Pahimmat "mokat" huuto.net-ilmoituksissa?
Mitkä ovat sellaisia asioita, jotka saavat sinut takuuvarmasti olemaan huutamatta jotakin huuto.net-kohdetta? Tai välttämään tiettyä myyjää kokonaan? Mitkä sanat/sanamuodot tms. karkoittavat sinut varmasti? Millä tavalla otsikoidut ilmoitukset jätät kokonaan katsomatta?
Älä linkitä (tarkoitus ei ole mollata yksittäisiä kohteita), vaan kuvaile ärsyttävät piirteet. :)
Kommentit (112)
- vähätellä huonokuntoisen tuotteen virheitä
- kuvata uudeksi / uudenveroiseksi tavaraa, jonka on itse ostanut Huutiksesta / kirpputorilta ihan normaalina käytettynä tai vähän käytettynä (omalle kohdalleni on sattunut kumpiakin)
Lisäksi kummastelen:
- ylitiukkoja ehtoja
- kovia hintavarauksia
- ylisanoja.
jos on "laput vielä kiinni", koska nämä on niitä ale-hamstraajia, jotka myyvät sitten ylihinnalla muille. Mieluiten ostan sopivan itse sieltä alesta ja huutonetistä rehellistä käytettyä.
Minulle ei tullut edes mieleen, että kaikki uudet vaatteet olisivat automaattisesti alesta hamstrattuja... Minä myyn kyllä uusiakin "laput kiinni" vaatteita mutta pääasiassa siksi, että irrotan laput vasta kun vaate otetaan käyttöön ja käyttämättä jääneissä on siis laput vielä kiinni. Pitäisikö siis napsia ne laput pois? Onko tällainen ajattelutapa kovinkin yleistä? Pitäisikö siis myydä mieluummiin "uudenveroisia" kuin oikeasti uusia vaatteita... Mutta ap:n kysymykseen... Minä en myöskään katso kohteita, joissa ei ilmoiteta kokoa otsikossa. Myös merkki olisi hyvä jo otsikossa mainita; en viitsisi mitään markettivaatteita selailla. Huonot kuvat ja myyjän kilometrin pituinen "ehtolista" eivät myöskään kannusta tekemään kauppoja.
jotkut ostajat jättävät ehkä kaupat tekemättä jos myyjällä on isot kasat "laput kiinni" vaatteita, mutta suurta osaa ei haittaa, onko tavara hamstrattu alesta vai ei. Mitä ihmeen väliä sillä on, mitä myyjä on tavarasta maksanut - eikö siinä osteta sitä mitä itse haluaa ja sillä hintaa minkä on valmis maksamaan, oli myyjä trokari tai? Itselleni on ainakin se ja sama, onko myyjä trokari vai ei jos löydän tarvitsemani tuotteen sopivalla hinnalla.
Minulla on sama juttu eli irrotan laput vasta kun vaate tulee käyttöön. JOskus jää joku vaate käyttämättä ja todellakin myyn sen "laput kiinni" - ostajalle hyvä tae, että tuote on käyttämätön. Eipä ole ollut ostajista pulaa :)
Ei mulla ole kotona kirjekuoria ja pahvilaatikoita, joudun itsekin ostamaan ne postista. Pitäiskö ne antaa kaupan päälle? Voi hyväinen aika teitä!
Ja minä perin aina vain todelliset kulut, postimaksun ja postista ostamani pakkausmateriaalin hinnan. Teippiä annan kaupan päälle :D
Meille tulee postia, ja avaan kirjekuoret varoen. Näin saan siitä käyttöön vielä kirjekuoren. Vanhat tiedot suttaan yli ja liimaan joko tarran tai sitten liimalla kuvan tai sitten valkoisen paperin jossa on se uusi osoite.
Pahvilaatikoita saa myös kaupasta. Käytän niitä.
Joskus laitan kirjekuoreksi sellaisen siistin pienen muovipussin, jonka teippaan kiinni ja johon laitan teipillä paperisen osoitelapun. Kuulun lastenvaatekerho Du&Ja:han ja sieltä vaatteet tulee sellaisissa valkoisissa "muovipusseissa", kierrätän myös ne.
Mutta joskus kyllä tekisi silti mieli ottaa maksu siitä teipistä, sekin kun kuitenkin pitää ostaa j ane pussit ja lootat jollain kiinni laittaa.
Ei mulla ole kotona kirjekuoria ja pahvilaatikoita, joudun itsekin ostamaan ne postista. Pitäiskö ne antaa kaupan päälle? Voi hyväinen aika teitä!
Ja minä perin aina vain todelliset kulut, postimaksun ja postista ostamani pakkausmateriaalin hinnan. Teippiä annan kaupan päälle :D
Pieniin kuoriin ei mahdu mitään.
Kun taas en viitsi mennä johonkin Prismaan, että " Mun pitäis lähettää nää kengät, oisko teillä joku sopiva laatikko"? Noloa.
Ja kun noissa isoissa marketeissa ne laittaa pahvilaatikot aina tavaran purkamiseen jälkeen heti puristimeen. Paitsi muutamia banaanilaatikoita.
t. 35
Joku 7 vrk maksuaika tarkoittaa, että roikotan sitä myytyä kotona noin 10 pv... viikonloput päälle.
Mun mielestä osta heti- kaupoissa voisi toimia noin, muttei muuten. Ostajalla voi olla joku syy siihen, ettei pääse heti maksamaan. Lapsellista ja ärsyttävää tuollainen kostaminen (ja tietysti vielä pari päivää kaupan päälle).
Mä huomasin kerran, että mulla oli jäänyt yksi tilisiirto vahingossa vahvistamatta. Hyvin valvotut yöt vauvan kanssa todennäköisesti syynä, siis ihan ajatuskatkos. Huomasin sen viikon päästä, kun seuraavan kerran maksoin laskuja. Sain kyllä sitten tuotteen ihan muutamassa päivässä. Onneksi ei ollut kaltaisesi ihminen myymässä!
Munkin mielestä se negalla uhkailu on kehoitus siirtyä seuraavaan kohteeseen. Kaipaan kauppakumppaneiksi asiallisia, kohteliaita ja ystävällisiä ihmisiä, eikä uhkailu anna sellaista vaikutelmaa.
Miten ihmeessä koet sen uhkailuna?
"Lunastamattomasta huudosta aina negatiivinen palaute " Tai joku tuon tyyppinen lause.Mikä on niin vaikeaa käydä sähköposteillaan? Jos on aikaa roikkua huutiksessa huutelemassa, tai vauva-palstalla kommentoimassa, eikö ole aikaa käydä myös sähköpostinsa tarkistamassa? Etenkin kun on huutokohteita huudellut?
En muista tiedä, itse en ole joustamaton: en läväytä negatiivista jos ehdon 3. päivänä ei mitään kuulu. Laitain yleensä itse viestin jossa kiitän huudosta ja ilmoitan varmistetun tarkistetun postimaksun jne.
Juuri sulkeutui huuto, jonka olin itse huutanut, siis voittava huuto mulla.
Kävin maksamassa saman tien, kun tässä koneella kerran olin. Ei se vienyt ylimääräistä aikaa tai ollut hankalaa. Samalla kun sähköpostilla olen, avaan toisen sivun ja katson huutiksen postikulut, ja avaan uuden sivun ja käyn pankissa, palaan sähköpostille ja ilmoitan että maksu on maksettu.En todellakaan kosta uusille huutajille vanhojen huutajien mokia. Miten ihmeessä tulkiset sen niin?!
Olen vain joutunut tiukentamaan ehtoja, koska edelleenkin voi olla hupihuutajia ja tahallaan hidastelijoita. Näitäkin on. Valitettavasti.Luultavasti löysennän jatkossa ehtoja ja laitan takarajski tuon 4 pv. Se huono puoli siinä on, että esim. nouto viivästyy aika tavalla: todellakin asun maalla tosi kaukana kaikesta, mutta käyn kaupungissa töissä. Teen osaviikkotyötä. Aikataulujen yhteensovittaminen tuottaa vaikeaa, ihmisten on tosi vaikeaa tulla noutamaan päiväaikaan ja tiettyinä päivinä, ja kun yhteydenotto tapahtuu huudosta 4. päivänä, saattaa mennä se 2 viikkoa, ennenkuin todellakaan pääsee noutamaan - silloin se ärsyttää (en näytä sitä!!) kun kohde on noin 2 euron arovoinen ja pm 1 e, eli ....
Mä vaan sanoin, että mua ärsyttää tuollaiset jutut. Kyllä mäkin negaa annan, jos tarve vaatii, mutta en mä sillä uhoa (lunastamattomasta tietenkin, siitä ei edes ollut puhe vaan maksuajasta). Huuto.net:n säännöt edellyttävät yhteydenottoa 7 päivän sisällä. Laittaessasi tavaraa myyntiin, hyväksyt ne säännöt. piste. En osta ihmisiltä, jotka eivät anna sen vertaa aikaa. Kyse on periaatteesta.
Ja jos tiukennat omia sääntöjäsi, niin kyllä silloin kostat muiden tekemisiä minulle, koska minun kanssa et ole kauppoja tehnyt ja jos olet, niin sinulla ei voi olla siitä mitään huomauttamista.
Olen ostanut huutiksesta lastenvaatteita ja tarvikkeita noin kymmenen kertaa. Ja maksanut jokaisella kerralla (tuota yhtä vahinkoa lukuunottamatta siis) noin viiden minuutin sisällä kaupan päättymisestä, kun vakioviesteistä on tiedot löytyneet. Mua ärsyttää tämä asia kaikkien niiden puolesta, jotka ovat olleet mökillä/mummolassa/sairaalassa kaupan päättyessä!
Ketjussa kysyttiin syitä olla huutamatta jotain kohdetta. Minä kerroin omani. Ei siis sen takia, ettenkö mä pystyisi toimimaan niin nopeasti, vaan siksi, että se on vastoin sääntöjä! ugh!
Pieniin kuoriin ei mahdu mitään. Kun taas en viitsi mennä johonkin Prismaan, että " Mun pitäis lähettää nää kengät, oisko teillä joku sopiva laatikko"? Noloa. Ja kun noissa isoissa marketeissa ne laittaa pahvilaatikot aina tavaran purkamiseen jälkeen heti puristimeen. Paitsi muutamia banaanilaatikoita. t. 35
Mä ainakin käytän esim. postituspussin ja laatikot uudelleen. Laatikoissahan on yleensö pakettikortti jonka päälle voi liimata uuden. Niitähän pystyy käyttämään vaikka kuinka monta kertaa, samoin noita postituspusseja. Olen myös saanut myyjältä siististi muovipussiin pakattuja vaatteita, samoin ihan paperiin pakattu (eipä ole kukaan pyytänytkään). Jos myyn vaikka 50 e arvoisen vaatepaketin, ostan siihen kyllä sitten tarvittaessa sen kahden euron laatikon ihan itse jos en muuta pakkausmateriaalia saa.
En ole koskaan perinyt postin pakkauksista maksua enkä kellekään myöskään maksanut
Jos teille ei ikinä tule mitään postia, mene sitten vaikka kaivamaan paperinkierrätysastiaa. Vaatteet voi laittaa muovipussiin ja sitten toiseen pussiin ja päälle kirjoittaa osoitteen, jauhopusseja, kauraryynilaatikoita jne jne, mielikuvitusta peliin. Posti on sitä paitsi todella kallis paikka ostaa laatikoita ja erityisesti kirjekuoria. Ainoa mitä siellä on edullista on nämä jotka voi laittaa täyteen myytävää ja postimaksu sisältyy hintaan.
Älä ihmettele jos kauppa käy heikosti, tässä on monen ihmisen syy olla sulta ostamatta. Jos sun mielestä kauppa käy hyvin, usko pois, se vois käydä paljon paremminkin.
Huutonetin säännöt on huutonetin sääntöjä ja niillä voi pyyhkiä peppunsa halutessaan.
Miksi ihmeessä sun kaltaisten natsimyyjien pitää asettua ostajan yläpuolelle. Minusta tuollaisten sääntöjen asettaminen on just typerää, natsimaista ja huonoa käytöstä. Kaupankäynnin kuuluu olla positiivista. Mutta eipä tää varmaan ongelma ole sullekaan, koska ei ole pelkoa, että ikinä huutaisin mitään noin epäkohteliailta myyjiltä. Minä käyn kauppaa vain mukavien ja leppoisten ihmisten kanssa.
Takana 298 kauppaa, ei yhtään negaa tai neutria, ja JOKAISEN OSTOKSENI OLEN MAKSANUT SAMANA PÄIVÄNÄ, kun huuto umpeutui. En vain pidä siitä öykkärimäisistä myyjistä ja hauskaa olisi joskus hupihuudella tuollaisten kohteita. Vaikka miehen tunnarilla, hän ei käytäkään omaansa, joten negalla ei ole väliä.
välttelen sellaisia myyjiä. Maksan itse aina heti, samana päivänä, mutta en siedä sitä, että myyjä asettuu tilanteen yläpuolelle. Myyjä saa olla kiitollinen, että ostan häneltä tuotteen. Asiakas on asiakas, huutonetissäkin. Tietenkään en käyttäydy noin, mutta ihmetyttää, miten tuotetta myyvä ihminen ei ymmärrä olevansa myyjä siinä tilanteessa. Olen joskus miettinyt, että huudan tuollaiselta "natsimyyjältä" jotain ja sitten en maksakaan tai alan asettamaan omia ehtoja kaupalle. Sekään ei ole rikos... ei huutonetistä tarvi ostaa mitään keneltäkään, vaikka eka huutaisi.
Huutonetin säännöissä sanotaan, että on velvollinen lunastamaan huutamansa tuotteen. Eihän sinua kukaan voi pakottaa ostamaan, mutta on aika vittumaista huudella ja sitten alkaa vinkua että mä maksankin tän ensi kuussa ja maksan puolet vähemmän kuin mitä hinta oli..
Jos katsot, että joku on ihan natsi, ehdot älyttömiä, jätä huutamatta, kiitos. Meitä natsiehtoja käyttäviä on, ja meiltä kyllä huudetaankin. Tarkoitus ei kuitenkaan ole tehdä bisnestä vaan päästä itselle tarpeettomasta eroon kirppismeiningillä. Huutajissa vaan on näitä kaltaisiasi ääliöitä, joiden takia sitten on laitettava inhottavat ehdot.
Mene ihan rauhassa sinne ihqu-osastolle, missä tyhjennetään minean tai ellinoorajessican vaatekaapista suloista ja ihanaa, saat käytettyä ihqua joista haikeudella luovutaan ja joita minea-jessicanellinoorakin käyttäisi, jos vielä sopisivat, noin 250 euron hintaan.
tuota "Onnea huutoihin"! ja se liitetään aina jonkin Pop-,tai Molon vaatteen kohtiin..
huonoissa valaistusolosuhteissa otetut kuvat. Jos vaate on kuvassa taitettu niin etta ei pysty nakemaan kokonaisena, on usein tehty tarkoituksella niin etta tuotteen viat jaa piiloon.
Mukavat ja leppoista ihmiset eivät provosoidu jonkun toisen myyjän natsiehdoista millään tavalla, eivät varsinkaan niin paljon että tänne tulevat pauhaamaan ja suunnittelevat kiusaavansa ja olevansa ilkeitä niille natsimyyjille - vain siksi, että jonkun myyjän ehdot eivät miellytä sinua vaan ovat sinusta liian tiukat!
Ja sitten "käyn kauppaa vain mukavien ja leppoisten ihmisten kanssa" ja kaupan käynnin kuuluu olla positiivista.
No, jos minä olen sinusta tiukkapipo-natsipaska, jätä minun tiukasti ehtoraamitetut kohteeni väliin ja keskity niihin kivoihin kohteisiin, niihin missä ei vaadita edes maksamaan, niin voit olla sitten armollisen mukava ja kiva kun ylipäätään huutosi lunastat.
Toivottavasti joskus saat semmosen paksahupihuutajan kohteellesi, ja vieläpä usean sellaisen, joka ei kuukaudenkaan jälkeen vastaa sulle mitään eikä lunasta huutoaan ja sitten alkaa jurnuttaa että sinä olet kamala - joko ahdistelet että ostatako vai et tai sitten laitat mitään kysymättä uudelleen huutoon kun ei heti samana päivänä päässyt maksamaan..
Kerrohan kuka olet huutiksessa. Kävisin mielelläni huutamassa kohdettasi ja jättäisin lunastamatta ja olisin tosi inhottava ja vaikea. Sinuahan se ei haittaisi ollenkaan. Laittaisin sen ekan negan sulle. Ja käyttäisin mieheni tunnuksia, hän kun ei huutele muutenkaan mitään sieltä.
Huutonetin säännöt on huutonetin sääntöjä ja niillä voi pyyhkiä peppunsa halutessaan.
Miksi ihmeessä sun kaltaisten natsimyyjien pitää asettua ostajan yläpuolelle. Minusta tuollaisten sääntöjen asettaminen on just typerää, natsimaista ja huonoa käytöstä. Kaupankäynnin kuuluu olla positiivista. Mutta eipä tää varmaan ongelma ole sullekaan, koska ei ole pelkoa, että ikinä huutaisin mitään noin epäkohteliailta myyjiltä. Minä käyn kauppaa vain mukavien ja leppoisten ihmisten kanssa.
Takana 298 kauppaa, ei yhtään negaa tai neutria, ja JOKAISEN OSTOKSENI OLEN MAKSANUT SAMANA PÄIVÄNÄ, kun huuto umpeutui. En vain pidä siitä öykkärimäisistä myyjistä ja hauskaa olisi joskus hupihuudella tuollaisten kohteita. Vaikka miehen tunnarilla, hän ei käytäkään omaansa, joten negalla ei ole väliä.
välttelen sellaisia myyjiä. Maksan itse aina heti, samana päivänä, mutta en siedä sitä, että myyjä asettuu tilanteen yläpuolelle. Myyjä saa olla kiitollinen, että ostan häneltä tuotteen. Asiakas on asiakas, huutonetissäkin. Tietenkään en käyttäydy noin, mutta ihmetyttää, miten tuotetta myyvä ihminen ei ymmärrä olevansa myyjä siinä tilanteessa. Olen joskus miettinyt, että huudan tuollaiselta "natsimyyjältä" jotain ja sitten en maksakaan tai alan asettamaan omia ehtoja kaupalle. Sekään ei ole rikos... ei huutonetistä tarvi ostaa mitään keneltäkään, vaikka eka huutaisi.
Huutonetin säännöissä sanotaan, että on velvollinen lunastamaan huutamansa tuotteen. Eihän sinua kukaan voi pakottaa ostamaan, mutta on aika vittumaista huudella ja sitten alkaa vinkua että mä maksankin tän ensi kuussa ja maksan puolet vähemmän kuin mitä hinta oli..
Jos katsot, että joku on ihan natsi, ehdot älyttömiä, jätä huutamatta, kiitos. Meitä natsiehtoja käyttäviä on, ja meiltä kyllä huudetaankin. Tarkoitus ei kuitenkaan ole tehdä bisnestä vaan päästä itselle tarpeettomasta eroon kirppismeiningillä. Huutajissa vaan on näitä kaltaisiasi ääliöitä, joiden takia sitten on laitettava inhottavat ehdot.
Mene ihan rauhassa sinne ihqu-osastolle, missä tyhjennetään minean tai ellinoorajessican vaatekaapista suloista ja ihanaa, saat käytettyä ihqua joista haikeudella luovutaan ja joita minea-jessicanellinoorakin käyttäisi, jos vielä sopisivat, noin 250 euron hintaan.
Siis mikä? Eli onko 70-luvulta eli vintage? Vai 70-luvun tyylinen eli retro eli uutta tuotantoa? Ja mikä helkkari on uusretro?
Mukavat ja leppoista ihmiset eivät provosoidu jonkun toisen myyjän natsiehdoista millään tavalla, eivät varsinkaan niin paljon että tänne tulevat pauhaamaan ja suunnittelevat kiusaavansa ja olevansa ilkeitä niille natsimyyjille - vain siksi, että jonkun myyjän ehdot eivät miellytä sinua vaan ovat sinusta liian tiukat!
Ja sitten "käyn kauppaa vain mukavien ja leppoisten ihmisten kanssa" ja kaupan käynnin kuuluu olla positiivista.
No, jos minä olen sinusta tiukkapipo-natsipaska, jätä minun tiukasti ehtoraamitetut kohteeni väliin ja keskity niihin kivoihin kohteisiin, niihin missä ei vaadita edes maksamaan, niin voit olla sitten armollisen mukava ja kiva kun ylipäätään huutosi lunastat.Toivottavasti joskus saat semmosen paksahupihuutajan kohteellesi, ja vieläpä usean sellaisen, joka ei kuukaudenkaan jälkeen vastaa sulle mitään eikä lunasta huutoaan ja sitten alkaa jurnuttaa että sinä olet kamala - joko ahdistelet että ostatako vai et tai sitten laitat mitään kysymättä uudelleen huutoon kun ei heti samana päivänä päässyt maksamaan..
Kerrohan kuka olet huutiksessa. Kävisin mielelläni huutamassa kohdettasi ja jättäisin lunastamatta ja olisin tosi inhottava ja vaikea. Sinuahan se ei haittaisi ollenkaan. Laittaisin sen ekan negan sulle. Ja käyttäisin mieheni tunnuksia, hän kun ei huutele muutenkaan mitään sieltä.
Toivottavasti joskus saat semmosen paksahupihuutajan kohteellesi, ja vieläpä usean sellaisen, joka ei kuukaudenkaan jälkeen vastaa sulle mitään eikä lunasta huutoaan ja sitten alkaa jurnuttaa että sinä olet kamala - joko ahdistelet että ostatako vai et tai sitten laitat mitään kysymättä uudelleen huutoon kun ei heti samana päivänä päässyt maksamaan..
Kyllä minullakin on hupihuutaja ollut liikkeellä. Viikon odotin ja laitoin viestin, että jos maksu ei viikon kuluessa näy tilillä, niin laitan uudelleen myyntiin. Kaupat jäi tekemättä, mutten mä silti kiroa sitä ihmistä paskaksi. Annoin neutraalin ja kirjoitin, että kauppa jäi syntymättä. Enkä toivo sinulle tai kenellekkään muullekaan huonoja kokemuksia. Hyvää kevättä!
mutta mua ihmetyttää, että miksi myyjä laittaa kohteelle
a)lähtöhinnnan 5€ euron korotuksella ja osta heti-hinta 8€
tai
b)lähtöhinnan 5€ euron korotuksella jossa hintavaraus (X€) ja vielä osta heti-hinta 10€
Ja yksi moka ehdottomasti on se, että myyjä on laittanut lähtöhinnaksi vaikka 5€ ja hintavaraus sama 5€ eli hintavaraushan on jo valmiiksi ylitetty ilman, että ostajan tarttee sitä korottaa.
Tai vaihtoehtoisesti myyjä laittanut 5€ lähtöhinnaksi(ja euron korotus) ja 6€ hintavaraukseksi ja ostaja korottaa sen euron niin sehän on heti hintavaraus ylitetty...
siis a ja b kohdissa tuo, että lähtöhinta ja osta heti-hinnat parin euron päässä toisistaan (hintavarauksella tai ilman) niin en tajua mikä järki..
Joko laitetaan kunnolla hintaeroa tai sitten jompikumpi. Joko korotussysteemi tai osta heti-hinta.
JA VIELÄ: pahin moka on kuitenkin se, jos myyjällä on valtavasti negatiivista palautetta. Siellä roikkuu nytkin yksi tehomyyjä tuolla tyttöjen vaatepuolella, jolla on yli 40 negaa ja 100 neutraalia. En IKINÄ, IKINÄ, IKINÄ osta ihmiseltä, jolla on yli 5 negatiivista palautetta, olivat ne tulleet sitten mistä tahansa syystä.Tässäpä kaikki, kiitos kun sain avautua.
t. yli 300 kauppakokemusta huutiksesta
helekutti kun on kurjaa tuo huutistelu sinulla. Ja oikein 300 kauppaa jo! Itselläni n. 3500 tapahtumaa ja hui tosiaan oisko jopa 8 negaa. Kaikki kostonegoja, koska en niidenkään "pelossa" aio itse olla laittamatta negatiivista esim. lunastamattomasta huudosta.
Jos joku tuon takia jättää huutamatta, niin onnellinen olen, en sellaisen kanssa haluaisi kauppoja tehdäkään...
"Mikäli huudat useamman tuotteen ja haluat että ne yhdistetään maksut:1 tuotteen kulut näet alenpana
2-3 tuotetta kulut 10 €.
4-5 tuotetta kulut 14 euroa. Toimitetaan ainoastaan Postitse ja Matkahuollon kautta.Onnea huutoihin."
Eli jos huudat samalta myyjältä kaksi kohdetta ja haluat ne samaan kuoreen, niin hän haluaa siitä kympin! Yleensähän myyjät lupailee halvempia postikuluja jos ostat enemmän mutta tämä oikein yrittää estää sen ;)
myyjällä yli 30 negaa
olihan siellä kerran joku, joka "yhdistelee postikuluja" ja hänelle se tarkoitti, että laskee kulut yhteen eri huudoista, esim. jos huusi 2 pakettikohdetta á 8,50, niin postikulut 17e :D Tai vastaavaa.
Olen samaa mieltä postikuluista.
Mutta Nyt on tullut postiin II-luokan hinnoittelu. On hankala hinnoitella, kun nyt pitäisi laittaa molemmat, sekä I- että II-luokka, ja sitten huudon päätyttyä selvitellään maksaako halvemman mukaan vai ei.
Toivoisin, että jos ostaja on maksanut enemmän kuin mitä todelliset postikulut on, hän pyytää saada liikaa maksetut takaisin ja laittaa tilinumeronsa + sen liian summan. Jos siis ei ole tuota em. ehtoa. Itse laittaisin takaisin.
Missäkö minä asun? Asun eteläisessä suomessa, ihan lähellä sitä helsinkiä. Sillä tavalla maalla kuitenkin, että ne huonommatkin menee täällä.. mutta kun niitä on omastakin takaa, en halua ostaa niitä, edes käytettynä.
Olen kyllä asunut siellä itä-suomen suunnalla, kaupungissa ihan, olen sieltä lähtöisin. Toiset nimeää sen alueen ja paikan vallan pohjoiseksi, ihan miten vaan.
Olen noutanut vaatepaketteja, käytettyjä, kuvauksen muikaisia siistejä, pääkaup.seudulta. Ja sitten tuo yksi paketti kauempaa, ja mikä pettymys.