G: Mitä keittoa teet useimmiten ja miksi?
Jauhelihakeittoa, se on vain niin parasta ja koko perhe tykkää =)
Kommentit (33)
porkkana-currykeittoa, se on ihan sairaan hyvä ja koko perhe rakastaa sitä. Kylminä talvipäivinä liedellä porisee usein myös borsch-keitto, se on toinen perheen suosikki. Kuuumina kesäpäivinä mökillä taas maistuu tuore ja raikas gaspacho.
Nyt olen ihastunut linssikeittoon.
Erilaiset kasvissosekeitot ovat suosiossa.
Ja sitten joskus lasten erityisherkkua, hernekeittoa. =) Ja ihan nakkisoppaa.
Juustoa vielä keiton sekaan lautaselle, ja namnam!
Jauhelihakeittoa, se on vain niin parasta ja koko perhe tykkää =)
minestronekeittoa. Yllättäen lapset tykästyi siihen kun ekan kerran tein :) Nyt on lempparia melkeinpä.
Koska se on niin helppoa! Keitetään pataatit oman maun mukaan maustetussa vedessä (kanaliemikuutio tai yrttejä ja suolaa), soseutetaan. Se on siinä. Ei tarvii kermaa eikä mitään muuta, on samettista ja hyvää!
ei syödä paljoa makkararuokia muuten.
Hernekeitto tulee purkista ja pinaattikeitto usein pakkasesta. Jauhelihakeittoa sit ajoittain ja kasvissosekeittoa joskus.
koska siihen saan hyvin käytettyä jääkaappiin jääneet juurestenjämät.
Paljon teen keittoja muutenkin, perheen suosikkeja on siskonmakkarakeitto ja venäläinen kaalikeitto (yksi niistä lukuisista :)).
Niitä laitan useimmiten, koska kelpaavat lapsille ja miehellekin. Jos saisin laittaa omien mieltymysten mukaan, tekisin borsch-keittoa, kaalikeittoa, tomaattikeittoa. Keitot on ihania. :)
Tosin ei sitä oikeaa luullisesta lihasta tehtyä vaan naudan paistista. Kunnolla haudutettuna se on ihan älyttömän hyvää.
"teen" eli sulatan ja kuumenna :)
koska se on hätävara pakastimessa, ja lapset tykkää siitä ihan hulluna!
Se on halpaa, ravitsevaa, helppoa ja me tykätään siitä! Toisena tulee parsakaalijuustokeitto, joka on melkein yhtä helppo.
Teen myös lapsille ja miehelle makkarakeittoa aika usein.
Meidän perheessä vain minä tykkään kasvissosekeitoista, se on vähän sääli. Haluaisin tehdä niitä useammin, mutta en viitsi kun sitten niiden syömisestä tulee sanomista.
tai lohikeittoa. Minä muutenkin teen erilaisia keittoja vaihtelu virkistää.
sekä kala-katkarapukeittoa
samat perusteet kuin ap:lla :)