Pahimmat "mokat" huuto.net-ilmoituksissa?
Mitkä ovat sellaisia asioita, jotka saavat sinut takuuvarmasti olemaan huutamatta jotakin huuto.net-kohdetta? Tai välttämään tiettyä myyjää kokonaan? Mitkä sanat/sanamuodot tms. karkoittavat sinut varmasti? Millä tavalla otsikoidut ilmoitukset jätät kokonaan katsomatta?
Älä linkitä (tarkoitus ei ole mollata yksittäisiä kohteita), vaan kuvaile ärsyttävät piirteet. :)
Kommentit (112)
Joku 7 vrk maksuaika tarkoittaa, että roikotan sitä myytyä kotona noin 10 pv... viikonloput päälle.
Mun mielestä osta heti- kaupoissa voisi toimia noin, muttei muuten. Ostajalla voi olla joku syy siihen, ettei pääse heti maksamaan. Lapsellista ja ärsyttävää tuollainen kostaminen (ja tietysti vielä pari päivää kaupan päälle).
Mä huomasin kerran, että mulla oli jäänyt yksi tilisiirto vahingossa vahvistamatta. Hyvin valvotut yöt vauvan kanssa todennäköisesti syynä, siis ihan ajatuskatkos. Huomasin sen viikon päästä, kun seuraavan kerran maksoin laskuja. Sain kyllä sitten tuotteen ihan muutamassa päivässä. Onneksi ei ollut kaltaisesi ihminen myymässä!
Munkin mielestä se negalla uhkailu on kehoitus siirtyä seuraavaan kohteeseen. Kaipaan kauppakumppaneiksi asiallisia, kohteliaita ja ystävällisiä ihmisiä, eikä uhkailu anna sellaista vaikutelmaa.
Miten ihmeessä koet sen uhkailuna?
"Lunastamattomasta huudosta aina negatiivinen palaute " Tai joku tuon tyyppinen lause.
Mikä on niin vaikeaa käydä sähköposteillaan? Jos on aikaa roikkua huutiksessa huutelemassa, tai vauva-palstalla kommentoimassa, eikö ole aikaa käydä myös sähköpostinsa tarkistamassa? Etenkin kun on huutokohteita huudellut?
En muista tiedä, itse en ole joustamaton: en läväytä negatiivista jos ehdon 3. päivänä ei mitään kuulu. Laitain yleensä itse viestin jossa kiitän huudosta ja ilmoitan varmistetun tarkistetun postimaksun jne.
Juuri sulkeutui huuto, jonka olin itse huutanut, siis voittava huuto mulla.
Kävin maksamassa saman tien, kun tässä koneella kerran olin. Ei se vienyt ylimääräistä aikaa tai ollut hankalaa. Samalla kun sähköpostilla olen, avaan toisen sivun ja katson huutiksen postikulut, ja avaan uuden sivun ja käyn pankissa, palaan sähköpostille ja ilmoitan että maksu on maksettu.
En todellakaan kosta uusille huutajille vanhojen huutajien mokia. Miten ihmeessä tulkiset sen niin?!
Olen vain joutunut tiukentamaan ehtoja, koska edelleenkin voi olla hupihuutajia ja tahallaan hidastelijoita. Näitäkin on. Valitettavasti.
Luultavasti löysennän jatkossa ehtoja ja laitan takarajski tuon 4 pv. Se huono puoli siinä on, että esim. nouto viivästyy aika tavalla: todellakin asun maalla tosi kaukana kaikesta, mutta käyn kaupungissa töissä. Teen osaviikkotyötä. Aikataulujen yhteensovittaminen tuottaa vaikeaa, ihmisten on tosi vaikeaa tulla noutamaan päiväaikaan ja tiettyinä päivinä, ja kun yhteydenotto tapahtuu huudosta 4. päivänä, saattaa mennä se 2 viikkoa, ennenkuin todellakaan pääsee noutamaan - silloin se ärsyttää (en näytä sitä!!) kun kohde on noin 2 euron arovoinen ja pm 1 e, eli ....
1.
5.Yksityiskohtaiset säännöt, jossa ostajaa kohdellaan kuin idioottia tai vihollista:"Lue tämä teksti ennen kuin huudat. Toistan: lue tämä teksti ensin. Älä lähetä kysymyksiä sähköpostitse. Kaikki on kerrottu vakioviestissä. Lue se. Merkitse maksun viestikenttään tuotteen tunnusluvun 3 ensimmäistä numeroa. Huom! Älä kirjoita tuotteen nimeä viestikenttään" jne.
Ei kai tommosia oikeasti ole? Vai onko???!!!
ärsyttävät nämä lastenvaatemyyjät, jotaka "laitan nyt tämä ihanaakin ihanamman Zaran takin myyntiin vähän kokeilumielessä"..siis mitä, kokeilumielessä?! Eli jos joku ei ole valmis maksamaan siitä ihanaakin ihanammasta takista (jonka myyjän mielestä "kuuluisi ehkä jäädä kuitenkin prinsessan muistolaatikkoon") ihan sika paljon, niin se vetäistääkin äkkiä pois! Huoh!
1.Tuotteesta ei ole kuvaa
2.Postimaksua ei ole ilmoitettu.
3.Hintavaraus. En ole ikinä tajunnut, mikä siinä on ideana: miksi ei voi suoraan laittaa lähtöhinnaksi alinta mahdollista, millä suostuu myymään?
hintavarauksen käyttäminen antaa minusta sen kuvan myyjästä että hän ei ole ollenkaan varma haluaako myydä vai ei. En osta ihmisiltä jotka eivät pysty tekemään noin alkeellisia päätöksiä jo etukäteen.
Rikkinäisiä vaatteita en osta. Äsken katselin lapselle housuja ja yhdetkin ihan kivat löysin MUTTA tekstissä luki että polvissa haalistumaa ja pieni reikä, kuntoluokitus hyvä. Mikä hiton hyvä se on jos vaatteessa on reikä! Huutoja 0 kpl.
Valitettavasti se mammat menee niin, että kun yksi huutaa, sitten tulee muutkin huutamaan. Ikään kuin "tuo kohde kelpaa jollekulle muullekin, niin se on sitten hyvä ja minäkin voin huutaa sen"
Hv:lla varmistetaan, että niitä huutoja tulee, mutta tuote ei mene "alihintaan".
Jos kohde on iso ja hyvä, on turhauttavaa laittaa lähtöhinnaksi esim. 40 e, jos ajattelee että se paketti olisi esim. 42 euron arvoinen.. koska kukaan ei tule huutamaan kohdetta, jonka lähtöhinta on niin iso!!
Ei hv:ta kohteet ovat hyviä silloin, kun on pieni vaatepaketti tai yksittäinen vaate.
Mutta hv:sta myyjälle vinkkinä:
Esim. yritin huutaa pientä vaatepakettia, joka oli aika monta kertaa sitten huudettavana, siinä oli hv joka ei ylittynyt useammallakaan kerralla. Eikö se kerro jo myyjälle, että hv on liian korkea paketin todellisuuteen nähden?!
Se olisi ollut max 20 euron arvoinen, ilmeisesti piti hv:ta korkeampana..
Toinen paketti on ollut tosi kauan myynnissä, ja nyt on siellä osta heti hintaan 50 e vai oliko se lähtö, en muista enää.
Paketissa on alle 10 vaatetta, ihan markettikamaa.
Toinen kohde, joka on kauan ollut huudossa, pitää sisällään niitä kamalia villaisia, nukkaantuneita kypärämyssyhattuja ym. pikkuroinaa, jätän sen huuutamatta, kohteessa taitaa olla 3 tommosta hattua. Meillä ei niitä käytetä vaikka sokeita oltaisi, sen kamalampia ei voi olemassa olla!
Hv tai lähtö on kuitenkin aika korkea. ja postimaksut päälle.
Vaatteiden kuntoluokitus tai käsitys siitä mikä on hyväkuntoinen käytetty ja mikä tyydyttävä on erit eri puolella suomea. Pohjoisemmassa, itä-suomessa ja maaseudulla vaatteet käytetään kuluneemmaksi ja hyväksi merkitään semmoisestkin mitkä ovat rikki tai kauhtuneita. Juuri huusin paketin, jossa erittäin nukkaisen fleesetakin vetoketju oli rikki - ei mainintaa. Säädettävät vyötärön kuminauhat olikin sellaisia, että olivat vaan siinä sivuilla, ei kierrä koko vaatetta, eli eivät kiristä eikä säädä.
Siinä ainoassa siistissä puserossa oli kaula-aukon kanttauksesta tikit purkeutuneet, korjattava vaate siis. Sukkahousujen pohjassa oli liimaa tai jotain kovaa.
En osta enää itäisestä pohjoissuomesta, terveisiä nurmekseen. Annoin kiitettävän, en valittanut, oma moka, mutta otan opikseni. vaatteen kappalehinta oli turhan iso tuohon kuntoon nähden.
"Mikäli huudat useamman tuotteen ja haluat että ne yhdistetään maksut:1 tuotteen kulut näet alenpana
2-3 tuotetta kulut 10 €.
4-5 tuotetta kulut 14 euroa. Toimitetaan ainoastaan Postitse ja Matkahuollon kautta.
Onnea huutoihin."
Eli jos huudat samalta myyjältä kaksi kohdetta ja haluat ne samaan kuoreen, niin hän haluaa siitä kympin! Yleensähän myyjät lupailee halvempia postikuluja jos ostat enemmän mutta tämä oikein yrittää estää sen ;)
myyjällä yli 30 negaa
esim. teipistä. Kyllä mielestäni teipinpätkä kuuluu siihen vaatteen hintaan!
Myyn silloin tällöin jonkun vaatteen laput kiinni. En todellakaan ole mikään ale-hamstraaja. Varsinkin kun asun maalla. Joskus vain kerta kaikkiaan jää joku vaate käyttämättä.
Jos kohde on iso ja hyvä, on turhauttavaa laittaa lähtöhinnaksi esim. 40 e, jos ajattelee että se paketti olisi esim. 42 euron arvoinen.. koska kukaan ei tule huutamaan kohdetta, jonka lähtöhinta on niin iso!!.
ylöspäin jos hinta alkaa nollasta ja tuote on selvästikin useamman kympin arvoinen. Selvästi esiin että mitä tuote maksaa alimmillaan, niin sitten teen kaupat.
myyjään, jonka omassa kuvauksessa luki että "kulut aina vähintään 16€". Kysyin häneltä, että ovatko kulut tosiaan AINA tuon 16 euroa ja hän vastasi, että kutakuinkin kyllä. Pakkauskuluihin menee niin palon ym. Hehheh, en sit ostanu sitä muumimukia! :DD
Oikeesti ketä ne huutajat on jotka pyytää esim.vaatepakettia myyntiin????Sanoista ;söpöilyä,ihanuuksia, söpöyksiä,harvinaisuuksia,kasvava paketti,me sitä me tätä.
Valokuvat tai mitkä tahansa kuvat kohteessa jotka eivät liity mitenkään myytävänä olevaan tuotteeseen.
varsinaisessa kuva kohdassa, kissan, koira, enkeli, animen tms kuva. Selaan kohteita läppärillä ja joudun aina rollaamaan alaspäin jos pääkuvassa jokin epäoleellinen kuva. Näitä en huuda. Haluan nähdä heti sen pääkuvan oikeana ja sitten päätän luenko edes muuta infoa.
Aika moni viittasi myyjään Moonlight2 mut ei "kehdannut" mainita joten minä teen sen.
Naurattaa myös hänen tänhetkinen päivitys."ostajien/huutajien pyynnöstä vaatepaketti myyntiin".Sit kun katoin niin eiköhän ollut taas samat rytkyt jotka hän on myynyt jo moneen kertaan.=D
hämmästytti vain omakuvauksessa maininta "perheessä kehitysvammainen lapsi" Yleensä kun näkee ennemmin "perheessä lemmikkejä"
monta riviä ehtoja ja uhkauksia negoista, tyyliin odotan maksua kaksi päivää ja postitan kahden viikon kuluessa...
Myös kasvavat vaatepaketit on ei kiitos ja sitten ne joissa samat vaatteet kuvattuna eri yhdistelminä, hämää helposti huutajia, en tykkää.
Tahraiset myös, en ikimaailmassa kehtaisi myydä tahraista vaatetta.
varsinaisessa kuva kohdassa, kissan, koira, enkeli, animen tms kuva. Selaan kohteita läppärillä ja joudun aina rollaamaan alaspäin jos pääkuvassa jokin epäoleellinen kuva. Näitä en huuda. Haluan nähdä heti sen pääkuvan oikeana ja sitten päätän luenko edes muuta infoa.
Minusta on aina vähän hankalaa laittaa jotain kuvaa siihen, sillä myynnissä paketti.
Olisko parempi laittaa siihen kuva jossa kaikki vaatteet siististi että saa jonkinlaista käsitystä paketin värimaailmasta??
Laitan aina jonkin kuvan siihen pääkuvaan, ja sitten alan kertomaan lyhyesti minkä kokoisia ja minkätyyppistä vaatteita olen paketissa myymässä.
Sitten laitan kuva + teksti + kuva + teksti jossa kerran lyhyesti ja napakasti mitä kuvassa on myynnissä.
Onko tämä ihan huono tapa??
Postikulut pitää olla merkittynä ja niiden pitää suurinpiirtein noudattaa postin hinnastoa. Ei haittaa, jos on pyöristetty seuraavaan kokonaiseuroon, se on minusta ihan ok.
Mielellään osta heti -mahdollisuus.
Ei hirveästi turhia täytesanoja. Ostaja osaa kyllä itse päättää näyttääkö vaate hänen mielestään "maailman ihanimmalta mekolta ja aivan fantastisen ihkulta".
Otsikossa olisi hyvä olla vaatteen koko ja väri! Ei pelkkä "kesähousut" vaan "metsänvihreät polvipituiset kesähousut, 110cm".
Myyjällä ei saa olla paljon negaa.
Paketteja en koskaan osta, koska aina niissä kiinnostaisi vain yksi tai parhaimmillaan kaksi vaatetta.
Ei merkintää "uudenveroinen" jos tuote ei oikeasti ole täysin uudenveroinen. Uudenveroisesta ei saa näkyä, että sitä on kertaakaan pesty tai pidetty.
välttelen sellaisia myyjiä. Maksan itse aina heti, samana päivänä, mutta en siedä sitä, että myyjä asettuu tilanteen yläpuolelle. Myyjä saa olla kiitollinen, että ostan häneltä tuotteen. Asiakas on asiakas, huutonetissäkin. Tietenkään en käyttäydy noin, mutta ihmetyttää, miten tuotetta myyvä ihminen ei ymmärrä olevansa myyjä siinä tilanteessa. Olen joskus miettinyt, että huudan tuollaiselta "natsimyyjältä" jotain ja sitten en maksakaan tai alan asettamaan omia ehtoja kaupalle. Sekään ei ole rikos... ei huutonetistä tarvi ostaa mitään keneltäkään, vaikka eka huutaisi.
- hintavarauksia
- yliihquja hehkutussanoja
- kohteita, joissa huono kuva
- eritoten kohteita, joissa huono kuva + tekstinä pelkästään esim. "paita 80 cm"!
- kasvavia vaatepaketteja
- "kotikäyttöön, pihakäyttöön, päiväkotikäyttöön" tarkoitettuja vaatteita = huonokuntoisia
- paketteja, joissa on em. kotivaatteita
jotka "ei pyydä lisää, eikä palauta liikaa maksettuja postikuluja". Äskettäin maksoin postikuluja eräälle myyjälle 8 euroa ja paketti tuli 4,50 eurolla. Ja tietysti oli sellainen myyjä, joka ei ylimääräisiä palauta. Ymmärrän kyllä, jos kyse on esim. alle eurosta, mutta suuremmat summat olisi kiva saada takaisin. Voihan sitä tietysti noinkin tehdä itselleen isomman tilin...
Sitten täytyy kommentoida tuolle joka väitti, että maalla asuvat ja itä-suomalaiset myyvät vain kuluneita ja huonokuntoisia vaatteita, ja heillä on eri käsitys kuntoluokituksesta. Ei hyvää päivää! Missähän mahdat itse asua? Minä asun itä-suomessa (kaupungissa kylläkin), ja monesti olen joutunut itsekin toteamaan ihmisten eri käsityksen hyvästä kunnosta. Ihan näitä löytyy kyllä ympäri suomea. Juuri huusin Helsingistä ulkoilupuvun lapselleni, jonka piti olla moitteeton, ei reikiä eikä kulumaa. Heti löytyi kaksi reikää ja pari muutkin aika pahaa puutetta, joista ei ollut mitään mainintaa kuvauksessa. Että näin! Itse en missään nimessä tuollaista myisi vaikka itä-suomessa asunkin;)
välttelen sellaisia myyjiä. Maksan itse aina heti, samana päivänä, mutta en siedä sitä, että myyjä asettuu tilanteen yläpuolelle. Myyjä saa olla kiitollinen, että ostan häneltä tuotteen. Asiakas on asiakas, huutonetissäkin. Tietenkään en käyttäydy noin, mutta ihmetyttää, miten tuotetta myyvä ihminen ei ymmärrä olevansa myyjä siinä tilanteessa. Olen joskus miettinyt, että huudan tuollaiselta "natsimyyjältä" jotain ja sitten en maksakaan tai alan asettamaan omia ehtoja kaupalle. Sekään ei ole rikos... ei huutonetistä tarvi ostaa mitään keneltäkään, vaikka eka huutaisi.
Huutonetin säännöissä sanotaan, että on velvollinen lunastamaan huutamansa tuotteen. Eihän sinua kukaan voi pakottaa ostamaan, mutta on aika vittumaista huudella ja sitten alkaa vinkua että mä maksankin tän ensi kuussa ja maksan puolet vähemmän kuin mitä hinta oli..
Jos katsot, että joku on ihan natsi, ehdot älyttömiä, jätä huutamatta, kiitos. Meitä natsiehtoja käyttäviä on, ja meiltä kyllä huudetaankin. Tarkoitus ei kuitenkaan ole tehdä bisnestä vaan päästä itselle tarpeettomasta eroon kirppismeiningillä. Huutajissa vaan on näitä kaltaisiasi ääliöitä, joiden takia sitten on laitettava inhottavat ehdot.
Mene ihan rauhassa sinne ihqu-osastolle, missä tyhjennetään minean tai ellinoorajessican vaatekaapista suloista ja ihanaa, saat käytettyä ihqua joista haikeudella luovutaan ja joita minea-jessicanellinoorakin käyttäisi, jos vielä sopisivat, noin 250 euron hintaan.
aina yksitellen... Jokainen saa sitten koota mieleisensä paketin. Se on joissain paketti-myynneissä hämäävää, että sama vaate kuvataa 5 kertaa ja tulee tuntu, että vaatteita olisi paljonkin...
Paketeissa on aina jotain mitä ei halua/tarvitse ja yleensä suurin osa on paskaa ja pari kivaa täkyä pistetty houkuttimeksi. En yleen huuda vaatepaketteja.