Näin tänään ilmielävän av-mamman! Huh huh mikä daiju.
Käytin lastani lääkärissä, koska hänellä vesirokko pahana ja sen lisäksi kärsii pahasta limaisesta yskästä ja nokkosrokosta. Päästiin suoraan huoneeseen, ettei tartuteta muita.
Lääkäri määräsi lääkkeet ja menin sitten apteekista lääkkeet hakemaan. Jätin auton apteekin ikkunan eteen, lapsen myös sinne turvaistuimeen, ettei tartuta muita.
Ehdin hakea vuoronumeron ja olin kävelemässä autolle takaisin (5 numeroa minua ennen) kurkkaamaan, että lapsella kaikki ok. Tähän meni siis max 2 minuuttia.
Eiköhän siellä ylipainoinen rasvatukka-mamma ollut puhelin kourassa etulasin vieressä kurkkimassa autoon. Kysyin asiallisesti, että mitä hän etsii ja sain vastaukseksi seuraavaa "Pieni lapsi hyljättynä autoon, tämä on poliisiasia! Auto voi syttyä palamaan".
Tässä vaiheessa keskeytin mamman ja sanoin olevani lapsen äiti ja lapsen sairastavan vakavaa tarttuvaa tautia (ok, tyhmää, mutta oli pakko näpäyttää).
Mamma hyppäs Nico-Petterinsä kainalossa pari metriä taaksepäin kun avasin auton oven ja lähti lyllertämään pois.
Huh huh, mitä ihmisiä tää planeetta päällään kantaa. Apua.
Kommentit (53)
Mitä tarkoittaa av-mamma? Mitä ovat av-palstat? Siis mistä ne ovat lyhenteitä?
Kyseleepi mt-mamma eli mitääntajuamaton :-)
Av-mamma on ihan oma rotunsa, tuossa aikaisemmassa viestissä on hyvä kuvaus siitä lajista.
Av-mamma mm imettää vähintään 2-vuotiaaksi, käyttää kestovaippoja, synnyttää AINA alakautta (vaikka liian pieni lantio, vauva painaisi 6 kg tai vauvalla leikkausta vaativa hätä), ostaa Reimatecin lapselleen, ei koskaan tee mitään väärin kuten esim jätä lastaan autoon hakiessaan kioskilta maidon tai anna anna alle 18-vuotiaan juoda Coca-Colaa. Hän ei myöskään juo yhtä saunasiideriä, koska lapsensa saa siitä traumoja, hän kasvattaa lapsena kotona, tähän kuuluu tietysti olennaisena osana myös kotona järjestetty esikoulu. Päiväkodista hän näkee painajaisia.
käyttää kertisvaippoja, koska kestovaipat ovat niin iljettäviä ja antaa korviketta, ettei tissit mene pilalle. Näetkös, meillä on jokaisella oma näkemys AV-mammasta. Musta taas on ehkä av-mammamaisinta tehdä avaus siitä, miten on bongannut AV-mamman.
AV-mamma on semmoinen. Mun mielestä taas ihan toisenlainen.
Av-mamma on ihan oma rotunsa, tuossa aikaisemmassa viestissä on hyvä kuvaus siitä lajista.
Av-mamma mm imettää vähintään 2-vuotiaaksi, käyttää kestovaippoja, synnyttää AINA alakautta (vaikka liian pieni lantio, vauva painaisi 6 kg tai vauvalla leikkausta vaativa hätä), ostaa Reimatecin lapselleen, ei koskaan tee mitään väärin kuten esim jätä lastaan autoon hakiessaan kioskilta maidon tai anna anna alle 18-vuotiaan juoda Coca-Colaa. Hän ei myöskään juo yhtä saunasiideriä, koska lapsensa saa siitä traumoja, hän kasvattaa lapsena kotona, tähän kuuluu tietysti olennaisena osana myös kotona järjestetty esikoulu. Päiväkodista hän näkee painajaisia.
käyttää kertisvaippoja, koska kestovaipat ovat niin iljettäviä ja antaa korviketta, ettei tissit mene pilalle. Näetkös, meillä on jokaisella oma näkemys AV-mammasta. Musta taas on ehkä av-mammamaisinta tehdä avaus siitä, miten on bongannut AV-mamman.
AV-mamma on semmoinen. Mun mielestä taas ihan toisenlainen.
Mutta kummankaan mielipiteet ei ole se yksi ja ainoa :)
Mitä tarkoittaa av-mamma? Mitä ovat av-palstat? Siis mistä ne ovat lyhenteitä? Kyseleepi mt-mamma eli mitääntajuamaton :-)
eli jos hengaat täällä olet av-mamma
Mitä tarkoittaa av-mamma? Mitä ovat av-palstat? Siis mistä ne ovat lyhenteitä? Kyseleepi mt-mamma eli mitääntajuamaton :-)
eli jos hengaat täällä olet av-mamma
Mua oikeasti huvittaa tämä koko ketju, hauskaa luettavaa.
Lohdutan sua sillä, että mä en tiedä ketään äitiä, joka olisi kantanut sen "mätäpaiseisen lapsensa" sinne apteekkiin. En minäkään.
Pääasia, että SINÄ tiedät, ettei lapsesi ollut vaarassa. Kun eihän se ollut, senhän tietää kaikki av-mammoja lukuunottamatta.
PS. Onhan tuo hankala tilanne toisaalta... kun on noita kattojakin pudonnut yhtenään joka paikassa niin, ettei ehdi muuta tehdäkään kuin pään päällä rytisee ja autojakin roihuaa parkkiksissa ihan just ja joka päivä, niin kumpi on suurempi riski:
auto syttyy palamaan vai apteekin katto putoaa. Hmmm.... paha sanoa, ihan fifty-fifty.
Teit oikein ap!
Arvaapa mikä haloo olisi noussut, jos oisit sairaan lapsen vienyt apteekkiin?
lapsi ois pitany vieda popoineen apteekkiin jossa on usein semmosiakin ihmisia joilla on alentunut immuniteetti jostain vakavammasta sairaudesta johtuen....
Heh, kayttaako joku viela toppatakkia?
Ja vesirokko on maailman tavallisin lastentauti, tuskin ketään apteekissa olisi haitannut jos sonne olisit mukaan ottanut.
Minua olisi haitannut, sillä ei huvittaisi näin aikuisiällä sitä enää lähteä sairastamaan, kun olen tähän asti onnistunut välttelemään.
Mä näin varmaan semmoisen itiksessä, sattui samaan kauppaan poikansa kanssa kuten äiti lievästi vammaisen poikansa. Koska v.pojan puheesta kuului erikoisuus niin tämä av.n n.10v poika meni viereen seisomaan ja tuijotti ihan häpeilemättä suu auki näitä (muutenkin aika karun näköinen junnu). Ajattelin, että mitenhän äiti saa kiinitetyksi tämän pojan huomion muualle kun huomaa käytöksen, vaan..
äitihän se seisoi hyllyn toisella reunalla, 2m päässä, tuijotti yhtä hävyttömästi tätä vammaista poikaa ja äitiä ja heidän shoppailua. Kotona varmaan riensi koneelle kirjoittamaan: Näin tänään kaupassa..
Todella huvittava ketju.
Löysätkää pipojanne, hyvät ihmiset.
Juu, vesirokko on tavallinen lastentauti, josta parhaimmillaan selviää parilla vesikellolla. Pahimmillaan se on jotain ihan muuta.
Ei varmaan tartte kuutta viikkoa olla neljän seinän sisällä (HÖLMÖ!!!) mutta en itekkään lähtis apteekkiin tai ruokakauppaan tai kerhoon vesirokkoisen kanssa. Ainoat vaihtoehdot eivät ole sisällä täysin eristyksissä ja apteekissa jossa saattaa olla paljon ihmisiä alttiina tartunnalle.
Haloo.
Hyvä ap, toiminnassasi ei ollut mitään väärää.
Olen varmasti laiska paska ja vielä av-mammakin, mutta olen jättänyt lapset autoon (ovet lukossa) kun olen käynyt kaupassa tai postissa tai maksamassa parkkimaksun. Siis ihan lyhyeksi hetkeksi, en paria minuuttia pidemmäksi aikaa (eikä tarvii tähän sitten sataa kertaa kommentoida että varmasti on joka apteekissa ja kaupassa ja postissa niin ja niin monta ihmistä ja aikaa menee tunti)koska on vaan helvetin työlästä rontata niitä lapsia mukana ja inhottavaa heillekin.Nih.
Erittäin nasevasti sanottu! :) Kyllä tästäkin ketjusta huomaa eron av-mamman ja sen toisenlaisen välillä, ei sille vaan voi mitään ;)
Miten ihmeessä joku/jotkut eivät tajua esim. sitä, mitä ap tarkoittaa käyttäessään nimeä Nico-Petteri? Väännetään nyt rautalangasta: Eiköhän ko. nimi, joka yhtä hyvin voisi olla Jeri-Jessica tai Ihqu-Pihqu, ole vain ko. äitityyppiä kuvaava tehokeino :) Sitä av-mamma ei kuitenkaan aina ihan ymmärrä, ja se heille suotakoon;)
Voi pojat...
ihme on "av-mamma" ? Olen kai ainut joka ei tiedä.
Jos lapsi todelakin on noin huonossa kunnossa, minä en uskaltaisi jättää autoon. En putoavien lentokoneiden tms. takia vaan vaikkapa jonkun kuumekouristuksen taikka runsaaseen limaan tukehtumisvaaran, meillä lapset usein oksentelee kun on todella röhäisiä, aika paniikki mahtaisi lapselle tulla kun yksinään oksentaisi.
Ja vesirokko on maailman tavallisin lastentauti, tuskin ketään apteekissa olisi haitannut jos sonne olisit mukaan ottanut.