16- vuotias tyttäreni on raskaana.
Olen hieman hämmentynyt.. Kertoi viikonloppuna ja nyt on pakko saada ajatuksia vähän purkaa.
Mies on 25- vuotias!! En ole häntä edes tavannut :(
Tytär on kyllä hyvin itsenäinen, ja ikäisekseen hyvin kypsä. Tukiverkkokin on kunnossa, ilmeisesti rakastava kumppani (isä..) joka käy töissä ja asuu omakotitalossa.Rahaakin tytär on saanut säästettyä elämänsä aikana melko paljon. Eli kaikki on sinänsä kunnossa, mietityttää vaan silti. Aborttia esitin vain vaihtoehtona, en tietenkään panostanut, mutta ei kuulemma tule kuuloonkaan. Eipä siinä sitten mitään.. Ajatus kummastuttaa, että minusta tulee mummmo!
Piti purkaa vähän ajatuksia.. Muilla kokemuksia?
Kommentit (86)
Ja jos se nyt tähän kuuluu, niin sain tämän tyttäreni 30- vuotiaana. Uskon kyllä, että tytär pärjää, koska hän on niin huolehtivainen ja kypsä.
En koe olevani itse pettynyt tai surullinen. Toisten tyttärien kohdalla (molemmat yli20v) olisin varmaankin ollut, koska he olivat enemmän sellaisia "menijöitä".
Miehestä raportoin tosiaan viikonloppuna, en usko, että on mitenkään jälkeenjäänyt tapaus. Se meenee ennemminkin niin päin, että tyttäreni on kehittynyt todella nopeasti, eikä niin, että mies olisi jälkeenjäänyt :) Uskon näin.
Kiitos taas kommentoijille.
-ap
Ettekö ole lukeneet, mitä ap on kirjottanu???
Ensinnäkin sinä vääristelijä, mies oli 25, eikä 27. (kaikkeahan pitää aina suurentaa..)
ap:han sanoi, että he PITÄVÄT SAMANLAISISTA ASIOISTA ja että heillä on SAMANLAISET ELÄMÄNARVOT!! ja että he RAKASTAVAT TOISIAAN!! + tyttö on KYPSÄ IKÄISEKSEEN! Mikä suomennettuna tarkoittaa, että hän on ehkä hieman aikuisempi kuin te ryyppäävät pissikset siinäiässä. Ihmiset _kehittyvät eri aikaan_!
Itse en näe tuossa mitään ongelmaa, jos parisuhde toimii! =)
Paljon onnea tulevalle mummolle! Muista raportoida viikonlopusta!
Ja jaksamista tyttärellesi! Hyvin kaikki sujuu, tyttäresi vaikuttaa hyvältä äidiltä keromasi mukaan.
vanhemmilla on vastuu alaikäisistä lapsistaan. 16 vuotias on alaikäinen ja lapsi vielä.kyllä vanhempien olisi pitänyt välittää ja huolehtia lapsesta sen vertaa, että tietäisi lapsen seurustelevan 25-vuotiaan aikuisen miehen kanssa. Lapsen suojelu pettänyt ja pahasti.Herää ap!Jos et ole edes vielä tavannut miestä, niin miten voit uskoa, että hän rakastava isä lapselle olisi. Tai onhan on ollut tosi rakastava jo yhdelle lapselle, omalle lapsellesi.
aikanaan 18 vuotiaana 32 vuotiaan kanssa ja seuraavana vuonna 35 vuotiaan kanssa.
Naimisiin menin kuitenkin "vain" 4 vuotta vanhemman kanssa.
Joku 18 vuotiasta lapseksi tituuleerasi, mutta 18 on jo aikuinen ja mun lapseni aloittaa yliopiston 18 vuotiaana ulkomailla, ei hän mikään lapsi enää silloin ole. Vaan nuori aikuinen.
Onko tyttäresi pitkään seurustellut tämän "pojan" kanssa?
Kyllähän tuo itseänikin hämmentäisi, jos en olisi koskaan nähnyt kyseistä poikaa/miestä ja tyttäreni sanoisi olevan raskaana.
mutta kyseessä ei ole 18 vuotias vaan 16-vuotias lapsi.
Kyllähän minä tiesin että tällaisiakin kommentteja tulee.. Välitän lapsestani enemmän kuin mistään muusta, joten tuntuu ikävältä kommentit, että lapsen suojelu olisi pettänyt ja pahasti..
Meillä on todella hyvät välit tyttären kanssa. Seurusteluasioissa vaan on ollut todella ujo, ja sen ymmärrän koska olen itse ollut siinä ujo myös. Ja uskon, koska luotan lapseeni. Viikonloppuna tosiaan näen miehen.
-ap jälleen..
aikuinen. Poikaystävän ikä on kyllä korkea ja ei minusta ole suotavaa, että 16 v. on raskaana. Liian nuori. Toivottavasti ap olet tukena paljon.
Seurusteluasioissa vaan on ollut todella ujo, ja sen ymmärrän koska olen itse ollut siinä ujo myös. Ja uskon, koska luotan lapseeni. Viikonloppuna tosiaan näen miehen.
-ap jälleen..
Kuvitelkaa, mitä tahdotte.. Ja kuen sanoin, varsinkin tuohon seurusteluun liittyvissä asioissa.
-ap
Ja silti on nyt raskaana aikuiselle miehelle, jota ei ole edes kehdannut kotona esitellä?
Mitä tarkoitat sillä, että lapsesi on "ikäsekseen kypsä"?
Ei kukaan ole kehtaamisesta puhunut. Ja tarkoitan sitä, että:
-ei juo
-ei polta, eikä käytä muitakaan huumeita
-on oma-aloitteinen (siivoaa, auttaa ihan itse omasta tahdostaan)
-elämän arvot kunnossa (perhe, rakkaus, positiivisuus, arjen sujuminen, läheiset yms.)
-realistisesti suunniteltu opiskelu ja työpaikka
-hyvä asenne
-ei ole bilettäjä, tykkää mieluumminen esim. lukea kirjoja, sanomalehtiä, liikkua, nähdä kavereita yms.
-.....
-ap
mene välillä lukemaan niitä huomisen läksyjä ja lopeta näiden juttujen keksiminen.
t.äitisi
näin kypsästi kirjoittavia 46-vuotiaita mammoja löytyy:)
Minä kaivaisin haulikon esiin, jos alle 20-vuotias lapseni seurastelisi 25-vuotiaan kanssa :), ihan ilman raskauttakin. t. se 14- ja 21-vuotiaiden äiti
Mitä ihmettä sulle muka kuuluisi, jos sun 18 taikka 19 vuotias, aikuinen tyttäresi seurustelisi vaikka minkä ikäisen kanssa??
Lupasin kertoa kuulumisia vierailun jälkeen..
Joten. He siis olivat vierailulla päivällisellä tänään ja meni oikein hyvin! Mies oli todella mukava ja kohtelias.
Olivat hyvin suunnitelleet tulevaa, ja juttelun aihetta riitti hienosti koko vierailun ajan.
Kaikenkaikkiaan olen nyt paljon iloisempi tyttäreni puolesta, he vaikuttivat molemmat todella onnellisilta :)
Kiitos vielä kaikille kommenteista ja tuesta!
-ap
olevani raskaana, nyt on poika "jo" 1v ja minä täytän kesällä 18. Opiskelen tällä hetkellä aikuislukiossa ja osa-aikatyötä haeskelen, mies myös töissä. Tärkeintä itselleni oli ainakin oman äidin tuki. Onnea tytöllesi! :)
mahda, koska Suomessa suojaikäraja on 16 vuotta.