Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuin kerankin tekemään hyvää pullaa

Vierailija
07.05.2011 |

Siitä tuli ettenkö sanoisi lähes täydellistä ja nyt harmittaa, kun mun piti laihduttaa. Pistin pullan eilen pakkaseen tarkoitusena syödä pulla per päivä, ja nyt on yli puolet jo mennyt. Ei niin hyvää ettei jotain pahaakin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon kaikenlaista mutta pullat ei koskaan oikein onnistu. En siis melkein ikinä tee niitä, tuoreet pullat ostan kaupasta tai haen anopilta:-)

Vierailija
2/7 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttaa ehtii sitten kun se on loppu;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lapseni ovat jääneet paitsi?

Vierailija
4/7 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsista ei koskaan tule pullamössöaikuisia.

Vierailija
5/7 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mulla vaan sitten vaatimaton maku?

Sen olen toki huomannut, että anopin pulla on parempaa kuin minun, koska käyttää sitä punaista maitoa ja voita leivonnassa ja vatkaa tajuttoman kauan ja aika runsaasti sitä sokeriakin laittaa.

Mutta siis ovat ne omatkin pullat ihan hyviä. Mistä tietää, ovatko ne hyviä oikeasti vai vain siksi, kun en osaa huomata, että ovat epäonnistuneita?

Vierailija
6/7 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voihin teen. Sokeria, kardemummaa säästelemättä. 250 g voita puoleen ritraan täysmaitoa.

Korvapuusteja, voilla sekin levy sivelty. Kanelia ja sokeria paljon, joskus paiston kestävää marmeladia lisäksi.

Ei niitä kaikkia tarvitse kerralla syödä--lapset ottavat ja loput pakkaseen. Sieltä sitten sulatellaan vähitellen.

Vierailija
7/7 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se VAIVATAAN. Nämä puukapustalla hämmentäjät ovat oma rotunsa... Ostakaa vaikka kertakäyttökäsineitä marketista. Kädet kunnolla taikinaan (pulla, leipä, sämpylä...) taikinaan tehdään hyvä sitko, irtoaa kulhosta.

Hyvän kohottamisen jälkeen pienissä erissä vielä vaivataan alustalla ja tehdään mieleistä pullaa.

Voidellaan, voita, raesokeria jne. päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi