Odotan, että tiet sulaisivat, jotta pääsisin lenkille.
Sairastuin diabetekseen viime vuonna ja se oli useita kuukausia hoitamattomana. Tuona aikana painoni nousi liki 10 kg.
Marraskuun puolivälissä sain lääkityksen ja sokerit pysyneet aika hyvin kohdallaan.
Menin viime kuussa kuntosalille ja treenasin viikon ajan, minkä jälkeen kehoni aineenvaihdunta oli taas sekaisin. Keho ei ole siis vieläkään toipunut tuosta hoitamattomasta ajanjaksosta.
Nyt odotan, että tiet sulaisivat, jotta uskaltaisin mennä aamuisin hölkälle. Asutaan maalla eli hiekkatiet ja nyt ne on kuin peilijäätä.
Onko kellään kokemusta siitä, milloin kroppa on kokonaan toipunut ja voi taas alkaa harjoitella punteilla ihan kunnolla (lue isot painot)?
Ruokavalio aika hyvin hanskassa ja vaatteista huomaa, että jotain on tapahtunut mutta kilot junnaavat paikoillaan. Ärsyttää ihan hirveästi.
Kommentit (24)
En lähde testaamaan onneani eikä muuten muutkaan.
Talvella taas pakkasilma tekee keuhkoilleni todella pahaa; olen astmaatikko. Minulta on itse asiassa kielletty liikunta ulkona jos pakkasta -10 tai enemmän. Keuhkojeni toimivuus on mitattu rasituskokeessa pakkasessa.
Kaikki ei ole aina kaikille mahdollista.
-ap-
Liikunta on diapeteksen kanssa hyvä, alentaa verensokeria. Jumppaa millä keinoin voit.
Kaikki ei ole aina kaikille mahdollista. -ap-
ei varmasti ole kun asiat tekee vaikeaksi. Missä päin muuten asut?
kaikki tiet ovat jäässä ja peilijäässä vieläpä?
Toivotaan, että pian siis sulaa, ettei tarvitse sitku elämää liian kauan elää...
kaikki tiet ovat jäässä ja peilijäässä vieläpä? Toivotaan, että pian siis sulaa, ettei tarvitse sitku elämää liian kauan elää...
Hiekkatiet on pahoja ja nyt kun sulaa, pakastaa, uutta lunta, sulaa ja pakastaa niin ne aivan hirveän liukkaat. Kukaan ei tällä hetkellä kävele saati juokse niillä mutta kunhan sulavat niin alkaa vilske. Nyt ei edes koiranulkoiluttajia näe.
-ap-
ei tuonne ulos voi lenkille lähteä. Osta ap salikortti ja käy siellä matolla juoksemassa/kävelemässä, näin itse teen talviaikaan. Mutta odottelen kyllä kun nuo tiet sulaa minäkin!
siihen ei kelit vaikuta! Kyllä kait nyt voi jossain tien reunassa kävellä vaikka peilijäällä varsinainen tie olisikin...vähäkin liikunta on parempi kun ei mitään joten hopihopi ulos... tai ostat lumikengät, voi kävellä missä vaan pelloilla ja metsissä...aina löytyy ratkaisu jos VIITSII!!! Puhuit hölkkäämisestä, kannatisiko kuitenkin reippaalla kävelyllä alotella jos pitempi tauko ja kroppa sekaisin?
En lähde testaamaan onneani eikä muuten muutkaan.
Talvella taas pakkasilma tekee keuhkoilleni todella pahaa; olen astmaatikko. Minulta on itse asiassa kielletty liikunta ulkona jos pakkasta -10 tai enemmän. Keuhkojeni toimivuus on mitattu rasituskokeessa pakkasessa.
Kaikki ei ole aina kaikille mahdollista.
Ei ihme että sairastuit diabetekseen..
-ap-
Olen koko ikäni harrastanut liikuntaa kilpatasolla.
Vuonna 2008 lopetin maratonkisaamisen eli ei liikunta ole minulle todellakaan vierasasia!
En kuitenkaan lähde tuonne ulos kokeilemaan kalloni kestävyyttä jäätä vastaan; yksi kokemus kallonmurtumasta riittää kiitos.
Maratontreenitkin tein ympärivuoden juoksumatolla juurikin astmani ja allergioideni vuoksi.
Nyt aion kokeilla kevyempää hölkkää ulkosalla joskos keuhkoni sen kestäisivät :)
-ap-
vaihtoehdot ovat joko maratontreeni tai täysi liikkumattomuus. Just. Kuulostat todella urheilulliselta tyypiltä.
tuota niin, mä asun maalla pikkutien varrella ja oon kyllä käynyt koko talven lenkillä. Tänään oli eka päivä, että menin lenkille niin että kun kävin kaupassa "ison tien varrella" niin jätin auton parkkiin sinne, kävin lenkillä ja kaupassa ja ajelin kotiin. Mutta olisin toki voinut ihan kotoakin lähteä lenkille, silloin olis vaan kengät kastuneet jo alkumatkasta joten matkaksi olisi jäänyt todennäköisesti alle 7 km.
Niin ja mä siis juoksen. Tosin; juosten pysyy paljon paremmin pystyssä kuin kävellen. Ei mitään piikkipohjallisia tarvitse.
vaihtoehdot ovat joko maratontreeni tai täysi liikkumattomuus. Just. Kuulostat todella urheilulliselta tyypiltä.
Kuten otsikossa kerroin, odotan teiden sulamista innolla, että pääsen lenkille. Muista liikunnanmuodoista en ole kertonut paitsi kotijumpasta.
-ap-
En lähtis minäkään tuonne nivusia nyrjäyttelemään. Mikä lenkki sellanen on, että hiljaa hipsitään jalat krampissa menemään.
Toivottavasti saadaan pian tiet sulaksi, tai edes hiekoitettua.
Lähden hiihtämään, jos juokseminen on haastavaa.
Meillä on kyllä taidettu pitää tiet hyvässä kunnossa, kun sulallakin on jo päässyt juoksemaan. Lammikoita on, mutta niiden väistelyssä tulee harjoiteltua ketteryyttäkin.
voi lenkille mennä nytkin. Siis voithan mennä reippaalle kävelylenkille. Kyllä mä ainakin lenkkeilen ihan ympäri vuoden.