G: Mitä keittoa teet useimmiten ja miksi?
Jauhelihakeittoa, se on vain niin parasta ja koko perhe tykkää =)
Kommentit (33)
juuri tänään tein ja tuli tosi hyvää. Lapsetkin tykkäsi.Eli perunaa, porkkanaa, salottisipulia,valkosipulin kynsiä ja tavallisista sipulia(jämät sipulipurkista). Palsternakkaa ka juuripersiljaa. Valmiiseen keittoon sulatejuustoa ja suolaa ja tuoreita basilikan lehtiä silputtuna(tai samalla kun soseuttaa niiin heittää ne keittoon).
vähän erilaisilla linsseillä ja lisukkeilla (aina kuitenkin kasvisversiona). On vain niin hyvää, voisin syödä monta kertaa viikossa. Taaperokin sitä syö vallankin jos käytän esim. porkkanaa, kookosmaitoa, bataattia jne. mistä tulee vähän makeahko maku.
milloinkin löytyy, ja on kauden mukaan
lapsen lemmpparikeiitoa !
muitakin teen lohikeittoa, broilerkeittoja
samoista syistä kuin ap ;) Bonusta nopeus ja halpa hinta.
Nää on meidän perheen lempparit. Joskus tehdään juureksista ja lihasta/makkarasta/jauhelihasta keittoa myös, mutta paljon harvemmin. Kalakeittoa ei tehdä allergian takia.
ei varmaan mitään ylitse muiden.
Viimeksi syötiin kurpitsakeittoa ja mukulatkin tykkäs:)
pinaattikeittoa
Koska itse en syö punaista lihaa niin jauheliha- yms lihaisat keitot on jetenkin vaikeita mulle. Tehdä siis jotain sillä tavalla summanmutikassa ettei itse tiedä miltä maistuu.
Kalakeitto on hyvää, samoin pinaattikeitto.
Useimmiten hirven tai poronlihasta. Saan hirvenluulihapaloja vanhemmiltani, isä kun metsästää. Myös mieheni isä metsästää ja joskus saamme heiltäkin. Noita luulihapaloja tulee hirvestä paljon ja kaikki eivät niitä halua. Joskus ostan poron (tai naudankin) luulihapaloja keittoa varten. Joskus vaan keitän useamman tunnin, ja sitten paloittelen lihaa ja keitän keitoksi tai paahdan ensin miedossa uunissa useamman tunnin ja sitten tuo paloittelu ja keiton teko. On tosi hyvä liemi, lapset etenkin tykkää. Uskon vahvasti, että on hyvä vahvistava ruoka ja hienoa käyttää noita vähän vähempi arvoisempiakin ruhon osia hyödyksi.
ehkä eniten. Pitsi että se on hyvää, niin ainekset siihen löytyy aina kaapista ja on nopea tehdä.
Viime aikoina olen tehnyt paljon jauhelihakeittoa. Mulla oli ennen joku kouluaikainen mielikuva siitä, ja vaikka olen 35 v, tein ekan kerran itse jauhelihakeittoa puolisen vuotta sitten. Kunnolla tehtynä tolkuttoman hyvää!
Linssikeittoa tulee tehtyä kaikkein eniten. Raaka-aineet löytyy lähes aina kaapista ja maistuu hyvälle vaikka valmistuukin nopsaan. Ei myöskään sisällä kuorimista ja pilkkomista kuin sipulin verran, joten sopii myös väsypäiviin. Viime vuonna tuli tehtyä paljon myös nuudelikeittoa, voisikin tehdä taas joku kerta.
lapsetkin tykkää.