Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin tänään ilmielävän av-mamman! Huh huh mikä daiju.

Vierailija
21.03.2011 |

Käytin lastani lääkärissä, koska hänellä vesirokko pahana ja sen lisäksi kärsii pahasta limaisesta yskästä ja nokkosrokosta. Päästiin suoraan huoneeseen, ettei tartuteta muita.

Lääkäri määräsi lääkkeet ja menin sitten apteekista lääkkeet hakemaan. Jätin auton apteekin ikkunan eteen, lapsen myös sinne turvaistuimeen, ettei tartuta muita.

Ehdin hakea vuoronumeron ja olin kävelemässä autolle takaisin (5 numeroa minua ennen) kurkkaamaan, että lapsella kaikki ok. Tähän meni siis max 2 minuuttia.

Eiköhän siellä ylipainoinen rasvatukka-mamma ollut puhelin kourassa etulasin vieressä kurkkimassa autoon. Kysyin asiallisesti, että mitä hän etsii ja sain vastaukseksi seuraavaa "Pieni lapsi hyljättynä autoon, tämä on poliisiasia! Auto voi syttyä palamaan".

Tässä vaiheessa keskeytin mamman ja sanoin olevani lapsen äiti ja lapsen sairastavan vakavaa tarttuvaa tautia (ok, tyhmää, mutta oli pakko näpäyttää).

Mamma hyppäs Nico-Petterinsä kainalossa pari metriä taaksepäin kun avasin auton oven ja lähti lyllertämään pois.

Huh huh, mitä ihmisiä tää planeetta päällään kantaa. Apua.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ethän sinä usko, sinä tiedät paremmin, koska olet av-mamma. Ja terveyskeskukseen soittaessa sanoivat, että ilmottaudun tiskille, että ohjaavat erilliseen huoneeseen, etten tartuta muita lapsia, raskaanaolevia, vanhuksia tms. Saimme oman huoneen, johon lääkäri tuli. En sanonut, että lapsi on hengenvaarassa, vai sanoinko? Nokkosrokkoon ei kuole autossa odottaessaan, varsinkaan kun äidillä on näköyhteys lapseen. Sen sijaan raskaanaolevan vauva voi kuolla vesirokkoon, samoin aikuiselle se voi olla hyvin vakava. T: Ap

Teit niinkun teit sama se mulle on.

Vierailija
2/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitteillejättösyyte vai..?

Kysyy mielenkiinnolla poliisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä täällä alkaa miettimään, että minkä mt-porukan keskellä sitä eleleekään autuaan tietämättömänä muiden ihmisten ajatusmaailmasta. Täytyy muistuttaa itseään siitä, että nämä av-mammat ovat vain vähemmistö.

T: Ap

Mua oikeasti huvittaa tämä koko ketju, hauskaa luettavaa.

Lohdutan sua sillä, että mä en tiedä ketään äitiä, joka olisi kantanut sen "mätäpaiseisen lapsensa" sinne apteekkiin. En minäkään.

Pääasia, että SINÄ tiedät, ettei lapsesi ollut vaarassa. Kun eihän se ollut, senhän tietää kaikki av-mammoja lukuunottamatta.

PS. Onhan tuo hankala tilanne toisaalta... kun on noita kattojakin pudonnut yhtenään joka paikassa niin, ettei ehdi muuta tehdäkään kuin pään päällä rytisee ja autojakin roihuaa parkkiksissa ihan just ja joka päivä, niin kumpi on suurempi riski:

auto syttyy palamaan vai apteekin katto putoaa. Hmmm.... paha sanoa, ihan fifty-fifty.

Vierailija
4/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vesirokko on maailman tavallisin lastentauti, tuskin ketään apteekissa olisi haitannut jos sonne olisit mukaan ottanut.

Vesirokko ei todellakaan ole kaikille mikäänharmiton "pikku tauti" vaan voi olla todella vaarallinen.

Joka vuosi joutuu useampi lapsi suomessakin sairaalahoitoon vesirokot tai sen jälkitautien takia.

Apteekissa voi todellakin olla sellaisia ihmisiä hakemassa omia lääkkeitään, joille esim vesirokko voi koitua kohtaloksi (esim syöpäpotilaat tai jostain immuunikadosta kärsivät)

vesirokkoista lasta EI TODELLAKAAN viedä mihinkään yleisille paikoille.

Olet todellakin ÄÄLIÖ

Vierailija
5/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vesirokko on maailman tavallisin lastentauti, tuskin ketään apteekissa olisi haitannut jos sonne olisit mukaan ottanut.

Vesirokko ei todellakaan ole kaikille mikäänharmiton "pikku tauti" vaan voi olla todella vaarallinen.

Joka vuosi joutuu useampi lapsi suomessakin sairaalahoitoon vesirokot tai sen jälkitautien takia.

Apteekissa voi todellakin olla sellaisia ihmisiä hakemassa omia lääkkeitään, joille esim vesirokko voi koitua kohtaloksi (esim syöpäpotilaat tai jostain immuunikadosta kärsivät)

vesirokkoista lasta EI TODELLAKAAN viedä mihinkään yleisille paikoille.

Olet todellakin ÄÄLIÖ

Vierailija
6/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Väiti, että lääkäri ei määrännyt olla viemättä lasta apteekkiin ja että lapsi jäi autoon siksi, että ap oli laiska.

Vierailija
7/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu paskaa, mistä apteekista sä 2 minuutissa selviät ulos. Ulkomailla olisi saanut syytteen moisesta idiotismista, vaikka se Suomessa vielä menee niin olihan tuolla naisella pointti. Sinä se täydellinen av-idiootti olet AP, ihan puhtaimmillaan. Laiska paska jätti lapsensa autoon parkumaan kun itse käy kaljalla tai pikapanoilla tai apteekissa.

Vierailija
8/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poliisille tulee soittaa, jos lapsi yksin autossa. Olen lukenut ketjuja, jossa kertovat soittavansa heti hätänumeroon, jos bongaavat lapsen yksin autossa.

Vierailija
9/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu paskaa, mistä apteekista sä 2 minuutissa selviät ulos. Ulkomailla olisi saanut syytteen moisesta idiotismista, vaikka se Suomessa vielä menee niin olihan tuolla naisella pointti. Sinä se täydellinen av-idiootti olet AP, ihan puhtaimmillaan. Laiska paska jätti lapsensa autoon parkumaan kun itse käy kaljalla tai pikapanoilla tai apteekissa.

Vierailija
10/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoa näin vuoronumeroiden vaihtuvan ja seisoin samalla lapseni vieressä. Tämän kahden minuutin aikana (meni varmaan oikeasti minuutti) tämä mamma oli juossut paikalle ja oli soittamassa ilmeisesti hätänumeroon. Kehui, että poliisiasia.

Apteekissa minulla meni 4 minuuttia, mutta silloin puhelin mamma oli jon kaukana. Varmaankin nyt kotona valelemassa Nico-Petteriään käsidesillä.

Vierailija
11/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti, että lääkäri ei määrännyt olla viemättä lasta apteekkiin ja että lapsi jäi autoon siksi, että ap oli laiska.

sanoin ettei lääkärillä taida olla moiseen valtuuksia. Ja laiska-kommentti ei ollut osoitettu suoraan ap:lle, ihan kaikille yleisesti.

Vierailija
12/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poliisille tulee soittaa, jos lapsi yksin autossa. Olen lukenut ketjuja, jossa kertovat soittavansa heti hätänumeroon, jos bongaavat lapsen yksin autossa.

Vierailija
13/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokko ei todellakaan ole kaikille mikäänharmiton "pikku tauti" vaan voi olla todella vaarallinen. Joka vuosi joutuu useampi lapsi suomessakin sairaalahoitoon vesirokot tai sen jälkitautien takia. Apteekissa voi todellakin olla sellaisia ihmisiä hakemassa omia lääkkeitään, joille esim vesirokko voi koitua kohtaloksi (esim syöpäpotilaat tai jostain immuunikadosta kärsivät) vesirokkoista lasta EI TODELLAKAAN viedä mihinkään yleisille paikoille. Olet todellakin ÄÄLIÖ

esim. meillä kaikki lapset tulis vuoronperään vesirokkoon ja jokaisella kestäsi 2 viikkoa, eli oltais yhteensä 6 viikkoa sisätiloissa, ihan vissiin. Nope.

Vierailija
14/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoa näin vuoronumeroiden vaihtuvan ja seisoin samalla lapseni vieressä. Tämän kahden minuutin aikana (meni varmaan oikeasti minuutti) tämä mamma oli juossut paikalle ja oli soittamassa ilmeisesti hätänumeroon. Kehui, että poliisiasia.

Apteekissa minulla meni 4 minuuttia, mutta silloin puhelin mamma oli jon kaukana. Varmaankin nyt kotona valelemassa Nico-Petteriään käsidesillä.

Onko sulla joku Ahmetti siellä kun noin tyhmä olet? Kuulostat ihan puhtaalta mamuhoidolta. Niin ja jos autosi olisi syttynyt esim palamaan niin olisiko naisen pitänyt olla soittamatta, no ensi kerralla tietää :) Hyväähän se tarkoitti vaika sun pää ei riitä sen asian tajuamiseen pölhö.

Vierailija
15/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koettaisin jäädä hetkeksi siihen katselemaan, onko kaikki ok. (Että lapsi ei itke ja voi ok).

Ja että tuleeko vanhenmpi pian paikalle.

En varmaan heti alkaisi soittamaan minnekään poliisille, kohtuus kaikessa.

Tiedän että mieheni joskus jättänyt lapset hetkeksi autoon jos heittänyt postiin kirjeen tms., itse en jätä.

Mutta ap:n tapauksessa olisin ehkä tehnyt samoin kuin hän tai jotain vastaavaa, jos kerran kielletty viemästä apteekkiin lasta.

Jos näkisin jonkun muun lapsen autossa ja hän itkisi tms., enkä voisi jäädä siihen katsomaan että kaikki päättyy hyvin, yrittäisin vilkaista onko viereisessä kaupassa tms. joku jolel lapsi voisi kuulua tms. (jos siis kyseessä ei isompi ostari missä paljon liikkeitä).

Mun mielestä aika hysteeristä ja tekopyhää olla HETI soittamassa johonkin poliisille, ehkä jos tilanne ois jatkunut väh. 15 min.

Riippuu toki lapsen iästäkin!

Vierailija
16/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokko ei todellakaan ole kaikille mikäänharmiton "pikku tauti" vaan voi olla todella vaarallinen. Joka vuosi joutuu useampi lapsi suomessakin sairaalahoitoon vesirokot tai sen jälkitautien takia. Apteekissa voi todellakin olla sellaisia ihmisiä hakemassa omia lääkkeitään, joille esim vesirokko voi koitua kohtaloksi (esim syöpäpotilaat tai jostain immuunikadosta kärsivät) vesirokkoista lasta EI TODELLAKAAN viedä mihinkään yleisille paikoille. Olet todellakin ÄÄLIÖ

kaikille mun tuntemilleni se on ollut ihan perus lastentauti, ikävä, muttei vaarallinen. J apteekissa ollessaan jokainen tietää, että mitä tahansa tautia sairastava voi sinne tulla, sairaathan siellä pääasiassa lääkettä vaivoihinsa hakee, niin en usko että yksi rokkonen lapsi nyt maailman mullin mallin vääntää.

Ja ihan missä tahansa taudissa voi tulla pahoja jälkitauteja.

t. ääliö

Vierailija
17/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teistä ole ollenkaan liioittelua ruveta soittamaan poliisille, jos näkee, että autossa on lapsi yksin apteekin edessä max (huom max) 2 minuuttia? Ehkä se sitten on teidän mielestänne normaalia.

Käyn av-palstalla, enkä edes häpeä sitä. Av-mamma ei ole av:n standardikävijä. Av-mamma mm imettää vähintään 2-vuotiaaksi, käyttää kestovaippoja, synnyttää AINA alakautta (vaikka liian pieni lantio, vauva painaisi 6 kg tai vauvalla leikkausta vaativa hätä), ostaa Reimatecin lapselleen, ei koskaan tee mitään väärin kuten esim jätä lastaan autoon hakiessaan kioskilta maidon tai anna anna alle 18-vuotiaan juoda Coca-Colaa. Hän ei myöskään juo yhtä saunasiideriä, koska lapsensa saa siitä traumoja, hän kasvattaa lapsena kotona, tähän kuuluu tietysti olennaisena osana myös kotona järjestetty esikoulu. Päiväkodista hän näkee painajaisia.

Ja kaiken tämän (ja paljon muuta) hän tekee uhrautuen, muille tästä "oikeasta tiestä" saarnaten ainoana totuutena.

Vierailija
18/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huvittava ketju.

Löysätkää pipojanne, hyvät ihmiset.

Juu, vesirokko on tavallinen lastentauti, josta parhaimmillaan selviää parilla vesikellolla. Pahimmillaan se on jotain ihan muuta.

Ei varmaan tartte kuutta viikkoa olla neljän seinän sisällä (HÖLMÖ!!!) mutta en itekkään lähtis apteekkiin tai ruokakauppaan tai kerhoon vesirokkoisen kanssa. Ainoat vaihtoehdot eivät ole sisällä täysin eristyksissä ja apteekissa jossa saattaa olla paljon ihmisiä alttiina tartunnalle.

Haloo.

Hyvä ap, toiminnassasi ei ollut mitään väärää.

Olen varmasti laiska paska ja vielä av-mammakin, mutta olen jättänyt lapset autoon (ovet lukossa) kun olen käynyt kaupassa tai postissa tai maksamassa parkkimaksun. Siis ihan lyhyeksi hetkeksi, en paria minuuttia pidemmäksi aikaa (eikä tarvii tähän sitten sataa kertaa kommentoida että varmasti on joka apteekissa ja kaupassa ja postissa niin ja niin monta ihmistä ja aikaa menee tunti)koska on vaan helvetin työlästä rontata niitä lapsia mukana ja inhottavaa heillekin.

Nih.

Vierailija
19/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ethän sinä usko, sinä tiedät paremmin, koska olet av-mamma.

Ja terveyskeskukseen soittaessa sanoivat, että ilmottaudun tiskille, että ohjaavat erilliseen huoneeseen, etten tartuta muita lapsia, raskaanaolevia, vanhuksia tms.

Saimme oman huoneen, johon lääkäri tuli. En sanonut, että lapsi on hengenvaarassa, vai sanoinko? Nokkosrokkoon ei kuole autossa odottaessaan, varsinkaan kun äidillä on näköyhteys lapseen.

Sen sijaan raskaanaolevan vauva voi kuolla vesirokkoon, samoin aikuiselle se voi olla hyvin vakava.

Vierailija
20/53 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamman päässä (daijussa) oli niin huh huh? Sekö rasvainen tukka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän