G: Ketä aiot äänestää? Sano ainakin puolue?
Kommentit (111)
Mä oon sitä mieltä, että nää on mun elinajan (82 ->) tärkeimmät vaalit. Tällä sivustolla on hyvin selitetty mitä on vaakakupissa:
http://sites.google.com/site/oikeisto/
Mua ainakin järkytti toi verojuttu!! En tienny että se on ihan tollasta. Oon päättäny, että mitään noista hallituspuolueista en ainakaan äänestä.
ja huh vaan, kun tuli erilaisia ehdokkaita.
Tiedän varmasti, että EN äänestä Vasemmistoliittoa, SDP:tä tai Perussuomalaisia. Ei mielellään myöskään Kristillisdemokraatteja, kun en ole koskaan tajunnut puoluetta, joka rakennetaan yhden ominaisuuden varaan.
Ajattelin kyllä aluksi äänestää Vihreitä mutta 10 parhaan joukkoon tuli vain yhdessä vaalikoneessa pari vihreää eikä mielestäni sopivia. Taitaa sitten mennä ääni Kokoomukselle, vaikka vähän harmittaa. Mielestäni Kokoomus on tehnyt huonoja valintoja nykyisellä kaudella enkä haluaisi kannattaa siksi puoluetta, mutta kun en löydä sopivaa ehdokasta muualta. Vaalikoneen avulla löysin parhaimmat vastaukset kahdeltakin Kokoomuksen edustajalta.
Kriteereinä siis vielä, että ehdokas on
- nainen
- perheellinen
- Alle 50-vuotias
- Korkeakoulutettu
- Politiikassa mukana jo vuosia, en halua mitään keltanokkaa hämmästelemään systeemiä
Miten tämä(kin) voi olla näin vaikeaa?
Jos harmittaa äänestää jotain puoluetta, niin se lienee merkki siitä, että sitä ei kannata äänestää. Etenkin, kun on kyseessä hallituspuolue, joka on viimeiset neljä vuotta ollut ruorissa.
Mä en ainakaan sokeasti luota niihin vaalikonetuloksiin. Tiedän monen ehdokkaan antavan keskikastin vastauksia, koska niillä saa eniten osumia. Kannattaa lukea läpi ehdokkaiden vastauksia ja perusteluja sinulle tärkeisiin kysymyksiin.
Itse tajusin, että täydellistä ehdokasta en näissä vaaleissa löydä, joten kävin läpi kaikki suuret kysymykset ja päädyin ehdokkaaseen, joka oli kanssani eri mieltä parista asiasta. Prioriteettimme kuitenkin ovat samat, joten voin antaa noiden kahden asian mennä.
mulla on turhan pitka matka lahimmalle aanestyspaikalle, joko lento- tai lauttamatka, tai toiseen maahan.
Vaalikoneella sain sitoutumattoman, joka ei yhtaan vaikuttanut kiinnostavalle, enka aanestais sita ainakaan, ei varmaan kukaan muukaan. Muutenkin oli vahan sielta taalta puolueista ne vaalikoneen ehdotukset.
Olenhan korkeakoulutettu, tiedostava ja avarakatseinen nainen.
Joku naispuoleinen pitäis löytää.
Suomesta ei saa tehdä Malmötä tai Rinkebytä. Sveitsi on jo sulkenut rajansa kokonaan maahanmuutolta haittojen takia. Tehdään mekin, jos vielä ehdimme ennen kuin on liian myöhäistä!
Älkää antako Suomen varallisuutta ulkomaisille rikkaille. KMS:n lahjomat puolueet pois!
Vihreää naista. Olenhan korkeakoulutettu, tiedostava ja avarakatseinen nainen.
En asu Suomessa.
Niin Ja aani Halla-aholle.
Jotka näkevät "suuren maailman menoa" ulkomailla (asuen ja eläen siellä)?
Asun itse nyt Suomessa, mutta toinen kotini oli 20 vuotta Tukholmassa; myös Brysselistä on (asuin-)kokemusta, minunkin valintani on perussuomalaiset.
En asu Suomessa.
Niin Ja aani Halla-aholle.
Jotka näkevät "suuren maailman menoa" ulkomailla (asuen ja eläen siellä)?
Asun itse nyt Suomessa, mutta toinen kotini oli 20 vuotta Tukholmassa; myös Brysselistä on (asuin-)kokemusta, minunkin valintani on perussuomalaiset.
ja huh vaan, kun tuli erilaisia ehdokkaita.
Tiedän varmasti, että EN äänestä Vasemmistoliittoa, SDP:tä tai Perussuomalaisia. Ei mielellään myöskään Kristillisdemokraatteja, kun en ole koskaan tajunnut puoluetta, joka rakennetaan yhden ominaisuuden varaan.
Ajattelin kyllä aluksi äänestää Vihreitä mutta 10 parhaan joukkoon tuli vain yhdessä vaalikoneessa pari vihreää eikä mielestäni sopivia. Taitaa sitten mennä ääni Kokoomukselle, vaikka vähän harmittaa. Mielestäni Kokoomus on tehnyt huonoja valintoja nykyisellä kaudella enkä haluaisi kannattaa siksi puoluetta, mutta kun en löydä sopivaa ehdokasta muualta. Vaalikoneen avulla löysin parhaimmat vastaukset kahdeltakin Kokoomuksen edustajalta.
Kriteereinä siis vielä, että ehdokas on
- nainen
- perheellinen
- Alle 50-vuotias
- Korkeakoulutettu
- Politiikassa mukana jo vuosia, en halua mitään keltanokkaa hämmästelemään systeemiäMiten tämä(kin) voi olla näin vaikeaa?
tähän nykytouhuun tarttee saada joku roti, eikä populismista ole politiikassa mitään iloa.
äänestäisin häntä mutta väärä vaalipiiri...
Kokoomus ei puolusta ketään ihmisiä tai ihmisryhmää (suurpääoma ei ole ihmisryhmä) vaan pelkkiä mielikuvia.
Tee sinäkin oikea ratkaisu ja anna äänesi vihreille. Vihreät ovat ainoa porvaripuolue, jolla on vielä sydän paikallaan.