Pahimmat "mokat" huuto.net-ilmoituksissa?
Mitkä ovat sellaisia asioita, jotka saavat sinut takuuvarmasti olemaan huutamatta jotakin huuto.net-kohdetta? Tai välttämään tiettyä myyjää kokonaan? Mitkä sanat/sanamuodot tms. karkoittavat sinut varmasti? Millä tavalla otsikoidut ilmoitukset jätät kokonaan katsomatta?
Älä linkitä (tarkoitus ei ole mollata yksittäisiä kohteita), vaan kuvaile ärsyttävät piirteet. :)
Kommentit (112)
Tuo ärsyttää minua. Eikö se tarkoita sananmukaisesti, että ollaan myymässä jotain samantapaista kuin kuvassa... tuote on kuitenkin eri. Jos nyt jotain haluaa laittaa, (miksi pitäisi) niin vaikka "kuvassa oleva".
auts... mä käytän tota kun en jaksa alkaa sanoin selittämään :D
Jos kohde on iso ja hyvä, on turhauttavaa laittaa lähtöhinnaksi esim. 40 e, jos ajattelee että se paketti olisi esim. 42 euron arvoinen.. koska kukaan ei tule huutamaan kohdetta, jonka lähtöhinta on niin iso!!.ylöspäin jos hinta alkaa nollasta ja tuote on selvästikin useamman kympin arvoinen. Selvästi esiin että mitä tuote maksaa alimmillaan, niin sitten teen kaupat.
En käytä koskaan tommosta - 0 e lähtö ja 1 e.n korotus - vaan laitan ihan oikean lähtöhinnan riippuen kohteesta, ja korotukset sitten kohteesta riippuen.
Mutta jotain 50 vaatteen pakettia en tuolla syusteemillä lähde myymään, koska inhoan niitä itsekin enkä mikään tehomyyjä tai huutiksen suosikkikohdemyyjä ole. 3
Laittakaa lähtöhinta sellaiseksi, että sillä olette valmiita myymään! Välttelen viimeiseen asti tuollaisia hv-kohteita ja joskus olen vahingossa huutanut. Harmitti heti, kun tajusin tuotteessa olevan hintavarauksen.
Toinen ärsyttävä on just noin IHQ yms. ylisanat. Voi kehua, mutta ei teinikielellä ja ei liikaa niitäkään. Koko ilman muuta otsikkoon ja isommissa tuotteissa olisi parempi laittaa paikkakuntakin. Esimerkiksi etsin pitkään nuorisosänkyä ja olisi ollut niin kätevää, että jo otsikossa olisi lukenut, missä sänky on... Harvemmin sellaisia postitetaan ja siitä näkisi, onko lähellä asuinpaikkaa ja toisaalta jonkun "reitin" varrella. Haussahan voi laittaa paikkakunnan, mutta sekin on vaihteleva. Itse asun Tampereella ja pitäisi hakea kaikki järkevällä ajoetäisyydellä olevat ja lisäksi Vaasaan asti mummolla matkalla.
En taas jaksa lukea koko ketjua, mutta: 1. Turhat hakusanat. Jos etsin Gantia, en kiitos kaipaa Timberlandia tms. siihen luetteloon, en edes avaa kohdetta. 2. Idioootit ehdot: Tyyliin odotan maksua päivän ja sitten nega, en vastaa tahroista enkä juuri mistään muustakaan jne.... En koskaan huuda kohdeta jossa on yli 3 riviä ehtoja. Postikulujen puuttuminen ei ole minulle satunnaisesti myyvälle ostajalle ongelma, voin kysyä ne.
jos asetat tuollaisia ehdottomia rajoja, kuten "kolmen rivin ehdot = nou nou" - siis häh? Moni kirjoittaa toimitusehtoihin asiaa, siis että voiko noutaa vaiko postitus vain, onko vakioviestiä käytössä ja miten usein itse käy postissa ym. olennaista,ei se kaikki ehtoteksti ole mitään sanelua ja käskyttämistä. Parempi vaan kun tehdään asiat selväksi kuin se, ettei sinne kirjoiteta mitään ja sit huudon päätyttyä aletaan vaatimaan jos jotakin!
Ton kolmen rivin kanssa :)Enemmän mä tarkoitin tätä tyyliä jonka joku hyvin kiteytti:
"Lue tämä teksti ennen kuin huudat. Toistan: lue tämä teksti ensin. Älä lähetä kysymyksiä sähköpostitse. Kaikki on kerrottu vakioviestissä. Lue se. Merkitse maksun viestikenttään tuotteen tunnusluvun 3 ensimmäistä numeroa. Huom! Älä kirjoita tuotteen nimeä viestikenttään" jne."
Jus tuo asenne, että myyjä on se kuningas ja ostajalla ei ole oikeastaan mitään muita oikeuksia kuin olla etuoikeutettu huutamaan tämän kuningatarmyyjän kamppeita. Ja just sellaiset odotan maksua 3 päivää ja sitten lähtee automaattisesti nega mut sitten seuraavassa lauseessa höngitään että postitan kerran viikossa keskiviikkoisin enkä raahaa persustani sinne postiin muulloin vaikka olis mikä.
Seuraava lainattu wikipediasta: "Vintage (suom. hyvä vuosikerta) tarkoittaa menneiden vuosikymmenten vaatteita ja esineitä. Sana on lainattu englannin kielestä. Viineistä puhuttaessa termi vintage tarkoittaa vuosikertaviiniä.[1] Vintage-vaatteet ovat yleensä 1920–1960-luvulla valmistettuja vaatekappaleita ja pukineita.[2] Nykyisin termin merkitys on hieman muuttunut, ja vintagella saatetaan tarkoittaa vanhanoloisiksi kulutettuja uusia vaatteita tai second hand -liikkeistä haalittuja tavaroita."
"Usein "retroilussa" kyse on harrastajan omassa lapsuudessa, nuoruudessa tai muussa menneisyydessä vallinneiden muotien ja ilmiöiden kertaamisesta, siis tietynlaisesta nostalgiasta. Retroharrastukset kohdistuvat usein 1950–1980-lukuihin eli nykyisten keski-ikäisten ja keski-ikäistyvien ihmisten lapsuuden ja nuoruuden aikoihin."
JA käsitykseni mukaan tämä uusretro on nykyään valmistettuja retrokuosisia vaatteita jotka ei missään tapauksessa ole RETROJA kun eivät ole valmistettu tuona aikana. Tosiaan tuo retro ei munkaan mielestä ole mitään uudistuotantoa vaan juuri tuo uusretro viittaa siihen.
Siis mikä? Eli onko 70-luvulta eli vintage? Vai 70-luvun tyylinen eli retro eli uutta tuotantoa? Ja mikä helkkari on uusretro?
ei, mä en osta mitään huutiksesta. Se on hyvä paikka myydä, mutta kallis paikka ostaa.
Toisekseen en todellakaan ala tonkia taloyhtiön roska-astioita. Mutta kauraryynipakkausta voisin käyttää uudelleen.
Kauppa käy ihan ok, ei mulla oo mitään pakottavaa tarvetta saada kaikkia kaupaksi. Jos ei mee, niin annan ilmaiseksi kaverille.
t.35
eli joskus voi ostaja olla kipeä..tms.
aina ei kerkiä pankkiin, kaikilla ei ole nettipankkia.
itse en huuda jos:
-kohteessa jo uhkaillaan ostajaa negalla palautteella.
-ei ole postikuluja
-myyjä ei vastaa kysymyksiin
-myyjällä paljon peräkkäisiä negoja
-jos ilmoituksessa on bling bling kuvia, keijuja, nalleja tms. jotka eil iity myytävään tuotteeseen lainkaan.
-jos tuotteesta ei ollenkaan kuvaa.
-jos toimituksena on vain posti.
yhtäkään teepparia en osta, järkyttävä sana, mutta hyvin yleisesti tuntuu olevan käytössä
sitten samalta myyjältä aina monta yksittäistä vaatetta, vai kuinka? kun itse olen ajatellut, että ostaisin vain paketteja ja vain sellaisia jotka miellyttää kokonaan silmää, koska yksittäisen paidan postitus on mielestäni turhan kallista verrattuna paketin kuluihin.
jos paikkakunnan kohdalla on vaan merkintä: posti, tai pelkkä viiva. Siis, miksi ei noutomahdollisuutta?? Onko niin murju talo, vai niin järkky myyjä, vai mikä, kun ei voi naamaansa näyttää?? Ei ymmärrä...näihin en huutoa laita!
Pahin moka on se, että ostaa jotain jostain marketista ja laitaa sen myyntiin reiluun ylihintaan ja toivoo, ettei kukaan huomaa... Nämä ovat Lidlissä olleet myynnissä tänä vuonna, Lidlin omaa tuotantoa, joten tuskin löytyivät "sisustusliikkeestä"...
http://www.huuto.net/kohteet/rustiikkinen-seinanaulakko/403017536
http://www.huuto.net/kohteet/olkilaukku/406426968
Olkilaukku löytyy Lidlin edellisviikon tarjouslehdestä sivulta 14 hintaan 7.99€:
http://mainoslehti.lidl.fi/d106bff5-785b-464a-851f-496da834ae5d/html5.h…
mikä miellyttäisi kokonaisuutena silmää. Ostan mielummin yksittäisiä, mutta yleensä samalta myyjältä sitten löytyy muutakin jos on saman tyylistä ja kokosta.