laput takaisin kiinni, vaikka tuote haisi pesuaineelle ja siinä oli tahroja ja vuori haalistunut.

POSTIKULUT JA MUUT TIEDOT:

- Postikulut pitää olla aina merkitty

- jos myyjä perii "toimituskuluja" pakkaamisesta tai pakkausmateriaaleista, en huuda.

- järjettömät uhkavaatimukset, kuten "Odotan yhteydenottoa samana päivänä ja maksua kolmen päivän sisällä, muuten tuote uudelleen myyntiin, ostajalle nega ja ilmoitus ylläpidolle. Ymmärrän kyllä, että hupihuutajat ovat rasittavia, mutta noin kireään aikatauluun on tavallisen ihmisen vaikea saada itseään sopimaan.

JA VIELÄ: pahin moka on kuitenkin se, jos myyjällä on valtavasti negatiivista palautetta. Siellä roikkuu nytkin yksi tehomyyjä tuolla tyttöjen vaatepuolella, jolla on yli 40 negaa ja 100 neutraalia. En IKINÄ, IKINÄ, IKINÄ osta ihmiseltä, jolla on yli 5 negatiivista palautetta, olivat ne tulleet sitten mistä tahansa syystä.

Tässäpä kaikki, kiitos kun sain avautua.

t. yli 300 kauppakokemusta huutiksesta

Vierailija
20/112 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Yhteydenotot välittömästi, maksu kolmessa päivässä, muuten tulee varmana NEGAA! (Itse olen joka kerta maksanut huutoni parin tunnin sisällä, jos on ollut vakioviesti käytössä, mutta silti.)

-Siisti ja tahraton. En nyt suurennuslasilla ole tarkistanut, joten jotain ihan pientä voi olla, mutta ei mitään silmiinpistävää --> eli on siis likainen

-uusretro (jostain ihan tavallisesta, mutta kirkkaan värisestä tuotteesta)

-söpöstely-vaatteet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme